verhuizen deel 1

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 8:17 pm

Hallo,
Zaterdag verhuis ik dus.
pfft, ik vind de moed niet, maar ik ben toch al beginnen inpakken.
Gelukkig krijg ik daarbij veel hulp :D :D
Want elke doos moet geinsecteerd worden en vaak meer dan een keer....
Ik was bang dat de fretjes last zouden ondervinden van de verhuis, maar deel 1, het inpakken vinden ze super.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do mar 12, 2009 8:21 pm

uitpakken zullen ze anders ook zeer zeker mee willen helpen hoor !

maar op zen plaats en op orde leggen , dat zal voor iemand anders zijn :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 8:23 pm

hihi, dat hangt er van af wat je orde noemt he!
Want mijn fretjes zijn zeer overtuigd over de plaats waar zaken moeten liggen: vuile was, gsm, plastic zakken -> onder de oven!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do mar 12, 2009 8:54 pm

Vroeger waren dat de vuile wijven op z'n Gents, alles op een hoopje en uit het zicht :D :D Nu doen onze fretjes dat wel en nemen we dat erbij ;)
Hou de moed er in, na het uitpakken zit je beter en met de fretjes toegelaten. :)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 9:51 pm

dag Jeanine, ik vrees dat toegelaten hier een groot woord is, het zullen mijn "illegaaltjes" blijven denk ik. Volgens de vorige huurder zochten ze iemand "zonder honden", in het contract staat "huisdieren niet toegelaten" dus het zal van de goodwill van de huisbaas (indien hij over mijn fretten te weten komt) en desnoods van het vredegerecht afhangen. (kooidiertjes mag men niet verbieden)
Op t vorige adres moesten we er uit omdat t verkocht was.

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do mar 12, 2009 10:10 pm

De raccisten ! van wat hebben die huisbazen toch altijd schrik ?
Bang dat fretjes hun patrimonium gaan afbreken ?
Ze houden het ongedierte weg potverdekke :@
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do mar 12, 2009 10:19 pm

aawel ja idd mijnen huisbaas zei zo tegge ons voor jullie hier kwamen wonen zaten er muizen en sinds dat jullie er zijn zijn die weg vraagt hij zo doodserieus van is dat door de fretten? Ik zei goh ja dat zou wel eens kunnen ja.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » do mar 12, 2009 10:25 pm

Dit heb ik van een website ivm "recht huren huisdieren" (zo ingegeven in google), daardoor heb ik voor deze oplossing gekozen, mijn fretjes (3) veroorzaken namelijk geen overlast voor medebewoners en inderdaad, ik heb het eerst anders geprobeerd maar niemand wou mij iets verhuren, en inderdaad desnoods gaan we naar het gerecht:

Een eigenaar verbood iemand tot het houden van een huisdier. Dit verbod was idd vermeld in het huurkontrakt. De hyuurder weigerde het dier te verwijderen, waarna de eigenaar naar de vrederechter stapte. Deze stelde de huurder in het gelijk. De eigenaar stapte daarna naar het hof van beroep die de uitspraak van de vrederechter in zijn geheel overnam.

Hoe meer mensen in de toekomst van die uitspraak v/h hof van beroep gebruik maken hoe beter. Tegenwoordig is in 99% van huishuurkontrakten een clausule voorzien die het houden van huisdieren uitdrukkelijk verbied. Volledig onwettig zoals U verder kan lezen.

De magistraten die in deze zaak moesten oordelen stelden de eigenaar in het ongelijk en beriepen zich op het verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Dit verderag is toepasbaar sedert 29.08.55 en primeert op elke andere wet, decreet, besluit, reglement... enz...
De rechters oordeelden dat het absolute verbod op het houden van een huisdier een inbreuk vormt op het respect voor de privacy, gezinsleven en woonst. Dat recht word bevestigd door het Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden.

De uitspraak luidde als volgt: Gezien de finaliteit v/h huishoudelijk reglement, nl. het instellen van harmonieuze en billijke betrekkingen tussen de bewoners v/e gebouw dat bestemd is voor collectief gebruik, en opgedeeld is in delen voor exclusief en privaat gebruik, en andere delen voor gemeeenschappelijk gebruik, kan een huishoudelijk reglement enkel op wettige wijze tussenkomen in het private domein van de privacy van de bewoners, in die mate dat deze privacy schade kan berokkenen aan het geheel of concurerende rechten gevoelig kan beperken.

(vonnis van 21 oktober 1986, rechtbank van eerste aanleg van Luik, verschenen in ‘la Jurisprudence de Liège, Mons et Bruxelles de 1987’, p. 578 e.v.)

Dit heeft als gevolg dat, steeds volgens deze uitspraak in beroep, een huurder het recht heeft een dier te houden. Zelfs indien het huurkontrakt of het huishoudelijk reglement dit uitdrukkelijk verbied.

UIteraard is niet iedere rechter verplicht deze uitspraak in beroep te volgen. Hoemeer mensen echter van deze jurisprudentie gebruik maken destemeer vrederechters rekening zullen houden met die uitspraak in beroep.

Dus een goede raad aan alle huurders die een dier hebben en zich niet een ongeluk willen zoeken om een appartement te vinden dat huisdieren toelaat: teken gewoon het kontrakt waarin staat dat het houden van huisdieren verboden is, zonder te zeggen dat je een huisdier hebt natuurlijk. Indien de verhuurder nog maar het vermoeden heeft (buiten die enkele zeldzame gevallen dan) dat je een huisdier hebt zal je toch sowieso geweigerd worden. Ik denk dat dit buiten kijf staat en door vele aspirant huurders kan bevestigd worden. Moest het later tot een discussie komen refereer je naar deze uitspraak van het hof van beroep. De advokaat van de verhuurder zal wel 2x nadenken eer hij een gerechtsprocedure start. En bij een 3-9 zit je toch minstens een jaar of drie veilig tenzij de verhuurder een pak geld wil ophoesten wat ik betwijfel. Meer en meer eigenaars en verhuurkantoren blijken ergens op de hoogte te zijn van deze uitspraak in beroep maar verzwijgen dit natuurlijk. Ik ben de mening toegedaan dat de schandelijke tirannie van de verhuurders op dit specifieke vlak maar eens moet eindigen.

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr mar 13, 2009 9:01 am

das goed dak da weet
en mag je dan meerdere dieren houden?
en wat met overlast van buren?

xxx

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr mar 13, 2009 4:34 pm

Hallo,
ik ben ook geen advocaat hoor, maar na wat googelen had ik dus bovenstaande tekst gevonden, op die website wordt er ook over gediscucieerd. Ik denk dat ook wat van een rechter afhangt, wat is overlast? Natuurlijk zijn drie grote blaffende honden op een klein appartementje nogal veel en kunnen die storend zijn voor de medebewoners, maar zo een klein schoothondje ofzo weer niet...
Ik hoop dat t niet zo ver hoeft te komen dat ik naar de rechter moet ofzo, voorlopig doe ik alsof ik van niets weet, zo van niet te veel medebewoners dit laten weten, niet voluit aan de eigenaar zeggen,...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr mar 13, 2009 4:46 pm

Momenteel helpen ze me nog steeds inpakken.
Zoveel plezier dat ze aan die verhuisdozen beleven :) na de verhuis ga ik er zeker enkel bijhouden voor hen!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr mar 13, 2009 4:46 pm

van het moment dat 1 bewoner een verklaring aflegt dat hij last heeft van geurhinder, heb je het aan uw rekker. zelf vanaf ze weten dat het om fretten gaat gaan ze dat al zeggen (tmoet nog niet eens waar zijn he...).

met eerlijkheid kom je nog altijd het verst. ik bedenk net zelf dat als een advocaat het wat slim speelt, hij je contractbreuk aan je broek kan smeren, want je hebt immers verklaard dat je geen huisdieren hebt...

snap niet waarom niemand gewoon een overeenkomst kan tekenen dat ze alle schade, door huisdieren aangebracht, integraal gaan vergoeden bij verlaten van de woonst...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr mar 13, 2009 6:04 pm

Euh, omdat ik dit geprobeerd heb bij alles wat op immoweb te huur stond en ik telkens te horen kreeg dat ik niet welkom was, dat ze liever op een volgende huurder wachtten.
Vind jij dan dat ik geen fretjes mag houden? Enkel en alleen omdat ik niet het geld heb om iets te kopen (let wel, zodra er een fretje ziek is sta ik bij de DA, maar er is een groot verschil tussen de prijs voor de DA en het geld dat je moet hebben om iets te huren!
Bovendien wordt zo een klacht wel degelijk gecontroleerd, en wordt er dan nagegaan of deze gegrond is.
Niels, ik weet niet welke ervaringen jij hebt met huren en huisdieren, maar laat me zeggen dat dit op mij zeer grof overkomt. Ik heb alles geprobeerd, maar feit is dat ik uit mijn huidige huurwoonst wordt gezet omdat deze verkocht wordt en ik niets vind waar fretjes ook toegelaten zijn. Daarom kies ik voor deze oplossing.
Als je me dat niet gunt, awel bedankt!!!
En eerlijkheid, toon mij dan eens de eerste eerlijke huisbaas, ik zal verbaasd zijn!!!
Bovendien heb ik noooit verklaard geen huisdieren te hebben.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr mar 13, 2009 6:11 pm

[QUOTE][/QUOTE] snap niet waarom niemand gewoon een overeenkomst kan tekenen dat ze alle schade, door huisdieren aangebracht, integraal gaan vergoeden bij verlaten van de woonst...

Blijkbaar heb jij niet veel ervaring met huren.
bovendien weet je niets van mij of mijn situatie, dus,....

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr mar 13, 2009 6:20 pm

efjes duidelijk stellen, ik bedoel niets grof ten opzichte van u, en zeg ZEKER niet dat je geen fretjes mag houden, of welke huisdieren dan ook,integendeel...

mijn nonkel verhuurt 2 huizen (als antwoord op "noem eens een eerlijke huisbaas", wel, hij dus)

En nu terug waar het eigenlijk over gaat; heb je vermeld dat het gaat om fretjes, die onder kooidieren vallen? want veel huisbazen laten als uitzondering wel kooidieren als hamsters, ratjes, ... toe.
Eigenlijk heb je je akkoord verklaard met het feit geen huisdieren in je appartement te nemen, maar je hebt huisdieren, neemt die mee, en wist dat op voorhand, dus... Voor die huisbaas kost dat pand een hele hoop geld, en die willen zich gewoon indekken om daar geen verlies op te leiden, en willen dus vormen van beschadiging tegen gaan. komt ook nog bij dat als ze geen huisdieren toelaten, huurders daar al niet kunnen komen over zagen ("waaah dienen hond van hierboven maakt altijd lawaai", ge kent dat wel he...)...

verhuurders zijn nog altijd mensen, en vergeet niet, zonder hen zou een overgroot van belgie nergens kunnen wonen, simpelweg omdat alles zo duur wordt... je hebt overal rotte appels, maar de dag van vandaag staan velen open voor dialoog, en als je uw situatie beschrijft, uitlegt wat fretten zijn en vooral wat ze niet zijn, kan je wel iets bereiken. ook als je zelf voorsteld van het huurcontract wat aan te passen zodat je alle schade door hen aangebracht volledig terugbetaald, gaan ze meestal wel akkoord...

Wat me dwarszit, is dat je nu iets verzwijgt voor je huisbaas, en als hij erachterkomt heb je 2 mogelijkheden: hij laat het zo, of hij wil je uit het appartement. wil hij je uit het appartement, kan je dreigen met een rechtzaak en dan heb je weer twee mogelijkheden; hij krijgt schrik en laat je blijven, of hij gaat de uitdaging aan, en daagt je voor de rechtbank. vanaf dit moment ga jij met een hoop gerechtskosten zitten (advocaat enzo) met nog altijd een kansje om op straat terecht te komen, MET fretten. Daarom dat ik dit zeg; ik vind het gewoon niet zo slim dat je dat risico wil lopen... maar geloof me, ik snap ook wel dat je nergens anders heen kon hoor, ik bedoel gewoon dat je nu echt wel in problemen kan komen... (met de nadruk op kàn, voor hetzelfde geld gaat alles goed natuurlijk)...

voor alle duidelijkheid, nu niet meer aan je verhuurder zeggen dat je huisdieren hebt! :P

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr mar 13, 2009 6:27 pm

Wel als ik eerlijk was geweest, dan stond ik NU op straat,
bovendien heb ik NIETS verklaard ivm huisdieren, en bovendien, ik heb best wel aan alle andere huiseigenaren enkel gezegd "ik heb een diertje, maar het leeft in een kooitje en maakt geen geluid" toch vonden zij dit al reden genoeg om me niets te verhuren.
Mijn ouders hebben ook jarenlang huizen verhuurd, dus ik weet best wel dat een verhuurder ook angsten heeft.
Bovendien, zij hebben toch de waarborg.
Trouwens, als je dit zonodig wil uitvechten, ga dan eens horen wat je advocaat hierover zegt.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr mar 13, 2009 6:32 pm

heuh? bedoel je die laatste zin op mij persoonlijk? ik heb geen advocaat hoor :P

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr mar 13, 2009 8:55 pm

Sah , trek het u niet aan meiske , je hebt een woonst en voor de rest zie je wel hoe het afloopt.
En zo weinig mogelijk erover praten met de buren.
Met wat geluk zie je die huisbaas waarschijnlijk nooit.

Nog veel pret met je verhuismaatjes , kijk maar goed uit of je dozen wel leeg zijn voor je ze wegdoet :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr mar 13, 2009 9:01 pm

Het hangt veel van de huisbaas af ook. Mijn vriend huurde vroeger een studio in Gent en ook daar stond in dat huisdieren verboden waren. In het weekend bleef ik daar slapen en Snuffel ging altijd mee omdat ik hem niet bij mijn pa wou laten. Ik had ook altijd schrik dat als hij hem zou zien er ambras van zou komen. Dus als ik wist dat hij kwam zette ik hem ff in de kelder of in mijne auto, ma op een gegeven moment stond hij daar en ja Snuffel stond daar ook :P in de veranda.
Het enige wat hij zei was: ooo en wa is da ? ;) Ik content natuurlijk.

