SCHANDAAL !!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 3:22 am

nee daar ben ik het ook niet mee eens, maar hij spreekt zichzelf wat tegen door eerst te zeggen dat ze geen gevoelens hebben, en door dan te zeggen dat hun gevoelens van korte duur zijn :P

ik geloof dus enkel in de "momentgevoelens"...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 14, 2009 3:28 am

In dat geval ga ik ook akkoord!! :)

Wel jammer dat iedereen alweer slaapt, hé, zo is de discussie rap uitgediscussieerd!! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 3:29 am

vooral als we het eens zijn :( pffff :( :P

ben supercontent, mn tetris is bijna klaar :D nog een klein uurtje doorwerken en dan filmpje zien als mn beloning :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 14, 2009 3:41 am

Ah, ge zijt nu dus aan 't "doorwerken"?? :P :P

Alléé, geniet dan maar van je filmpje straks, niet in slaap vallen, hé!! :P :P

Ik vrees dat ik bij gebrek aan discussie-punt mijn bed ga moeten opzoeken ~_~ , alle fretten maffen ook verdorie!! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 3:43 am

opt gemakske ja :P

hier komen ze nu en dan eens piepen majah :P

slaapwel :P (dit lijken meer pm's) :P

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do mei 14, 2009 8:22 am

Er is 1 ding dat ik wel geleerd hebt (en dat is niet de eerste keer) Discussieren is en blijft hier soms een moeilijke opgave. Vind je dan al iets dat interesant ZOU kunnen zijn is het direct van " ja dat wist ik al maar dat is niet juist omdat....."
Ik kan mij ergens in het standpunt van Marc goed vinden maar bon, daar ga ik niet meer over discuseren want (zoals al iemand zei) wat weet een ouwe vent van 45 zoals ik daar nu van.
1 ding is wel spijtig dat we eigenlijk aan het afdwalen zijn van datgene waar het allemaal om begon.
Zijn SOMMIGE proeven op dieren verantwoord?.
En dan zeg ik neen. Ik heb het reeds eerder gezegd. Er zijn zoveel mensen die door ziekte een uitzichtloze toekomst hebben. Die willen direct als proefkonijn spelen, maar dat kan allemaal spijtig genoeg niet.
Soms vraag ik mij ook af of het verantwoord is om iedere kwaal te kunnen uitschakelen.
Als er in de toekomst geen ziektes meer zijn hoe gaan we de overbevolking van de aarde tegen gaan. Waar moeten die allemaal gaan wonen. De oerwouden kappen om meer woongelegenheid te bieden misschien. De uitgestrekte poolvlaktes misschien bewoonbaar maken. Ik weet het allemaal niet. Je krijgt het nu al aan de stok als je 1 boom kapt.
Als de wereld bevolking blijft stijgen ben ik er zeker van dat er binnen zoveel jaaaaaren geen wereld meer is.
Dus verminderd de dierenproeven. We zullen er in de toekomst niet veel slechter van worden.
Opgepast hé, dit is mijn mening en ik hoop dat er hier niet direct dreigementen naar mijn adres gestuurd worden.

En zeggen dat ik mij in het begin in deze discussie niet wou mengen :) .

[Gewijzigd door ludwig1605 op 2009-05-14 08:24:38]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » do mei 14, 2009 8:54 am

ff mijn standpunt:

proeven op dieren moet kunnen voor verantwoorde onderzoeken die de maatschappij helpen

totaal tegen proeven voor cosmetica, ...
ooit heb ik gehoord van proeven op muizen waar ze de verslaving testen en de gezondheid van sigaretten testen :~ daar zie ik het nut niet van in
weten allemaal dat het ongezond is en verslavend (weet niet waarom want da stinkt :P )

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 10:39 am

eigenlijk testen ze toch ook geneesmiddelen op mensen?

ik kan heel goed verstaan dat men eerst geneesmiddelen op dieren test; aangezien dat het beginstadium is en daarmee het onderzoek start, maar uiteindelijk zijn de eerste personen die het geneesmiddel toegedient krijgen toch ook een soort testpersonen he...




lugdwig en marc wat bedoelen jullie in godsnaam met "wat weet een ouwe vent van 45 daar nu van"?
Ik zeg hier nergens dat mijn mening DE juiste is, en dat al de rest ongelijk heeft :s marc zit bezig dat we (ik dus) doe alsof we(ik dus) de waarheid in pacht heb, maar wil het dan blijkbaar zeggen dat omdat jullie de oudste zijn, jullie automatisch gelijk hebben en aangezien wij jonger zijn, wij daar niet over kunnen meespreken? De tijd dat je moet zwijgen en luisteren naar iemand die ouder is dan u is al lang voorbij hoor.

