adoptie perikelen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di jan 20, 2009 5:35 pm

Ons Bieke wil spelen en dat schaapke haar broer is echt niet kwiek genoeg meer om haar tempo bij te houden en Oby en Feke vallen haar te hard aan, vandaar dat we aan het kijken zijn naar de eventuele adoptie van 1 nieuwe fret. We zijn een beetje aan het zoeken naar welke fret bij ons past.
Hij of zij (maakt niet uit) moet samen kunnen leven met andere fretten (1oudere broer en 1 zus), moet een beetje lief zijn (speelbijters geen bezwaar) en liefst de leeftijd van Bieke of jonger (zij is 3 jaar). Uiterlijk maakt niets uit: harlekijn, albino, wildkleur, allen zijn ze welkom bij ons gezin.
Kunnen wij een beetje info inwinnen over de fretjes die nu in de opvang zitten en welke fret past er een beetje bij ons denken jullie?
alvast bedankt!
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di jan 20, 2009 8:40 pm

hallo,
Stuur je dit ook naar de adoptie verantwoordelijke?
Mij heeft die goed geholpen met wasabi en Pilou-lief.
Alvast veeeel succes!

(@) (@) dat is wel de manier waarop mijn gezinnetje ook groter en groter wordt (@) (@)

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di jan 20, 2009 8:50 pm

heb ik al gedaan, ik hoop snel een antwoord te krijgen. Ons Bieke is daarnet weer aangevallen door Felia en het doet mijn hart breken hoe ze wordt aangevallen. Felia bijt en gaat direct voor de hals. Ze laat ook niet los, we hebben er haar met twee moeten aftrekken. Laten we hopen dat er nog opvangfretjes zijn die niet zo kwaad zijn op andere fretten :).
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di jan 20, 2009 8:57 pm

Hamlet er zal daar zeker nog eentje zitten voor bij je meid te steken. Liever alleen en met u laten spelen dan Felia in haar buurt te laten komen, plezier heeft ze daar ook al niet aan. Succes op een goede speelmakker voor Bieke.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo jan 21, 2009 8:24 am

zal wel lukken ! succes! ;)

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo jan 21, 2009 6:25 pm

hamlet ik heb je mailtje beantwoord , als je nog vragen hebt stel ze gerust he
ik kijk normaal alle dagen de mails na en beantwoord maar als ik met de nacht sta zoals deze week dan kan niet alle dagen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do jan 22, 2009 5:08 pm

merci voor het antwoord. We wachten nu nog een beetje de info af rond Vinja en Otto, als Peanut (zeer schattige naam wel) beter aansluit bij ons gezin, dan laten we je zeker iets weten :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jan 22, 2009 8:00 pm

ik heb je een pb gestuurt heb je het aangehad...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do jan 22, 2009 10:33 pm

heb het net gelezen, dank je . Jammer van Otto, ik had eigenlijk een beetje het gevoel dat dit de fret voor ons was. Het bijten van Vinja, in welke mate is dit een probleem? Bijt ze door? Laat ze zich gewillig oppakken of houdt ze er helemaal niet van om gepakt te worden?
Ook nog: in groep: komt ze een beetje overeen met alle fretjes (oud, jong, moertjes, rammetjes)?
Sorry voor al deze vragen hoor, maar we willen zeker zijn dat we de juiste beslissing maken, het gaat wel over een belangrijke beslissing he :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr jan 23, 2009 5:56 pm

hallo,
Kunnen jullie t voor de zekerheid niet even uitproberen? Het andere fretje desnoods even op logies nemen? (Ik weet niet of dit kan hoor, maar t lijkt me veilig, omdat je toch nooit echt zeker kan zijn)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 23, 2009 8:35 pm

Als Vinja bijt zoals haar zusje Vita, valt het wel mee, hoor. Vita bijt als ze schrikt, geen zin heeft om de kooi in de gaan of het zot in heeft :) . Dat is echter zéér vaak het geval, dat zot inhebben dan!! :P :P

Opgepakt worden vindt ze niet altijd even leuk, rondlopen en frettenkwaad uitspoken is zoveel plezanter, maar als ze dan gestreeld wordt weet ze weer dat het eigenlijk best wel héél aangenaam kan zijn. Nog niet voor te lang, ze is in mijn ogen ook echt nog een pup, ze deugt van geen kanten!! :D

Maar bijten en bijten is twee hoor, het is wel happen en soms ff "knabbelen", maar na enkele dagen ken je haar streken en weet je die momenten ook te vermijden, hé. En om nu te zeggen dat het te vergelijken is met een echte beet, nee hoor, 't is echt niet zo erg. Dat ze het bij mij niet mag weet ze al drommels goed, maar ze doet het toch zo graag hé, dus probeert ze de rest in huis vast te krijgen met de regelmaat van de klok!! ;)

Vita kan ook echt om met alles en iedereen, het is een heel sociaal fretje. Hopelijk lijkt haar zusje wat op haar, dan is Vinja ten zeerste aan te raden!! Nieuw leven in huis verzekerd!! :D :D :D Succes!! :) :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » za jan 24, 2009 9:43 am

Ooooh, klinkt zalig gek. Beetle gebruikt ook soms haar tandjes een beetje, vooral in mijn neus. Maar bijten kan je zoiets niet noemen. Na onze verhuis zullen we beslist eens de zaak nader onderzoeken, mwuahaha.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jan 24, 2009 3:15 pm

Ja, 't is echt een schattebolleke, met maar één groot nadeel :( !! Mamzelle eet ALLES wat niet eetbaar is!! %) Met het gevolg dat ze zich dan regelmatig te pletter hoest natuurlijk om dat uit haar keeltje te krijgen!! :)

Als ze 's avonds vindt dat ik haar een tweede keer moet uitlaten, begint ze de laatste tijd gewoon "spontaan" te hoesten!! Dan weet ze oh, zo goed dat ik kom kijken wat ze nu weer heeft binnengespeeld en dat ik haar eruit haal zodat ze de rest van die groep niet wakker maakt!! En 't is gek hé, maar dan vindt ze knuffelen dus wel plezant!! :D

Misbruik maken???? Ma néééééé, gij!!! :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo jan 25, 2009 4:53 pm

sorry voor het late antwoord maar het enorm druk en ik zie voor het ogenblik alleen nog maar cijfertjes dansen
ben juist terug van het werk... JA op ne zondag schandalig :P

vinja kan met elke fret over weg allee op de beurs toch.
het valt natuurlijk te zien hoe jullie prutsen gaan reageren op dat nieuwe spook he!

voor otto weten we zaterdag iets te zeggen
bijten is het niet echt ze laat haar pakken maar dit is alleen als ze schrikt of als ze iets echt iet leuk vind.
maar ze leert dit allemaal van die 2 van ons he als die door de tralis kosten he goh man ze zouden je vermoorden LOL.nee zij bijten redelijk hard en krijgen ze ni gekalmeert.:(
ik hoor het wel als jullie iets beslist hebben
volgende week heb ik nog effe een moeilijke week maar vanaf zaterdag is het terug
volle bak genieten op het werk. :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo jan 28, 2009 6:52 pm

We zullen een beetje afwachten om te zien of den Otto nog mee in de running is. Wel jammer dat we die twee niet eens kunnen laten testen. Wij hebben geen auto en we raken zo moeilijk ergens, anders zou ik eens willen kijken hoe onze twee scheetjes reageren op Vinja.
Enfin, afwachten is nog even de boodschap. We zien wel, :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jan 29, 2009 3:42 am

Van waar zijn jullie, Hamlet? Mss dat iemand jullie kan oppikken op weg naar de speelnamiddag de 15de februari. Dan kunnen ze mekaar allebei op onbekend terrein tegemoet treden, nog altijd de beste manier, hé, dan is niemand de "baas". Laat maar iets weten als je wil, als het even lukt komen we jullie graag halen. :)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do jan 29, 2009 10:10 am

Origineel gepost door margit

Van waar zijn jullie, Hamlet? Mss dat iemand jullie kan oppikken op weg naar de speelnamiddag de 15de februari. Dan kunnen ze mekaar allebei op onbekend terrein tegemoet treden, nog altijd de beste manier, hé, dan is niemand de "baas". Laat maar iets weten als je wil, als het even lukt komen we jullie graag halen. :)
ze zijn van regio gent , ik weet ook dat ann en johan hun opvangertjes niet kunnen meebrengen naar de speelnamiddag dus dat is nogal moeilijk dan hé
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr jan 30, 2009 10:00 am

djuu, ik dacht even dat we een oplossing hadden. We zijn inderdaad van gent, dat is zo een beetje een moeilijke regio blijkbaar. We zouden zeer graag op neutraal terrein afspreken, maar dat blijkt niet makkelijk te zijn. We zullen er nog eens diep moeten over nadenken, maar een oplossing vinden we toch :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jan 30, 2009 10:47 am

je kan altijd bij mij komen om kennis te laten maken...
boekjes liggen nog altijd klaar...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jan 30, 2009 10:48 am

je kan altijd bij mij komen om kennis te laten maken...
boekjes liggen nog altijd klaar...
aja ik ga in februari naar speelmiddag...
als je wilt kan je mee rijden...

dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma feb 02, 2009 10:58 am

Hey Vanessa, zou dat inderdaad een mogelijkheid zijn om ze te laten kennismaken bij jou? We moeten inderdaad toch nog om de boekjes komen en die kooi en carrier terugbrengen.
We zitten momenteel wel in een drukke periode, want we zijn aan het verhuizen.
Toch lijkt het me misschien best om die drie aan elkaar voor te stellen op die manier en niet te lang na de verhuis (dan is onze nieuwe woonst eigenlijk ook nog geen territorium voor iemand. Als het klinkt, kan Vinja direct mee met ons naar huis :).
Ik hoop echt dat het klikt, want ons Bieke verdient een jong speelkameraadje! Den Jef kan niet meer mee met het ritme van zijn zus :), hij is wel extra knuffelbaar en hangt enorm aan zijn mama :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma feb 09, 2009 6:01 pm

Al nieuws ivm Otto?
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma feb 09, 2009 8:54 pm

otto is geadopteerd
ik heb je een pb gestuurd. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.



Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten