help me

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 3:32 am

Ik heb mijn 3 grotere ventje bij caesar proberen te zetten geen enkele waar het mee ging...
Nu vraag ik mij af of het niet makkelijker zou gaan met een moertje???? :? maar volgend probleem ikheb geen moertje het is nu al tweede nacht da die kleine om aandacht vraagt en ik dus nit kan gaan slape .... en ik ben stillaan door men reserve door ~_~ Kan iemand me helpen?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr jun 06, 2008 4:41 pm

Angelke hoe lang hebt ge da ge probeert ? Geduld meiske geduld bij ons heeft da zo een 2 weken gekibbel geweest om hun rang uit te maken dus ...
En ik die dacht da ik geen geduld had :P ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 5:07 pm

Bren twas tot bloedens toe da ze er bnaar bijten en da laat ik ni gebeuren me dienen kleine !!!
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr jun 06, 2008 5:23 pm

sebiet heb je voor wa wij met onze krueger hebben diene kan ni tegen
ongecastreerde rammen of moeren.
ik zou zeggen hou de moed er in en zet ze allemaal dicht bij elkaar en lakens wisselen zo dat ze aan elkaar wennen.
je kan altijd is proberen met ne grote beer dit heb ik ook gedaan met takoda en ayko. dan zie je da ze er tegen aan kruipen en da ze in slaap vallen.
hij zoekt zijn mama da is alleen bij fretjes die echt te vroeg van de mama zijn weggehaald. ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 5:26 pm

µJa zoeken doet hij maar heb oplossiong gevobnde zenne nen harighe beer
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr jun 06, 2008 5:28 pm

ja hetgeen ik jou kan aanraden is zoals anneke al zei
probeer de kooien naast elkaar te zetten zodat ze elkaar kunnen zien en elkaar eventueel ook een beetje kunnen besnuffelen zonder te kunnen bijten
hangmatjes, doeken,... van de ene kooi in de andere zodat de geuren uitwisselen.

en dat van die knuffelbeer vind ik wel een leuk idee, je moet er maar opkomen.
zeker proberen angel dat zou idd kunnen werken

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 5:31 pm

Ze staan naast elkaar en ik wissel de dekentjes en speeltjes uit maar hangmatje krijgt dienen kleinen aap hier nog niet hij is beetje te wild en springt overal af !!
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za jun 07, 2008 12:11 pm

@tinneke van diene beer heb ik van een kranteartikel da was van wetenschappers da proeven deden op apen met echte mama's en valse mama's(ne grote beer in de plaats)
en ook een beest (pup) wordt kalm van een hartslag te horen moet je maar is proberen bij je eigen dieren...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jun 07, 2008 12:38 pm

Tis ni helukt vannacht weer van da he :(
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 07, 2008 12:46 pm

Het mag raar klinken voor iemand die met zo 'n grote groep fretsels in huis zit, hé, maar ik laat hier nooit, maar dan ook echt nooit, 2 elkaar niet kennende fretten samen "los". De eerste dagen mogen ze mekaar ruiken en zien en als ik vind dat de nieuweling genoeg aangepast is, soms duurt dat een maand voor ik dat zelf vind hoor, dan neem ik hen allebei samen uit hun kooien en hou ieder op één arm. Ze mogen dan eens voorzichtig "snuffelen" aan mekaar maar ik hou hen in de hand zodat ik kan ingrijpen als de ene de andere bij de nek wil grabbelen.

Als het goed gaat en ze lijken vriendelijk tegenover mekaar, zal ik het op een kleine, neutrale plaats, even samen proberen. Dan ga ik bv even de badkamer ofzo in, waar ze geen van beiden gewend zijn en waar ik gemakkelijk aan hen kan als het fout loopt. Voordeel is ook dat ze daar nergens kunnen achterin kruipen om ruzie te maken, 't is in 't open veld te doen bij wijze van spreken, geen van beide kan gaan schuilen. Maar als ik dus zie dat ze dadelijk beginnen happen, nog op mijn arm, gaan ze gewoon terug elk hun eigen kooi in en stel ik het nog wat uit. Ik probeer het vanaf dan wel elke dag enkele minuten, maar idd, ik heb er hier al gehad waar het meer dan een half jaar mee geduurd heeft!!

Mijn grootste geslaagde truc ooit is de ruzie tussen BamBam en Pebbles van Theis geweest. Bammeke was pup, maar behoorlijk dominant en Pebbles is een schat, maar liet zich toch niet doen. Op een gegeven moment heb ik de Ferretone boven gehaald en op BamBams nekje gedaan. Resultaat : Pebbles gaf BamBam "kusjes"!! Ja, at de ferretone op natuurlijk, maar van zodra die op was, waste ze Bammeke verder en na zo 'n avond of 3 was de vrede getekend en sliepen ze samen in de hangmat.

Nu moet ik wel zeggen dat ik achteraf pas beseft heb dat het met die Ferretone ook volledig fout had kunnen aflopen natuurlijk. Als Pebbles gewild had, had ze Bammeke fatsoenlijk gebeten hierdoor, maar daarom hou ik hen dus elk in één hand, dan kan ik ze dadelijk scheiden als het nodig blijkt. :)

Angel, als die kleine nog zo klein is, zou ik gewoon nog wat wachten. Hij verschiet van het minste en zijn reactie kan een tegenovergestelde reactie uitlokken van de anderen. Zij kunnen het zien als protest of een iets of wat aanvallen van die snuiter en dat zullen ze niet accepteren van zo 'n klein "vreemd" ding. Wacht anders tot hij wat meer bestand is tegen vreemde of nieuwe indrukken, hij moet zich ocharm al alleen wapenen tegen zoveel terwijl hij nog zo piepklein is, dat op zich is al een hele toer, hoor. En anders, breng je hem maar naar Hasselt, hé, zal ik wel aan "Frettengewenning" doen!! :P :P :P
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jun 07, 2008 1:04 pm

Margiet zenne knuffel heeft ni geholpe bedoelde ik he Angel zit er sinds vanmorgen weer bij en nu lukt het wel Angel zou wel is viesgezind kunnen geweest zijn door die andere twee daar da hem ook ni late slapen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 07, 2008 1:24 pm

Jouw postje kruiste het mijne denk ik Angelke, ik had dat van vannacht nog niet gelezen, maar doelde gewoon op de aanvaarding van de fretten onderling ;) .

Er zal niks anders opzitten dan hemzelf mee in je bed te pakken als het met Angelke toch niet direct zou blijven klikken :P :P !! ~z~
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jun 07, 2008 1:41 pm

Ja zeg en nog zoiets maar wel goed nieuws!!!! HIJ WEET WAAR DE BAK VOOR DIENT whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo jun 08, 2008 10:25 am

Angelke , als hij weet waar de bak voor dient , mag hij dat dan eens aan mijn 2 monsters komen uitleggen ? Die 2 van mij willen het niet weten zenne !
Ik denk dat Belle Fridake is gaan aanvaarden omdat ze elkaars reuk op mijn lichaam en op dat van Freddy roken . Het kan soms heel raar gaan als het op reukjes aan gaat .
Wat dat slapen betreft : den baron slaapt weer de volledige nacht bij mij . Hij en ik hebben geen probleem om samen te slapen . Alleen Belle slaapt hier alleen , zelfs bij ons op de zetel liggen doet ze niet . Alhoewel , gisteren lag ze op mijn buik en dat ging redelijk goed .
Ik hoop dat het rap beter zal gaan met je fretjes onderling .


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 45 gasten