Ik verdedig mijn mening met feiten, en als iemand daar iets kan tegen aanbrengen, mag hij/zij dat gerust doen, DAT is een discussie voeren, aangezien beide partijen zo hun standpunt kunnen bijschaven.


@ het overbevolkingsprobleem; dat valt nog mee he, in china wordt bijvoorbeeld bij wet bepaald dat men in steden maximum 1 kind mag hebben....

[Gewijzigd door nielsvl op 2009-05-14 10:42:10]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » do mei 14, 2009 11:24 am

wordt idd ook op mensen getest, staat wekelijks in de krant dat ze daar mensen voor zoeken

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 14, 2009 11:55 am

Als we dan toch afwijken zou ik even het volgende willen zeggen :

Ik snap niet waarom zowel Marc als Ludwig hier met "de leeftijd" moeten schermen. Of je nu 20, 45, 51, 66 of 106 bent, iedereen heeft recht op z'n eigen mening, hé? Zolang iedereen respect heeft voor de ander, kan het me echt niet schelen wie wat zegt, hoor, heeft leeftijd er echt niets mee te maken.

Ik ben ook 45 Ludwig en idd, door ervaring waarschijnlijk al wat "rijper", "wijzer", dan Niels. Met andere woorden, door schade en schande al wat meer met andere dingen bezig dan een gast van 20 jaar. Maar of "jaren" daarom ook gelijk staan aan wijsheid, is ook nog maar de vraag, hé? Enerzijds kan je door die jaren van ervaring heel wat meer ondervonden hebben wat je anders heeft leren redeneren, maar anderszijds kunnen die jaren ook zoveel ingehouden hebben dat je net veel emotioneler reageert, omdat je meer gehard of gekwetst bent vanbinnen. Als je je dan grotendeels daardoor laat leiden, is er van "wijs redeneren" nog weinig sprake, hé?

Het vorige is nu niet persoonlijk bedoeld, voor niemand, dat wil ik er even bijzeggen voor het hek hier helemaal van de dam is. Ik wil gewoon ff zeggen dat leeftijd echt geen grenzen legt, noch voor de jeugd, noch voor ouderen, als het op praten aankomt. Het feit dat er mensen zich snel aangevallen voelen, is al jammer genoeg. We zijn toch anders ook vrienden onder mekaar, waarom kunnen we dan hier ons verstand niet gebruiken???

En ik had al tijd tekort, ik ga doorvliegen dus, ik zou hier straks graag "in vrede" verder komen babbelen!! ;)
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do mei 14, 2009 12:23 pm

Origineel gepost door nielsvl
wil het dan blijkbaar zeggen dat omdat jullie de oudste zijn, jullie automatisch gelijk hebben en aangezien wij jonger zijn, wij daar niet over kunnen meespreken? De tijd dat je moet zwijgen en luisteren naar iemand die ouder is dan u is al lang voorbij hoor.

[Gewijzigd door nielsvl op 2009-05-14 10:42:10]
Bij mij is dit niet voorbij hoor.. Ik vind, persoonlijk weliswaar, dat mensen met ervaring me een heel stuk vooruit kunnen helpen bij vele zaken. En leeftijd maakt mensen toch wel wijzer. ergens heb ik het gevoel dat ik later op dezelfde manier als mijn ouders ga denken, daarom ook dat ik nooit in discussie treedt met hun.
'levenswijsheid/ervaring' is het gepaste woordje hier denk ik dan. maar bon..

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » do mei 14, 2009 12:31 pm

toch niet zo akkoord mee, sommige mensen zijn de domheid in hoogst persoonlijkheid ook al zijn ze veel ouder ;)

maar nu gaan we totaal afwijken hier he

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do mei 14, 2009 12:35 pm

ja stevenn, dat is ook wel waar... :) .. je kan immers nooit alle personen of dieren over 1 kam scheren hé.. maar ik heb het dan ook over bv. maar ervaring en slimheid op 1 vlak hé. zoals bv. hun favoriete hobby waar ze al jaren mee bezig zijn..

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 14, 2009 1:04 pm

Ach, zo hebben we weer wat anders om over te praten, hé!! ;)

Je kan door je levenservaring meer wijsheid vergaren, maar evenzeer verbitterd geraken en daardoor weer andere fouten maken, hoor, geleid door je emoties dan zoals ik al zei. Dat ik bv voor 500% zeker ben dat een mens bij mij niet altijd voor zal gaan op een dier, komt door levenservaring. Of zoals je het uitgedrukt wil, door verbittering.

Ik ben absoluut geen verbitterd iemand, verre van, maar heb "geleerd" van veel dingen en die deden me tot dit besluit komen. Dat daar niet alleen verstand voor nodig is geweest, is een feit, veel is immers gestoeld op hetgeen ik in 't verleden "gevoeld" heb.

En ja, ergens zal ik ook nog steeds blijven zwijgen voor mensen die "ouder" zijn dan ik, hoor, dat is er thuis zo ingepompt, maar dat wil ook niet zeggen dat dat af en toe niet verdomd frustrerend kan zijn. Sommige mensen, ook ouderen, kunnen er verdorie wat uitslaan af en toe!! En dan zwijgen is gewoon zwijgen uit respect hoor, absoluut niet omdat ik akkoord zou gaan. Maar Niels, ik vind het wel tof dat je beleefd en vriendelijk je mening blijft verdedigen, of ik er nu mee akkoord ga altijd of niet. Dat op zich is al bewonderenswaardig, schelden is immers veel makkelijker.
Afbeelding

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do mei 14, 2009 2:16 pm

Ja Margit, misschien heb je gelijk maar ik heb hier al meerdere keren moeten zwijgen en eerlijk gezegd wordt je dat op de duur wel moe. Er wordt hier dikwijls naar een persoonlijke mening gevraagd en die wordt dan gegeven maar direct ook soms afgebroken.
Ik wil zeker Niels niet aanvallen. Integendeel ik vind het fijn dat hij zijn mening kwijt wil.
Maar in het verleden zijn er veel te veel mensen geweest (per ongeluk misschien jongeren) die mij direct afbreken op iets wat ik schrijf uit ervaring.
Ik ben opgegroeid met de gedachte van eerbied voor ouderen met meer levenservaring. Tot nu toe mag ik daarover niet klagen. Maarja de tijden veranderen en moet ik toch beginnen toe te geven dat ik oud wordt.
En ochja Margit, heb een foutje geschreven. Bijna 45 ;) .
En laat ons nu stoppen met ruzie maken.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 2:23 pm

een 20 jarige kan evenzeer een mening hebben als een 60 jarige, of deze nu verschilt of niet dat doet er niet toe, ieders mening is relevant.

MAAR; hier gaat het niet om meningen, maar om feiten in mijn ogen...
Als ik hier zou zeggen van ja "dieren zijn in mijn ogen dom, ze hebben geen gevoelens, en zijn totaal minderwaardig als de mens" is dat meer een mening, buiten als ik zou zeggen van "gevoels worden ontworpen in bepaalde delen van de hersenen, en bij mensen is deze sterk ontwikkeld en bij de meeste dieren zo goed als niet; dus kunnen we daaruit afleiden dat dieren slechts enkele basisgevoelens hebben en dat deze enkel reflecteren op hetgeen zich nu afspeelt"... wat duidelijk bewezen is door feiten.

of ik nu 20 ben, of 60, of 99, het zijn geen verzinsels, maar zaken die reeds wetenschappelijk vastgesteld zijn...



Mocht dit allemaal waar zijn, zou steven op zijn huidige leeftijd (rond de 25 ruw geschat?) geen chef zijn, maar zou hij ergens onderaan een team staan, en zo het team geleid worden door een oude wijze man...



en euh, wat heeft iedereen hier toch met ruzie? :P 't valt hier allemaal nog goed mee :P


[Gewijzigd door nielsvl op 2009-05-14 14:30:03]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mei 14, 2009 3:10 pm

Wees gerust Niels , ik ga u niet aanpakken op uw leeftijd . Als we na de sicussie misshien overeen komen om een musical te maken met de naam " de snotneus en de ouwe zak " ( dit word op mij bedoeld omdat ik trouwens bijna 52 ben ) én we er rijk van kunnen worden dan verf ik mijn haren grijs moest dat helpen . Ondertussen wil ik even dit kwijt :
MAAR; hier gaat het niet om meningen, maar om feiten in mijn ogen...

