Diedle plots ziek.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jun 03, 2008 11:13 pm

Gisterenavond heb ik mijn groep van 5, net als elke avond, hun 2 uurtjes laten rondcrossen. Ze waren precies in topvorm want de 2 uurtjes liepen uit tot heel wat meer en toen ik hen uiteindelijk nog stééds behoorlijk wakker terugstopte, viel het me op dat Diedle eigenlijk minder actief was geweest dan anders. Normaal geeft die een uurtje alles wat ie in zich heeft, spookt hij alles uit wat er maar enigszins uit te spoken valt, maar nu was hij precies rapper dan anders in zijn slaapdoos onder mijn zetel gekropen.

Toen ik hem uit zijn dekentje nam en in de kooi legde, ging hij onmiddellijk liggen, zonder het actieve gespring om een snoepje zoals anders. Ik vond het raar, gaf toch een stukje kip maar nee, hij wou niks. Ik zeg nog tegen Kristof hier dat ik vrees dat ik wat overmoedig ben geweest met mijn blij "juni-gevoel", want dat Diedles gedrag me niks aanstaat.

Vanmorgen stond hij net als de anderen op de uitkijk toen ik opstond, maar ik moest al om 8u met Kris in 't ziekenhuis zijn, dus meer dan een "goeiemorgen jongens" kon ik niet geven. We hebben dan vast gezeten in het ziekenhuis tot 13u, dan moest ik naar de garage en de keuring, vervolgens ontdek ik thuis dat mijn diepvriezer blijkbaar helemaal ontdooid is zonder enige reden en kon ik zo 'n groot ding vol rotte boel gaan leeeghalen en in zakken doen om naar 't stort te brengen. Dat ontdooien moet al enkele dagen bezig geweest zijn, we zijn hier nu, 6u later, nog niet van de stank af van alles wat bedorven was. Het kuiswerk was navenant, om 18u40 was ik klaar met alles en kon ik pas weer aan de fretjes beginnen.

Diedle kwam niet eens meer kijken, dus mijn hart stond al stil. Dadelijk een trapje genomen, hij slaapt altijd op de 3de etage van de Nation, daar kan ik zo niet bij en daar lag hij als een hoopje ellende, zichzelf natgeplast, op zijn dekentje. Ik heb geen minuut getwijfeld, ook niet naar de Da gebeld, maar Diedle in de carrier gestoken en richting Da gegaan. Daar was het nog ik weet niet hoelang wachten en ondertussen zag ik dat mijn kereltje helemaal uitgedroogd was. Het rare is dat hij gisterenvoormiddag nog heel gezond leek en nu, nog geen 36u later, zo ziek.

't Was dinsdagavond, Ine was er niet, dus heeft Tom ons geholpen. Het enige wat echt merkbaar was aan Diedle was dus idd die uitdroging en dat hij bij het onderzoeken ineentrok van de pijn als Tom aan zijn buikje kwam. Er zijn dan foto's genomen en het zag er eerst nog niet zo slecht uit volgens Tom, maar er zijn 3 "steentjes" te zien op een plaats waar het normaal niet voorkomt, dus niet in gal of nieren en zijn lever is vergroot. Dat kan natuurlijk vanalles zijn, van het minst erge tot fataal, dat zal het labo moeten uitwijzen. Maar Tom wou nu geen bloed trekken, er werd nu toch niets meer opgehaald vanavond en Diedle was al zo zwak, hij hing er als een lappenpop bij, geen reactie, niks meer.

Tom heeft hem dadelijk een infuus gestoken, het eerste zakje was al leeggelopen tegen de tijd dat ik doorging, maar Diedle ademde plots vreselijk gejaagd. Toen ik uitleg vroeg aan Tom zei hij dat dat kwam omdat hij dat vocht zo snel had binnengekregen, dat zou zich de "gemakkelijkste" weg zoeken en zo in de longen komen, waardoor hij even wat last met ademen had. Het erge is dat het nog helemaal niet over was toen ik door moest gaan, Tom moest nog naar een spoedgeval en dat Diedles staart heel dik stond toen ik afscheid nam. Tot nu toe is het precies nog niet geweten door alle Da's dat dat een slecht teken is, dat dat wil zeggen dat het fretje zich absoluut niet goed voelt. Toen ik ons Noets liet inslapen, maakte zij ook een dikke staart, waarbij ik er Tom attent op maakte, maar daar had hij nog nooit van gehoord, zei hij. Ook nu leek het hem niets meer te zeggen, hij zei dat alles wel goed zou komen. Hij verwachtte eigenlijk toch geen slechtere evolutie vannacht, terwijl ik dus doodsbang ben dat het wél fout gaat lopen. Diedle heeft nog een pijnstiller gekregen en Primperan tegen eventuele misselijkheid en nu kan ik niets doen dan afwachten ... Ik heb net nog even gebeld, maar Luc, de andere Da, is jarig vandaag, hij is wel van wacht vannacht maar was niet meer langs de praktijk geweest, dat ging Tom mss nog doen en Tom krijg ik nu zelf natuurlijk niet vast, want die is niet van wacht.

Dieke, mijn kleine jongen, vecht hiertegen hé, wat het ook mag zijn, je bent nog veel te jong, veel te speels, veel te ondeugend om al weg te gaan. Lieve schat, ik kan echt nog lang niet zonder je, zet door hé ventje, we missen je!! :(
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » di jun 03, 2008 11:20 pm

Margiet ik heb hier alle alle kaarsjes aangestoken en khoop dat ze zullen helpen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » wo jun 04, 2008 12:09 am

Hey Margit,
Ik duim voor Diedle en Frida kruist haar pootjes. Ik vind het zo erg elke keer dat ik lees dat het niet zo goed gaat met een fretje. !@#$

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo jun 04, 2008 1:02 am

Diedleke ni opgeven e ~_~
Sterkte margit en diedle!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo jun 04, 2008 9:06 am

Hoe gaat het nou met Diedle ?
Niks erger dan een situatie waar je geen greep op hebt ,
als je ze dan nog alleen moet achterlaten bij de DA ...
Hoop dat het alweer wat beter gaat ...
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » wo jun 04, 2008 10:01 am

lees hier op't werk net je berichtje .... 'charme het beestje :--(((((

'k heb er echt medelijden mee .. ik wil er niet aan denken dat ook één van onze beestjes zo van de ene dag op de andere ineens slecht kan worden :-(

hier duimen we ook allemaal mee!!!!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jun 04, 2008 10:36 am

Bedankt voor de lieve reacties, het zijn idd zenuwslopende uren geweest en het lijkt erop dat het nog even doorgaat zo. Ik belde vanmorgen dadelijk om te vragen hoe het ging, had netjes de tijd afgewacht zodat ze eerst die controle-foto konden maken en dan krijg je nog zo 'n ellendig onduidelijk antwoord, ik krijg er wat van ...

Het goede nieuws was dat Diedle beter was dan gisteren, hij reageerde beter en zijn pijn leek minder, niet verwonderlijk als hij Temgesic krijgt, dat geven ze mij ook op momenten dat het echt niet meer gaat en dat helpt idd behoorlijk goed. Daar kunnen ze dus niet mee weten of het effectief ook beter gaat, dus hadden ze opnieuw een foto genomen. Die zogezegde steentjes bleken nog op net dezelfde plaats te zitten, ze blijven de indruk hebben dat zijn lever vergroot is, maar ze zien dus niets anders wat hen een duidelijke reden kan zijn voor dit plotse ziek worden. Nu gingen ze hem wat eten geven, normaal geven ze dan wat Waltham, maar ik heb er maar dadelijk bijgezegd dat ons snuit daar van overgeeft, dat doet hij hier thuis ook, ik durf hem dat dan ook amper nog geven. Hij krijgt zo enkele likjes mee om toch ook iets te hebben als ik de ander eens tracteer op een kommetje, maar meer verdraagt hij echt niet.

Van zijn brokjes had hij toch blijkbaar niet veel gegeten, ze zagen toch niet dat het bakje leger leek dan gisterenavond. Hij had wel stoelgang gemaakt, het was geen diarree ofzo, dus dat leek in orde. Nu gingen ze dus eerst kijken wat het gaf als ze hem wat AD ofzo zouden voorzetten, maar Dieke is vreselijk kieskeurig én zeer stressgevoelig bij vreemden, ik weet echt niet of hij daar gaat willen eten. Nadien gingen ze dan zien of er eventueel bloed getrokken zou worden, dat doen ze hier meestal met het geven van wat gas zodat ze dat snel en eenvoudig kunnen doen, en als dat zou gebeuren gingen ze mss gelijkertijd een echo maken, als hij dan toch even slaapt is dat ook zo gedaan.

Al bij al weet ik dus nog steeds niets, zijn uitdroging is gelukkig weer veel beter met het vocht dat ze hem toegediend hebben, maar voor de rest is het een raadsel wat hij heeft. Dat hij gisteren zo doodziek was kan toch niet van niets geweest zijn, hé, en uitgedroogd geraakt een fret in een gezonde toestand toch ook niet zomaar, er moet wat schelen. Maar wat?? Afwachten dus maar weer, ik mag namiddag nog eens terugbellen ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » wo jun 04, 2008 10:51 am

och Margit, het zit je de laatste tijd precies niet mee é :(

ik duim voor Diedl en hoop dat alles in orde komt met hem!

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » wo jun 04, 2008 1:05 pm

Och Margit toch, ik lees het nu pas ! Arme Diedle ! zo ineens ?
Wat is dat toch met die fretsels , waarom zijn ze zo vlug ziekjes ? ik begrijp het ni hoor ~_~
Hoop echt dat je snel meer nieuws hebt en dat het terug helemaal in orde komt met hem
vanavond gaat mijn kaars ook terug aan en denk zelf dat het hoog tijd is dat wat reserve ga halen want amai het is blijkbaar nodig voor iedereen die fretjes heeft ~_~ :(
veel sterkte en als er iets is , je weet het he ... !
Groetjes Brenda
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo jun 04, 2008 2:46 pm

Margit, je verhaal doet mij aan mijn zieken hier denken. Ik dacht eerst ook dat het om een urineplas ging maar bij nader toezien was het waterig braksel en waterige stoelgang. Ook bij Milo gisteren dat waterige braaksel en zij lijken inderdaad veel pijn te hebben. Die opgezette staart heb ik hier ook al gezien de laatste dagen en dat lijkt mij toch van de pijn te komen. Zij zouden hier hele bakken water drinken en bijna niets van voeding naar binnen werken. Ik hoop maar dat het de ronde niet doet zoals hier. Met 18 fretsels is het sloopwerk om alles bij te houden, kan met moeite mijn zieken opvolgen dag en nacht.
Hou ons verder op de hoogte wat de bevindingen daar zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jun 04, 2008 4:13 pm

Nee, braaksel was het echt niet, hij was ook behoorlijk geel van de plas, sterk geconcentreerde urine was het, wat ook kon kloppen met zijn uitdroging, hij drinkt namelijk helemaal niets meer zelf. Op dit moment zou dat volgens Ine en Tom nu wel normaal zijn, hij heeft heel wat zakjes vocht gehad, maar tegen dat ik om 17u30 mag gaan, gaan ze toch proberen om hem zelf iets te laten drinken, al zouden het maar een paar likseltjes Waltham zijn, anders wordt hij daar weer ziek van.

Om 14u00 heb ik dan gebeld, die steentjes blijven zitten, maar Ine vroeg of ik enig idee had of hij iets ingeslikt zou kunnen hebben. Het enige wat volgens mij kan, en die grootte zou kunnen kloppen zei Ine, is dat hij per ongeluk enkele steentjes uit de kattenbak binnen heeft. Als het dat zou zijn vermoeden ze ook dat die er zo wel doorheen gaan gaan, maar het feit dat zijn lever wat vergroot lijkt en hij toch behoorlijk ellendig was van pijn en uitdroging gisteren, moet toch ergens van komen. Ik heb haar dan ook gevraagd toch bloed te trekken, ik zou de leverwaarden zelf willen kennen, anders vind ik toch geen seconde rust als ik continu zit te denken dat hij weer ziek kan worden of pijn kan krijgen. Noch Ine, noch Tom willen dadelijk opereren, zeggen ook dat ze dat pas willen doen als blijkt dat die 3 steentjes echt de oorzaak van die pijn zouden blijken te zijn. Dat zou pas duidelijk kunnen worden als nu die leverwaarden oké zijn, want dan komt de pijn daar niet van en hij achteraf toch terug zo 'n terugval zou krijgen. Ondertussen willen ze hem wel in de gaten houden wat zijn eten en drinken betreft, maar hij heeft vandaag al enkele hoopjes gemaakt, dus er zit gelukkig toch geen obstructie.

Het komt er op neer dat ze eigenlijk een beetje met de handen in het haar zitten, hij was duidelijk doodziek gisteren en er is geen duidelijk herkenbaar ziektebeeld. Die steentjes zijn er ook, maar zouden er volgens hun uiteindelijk zo door kunnen en die lever lijkt wel vergroot, maar er zijn naar 't schijnt ook heel wat dieren die van nature een grotere lever hebben dan andere, dan wil dus ook niet dadelijk iets zeggen. Wachten op de bloeduitslag van morgen dus en hopen dat hij namiddag nog goed gegeten heeft en straks ook wat drinkt, dan mag hij weer mee naar huis. Ze weten donders goed dat ik er bij de eerste symptomen terugsta en zeiden dan ook dat hij in dat geval nergens beter zit dan thuis. Ik tel de uren af tot dan, ik mis mijn deugnietje zo enorm, al zitten hier nog zoveel andere varkentjes!! %)
Afbeelding

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » wo jun 04, 2008 4:30 pm

margiet ik hoop echt dat alles in orde komt met diedle
ocharme da schatteke

allebei een dikke knuf van ons

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jun 04, 2008 5:09 pm

ik lees je berichtje nu pas en dat was even schrikken , komaan hé diedle laat eens zien hoe sterk je bent
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo jun 04, 2008 6:54 pm

Arme Diedle, niet opgeven hé lieve schat! Tanteke heeft hier alle vingertjes en potekes en alles wat maar te kruisen valt gekruisd en de kaarsen winkel brand volop! Margiet als er iets is, je kent mijn nummer hé!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 1:37 am

Onze schat mocht vanavond even mee naar huis, hij had genoeg vocht binnengekregen om tot morgen toe te komen, ook al zou hij thuis niet drinken, maar natuurlijk was het wenselijk dat hij dat wel zou doen, hé? Maar niks dus ... Ik ben om 18u15 met hem thuisgekomen, hij was heel blij dat hij zijn eigen kooi zag en wou zelfs niet rondwandelen, wou dadelijk slapen gaan. Veel wandelen zal ocharme ook niet mogelijk zijn, hij heeft het naaldje van het infuus nog in zijn pootje zitten, dat waren ze er vergeten uit te doen voor vertrek en met dat ik daarvoor terugbel (of ik het zelf mocht doen) zei Ine eerst ja en vroeg toen of hij thuis weer wat allerter was. Jammer genoeg niet dus en dan hebben we maar afgesproken het naaldje te laten zitten, morgen tussen 9 en 12u weten ze de bloeduitslag en wordt er beslist of het toch opereren wordt of niet. Als het toch blijkt te moeten, waar ik me dus aan verwacht, zit het infuusje er snel aan vast en kan Ine dadelijk beginnen.

Ik snap het dus echt niet, hé, hij eet een beetje als ik het hem geef op een lepeltje, ik had een beetje Waltham gemengd met een nieuwe, aansterkende voeding voor katten en honden, iets uit Zweden, wat de Da 's hier meegekregen hadden van op een congres. Eerst had hij daar 2 happen puur van gegeten om 18u, maar nu heeft hij daarnet toch een koffielepeltje of 6 opgesloeberd van het mengsel met Waltham. Tot nu toe blijft het goed binnen, maar het gaat mijn ventje echt niet. Hij ligt me dan ook aan te kijken met van die in-droeve oogjes, echt alsof hij me vraagt zijn ellende even weg te nemen, zodat hij weer kan gaan ravotten. Hij heeft wel met veel smaak ook weer 2 snoepjes gegeten, daar vroeg hij ook echt om, zodra ik hem teruggezet had kwam hij zoals altijd met zijn snuitje tussen de tralies kijken of er nog iets te snoepen viel. :)

Hij heeft dus blijkbaar wel honger, maar uit zichzelf gaat hij totaal niet naar de etensbak. Die staat nochtans maar 30cm vanwaar hij nu slaapt, dus dat heeft niets te maken met eventuele last van dat naaldje. Hij heeft daar blijkbaar ook geen echte hinder van want hij springt er ook de kattenbak mee in en uit, dat gaat behoorlijk goed zelfs. Zijn stoelgang is ietsjes platter dan normaal, maar echt niet alarmerend, de kleur is normaal en plassen lukt ook weer gewoon, het is een raadsel wat ons ventje heeft. Maar dat het niet goed gaat merk je aan elke vezel van het knulletje.

Ik voel me er niks gerust in. Twee jaar geleden begon het bij onze Mike net zo. Die mocht na een nacht en een dag aan het infuus gelegen te hebben ook even naar huis en moest 's anderendaags dringend binnen omdat er plots snel geopereerd moest kunnen. Hij is achteraf nooit meer levend thuis gekomen en ik kan mezelf nog honderd keer zeggen van zo niet te redeneren, dat dit anders kan zijn, maar dat duiveltje van angst zit er en ik krijg het gevoel niet weg! Hij is net drie jaar, oké, dat is nog heel jong, maar Noets was ook 3 jaar en Sanneke nog net niet, dat is dus absoluut geen garantie om niet ziek te worden, hé?

Diedle-manske, ik weet gewoon vanbinnen dat er morgen iets uitkomt, je bent niet van niets zo ellendig, maar lieve schat, doe je uiterste best hé, jij moet nog veel teveel frettenkwaad gaan uitspoken in Mechelen, in Hasselt en op de beurzen, je moet mijn computer nog heel wat keren slopen en mijn wekker deprogrammeren, je mag echt nog niet weggaan schattebol ... love you, xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do jun 05, 2008 8:29 am

Ik hoop ook echt dat alles daar goed mag komen.
Duimen en pootjes zijn bij ons alvast gekruist.

Diedlke doe da ginder goed é, dat je snel terug bij je frettemama kan spelen zonder pijn te hebben.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 9:26 am

Zoals ik al vreesde, het gaat echt slecht met onze schat. Ik heb net gebeld, de bloeduitslag was binnen en Diedle heeft héél sterk gestegen leverwaarden, echt heel hoog zei Ine. Nu moet ik hem zo dadelijk binnenbrengen, met de moed in mijn schoenen, ze gaat een leverbiopsie doen om te weten te komen waardoor die leverwaarden zo gestegen zijn.

Er zijn 2 mogelijkheden, het kan een zware ontsteking zijn en die zou dan nog, naargelang het soort ontsteking, onderverdeeld kunnen in 2 groepen. Beide oorzaken zouden dan behandeld kunnen met zware antibiotica, al heb je zelfs dan geen zekerheid dat het goed gaat gaan. Het kan ook een tumorale oorzaak hebben en dan is het kijken hoever we geraken met cortisone, maar waar dat eindigt moest ze me niet vertellen, de lever is zo 'n noodzakelijk orgaan, ik weet zo ook dat dat op een gegeven moment weer fout loopt. Ze gaan dus op de middag die biopsie doen, ze had anders nergens meer tijd vandaag maar wil ook weten hoe ze hem het best zo snel mogelijk kan behandelen en dan gaan ze eerst zelf proberen uit te vissen of het van een ontsteking of een tumor komt. Een staal gaat echter ook naar het labo, maar dat duurt weer 14 dagen voor we zekerheid hebben over de uitslag. In ieder geval wil Ine opstarten met antibiotica, dat kan nooit kwaad, tenzij het zo overduidelijk tumoraal zou zijn, dan wil ze ook vandaag nog de cortisone starten.

Ik zei het hé, hij is echt niet van niets zo ellendig. Hij ligt nog op net dezelfde plaats als waar ik hem vannacht gelegd heb, hij is wel op zijn bakje geweest maar is knal ernaast weer in slaap gesukkeld. Hij slaapt en slaapt, eet alleen als ik hem iets geef en kan zich echt de moeite niet doen om zelf te gaan drinken. Hij is ocharm zo miserabel, 't is vreselijk om te zien.

Lieve knollemans, we gaan er proberen voor te gaan, hé, als het nog even kan. Ik wil echter niet dat je gaat afzien zoals nu het geval is, vecht zolang je kan én wil, maar laat het me weten als het niet meer gaat. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we nog een aantal gelukkige jaren samen mogen blijven, dat je hier nog heerlijk stout mag zijn en ik je nog een keertje zo dolgraag achter het behang zou willen plakken, maar lieve schat, je bent me te dierbaar om je te laten afzien. Ik wil je helpen waar het kan, ik wil samen met je verder, maar niet ten koste van jou. Doe je best maar lieve schat, we gaan er nog even tegenaan, maar niet tot in het oneindige ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do jun 05, 2008 9:52 am

Ocharme lieve diedl. Hopelijk is het een ontsteking en dat de medicatie goed haar werk kan doen. In ieder geval ik hoop allesinds dat het niks met tumoren te maken heeft !
Margiet verzorg je fretselmuis daar maar goed en wij duimen hier alvast mee hoor. Het zijn idd lange dagen, maar wat kan een mens meer doen dan afwachten. Spijtig genoeg kunnen wij de pijn niet overnemen van onze lieverds.

Ik zal na het werk thuis alvast een kaars aansteken voor Diedl.

Diedle niet opgeven hé makker, ga ervoor samen met jouw baasje en al jouw frettenvriendjes. We willen je hier nog niet missen.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do jun 05, 2008 10:45 am

Oh dat is erg!
Ik mag er niet aan denken dat zoiets bij ons gebeurt!
Veel moed en sterkte!
Zowel voor jou als je fretje!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 12:40 pm

Diedleke zou nu ongeveer op de operatietafel moeten liggen, ik zit hier met maagpijn van de schrik. Als die ellendige telefoon toch maar stilblijft tot 15u, zodat ze me niet nog slechter nieuws komen melden.

Leverbiopsies kunnen bij een fretje alleen gemaakt worden via een buikoperatie, de beestjes zijn immers te klein om die biopten te kunnen nemen dmv een naald, als ze dat zouden doen kwetsen ze gegarandeerd andere organen. Nu is dat kereltje al zo ellendig en heeft hij al 2 dagen niks gegeten en alleen via zijn infuusje vocht toegediend gekregen en nu moet hij vandaag onder narcose en weer zo 'n zware operatie ondergaan. Ik vrees echt dat dit, zelfs ondanks zijn jonge leeftijd van net 3 jaar, wel eens te zwaar zou kunnen zijn.

Wat de uitslag vandaag ook mag zijn, hij moet enkele dagen daar blijven. Hopelijk mag hij in 't weekend, ik veronderstel dan zaterdag, naar huis, maar nu moest zijn lever dringend een aantal dagen gespoeld worden. Zijn leverwaarden waren idd onnoemelijk verhoogd, hoe alles heette weet ik niet meer, maar er was een waarde bij die max 99 mocht zijn en daar zat hij aan bijna 800 en een andere waarde die max 176 mocht zijn zat nu over de 4000. Echt een zieke lever volgens Tom dus, ja, logisch als je dit hoort maar zijn gal had dan ook wel een verhoogde waarde, maar was minder alarmerend. De galwaarden mogen tot 12 gaan en Diedle had 24, ook veel teveel natuurlik, maar niet in verhouding met de verhogingen van de lever. Dat zou er volgens Tom op kunnen wijzen dat hij echt wel een zieke lever heeft, maar dat hij toch nog kans had goed te functioneren. Je kon het in beeldspraak vergelijken met iemand die wel een ernstige bronchitis had maar nog in staat zou zijn te werken. Laat ons hopen dat dat idd nog mogelijk is, al zit de moed me nu ff in de schoenen ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do jun 05, 2008 1:22 pm

Kan ik goed geloven margit :( ~_~ Je verhaal doet me direct terug aan Zitka denken die plekken dat er te zien waren en dan die leverwaarden zo hoog ~_~ Is Diedle ook een albino of niet ?
Is het niet normaal dan dat als de leverwaarden zo hoog zijn dat de waarden van de gal automatisch mee stijgen ? Allé ik hoop echt dat alles goed mag komen ik begrijp echt hoe het voelt hoor om je diertje bij de Da te moeten achterlaten :(
Veel sterkte ;) de moed niet laten zakken he

Groetjes Brenda
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do jun 05, 2008 1:49 pm

Laat ons maar zo snel mogelijk iets weten. Tis te hopen dat je pas na 15u een telefoontje krijgt, en dat het goed nieuws is.
Gelijk welk diertje dat je moet achterlaten bij de DA heeft zo een enorm slecht gevoeld. Toen ik Snuffel daar eens moest laten voelde ik mij al slecht toen we terug op weg waren naar huis. Ik miste hem al.
Jaja, fretjes het zijn speciale beestjes die een plaatsje in je hart veroveren.

