90km/u in de bebouwde kom!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 29, 2008 1:27 am

Jongens, het is een dag geleden ondertussen, maar gisteren heeft me niet 1 dag van m'n leven gekost, maar minstens 100. Ik had Minney een potje Waltham gemaakt omdat ik vond dat ze toch echt wel last had van deze rui-periode, ze weegt nog 440gr, gene "vette" dus, hé!! Minney die Waltham anders maar altijd mondjesmaat eet vond het deze keer geweldig lekker en ik heb zelfs wat moeten bijmaken. Dan even met haar gespeeld en aan de kattenbakken begonnen ...

Op een gegeven moment hoor ik gehoest achter de frigo in de keuken. Eerst niet gealarmeerd maar even later toen het bleef duren toch wel, keek ik wie ik miste en dat was dus ons Minney. Nu geeft Diedle altijd over als hij zo 'n volledig kommetje Waltham binnen heeft, dus ik vreesde dat Minney hetzelfde aan de hand had. Maar haar keeltje maakte een krassend geluid, net of er iets niet uit wou, dus ben ik gaan roepen aan de frigo. Daar staat echter nog een kast tegen die vervolgens tegen de muur staat en dus zat Minney zo 'n dikke 2m achterin, totaal buiten mijn bereik dus. Ik heb nog even gewacht tot Balou ging kijken wat er scheelde en die kwam dus in volle paniek precies achter die frigo uit. Op die kast naast de frigo staat echter de kooi van Lara en Lizzy nog, dus die moest snel verschoven en nog kon ik niet aan Minney, ik kreeg me zo diep niet gebukt. Ik heb het hele huis bijeen geschreeuwd zodat Caro me achter haar bureau boven uit hoorde, terwijl zelfs de radio speelde en die kwam dan naar beneden, mij maar zeggend dat ik me kalm moest houden. Nu was dat geen kwestie van "kalm" blijven, ik voelde gewoon aan dat het snel moest gaan.

Toen we Minney er achteruit hadden bleek er een brokje vast te zitten in haar keelgat. Zij zat met haar nageltjes te klauwen in haar mondje, wij probeerden het er eerst uit te krijgen en vervolgens door te duwen, maar niets lukte. Dan dus in volle spoed naar de Da, Caro nog op blote voeten en ik in halve pyama!! Minney maakte echt de meest akelige stik-geluidjes, kreunde en riep van de pijn en op een gegeven moment halfweg zegt Caro me dat haar tongetje blauw kleurde! Van onze fretten-Da's was er niemand, gelukkig kon Luc helpen, maar Caro kreeg gelijk de indruk dat het er doorgeschoten was op 't moment dat zij met Minney bij de Da naar binnen liep (de schokken??). Het was er blijkbaar idd door, Luc heeft haar nog helemaal onderzocht en zag niks meer, alleen haar hele mondje bleek vanbinnen aan de zijkanten van haar tandjes door haarzelf kapotgekrabt te zijn en haar keeltje en slokdarm zagen vuurrood. We hebben ginder nog een half uurtje gewacht om te kijken of alles goed bleef, Minney hoestte wel af en toe nog even en kreunde ocharme echt van de pijn, maar het brokje was weg. Luc heeft haar dan iets pijnstillends ingespoten zodat ik ook dat niet door het mondje moest geven en ze is de ganse avond als een lappen pop in mijn armen blijven liggen. Ze wou gewoon haar bedje niet in, ging tegen de tralies hangen om haar te pakken, het arme ding.

Ons kleine muis heeft ons de schrik van ons leven bezorgd, alléé, mij dan toch, ik heb nog nooit zo hard door de straten gereden hier, heb ook heel wat getoeter en boze gezichten gehad omwille van mijn rijgedrag, maar ons Minney leeft en dat is wat telt!!

Caro, bedankt voor je hulp, anders was ik ons meisje kwijt geweest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mei 29, 2008 10:46 am

amai wa een verhaal margitje
maar gelukkig is het goed afgelopen he.
verwen je kleine minney maar

ik hoop da ze snel weer op de been is.
wij hebben dit hier ook vaak voor maar dan nog nooit
mee naar de da mee moeten gaan
de eerste keer da ik dit deed bij een fret zal ik nooit meer vergeten want ik was bijna mijne vinger kwijt ik geloof da diene fret ik geloof da het onze dracco was mij wel 5 min vast gehad ppppffffffffffffffff amai da was nog erger dan bevallen ~0 :D
maar ja ze zijn soms zo gulzig hier he.
eind goed al goed he. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 29, 2008 10:59 am

Pfff ... daar zeg je het Anneke, eind goed, al goed!! Maar mijn vingers zijn ook doorzeefd hoor, al kan me dat nu voor een keertje helemaal niets schelen!! ;) ;)

Ze heeft gisteren nog uren schootje gezeten, al zat er ook gelukkig weer wat deugnieterij bij! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mei 29, 2008 11:01 am

oh gelukkig als de deugenieterij weer de kop op steekt weten we da ze
weer in orde is he. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do mei 29, 2008 1:32 pm

Margit ik zou ook als een razende door de straten gaan voor mijn fretsels op weg naar de da. Of ik vraag om mij te voeren zodat ik wat rustiger ben en mij om het fretje zelf kan bekommeren.Arme kleine muis.
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mei 29, 2008 1:55 pm

ik ben ooit zo met ons luna naar de DA gekrost ons mie op mijne schoot volle van school uren woensdag middag zal het nooit vergeten.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do mei 29, 2008 3:45 pm

eindelijk van mijn nieuwsgierigheid verlost :P

ja Margiet dat is idd een serieus verhaal.
gelukkig waren jullie er toch nog op tijd bij.
ocharme ons minney, is ze ondertussen helemaal bekomen?
en jij ben jij al terug op je positieven?

geef die kleine muis een heel dikke (niet te verstikkende) knuffel van mij he!!!

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do mei 29, 2008 4:13 pm

wat een verhaal seg Gelukkig is jou da dicht in de buurt !
pas op da ze ni stonden te flitsen he want das rijbewijs kwijt hoor %)
allé gelukkig eind goed al goed . Geef die kleine muis maar een dikke knuf van tante bren :P :D ;)
En jij ondertussen al wa bekome ?

Groetjes
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do mei 29, 2008 4:39 pm

Ocharme kleine Minney, dat is idd erg beangstigend. :( Ik hoop dat het met jullie beide nu beter is! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mei 29, 2008 7:43 pm

Hey Margitje , ik weet waar ge over praat en kan me voorstellen hoe je je voelt .
Ik heb dat dikwijls ondervonden met snoepjes die ik vroeger kocht voor Belle die dan in het begin van haar keeltje bleven steken . Al een geluk voor Belle dat ik redelijk wat pincetjes in huis heb en dus de brokjes uit haar keeltje kan halen .
Ik nam haar bij me , duwde een vinger tussen haar tandjes zodat ze haar muileke opende . Ik hield mijn ene vinger daar terwijl ik de moeite deed om haar kalm te krijgen . Dus had ik nog een hand over waarin ik de pincet hield en in haar muileke duwde en zo het brokje eruit viste . Ge moogt dan niet echt kleinzerig zijn zenne !
In het begin stond ik er wat paniekerig tegenover mààr mijn liefde voor mijn schatjes is altijd sterker .
Natuurlijk moet ik er veiligehiedshalve eraan toevoegen dat de pincetjes die ik voor deze " operatie " ALLEMAAL van plastiek zijn !
Na het brokje te hebben verwijderd kijk ik eerst eens goed in haar keeltje . Natuurlijk moet ik toegeven dat Belle de nazorg niet echt op prijs stelt ! Ik gebruik een redelijk straffe zaklamp om in haar keeltje te kijken , So sorry mààr als ' t nodig is dan is ' t nodig !!! Tot nu toe is er geen gevaar geweest voor haar gezondheid , anders stond ik direkt op de veeartsenij te Merelbeke . Ik ga graag naar de veeartsenij daar omdat ik niet alleen niet veel moet betalen mààr omdat de proff daar ( een blondje ) rekening houd met mijn financiele toestand . Laatst was ik daar nog voor een klein onderzoekje dat me mààr 11 euro gekost heeft .
Ze zijn daar dus niet alleen diervriendelijk maar ook mensvriendelijk ! Natuurlijk is die proff een toffe madam !
Natuurlijk mag ik niet vergeten te vertellen dat ze mijn beide gangsterkes daar ook graag zien komen . Belle en den baron zijn er ongelooflijk maar waar graag want als ze zien dat we de ingang bereiken dan weten ze waar ze moeten zijn !!! Toch 2 van ons drieen die graag naar de dokter gaan hé .

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr mei 30, 2008 12:18 pm

amai Asocialleke, ben trots als ik het hoor :-) En ik die altijd dacht dat Merelbeke duur was, ik vind het tof dat er daar nog goede mensen tussen zitten. Ken die 'prof' niet, misschien zal ik haar in de volgende jaren nog tegenkomen.
Margit, heb je toevallig niet aan de DA gevraagd wat te doen als je het stukje er echt niet uitkrijgt? Want ik kan nooit op tijd bij een DA geraken daarvoor, daartegen is die allang gestikt en ik heb hier al gezien dat er bij Merijn ook af en toe een blokje blijft steken en wil weten wat ik dan moet doen!
Misschien een sneetje maken in de luchtpijp? Je kan die wel goed voelen, en dat is te doen, maar ik hoop dat er toch een alternatief bestaat :-s.
groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr mei 30, 2008 2:34 pm

een sneetje in de luchtpijp ????!!!! :~ ~0 :(

ik hoop idd ook dat er een ander, redelijker,... alternatief bestaat.

ik kan tegen bloed en al die dingen maar in mijn schattekes hun luchtpijp gaan snijden zou ik niet aankunnen denk ik.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr mei 30, 2008 11:24 pm

Ons Minney is er weer bovenop, mercikes, maar ik durf haar amper nog een snoepje geven!! :~

Ja Marc, ik heb ondertussen meer dan 6 jaar fretten en heb hen hier al vaker weten "stikken" in zo 'n brokje en idd, het strafste wat ik er tot nu toe heb moeten bijhalen was een pincet, maar hier hielp echt niks meer. Minney kronkelde zo met haar pootjes dat Caro haar niet eens vast kon houden, al is dat turfje maar 440gr zwaar!! ;) Maar ze wrong zich met haar pootjes achter haar kiezen in honderdduizend bochten, ik kan je verzekeren dat ze zo klein énorm kunnen kronkelen verdorie!! Die glippen gewoon tussen je vingers uit, je hebt echt geen pak aan zo 'n prutske!!

Had ze nu niet van die reutelende geluiden gemaakt, had ik het nog ff zelf geprobeerd, maar je zag aan de stand van haar oogjes, die helemaal uitpuilden, dat ons kleintje echt aan 't stikken was. We hebben op die enkele minuten alles geprobeerd wat in ons opkwam, dat gaatje in die luchtpijp maken mag ik dan al wel op tv gezien hebben, daar heb ik zelf niet aan gedacht. Ik zou ook niet kunnen zeggen wanneer ik iets "verkeerds" over zou snijden met zoiets te doen, dus daar durf ik als leek toch niet aan te beginnen. Wel hebben we haar ondersteboven gehouden, het proberen eruit te halen of verder te drukken, op haar rugje geklopt en tenslotte iets wat op het Heimlichmanoeuvre trekt proberen uit te voeren, maar alles wat ons allebei duidelijk werd bij die hele ellende was dat de Da hier dringend nodig was!!

Het is er tenslotte spontaan doorgegaan, dus mss had het ons toch kunnen lukken zonder te gaan, maar ik ben blij dat ik dat risico niet genomen heb. En lieve DA's zitten hier in Hasselt ook, hoor!! Luc is bijna een uur bezig geweest met om de zoveel minuten te kijken in haar keeltje en tussenin telkens te komen luisteren of haar ademhaling normaal bleef én hij heeft haar iets pijnstillends gespoten, allemaal voor de som van 0,0€!! Ik kan absoluut niet klagen dus!! en :) :)

Vandaag sprong ons prutsel weer in 't rond, haar keeltje is beter, ziet ook zo rood niet meer en haar tandvlees begint te helen. Wel moet ik zeggen dat ze sinds deze affaire precies doorheeft dat knuffelen ook plezant kan zijn!! Hiervoor bleef ze maar eens heel af en toe bij je zitten, maar sindsdien geniet ze echt als ze in mijn handen ligt of in mijn nek, met haar neusje onder mijn oor!! :P Het is een echt schatje ons Minney, al kan ze soms zo 'n spinnetje zijn!!

Bren, ik hoop dat er in de bebouwde kom waar ik doorsnorde idd geen flitspalen staan, want dan hang ik!! Maar hier zijn geen lichten, alleen volle straatjes met volledige rijen aaneensluitende huizen, dus ik vermoed dat ik "veilig" zo onveilig heb kunnen rijden!!

Minney bedankt jullie voor alle knuffels en zal de show komen stelen op de eerstvolgende speelnamiddag in Hasselt op 15 juni eerstkomend!! Poottekeningen ook aldaar te verkrijgen!! [img]http://usera.imagecave.com/Margit/FRETTENARK/emoticonpootje.gif[/img]
Afbeelding

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » za mei 31, 2008 9:38 pm

ej,
op zich kan je weinig verkeerd opensnijden daar. Als je de kraakbeenringen voelt, t'is alleen het probleem dat het nogal een klein diertje is, het zou ook het allerlaatste zijn wat ik zou proberen hoor.
Ondersteboven houden is dan wat makkelijker :-)
Oef, gelukkig is het goed afgelopen!!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma jun 02, 2008 7:18 pm

Zeker " oef " dat het goed is afgelopen . Ik heb er een poos over nagedacht en denk dat ik waarschijnlijk als het niet anders gaat dan ook een sneetje ga maken zodat het fretje weer kan ademen . Ik heb zelfs al een buisje naast mijn scalpel liggen om in het sneetje te steken . Mààr , ik kan jullie vertellen dat ik dat sneetje wreed tegen mijn zin zal maken !!!
Ik ben ook al gaan zoeken naar materiaal op het net om zeker te zijn dat ik het goed doe . Alles voor de fretjes !

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » di jun 03, 2008 10:26 am

:-) amai amai asocialleken, maar je kan idd maar beter voorbereid zijn
Hopelijk komt het er nooit van !!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 117 gasten