Ik hoop voor jou dat je ook zo'n huisbaas hebt, en dan komt alles in de sjakos :)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo mar 15, 2009 5:22 am

@Sah

Mag ik je vragen om de mening van anderen te respecteren? Ik begrijp niet waarom je zo geprikkeld reageert op de posts van nielsvl. Hij heeft op geen enkel moment een directe aanval gepleegd, heeft zich steeds beleefd en vriendelijk gedragen en draagt bij tot een gezonde en verhelderende discussie. Je mag je problemen gerust delen op het forum, maar niet uitwerken op de leden ervan.

@iedereen

De vermelding in de huurovereenkomst dat je geen huisdieren mag houden is niet wettelijk. Een voorwaarde in een contract is enkel geldig voor zover ze niet in strijd is met de Belgische en Europese wetgeving. Met andere woorden, men mag het er nog 50 keer inzetten, deze voorwaarde is niet bindend. Er zijn desbetreffend reeds precedenten genoeg. Alleen zijn er nog zoveel andere drogredenen om iemand uit een woning te zetten en de huiseigenaar zal er altijd wel één vinden. Best is dus om het gewoon te verzwijgen en ervoor te zorgen dat je niemand overlast bezorgt.

Wat betreft de huurwaarborg, deze dient gestort op een geblokkeerde rekening, waarvoor beide handtekeningen noodzakelijk zijn om de huurwaarborg terug te lossen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di mar 17, 2009 2:07 pm

hallo,
ik ben nu pas voor t eerst terug online sinds de verhuis en lees dit berichtje nu pas.
Het was niet mijn bedoeling om onbeleefd te zijn. ik had ook veel last van stress ivm mijn verhuis, de vele opmerkingen over mijn fretjes, de lange zoektocht naar een appartementje waar zij ook welkom zouden zijn, uiteindelijk heb ik dan zo niets gevonden,...
Ik voelde me wel aangevallen door de reacties die ik op mijn postje kreeg.
Maar dus bij deze, het spijt me als ik overdreven reageerde.

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di mar 17, 2009 2:31 pm

Hoe is de verhuis geweest Sah? Hebben ze nog goed geholpen?
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di mar 17, 2009 2:32 pm

ik moet zeggen. Wij zijn net verhuisd en de fretsels vinden het nieuwe huis veel leuker. Ook van de verhuis hebben ze echt geen last gehad. Vooral de linolium op hun slaapkamer en op onze slaapkamer (ook omgedoopt tot frettenspeelruimte) valt in de smaak. Ook voor de iets oudere Jef is dit een ideale ondergrond. Zijn voetjes blijven namelijk mooi ondersteund, dus kan hij nu zeker 7 stappen zetten in plaats van de gebruikelijke 4 :)
Allez, geniet van de nieuwe woonst en hopelijk stellen jullie het goed met niet te veel zagerij van de huisbaas.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » di mar 17, 2009 5:17 pm

Ik was vooral bang dat ze last zouden krijgen van diarree, want toen ze net bij mij kwamen wonen hadden ze diarree gekregen van de stress. Maar dat is niet het geval! Ik ben er erg blij mee :)
Verder vinden ze het heel leuk om alles nieuws te verkennen, ze hebben ook heel veel met de dozen gespeeld,...
Het is vooral nog wennen voor mijzelf. Ik moet ook opnieuw leren om gevaarlijke toestanden (voor de fretjes) te vermijden. Vanochtend zat wasabi ineens in mijn microgolf oven (deurtje open en de oven stond niet aan hoor) terwijl die oven gewoon in de keuken op de ijskast staat. Ik weet niet hoe ze daar geraakt is, maar zodra ik het weet zal ik er iets aan proberen te doen, want als ze van de ijskast valt...dat is wel erg hoog voor een fretje. Ook hebben ze nog niet goed door waar de toiletbakken nu staan, of ik weet nog niet goed waar ik ze moet zetten...
Maar zoals je dus merkt, zij hebben echt wel dolle pret!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di mar 17, 2009 5:25 pm

Sah, blij dat het hun daar bevalt. De verhuis is veel minder erg voor je fretjes dan een nieuw baasje moeten leren kennen.
Zou Wasabi de achterkant van de koelkast beklimmen???? Moeilijk iets aan te doen denk ik, er moet luchtkoeling aan kunnen. Misschien zijn er hier tips voor te vinden???
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 45 gasten