Hou de moed er in é Margiet.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jun 05, 2008 3:33 pm

pppppppppfffffffffffff margitje ik heb al schrik met jou mee.
maar het zal wel allemaal in orde komen.
je moet er in geloven en onze pootjes blijven gekruist.
kom op diedl vechten he!!!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do jun 05, 2008 4:57 pm

Oesje arme Diedletje, komaan hé lieve binomuis niet opgeven hoor. Tanteke zit hier met tranen in haar ogen. !@#$
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 5:05 pm

Een uurtje na de operatie ...

[img]http://usera.imagecave.com/Margit/FRETTENARK/OperatieDiedlefotosQuiana007-copy.jpg[/img]

Mijn klein lief ventje, waar moet je toch door?? Ik vind het zo erg dat ik je dit moet laten doormaken, maar de kans dat je erdoor komt lijkt toch groter dan ik vanmorgen dacht. Alléé, Ine heeft de operatie samen met Tom gedaan en Luc, diegene die altijd de microscopische dingen nakijkt is ook komen kijken, je bent een BF op dit moment hier in de praktijk!! Uit de operatie is gebleken dat je een dijk van een lever- en toch ook galontsteking hebt, ondanks dat je bloeduitslag aanwees dat je gal er niet zo erg aan toe was als je lever. Deze uitslag is enigszins "goed" te noemen tussen alle slechte nieuwsjes door, maar anderzijds wéét ik nu wat je hebt doorgemaakt de afgelopen weken, want zoiets ontstaat niet op 2 dagen. Hoe heb je het zolang verborgen kunnen houden, lieve schat, hoe ben je zo onnoemelijk dapper om "gewoon" verder te leven terwijl je enorme pijn moet gehad hebben? Ine zei zelf dat ik wel na het hele gedoe van mijn ziek zijn in september 2007 moest weten hoe pijn je nu had en idd, ik snap echt niet hoe je zo hebt kunnen doorleven zonder een grammetje te vermageren of zonder ergens heel stil bijna te sterven van de pijn. Ik heb vorig jaar 4 maanden afgezien zoals nooit tevoren, ik sta elke dag méér versteld van fretten, dit moet een onmenselijke opgave voor je geweest zijn.

Als ik er nu op terugkijk, hebben Caro en ik vorige maand al tegen mekaar gezegd dat je eigenlijk minder speelde dan tevoren, maar ja, je bent ook bezadigder en al wat aan de volwassen jaren toe, verder was er immers niets aan je te zien, dus wie ging daar aan denken? Ik snap dus niet hoe jullie bijna tot het einde verder spelen en lief blijven, hoe je het deed van niet van je af te bijten als je je zo ellendig voelde binnenin, want volgens Ine kan je niet anders dan heel veel pijn hebben. Ze houden je dan nu ook onder de pijnstillers in de hoop dat de antibiotica hun werk snel gaan doen. De kans dat je hiervan herstelt is er, hopelijk wordt ze je gegund, lieve schat.

Er was in het hele gebeuren nog een heel kleine kans dat je iets tumoraal zitten had, maar dat denken ze dus eigenlijk niet. Zeker zijn we daarover pas over 14 dagen, maar al die ontstekingen moeten in ieder geval aangepakt worden met antibiotica. Ine heeft het laten klaarmaken bij de apotheker in de verhouding waarin jij het krijgen mag, ik ga dat rond 18u15 halen en dan kom ik je nog even bezoeken.

Lieve snuitebol, hoe graag ik je ook weer thuis heb, hier nu in mijn armen, ik ga je bij Ine laten tot zij het licht op groen zet. Ginder zitten 4 bevoegde Da's als er iets moet foutlopen, hier moeten we nog eerst de Da vastkrijgen als het morgen weekend wordt, dan tot daar rijden en pas dan kan er iets gedaan worden, dat kan allemaal te laat zijn dan. Wees niet boos op me kleine pruts, dat ik je straks weer achter moet laten, in gedachten ben ik constant bij jou.

Sterkte mijn klein Dieke, ik hou van je, blijf nog vechten als je kan, hé schat!! xxx
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 104 gasten