hey even voorstellen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do nov 22, 2007 3:29 pm

[color=]hallo ,
ik ben brenda heb me denk ik nog niet voorgesteld ik heb sinds een paar maanden 2 fretjes (pupjes)
en ben een beginner dus inderdaad geen makkie maar het begint goed te lukken heb soms wel al eens gevloekt door die kleine mormeltjes maar dan kijken ze zo lief dak het er soms moeilijk mee heb om kwaad te zijn op hun.Daar zullen er hun veel in herkennen denk ik

groetjes aan iedereen en likjes van ketje en sporting[/color] ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do nov 22, 2007 4:06 pm

Welkom Brenda,
als je met vragen zou zitten laat ze maar komen. Hier is meestal wel iemand bereidt om erop te antwoorden in de hoop je verder te helpen.
Ook kan je altijd bij de opvangen een frettenbabbel volgen, daar weet men van wanten, je kan er veel van opsteken. Kwaad op fretjes????
Verder plezier aan je fretseltjes Ketje en Sporting.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do nov 22, 2007 5:16 pm

eigenlijk heb ik wel een vraag.Ze zijn nu ongeveer 5 maand en ons ketje is echt een lieveke bij haar kan ik gerust een likje vragen zonder ze in mijn neus bijt maar sporting is iets anders das een klein mormeltje soms doet ze zo lief en komt ze tot bij mij (lang blijft ze nooit) maar ja ze is nog veel te speels.Soms komt ze zomaar bijten das wel verschieten soms als ge met iets bezig zijt en er komt daar ineens iets in u handen of armen of benen bijten.Ik begrijp ook niet wat ze daarmee zou willen zeggen. het is meer speels denk ik want heb haar al een paar keer daarvoor gestraft en dan is madameke lastig en wil ze pas echt bijten ze pikt het niet om onder haar voeten te krijgen. weet iemand soms raad ?
groetjes Brenda
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do nov 22, 2007 7:24 pm

Brenda,
jij bepaalt hoe hard ze kan bijten. Indien je het ongewenst acht dat ze speelbijt moet je haar straffen.
De straf moet wel aangepast zijn aan het beestje. Fretjes proberen hoe ver ze kunnen gaan en je moet ze opvoeden met belonen en straffen.
Ze hebben niets anders dan hun tandjes om je iets duidelijk te maken. Soms als ze willen spelen dagen ze je uit door te bijten, deze beet mag zeker niet te veel pijn doen. Een boze fret bijt door en soms bijt hij zich vast. Dit laatste moet zeker afgestraft worden en mag je niet tolleren.
Hoe straf jij ze???
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr nov 23, 2007 1:49 pm

heykes,

als ik ze straf is bij ketje genoeg om eens FOEI ! te zeggen en mijn vinger voor haar neus zetten.
Maar sporting moet ik vast nemen in haar nek want alleen foei zeggen helpt niet dan daagt ze uit om te spelen of denkt ze dak aan het zeveren ben,en huppelt ze over en weer en als ik dat 2-3 keer moet herhalen vliegt ze haar kooi in als ze dan nog niet wilt luisteren of gewoon terug doet waar ze mee bezig was en probeer ik haar geen aandacht te geven.Zij is wel de kopigste van de twee
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr nov 23, 2007 2:24 pm

Ik denk trouwens dat ik haar daar niet meer voor moet straffen voor zo ineens te komen pinsen want ze bedoelt het niet slecht ze wil spelen,
want als ik ze straf word ze kwaad op mij en rent ze weg precies dat ze het niet beseft waarom ze gestraft word .
als het voor iets anders is dan bekijkt ze mij zo treurig van please zijt ni boos op mij ik zal het ni meer doen, dus op andere momenten snapt ze dan maar al te goed dat ze iets gedaan heeft die niet door de beugel kan.
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr nov 23, 2007 8:49 pm

Zo te lezen heb je wel al door hoe te straffen, indien het echt te veel is laat je haar gewoon hangen tot ze slap haar pootjes laat bengelen. Biedt dan je hand aan en als ze bijt roep je opnieuw foei of ai...... je gaat zo door tot ze niet meer naar je vingers hapt. Ikzelf hou niet zo van de methode om een tikje langs de zijkant van het neusje te geven maar het mag. Tijdens het spelen kan er altijd een klein ongelukje gebeuren en happen ze wel eens harder dan de bedoeling is. Ook hier krijg ik op die manier soms wel nog een beet, wel niet echt pijnlijk. Het zal waarschijnlijk nog om speelbijten gaan daar je zelf zegt dat ze wil spelen. En ja fretjes zijn koppig, meestal houden zij het langer vol dan jij en ze laten zich moeilijk iets opdringen.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 52 gasten