Vandaag naar da geweest....

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » ma jun 30, 2008 10:04 pm

Vandaag was het controle voor Santos zijn suiker te meten....en het is nog niet verbeterd ~_~ dat lief ventje moet elke dag cortizone nemen en dan een medicatie erbij...gelukkig eet hij het goed op dankzij die Waltham.
Momenteel loopt hij vrij goed, maar begin deze week heb ik met spoed naar da moeten gaan want hij lag ver in coma..;toen eeft de da een glucosespuit gegeven en is hij er door gekomen.
Was heel de week thuis om hem te verzorgen en in de gaten te houden, maar morgen moet ik gaan werken en zie dat niet zitten.
Wat als er iets gebeurd en ik ben er niet? Mag er niet aan denken ~_~
Ik loop er zo mottig van....heb zo een schrik...

Trixie is vandaag correct ingeent geweest! dat is wel goed nieuws, maar dat arme schaapje...vroeg om bloed tnemen voor alles eens te controleren, omdat ik zeker weet dat ze iets heeft, want dat schaapje heeft geen haartje meer op de staart en lichaam, enkel op de kop, hals en voetjes.
Nu...het bloed nemen voor de warde te nemen ging nog, maar voor de niertjes, moet je opnieuw prikken en dat lukte niet meer..mijn klein schaapje was zo bang, dat ze deze middag bij mij in het zonnetje gelegen heeft en me heel de middag gevolgd is als ik aan het tuinieren was...was wel schattig...overal waar ik ging volgde ze mij...lief hé?!

Nu binnen 3 weken moet er opnieuw suiker gemeten worden bij Santos, ik hoop ten harte dat het dan beter is, want nu staat die op 1.2 en moet op 3 komen.
Bij Trixie is het 4.2 en dat is wel goed.

Alléé ga nu gaan ~z~ want ben moe door al die emoties....
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 30, 2008 10:39 pm

Zo te horen heeft Santos dus ook insulinomen? Heeft de Da geen andere "behandeling" voorgesteld dan die medicatie??

Ons Lizzemuisje is 4 maanden geleden ook even "weg" geweest door een veel te lage suikerspiegel en na enkele onderzoeken (controle bloed dus) heeft Ine besloten haar te opereren. Ons Lizzy is 6 jaar en sindsdien staat ze idd ook op cortisone-medicatie 2x daags, maar ik moet zeggen dat ze het tot nu toe ferm goed doet, hoor! Alléé, ik wil geen Goden uitdagen natuurlijk en weet dat het toch terugkomt na een tijdje, maar ons muis en ik genieten dagelijks van haar leventje en mekaar, dus ik ben dolgelukkig dat ik haar op die manier toch wat langer bij me heb kunnen houden. Het is zo 'n schat, al was ze volgens haar 3 of 4 vorige bazen een "ellendige bijtfret"!!! Ja, ze bijt ... in Ferretone-snoepjes :P , en hoe ...!!!! :D :D

[img]http://usera.imagecave.com/Margit/Forumfoto/fotosapril2008018-copy.jpg[/img]

Lizzy 2 maanden na haar operatie!! Mooie meid, hé!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di jul 01, 2008 9:24 pm

Zara dat is toch dat zorgfretje dat reeds een operatie achter de rug heeft? Ik denk dat je niet meer kan doen dan medicatie geven en indien er een coma dreigt druivensuiker tussen de lipjes steken. Het is inderdaad een groot probleem als je uit werken bent, wat misschien kan helpen is ook wat druivensuiker in de drinkfles van Santos doen. Het zal wel niet goed zijn voor zijn gezondheid maar zo komt hij niet in coma denk ik. Volg in elk geval de raad van de da op en vraag of het zoete drinkwater mag gegeven worden. Heeft Trixie geen bijnierproblemen of lymfoom met haaruitval als gevolg?
Ik voel echt met je mee, zieke dieren en werken gaan moeilijk samen. Ze hebben dan zoveel zorg nodig dat je er de hele dag aan loopt te denken :(
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo jul 02, 2008 9:49 am

En weet je al wat meer ivm de uitslag?
Ik kan me voorstellen dat werken moeilijk is als je thuis met zieke fretjes zit.

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » wo jul 02, 2008 9:07 pm

Vandaag was ik te laat thuis om te bellen...zal morgenmiddag moeten bellen...
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx



Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten