Binnenkort

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 29, 2008 5:53 pm

moet es foto's trekken he!

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do mei 29, 2008 9:19 pm

ja ik wil ook wel fotokes zien van terror ben benieuwd :D

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do mei 29, 2008 9:26 pm

oei de foto van mijne gizmo is verdwenen :s

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » do mei 29, 2008 9:29 pm

Origineel gepost door Tineke
oei de foto van mijne gizmo is verdwenen :s
ik denk niet dat em verdwenen is .. nu staat hij er in't megagroot !!!! .... niet zo prakisch eigenlijk!
kan je dit aanpassen aub.

dankuwel

lolz .. 'k heb m'n berichtje gepost en 't is al aangepast ....



[Gewijzigd door skiwi op 2008-05-29 21:29:54]
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 29, 2008 9:43 pm

mijn vriendin was gewoonweg zot van dokus (van da meisje da in de flair gestaan heeft, maar weet haar nickname niet meer op't forum :$ sorry)

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do mei 29, 2008 10:19 pm

Dokus is van skiwi en powerke
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » do mei 29, 2008 10:45 pm

Dokus is ook een schatje ^^
Die vind keii lief !
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 29, 2008 11:13 pm

dommerik da'k ben, 't stond in de signature van de post boven mij :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mei 30, 2008 12:49 am

Bah hij lijkt beetje op mollie denk ik dienen terrorist hier
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mei 30, 2008 2:15 am

Oh nog iets vergeten te vermelden natuurlijk (@)
In overleg me men ventje (Ken) gaan we teazer dan toch maar Caesar (lees; kaaizer) noemen. Die ga ik morgenvoormiddag halen (zaterdag). Terro noemt voorlopig terrorist vant ook ken heeft er kennis mee gemaakt me zen tande (hij wou voedsel bijgeven. Bij mij zijn er al heel wat wondes ontstoken dus momenteel zal Ken het moeten overnemen om beten te incasseren. :(
En ja kheb ze nochtans goed ontsmet eerst met ontsmettende zeep gewassen en derna heb ik er nog es ontsmettingsmiddel opgedaan. ;)
Vandaar dus ooit die reactie van liever geen bijtende fret op dat ogenblik in mijn buurt want elke wonde (ook als ze maar oppervlakkig zijn ) ontsteken binnen de paar uur ondanks ontsmetten en dergelijke
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr mei 30, 2008 10:52 am

tja mijn ventje kan der ook van mee spreken
over een paar maanden geleden heeft hij ne kattebeet gehad man da hand da was zo dik ~0 daar heeft hij toch een week en half als het ni langer is mee rondgelopen.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mei 30, 2008 1:13 pm

Bah vandenacht heb ik uit miserie de etterbultjes opengesneden nu isser geen etter meer ma doet 10 keer meer pijn
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr mei 30, 2008 2:24 pm

dokus is van skiwi (Mieke)

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr mei 30, 2008 2:25 pm

ja skiwi plots zag ik de foto ook en idd MEGAgroot heb snel weer aangepast
was even een foutje van mij (@) %) :D

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr mei 30, 2008 2:28 pm

oeioei angelke nen 2de mollie in de speeltuin?! hehe da wordt oppassen
van uitzicht? zo te horen ook vant bijten zenne :P

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr mei 30, 2008 2:31 pm

ik heb juist besloten dak mij na menne blok volledig op mollie haar bijtgedrag ga storten (fretjes zitten namelijk bij menne vriend en niet bij mij) ik ga der nu wel heel vaak naar toe maar soms heb ik niet zoveel tijd om lang te blijven en de andere 2 eisen natuurlijk ook hun aandacht op.
maar na den blok ga ik der eens heel hard aan werken se en hopen dat ze tegen de frettenwandeling aan zee een niet-bijter is geworden :D

(help mij hieraan herinneren he :P )

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mei 30, 2008 9:30 pm

Tineke nja ma Terror is vals aant worden ook
Als het zo blijft wordt hij geknipt
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mei 30, 2008 11:59 pm

Angelke, ik wil u niet tegenspreken ofzo hé, maar vals, op die korte tijd? Waarom vind je hem vals geworden?

In je eerste postje lees ik dat je denkt dat Terror een vreselijke angstbijter is. Zou het dan niet kunnen dat hij gewoon zo hevig reageert omdat jij hem nog banger maakt met de manier waarop je straft? Heb je al eens iets anders geprobeerd dan tikken en/of nekvel nemen? Er zijn namelijk fretjes die dat dus ABSOLUUT niet verdragen, hé!

