Vraagje over drinkdingen .

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma apr 07, 2008 3:31 am

Nu heb ik een vraagje over de apparaten waaruit onze fretjes drinken . Ik dacht natuurlijk dat er maar één soort drinkfles was . Ik gebruik die dingen met ronde bolletjes omdat daar geen scherpe kantjes aan zijn . Den baron en baronnes drinken daaruit . Nu is mijn vraag : mag je voor je fretje die dingen gebruiken waaruit 1 pin naar beneden uitsteekt ?
Ik vraag dit gewoon uit bezorgdheid omdat ik vind dat een enkele pin naar beneden voor verwondingen kan zorgen . Wat is de ervaring van mensen die die pin-dingen gebruiken ?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma apr 07, 2008 9:26 am

Hier worden de 2 "mogelijkheden" gebruikt. Sommige fretten hebben de drinkflesjes met bolletje, die willen ook niets anders meer en anderen hebben zo 'n drinkdinges met één teutje en die willen die bolletjes dan weer niet meer. Die "scherpere" drinkteutjes zijn niet scherp hoor, die zijn evenzeer helemaal "glad" rondom, al voelt het iets anders aan onze vingers. Maar hier zijn zo van die sloebers die dus echt niet gedronken krijgen uit zo 'n bolletjesfles en die heb ik dan de andere teutjes gegeven om dat eens te proberen en dat bleek dan wel te gaan!

De keuze hangt voor zover ik ondervonden heb vooral af van het soort fles waarmee onze schatten hebben leren drinken toen ze pup waren. Vooral bij de opvangertjes merk ik dat dus goed, als die één model van "thuis" gewend zijn, willen die hier dat systeem daarna ook het liefst. Onze Mickey heeft dan weer liefst het "bolletjessysteem", want daar kan hij zijn nageltje bij inproppen (hij klopt zolang tegen de fles tot zijn nageltje blijft "hangen") en als dat nageltje daar dan eens insteekt loopt het water vlot over zijn voorpootje en sloebert hij dàt op!! Die deugniet kan dus gewoon noch aan het bolletje, noch aan het puntigere systeem drinken, die "drinkt" alles van zijn pootjes af!! Schitterend zicht, hoor!!

:P :P :P
Afbeelding

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » ma apr 07, 2008 10:03 am

ik werk ook met beide systemen.
en alle 3 ons fretten kunnen overweg met beide systemen maar hun voorkeur gaat uit naar de pinmethode.
:P

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » ma apr 07, 2008 1:16 pm

Origineel gepost door margit

Onze Mickey heeft dan weer liefst het "bolletjessysteem", want daar kan hij zijn nageltje bij inproppen (hij klopt zolang tegen de fles tot zijn nageltje blijft "hangen") en als dat nageltje daar dan eens insteekt loopt het water vlot over zijn voorpootje en sloebert hij dàt op!! Die deugniet kan dus gewoon noch aan het bolletje, noch aan het puntigere systeem drinken, die "drinkt" alles van zijn pootjes af!! Schitterend zicht, hoor!!

:P :P :P
:D dat moet ik zien !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma apr 07, 2008 1:33 pm

In de kooi van die pindingetjes die via de buitenkant kan ophangen. Onderweg de bolletjes, maar de voorkeur gaat hier uit naar de drinkpot. Daar kan je het hele huis mee onder water krijgen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma apr 07, 2008 2:09 pm

Zal het eens proberen te filmen met mijn fototoestelletje, Ollike!! :P

Jeanine, volgens mij ben jij in je vorige leven net als ik fret geweest!! :) Ik heb hier ook de gewoonte te doen/geven/toelaten wat fretlief zelf het leukst zou vinden, zoals het onder water zetten van het huis!! ~0 ~0 Volgens mij is dat gewoon omdat we uit lang vervlogen ondervinding nog weten hoe fijn dat was!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » ma apr 07, 2008 7:47 pm

Hier is die kleine verzot op het gene met een teutje
& ons ximie op het drinkbakje,
omdat ze daar in kan roeren (ma écht super raar) & dan alles eruit smijten
& dan het opdrinken ^^
jha, die heeft de manieren van een kat van ons,
Die doet da ook ^^
maar tis een plezier om te zien,
maar niet om op te kuisen, want héél de kooi hangt vol als madam drinkt. :)
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma apr 07, 2008 7:53 pm

wij hebben voor angel een bolletje gekozen maar die krijgt binnenkort het ander systeem
want hij is opvliegend tegen zen fles omdat het niet zo vlot gaat als wat ie wilt

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di apr 08, 2008 10:08 am

Origineel gepost door margit

Onze Mickey heeft dan weer liefst het "bolletjessysteem", want daar kan hij zijn nageltje bij inproppen (hij klopt zolang tegen de fles tot zijn nageltje blijft "hangen") en als dat nageltje daar dan eens insteekt loopt het water vlot over zijn voorpootje en sloebert hij dàt op!! Die deugniet kan dus gewoon noch aan het bolletje, noch aan het puntigere systeem drinken, die "drinkt" alles van zijn pootjes af!! Schitterend zicht, hoor!!

:P :P :P
Origineel gepost door Ollike

:D dat moet ik zien !
Heel herkenbaar storm is blijkbaar familie van hem
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Jean
Berichten: 2
Lid geworden op: do okt 04, 2007 6:22 am

Berichtdoor Jean » di apr 08, 2008 11:15 am

Hier verkiezen ze de drinkteut daar komt ook meer water uit als bij het bolletjes-systeem
Ik heb hier ook glazen flessen met het bolletjes-systeem die zijn veel gemakkelijker te onderhoudem dan kunstoffen
maar de steenezels van mij willen daar niet aan drinken ze laten zich nog liever uitdrogen %)

Groetjes, Jean


[Gewijzigd door Jean op 2008-04-08 11:17:01]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di apr 08, 2008 11:18 am

Den diene van mij gebruikt het alle2. Die met het staafje in de kooi en met het bolletje voor in de carrier. Dat maakt hem niks uit als hij maar is goe kan drinken :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di apr 08, 2008 1:19 pm

Margit, ik kan die schatten toch niet laten verdorsten. Ze hebben nu eenmaal een stapje voor en als ze de pootjes nu eens willen wassen kan ik daar toch niet boos om worden. De mopper staat klaar achter de deur ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di apr 08, 2008 1:30 pm

Ken dat Jeanine, hier ligt dweil en aftrekker ook altijd in het onmiddellijke bereik!! :P :P Pootjes wassen, snoetjes wassen, kooitje poetsen, dekentjes verfrissen, het maakt niet uit!! Als ze een "bakje" water krijgen is het feest!! :D

En ik??? Lig dan krom van de lol!! ;)
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo apr 09, 2008 9:04 am

Ik kan het niet helpen maar ik denk altijd dat er iemand zich zal pijn doen aan dan pinneke . Daarom dat ik bij de bollekes blijf . Een drinkbakje wil ik nog een kans geven omdat den baron en de baronnes bij Fridake en Carine er geen problemen mee hebben . Ik moet toegeven dat zij wel propere drinkers zijn , Fridake natuurlijk ook . Alleen vind ik dat etenbakje zo klein hé . Hier hebben ze nog een stuk of 3 etenbakjes staan omdat ik dan zeker ben dat ons baronnes rustig kan eten . Diene ezel kan het niet laten om haar lastig te vallen , of dat dat nu is terwijl ze eet of drinkt of eender wat doet kan hem allemaal niet schelen ! Het alsof hij een puber is die juist ontdekt heeft dat sex héél plezant is !!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo apr 09, 2008 8:27 pm

Ons Louisa denkt dikwijls dat ze het water van Milo zijn lippen moet drinken. Samen aan de pot beginnen en dan begint ze aan Milo zijn bekje te likken in plaats van in het potje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » wo apr 09, 2008 8:44 pm

:P :D Jeanine da moet een lief zicht zijn heb je daar geen foto's van ? :D ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma apr 14, 2008 12:15 am

Ik was eventjes iets vergeten . Baronnes Belle drinkt ook graag van mijn tas . Dat heeft niets met dorst te maken ! Belle is net als ik een koffielieker : sterke koffie met melk en suiker !!! Den baron is meer een alkolieker ! Dat is natuurlijk een grapje van mij zenne , natuurlijk mag hij niet teveel van mijn Guinness drinken : enkele kleine slokjes en dan is het gedaan . Er is wél een verschil tussen den baron en de baronnes : Belle breekt het kot af om mee te kunnen drinken van die lekkere koffie en den baron zal zich niet achteruit gestoken voelen als ik hem meer bier weiger . Nu moet ik ook toegeven dat ik niet elke dag aan den toog hang zenne ! Ik ga alleen op café als ik mijn frisse Guinness te veel mis en dat is mischien een keer of 2 op zoveel maanden ( als het niet langer duurt ) .

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do apr 24, 2008 4:22 pm

Angel wilt ook altijd medrinken van mijn thee (theeine vrij en geen suiker) en owee als mijn glas grenadine in de buurt staat want die zuiplap drinkt het helemaal op. En de katten hun water is al helemaal niet veilig met Angel in de buurt nu zit meneer wel me 2 flessen in zijn kooi eentje met bolletje en eentje met zo een tuitje en die met het tuitje is nu zijn favoriet
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten