Oby, Felia, Beetle en Jef.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do dec 25, 2008 9:18 pm

Jef, onze oude zorgfret, stelt het goed. Hij is al behoorlijk wat aangekomen en staat al wat steviger op z'n pootjes. We maakten ons echt zorgen dat hij het eind van het jaar niet zou halen toen de duts bij ons aankwam, maar gelukkig kan hij vrolijk met ons 2009 in. Hij is trouwens compleet verslingerd aan z'n mama. Maar om één of andere redenen moet hij van mij niet hebben, lol.

Beetle is fantastisch. Ze geeft zoenen bij de vleet, is speels en hoewel ze ondeugend is, kan ze toch in de living lopen zonder dat ze alles vernielt. Bovendien is ze ook al veel zindelijker dan in het begin. Ze gebruikt haar poepbak toch al vier op de vijf keer :)

Oby en Felia zijn nog steeds "pittig" :) Ze hebben daarom een speciale band met hun papa -aka me-. Gelukkig is de tijd van bloedende handen en armen al voorbij. Felia kan je wel geen touw aan vastknopen. Haar bui slaat van de ene seconde op de andere om, lol.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do dec 25, 2008 9:28 pm

Wat wel erg jammer is, is dat Oby en Felia nog steeds geen andere fretten kunnen verdragen. De laatste keer dat we het hebben geprobeerd, moesten we Oby van Beetle sleuren en had ze een stuk vacht mee. Beetle is te lief en Jef te oud om veel verweer te bieden.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do dec 25, 2008 9:59 pm

Hamlet , ik moet u iets vertellen wat ge niet graag gaat horen .......................................... , euh , lezen in dit geval !
Bij de fretten zijn de vrouwen de baas . Waarom weet ik niet maar het is zo en ge kunt daar niet veel aan veranderen .
In het begin had ik enkele moertjes . De strengste was Belle . Toen ik Freddy ( den baron dus ) hem zelf wilde laten voorstellen klom hij doodsimpel in de zetel waar hij zich kloef in het midden op zijn rug te slapen legde , vandaar " den baron " dus . Toen hij dan eindelijk wakker werd werd hij direkt gestalkd door madame Belle . Ze vloog als een Walkure in zijn nekvel ! Dat spelletje werd 2.5 à 3 maanden volgehouden tot hij eindelijk terug beet ! Mijn ander moertje " Ziggy " zal gedacht hebben dat de sukkelaar teveel af zag en hield het op een troosten van de grote jongen tijdens de aanvallen van madame .
Nadien was alles peis en vree alhier .
Dat er wonden ontsmet moesten worden was een " natuurlijk " iets . Een tip : ik heb en zal altijd zweren bij Isobetadine als ontsmettingsmiddel .

[Gewijzigd door asocialleke op 2008-12-25 22:00:49]


[Gewijzigd door asocialleke op 2008-12-25 22:01:59]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do dec 25, 2008 10:26 pm

@ asocialeke : beetle is ook een moertje dus dit is vrouwen onder elkaar ( uitgezonderd jef natuurlijk )
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do dec 25, 2008 10:46 pm

Oeps ! So sorry .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do dec 25, 2008 11:24 pm

Origineel gepost door asocialleke

Bij de fretten zijn de vrouwen de baas . [Gewijzigd door asocialleke op 2008-12-25 22:00:49]

[Gewijzigd door asocialleke op 2008-12-25 22:01:59]
Hier is daar toch niets van te herkennen hoor marc :P

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do dec 25, 2008 11:51 pm

Beetle is inderdaad een moertje. En gewoon veel te lief voor haar eigen goed. Maar ze is inderdaad baas over haar "broertje" Jef. Enkel omdat hij te oud is om er iets aan te doen, hehe.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr dec 26, 2008 12:25 am

@asocialleke: Ik moet u ook iets vertellen: het iets niet altijd enkel bij fretten dat vrouwtjes de baas zijn :) (voor de verduidelijking, dit is de mama van onze vier schatten en niet de papa).
Dat daar gelaten, ik denk dat ons Bieke gewoon een beetje een te lieve scheet is. Het is jammer dat we ze niet kunnen laten spelen met elkaar, want ze wil zo graag spelen. Haar broer moet soms wel wat verdragen het schaapke, maar die is een beetje te oud om te spelen. Het is soms een beetje triest om te zien. Ons Bieke is zo speels en ze wil dan wel een beetje spelen maar ze heeft geen andere fretjes om mee te spelen, momenteel ben ik de fret substituut :). Ik vind dat uiteraard niet erg, ze is gewoon geweldig! Toch hoop ik dat ze binnenkort op een speelnamiddag terecht kan bij haar soortgenootjes, het zal me deugd doen haar te zien spelen :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr dec 26, 2008 12:37 am

yeah
girl rule !!! :d lol :d
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr dec 26, 2008 8:13 am

Tja Olijfje, ik vrees dat jij dan toch de uitzondering bij je wonen hebt, hoor! Over 't algemeen zijn het idd de dames die zeggen hoe het lopen gaat en vooral hoe niet. Ons Minney, ganse 530gr zwaar deze winter, woont al bijna 3 jaar samen met 4 heren. Vier heren waarvan er 2 op een speelnamiddag de boel terroriseren en de hele speeltuin tussen de tanden nemen om na een kwartier hoog boven de speeltuin uit te steken aan de hand van één of andere "bewaker" die het beu is om hen steeds het vechten te verbieden. :( De twee ander zijn brave fretten, eentje is familie van Houdini en de andere is een sloef, maar ons Minney trekt zich van die 4 verschillende karakters geen sikkepit aan. Luisteren zullen ze, alle 4!! %) Alle 4, zonder uitzondering, eten ze pas van hun net gevuld bakje als ... Minney gedaan heeft. Gaan ze op hun bak als ... Minney eerst geweest is en gaan ze liggen ... waar Minney het toelaat!! Als Minney de één of andere hangmat op het oog heeft, kunnen Balou, Diedle, Mickey en Djembé andere oorden opzoeken! :P

Maar eerlijk is eerlijk, Minney is een schat van een fret!! :D :D
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr dec 26, 2008 9:17 am

Zeker weten dat Minney een schatje is !!! Haar mannen zijn dat ook hé Margit !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr dec 26, 2008 10:35 am

Tis maar goed dat joske den baas is, want soms met tren haar kuren.. %)
Die heeft het nodig om iemand boven haar te hebben :P

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr dec 26, 2008 1:38 pm

Hier is dat ook zo. Diablo mag erg veel van Leilah maar als het er echt op aan komt is het toch mijn madammeke dat het laatste woord heeft hoor. Als ze samen uit zijn en hij wilt spelen en zij niet zal ze hem dat héél snel duidelijk maken. Dan blaast ze eens goed hard naar hem waarop Diablo met zijn beteuterd toetje het afdruipt en aan mijn been komt staan alsof hij wil zeggen "wil jij aub met me spelen want ze wilt weer eens niet". :D In de kooi net hetzelfde, als zij alleen wilt slapen zal en moet Diablo een andere slaapplaats zoeken, dus vind ik dat Margiet en Marc gelijk hebben en heb jij idd een grote uitzondering Ollike. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr dec 26, 2008 2:04 pm

zo hoor ik dat graag
vrouwen baas!!!

heb daar eigelijk niet veel last van . hier is eigelijk niemand echt baas en komen ze goed overeen en ze liggen allemaal bij elkaar

goh wat heb ik toch gemakkelijke kinderen :P

xxx

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr dec 26, 2008 2:51 pm

hier heb ik er ook ni veel last van...
mja kheb dan ook 2 lieve mannekes he ;) kweet ni echt goed wie er nu precies de baas is bij hun 2...
Ik denk Bandit, ma soms gaat die toch ook uit de weg voor ons Boyke hoor... en ons Boyke zorgt ook goed voor ons Banditje ze
toen Bandit pas geoppereerd was deed hij zo goed mogelijk zijn best om hem ni te storen toen hij lag te slapen :) hoe lief he ;)
Mja als t om eten gaat heeft Boyke toch de leiding ze :d
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr dec 26, 2008 7:51 pm

hey hamlet ben nog is blij om te horen hoe het met de gasten gaat.
ben zo blij dat beetle en jef eindelijk een vast plekje hebben.

dat oby en felia pittige karakterkes waren da wist ik al van af in het begin. :)
geef de 4 maar een dikke knuffel van ons.
en als het nog is past......

FFFFFFFOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTTTTTTTOOOOOOOOOOOOOO'ssssssssssssssss :D :D :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr dec 26, 2008 11:09 pm

Jef

Afbeelding

Bieke

Afbeelding

Oby

Afbeelding

Felia

Afbeelding
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za dec 27, 2008 9:46 am

Toch snoetjes die twee bijtertjes :P
Jefke en Beetle hebben het getroffen met hun mensen ouders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » za dec 27, 2008 3:39 pm

Oby en Fé zijn inderdaad erg mooi :) Mij bijten ze trouwens al lang niet meer -maar ik ben wel de enige die ze echt veilig kan aanraken, het zijn echt papa fretjes-. Het is te zeggen, Oby bijt soms nog lichtjes als ze met me speelt. En Fé durft uitzonderlijk nog eens doorslaan, maar ik ken haar inmiddels zo goed, dat ik het zie aankomen en een beet kan vermijden. Ben er echt zo trots op, mijn twee asociale meisjes :D


[Gewijzigd door Hamlet op 2008-12-27 15:40:44]
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za dec 27, 2008 3:47 pm

wat een schatjes!!!

echt lieve snoetjes

xxx

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za dec 27, 2008 6:58 pm

wat zijn ze mooi geworden ze zitten echt mooi in hun vacht.
verzorg ze maar lekker voort. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » zo dec 28, 2008 11:57 am

Het grootste probleem is nu... ons inhouden om niet nog meer fretten te adopteren ;-)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo dec 28, 2008 4:32 pm

Hamlet, ooit al gehoord van het frettenvirus????? :D
Dat moeilijk inhouden ken ik hier ook, maar als ik voor de zoveelste keer naar de da ga weet ik beter. Mocht het enkel onderdak en voeding zijn zou dit anders kunnen liggen. Trouwens mijn wederhelft vindt dat ik al kindjes genoeg heb om te bemoederen. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo dec 28, 2008 7:36 pm

@hamlet;ik heb hier nog een paar lieve snuiters zitten ;) :P :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma dec 29, 2008 5:43 pm

Ja, hoewel ik dolgraag dieren zie, wil ik er niet teveel, omdat ik er compleet zeker wil van zijn dat ze nooit iets hoeven tekort komen omwille van financiële problemen.
Nu is het gewoon jammer voor Beetle dat ze geen fretje heeft om mee te ravotten.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 18 gasten