Als ze stout zijn, bijten in dit geval, moet je natuurlijk ingrijpen, maar bij een angstbijter heeft mijn ondervinding me getoond dat je heel voorzichtig moet zijn dat je hen niet verder afschrikt en het dus zo ook zelf veel erger maakt. Ik heb hier allerhande kalibers gehad, heb met opvangers en vakantiegangers erbij toch zeker al zo 'n 60 tot 70 fretten de revue zien passeren en tot nu toe is er maar één fretje geweest dat na haar bezoek hier haar baasje toch nog eens durfde bijten. Mij beet ze niet meer toen ze hier wegging, dat durfde ze toen niet meer al heb ik die hooguit 3x met haar nekvel gegrabbeld op 5 maanden tijd. Haar baasje heeft dan alle trucjes overgenomen die ik hier gebruikte en wordt nu dus zelf ook niet meer gebeten. Voor de rest heb ik momenteel 18 sloefen zitten en ik kan je verzekeren dat er hier maar eentje tussenzit die nooit gebeten heeft. Al de rest is of als opvanger of als pup bijtend binnengekomen. En er zijn ook in die hele hoop maar 2 fretten die het bijten effectief hebben afgeleerd door dat nekvel grijpen en tikken als het nodig is. Elke andere fret daartussen had verschillende combinaties van straffen nodig en sommigen werden ronduit agressief van 't moment dat ik hun nekvel nog maar dàcht vast te nemen.

Ik zeg niet dat het bij Terror een reden voor zijn lastiger gedrag is, hé, maar probeer toch mss eens andere methodes. Ook moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik vind dat je met morgen 3 pups gelijk in huis, mss wat teveel vraagt van jezelf en de fretjes, 3 pups samen zijn niet 3 keer zo "sterk" maar minstens 30 keer!! Zij geven niet af, sporen mekaar zelfs aan in 't ondeugend en stout zijn en jij wordt alleen meer moe naarmate het bijtgedrag en de vermoeidheid van alle werk aan 3 pups gelijk vermenigvuldigen. Ik zeg het, ik ben meer dan 6 jaar met fretten bezig, maar ik zou zelf nu nog niet aan 3 pups gelijk beginnen. Hen één voor één opvoeden tot sloefen is al een taak op zich. Het voordeel op die manier is dat iedereen dan ook geniet van mijn pantoffelfretten!! :P :P

Veel succes, maar verwacht niet dat het van een leien dakje gaat gaan, hé, hoe lief pups ook zijn!! :)
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za mei 31, 2008 3:46 am

Pogo is alreeds een sloef en dat hebben al veel mensen ondervonden;) . Terror(ist) zit momenteel nog appart maandag naar Da pas dus ik hou ze gescheiden maar nu de reden dak hem vals vind; Hij komt vragen om uit kooi te mogen, en dat doek ik dan ook tot daartoe niks aan de hand he. %) Maar dan komt hij echt aandachtvragen die krijgt hij dan ook en dan HAPPPPPPPP en stukken uit hand trekken he. Bren heeft daarstraks de wondes ook gezien. :@
En tis ni da als ik hem gewoon vastheb ofzo tegen mij aan da hij bijt is tot nu toe enkel bloot vel en als ik heb is vastheb en hij begint te wringen laat ik hem onmiddelijk lopen....

Ik heb intussen geprobeerd: Onder de kraan, nekvel vastgrabbelen en kwaad worden (stemverheffing), nekvel en blazen, nekvel en tik, negeren, trug in kot steken, afleiding (zijnen bal da hij gepikt had dus geven), gewoon blazen, gewoon tik, gewoon nekvel zonder iets te zeggen en niks helpt want elke reactie zorgt voor een nieuwe beet :(
Dus als je nieuwe tips hebt zijn altijd welkom ik weet het gewoon niet meer zenne kheb er gisteren avond mennen tshirt ingelegd dak aan heb gehad gisteren en hij is er op gaan liggen en slaapt er op...
Wa kan ik nog doen wie het weet zeg het me ....
Terror werd trouwens ook compleet verkeerd gehouden bij dat gezin :@ : Kooi met plexi in (kon dus maar op 2 kanten klimmen, op katoenvezel ofzoiets die kinderen sloegen heel tijd tege die kooi ze pakten ze blijkbaar al vanaf ze klein klein waren steeds me handschoenen, de honden zaten er op te blaffen...

Het is niet dat ik nu aan het opgeven ben ofzo he maar eeuhm jah weet ff geen straftechniek meer dus Margit je mag mle al je technieken geven hoor. Want als hij zo blijft wordt hij dan toch maar gecastreerd al ben ik er beetje tegen ....
En ik weet niet of ik zo een fret ga ku nnen houden als ik aan gezinsuitbreiding begin niet dat dat al op programma staat maar toch daar moet'k ook aan denken he...

Als ik batterijen vind zal ik de wondes eens op foto zetten ze zien er al minder lelijk uit nu dak die etter eruit heb gehaald maar toch en ohja tis puu in spier dat hij bijt he want zoals bovenkant van hand interesseerd hem ni echt en hij laat zich wel wat strelen achja. Het zal wel in ord komen denk ik als ik de juiste manier vind wel spijtig da ik zo ver woon van iedereen anders had ik wel eens gevraagd of iemand eens wou kijken of die een andere reden kon vinden dan angst of bangheid :(
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za mei 31, 2008 10:50 am

Angelke je moet dat beestje wa tijd geven om aan zijn nieuwe omgeving te wennen en om aan u te wennen he.
Das onmogelijk op 1 dag dat vraagt meerdere dagen zelf weken of maanden. Laat hem een beetje verkennen en rondsnuffelen laat hem gewoon wat bekomen die arme snuit en observeer hem gewoon heel veel zonder hem constant te straffen of op te nemen en dan ga je zelf beginnen merken hoe je beestje in elkaar zit.
Ik geloof echt ni dat een pupje van 9 weken , da was het toch he ? al een angst of agresief bijtertje is hoor.
Vind eigenlijk niks abnormaal aan je verhaal , dat zijn nou eenmaal die schattige pupjes :P ;)
En had ik in die tijd met mijn 2 ow zo schattige pupjes blijven straffen en corrigeren bij het minste en hun direct oppakken hadden mijn handen ook helemaal geperforeerd geweest geloof mij want sporting kon er ook wa van zenne.
Veel succes en als er iets laat je het maar weten of als je liever hebt dat hij even op logeren gaat dat je hand kan genezen laat je het ook maar weten he !

groetjes ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za mei 31, 2008 1:39 pm

margit, je slaat zoooo de nagel op de kop... kmerk het aan mijn twee:
de eene bijt in mijn voet: wil die straffen dus pak die op, ondertussen komt de andere al aandraven om eens te knabbelen :P pak je die ook op, zet de ander terug neer; komt die terug bijten :P

nu kmoet zeggen, buiten in tenen bijten ze echt niet meer (en zelf dat valt heel goed mee als je stil zit, tenzij ze aandacht willen)... tijdens het spelen durven ze ook wel eens een hapje geven ma da is echt duidelijk speelbijten (dan denken ze gewoon da'k 1 van hun ben, maar da geraakt er wel uit....)

kzou hem gewoon wa met rust laten voorlopig angel... doe gewoon zijn kot open en laat em keer zonder u in de kamer wa wennen.... en zo stapsgewijs... als zijn vorige thuis werkelijk was zoals je beschreef zal het langzaam gaan, maar da komt wel in orde :) hoe oud is hij nu eigelijk?

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za mei 31, 2008 2:50 pm

IK PAK HEM BIJNA NOOIT !!!!!! Hoeveel keer moek da herhalen maar als hij mij zo bijt tminste dak men hand in kooi steek om zijn eten bij te vullen of zijn kakjes te verwijderen ... Die wondes dak nu heb zijn wel van toen dak hem ben gaan hale kmoest hem toch wel vastnemen om hem mee te nemen en na de weg toen we thuis waren om hem in kooi te steken zeker :s of kunde gelle toveren en dsie daar zonder te pakken in steken mss? En als jullie eten bijvullen in kooi of bak de kakjes verwijderen doen jullie da iook zonder in de kooi te komen mss. Want als jullie dat kunnen kom het me dan maar eends voordoen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za mei 31, 2008 3:16 pm

Angelke, maak u niet boos. Iedereen probeert te helpen ;) Waarschijnlijk is het beestje bang en overstuur door al die nieuwe dingen daar. Zijn kooi is voor hem een veilige plaats die hij ook wil verdedigen. Probeer hem uit de kooi te laten komen voor je de kattenbak ververst en het eten erin legt. Met vele geduld en liefde zal je er wel geraken zeker. Desnoods maar met de handschoen in de kooi gaan om en beet te voorkomen tot hij wat rustiger is, dat ventje weet niet wat dat is begrijp ik uit wat je vertelt over zijn verleden.
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za mei 31, 2008 4:20 pm

Mja kheb hem er hiernet in de living meegezet en angel liep daar en pogo ook en dan is huij eruit gekomen en heeft hij gespeeld hij heeft men ma haar been aangevalle n (ze zat gewoon in de zetel tv te ien)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za mei 31, 2008 4:22 pm

En nu ff iets anders deze morgen dus achter caesar geweest (albino). Die is zeer lief en bijt maar hij is klein klein klein. Ouders gezien die waren ook klein klein en nog es klein . Het is dus een klein mooi ventje
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 97 gasten