Hier gaan we ergens een beetje verkeerd hé .
Ook zijn we slecht bezig want de " wetenschapper " spreekt zich duidelijk tegen op enkele dingen .
Trouwens : " een wetenschapper " is in mijn ogen iemand die zotgestudeerd allerhande onzin uitbraakt ( lees maar in allerhande " wetenschappelijke boeken " en kom tot uw besluit als je eerlijk kan zijn ) . De dingen dat die mensen uitkramen is zuivere ONZIN ! Ik heb ooit gelezen dat aardappelen ook kanker kunnen veroorzaken . Ik lees even de tekst op een willekeurige grafsteen : hij stierf een geweldadige dood omdat hij het eten van aardappelen niet wou laten ! Ik draag zwarte sokken en als ge een wetenschapper een jointje en een lijntje coke geeft en " terloops " zegt dat ik zwarte sokken draag en dat de stof waarvan die gemaakt zijn mischien kan leiden tot haarverlies en/of eksterogen krijgen dan zal die pummel misschien uit dankbaarheid schrijven in " Sience today " dat het dragen van zwarte sokken kankerverwekkend kan zijn bij " overdadg gebruik " .
Ik wil ook niet beweren dat ik alwetend zou zijn , mààr ik heb het geluk dat ik de fretjes die ik heb gehad sinds voor 2003 . Al deze fretjes heb ik elke dag geobserveerd .
Ik heb dingen gepost op dit forum waar ik menig lezer mee aan het lachen heb gebracht . Ik heb die dingen niet uit mijn duim gezogen als dat soms gedacht zal worden , neenee , deze dingen zijn waarheid want ik zal niet liegen als het over eender welk dier zou gaan .
Voorbeeldje : wisten jullie dat de Orka Orkinus ( brenger des doods ) , simpelweg de orca even méér dan 7 miljoen verschillende geluiden heeft ? Dat is méér dan de tekens uit het japanse of chinese alfabet ! Let op : de orca is een zoogdier .
Goed , dit terzijde .
Ik werd gewekt tijdens de meest onmogelijke uren van de nacht door mijn fretjes . De ene kwam aan mijn benen en billen krabben ( den baron dus ) om gewoon effe te spelen of duidelijk maken dat hij niet genoeg plaats had in bed waar hij dikwijls een hele nacht kwam slapen . Dan had je een ander fretje dat ergens dingen tegen de grond smeet als zij in het midden van de nacht aandacht wou ( Belle ) . Als ik té hard snurk dan komt hij me bijten en dan liefst in mijn handen , armen , zelfs in mijn oren !!! Dankuvriendelijk Goliath !
Dan even een voorbeeld van " klasse " : Belle stal soms een gsm als ze er bij kon !!! Ik heb het haar nooit geleerd : zij stal ALLEEN het merk " Nokia " ! Of het toestel in kwestie nu een ouderwets toestel van 5 kilo was of het allerlaatste model dat 795 € kost , dat maakte haar niets uit ! Nokia was voor haar hét merk en niets anders ! Natuurlijk mag ik het niet verzwijgen dat ze nog een andere hobby had : fopspenen ( tutters dus ) verzamelen ! Als je haar vriendschap kon kopen dan was een fopspeen het item bij uitstek !
Dan nu iets ernstiger weer : in het wild zal de marter sommige van haar jongen doden : een albino is praktisch blind , ze zien maar iets van een 20 centimeter voorbij hun neus . Dat is volgens mijn boekje geem moord mààr euthanasie . De mens zal alleen gebruik maken van euthansasie als zijn medemens toch alleen maar kompleet versleten is en 3 dagen later een normale dood sterven . Wat zegt de " wetenschap " daarover Niels ? Op de laatste vraag hé Niels . Als we het hele paket aanpakken dan zijn we nog enkele dagen bezig en bespaar me dat a.u.b. of ik ga nog denken aan mijn eigen euthansasie zenne .


[Gewijzigd door asocialleke op 2009-05-14 15:18:21]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 3:34 pm

Bedoel je dat van euthanasie? de wetenschap zegt daar niets over he, die zorgde er enkel voor dat het mogelijk is; het zijn mensen die daar een standpunt over nemen en een visie rond hebben...
wat dat betreft van die marter;
euthanasie = "het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken";
moord = "het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander vh leven beroven"
dus een marter dood gewoon haar jongen, ze vermoord ze niet, en euthanaseert ze ook niet :P

mijn eigen visie op euthanasie tjah... Van mij beslist iedereen over zijn leven, kheb veel liever dat mensen die zelf niet ongeneeslijk ziek zijn, en toch zelfmoord willen plegen dat doen met een spuitje, dan dat ze bvb zichzelf doodrijden en daar nog eens andere instanties nodeloos werk mee bezorgen...


De wetenschapper spreekt zn eigen feiten inderdaad tegen, dat dieren volgens hem totaal geen gevoelens hebben en pijn ervaren is zijn mening; en wordt inderdaad tegengesproken door de ontdekkingen die hij aanhaalde over neocortex en prefrontale cortex

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » do mei 14, 2009 4:00 pm

tjah in het wild telt ook nog de wet van de sterkste. zowiezo wie er zwak is wordt er afgemaakt. oud, jong, pas geboren, .... zonder keuze
kan me het dan nog als moord beschouwen of als euthanasie? of gewoon selectie

ben idd 25j en heb hard moeten knokken om deze positie te krijgen (ongeveer 2j). ik had meer kennis dan de meeste "ouderen" hier en werkte heel frustrerend. stel je maar voor dat iemand moet uitleggen, die boven je staat, wat hij moet doen....
Mischien was ik op men 23ste beetje te gemotiveerd om chef te worden :P maar de inspanning was voor niks

Hag een levensles tijdens het ouder worden: niet opgeven :P

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do mei 14, 2009 4:40 pm

Origineel gepost door margit

Tja, voor een groot deel, het wetenschappelijke dan, kan ik me hierin vinden, maar in de persoonlijke mening van die neuropsycholoog, dus niet. Toch niet helemaal. Dat een dier geen gevoelens kan ervaren, lijkt me sterk. Dat ze niet "depressief" kunnen worden is ook niet helemaal juist volgens mij, al is dat niet depressief zoals bij ons. Maar ik heb inmiddels zelf het bewijs in huis van een fret die hangt te hangen als ik er niet ben elke dag.

Onze Mickey heeft het prima gehad bij Dorinda, heeft ginder ook gewoon gespeeld, maar de uitgelaten, immer vrolijke fret die hij normaal is, was hij in die 8 dagen niet. Ook hier valt het iedereen op dat Mickey maar wat ligt te liggen als iemand hem uitlaat en hij mij niet ziet. Kom ik binnen, dan herleeft het ventje en komt de gezonde, ondeugende Mickey onmiddellijk terug. Moest dat nu eenmalig zijn, dan zou ik dit niet geconcludeerd hebben, maar Dorinda zei zelf dat Mickey zichzelf niet was zolang ik er niet was. Ik zeg niet dat dat "depressief" gedrag is daarom, maar dat het hem niet gaat dan, is blijkbaar toch een feit.

En of ze geen pijn voelen, betwijfel ik dus ten zeerste. Dat is makkelijk gezegd als je het zelf niet voelen kan, vind ik. Het is ook een makkelijke oplossing om als argument te gebruiken, onder dat mom kunnen veel mensen maar op doen, zo moeten ze ook geen wroeging krijgen of zichzelf afvragen of ze wel juist bezig zijn.


Ja inderdaad, toen Margit haar schatjes hier waren zag je duidelijk dat ze niet op hun effen waren en volgens mij was dit omdat ze al ten eerste niet in hun gewende habitat zaten en omdat hun baas er niet was. Ook Dominique heeft zich een aantal keer zorgen gemaakt als hij een fretje zag dat voor zich lag uit te staren en bij Mickey viel dit het hardste op. Je merkte duidelijk verschil met hoe ze bij Margit zijn en hoe ze hier waren, ze speelden ja maar na een paar dagen nam dit spelen af (vooral bij de groep van 5) en begonnen ze bij mij enorm veel affectie te zoeken. Alleen Kiara liet het niet aan haar hartje komen en speelde elke dag volop. Ik volg dus geheel Margit's mening, helaas krijg ik het niet zo mooi uitgelegd. ;) Ook mijn vorig postje was het dit eigenlijk wat ik bedoelde, een dier ervaart gevoelens maar of dit hetzelfde is als ons is de vraag. Ik vind het ergens wel interessant dat dat een raadsel blijft, zo blijven dieren ook boeiend maar natuurlijk zijn er nog meer boeiende dingen aan dieren. :)


[Gewijzigd door Dorinda op 2009-05-14 16:42:06]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mei 14, 2009 6:23 pm

Ja , Margit staat nu vast en zeker in de Dikke Vandaele beschreven als " Margit = virtuoos met woorden " .
Ik daarentegen flap het er maar uit " met wat ik heb / hoe ik het denk " hé .
Ik heb wel één ding aan mijn kant : ik ben dan ook 7 jaar ouder dan Margit hé ( LOL Margit ! ) .
Neenee , serieus : vrouwen zijn beter met het zichzelf uitdrukken en mannen schrijven hoe ze het denken . Kijk maar naar mij : " klinkt het niet ? Dan botst het maar hé " . Een geluk nog dat ik de mensen meestal aan het lachen breng met mijne zever hé .
Nu efkes nog wat zever voor Niels : Niels , mateke , ( om het ff op z'n Hans's te zeggen ) ik denk dat ik ga stoppen jong . Niet op ' t forum hé , ik bedoel hier op dit topic .
Ik voel dat ik moe begin te worden . Mijn schrijfstijl is dan ook " even een voorval neerpennen en dan weer wegwezen " . Een " hit and run " is meer mijn modus operandus .
Ook is het gevaarlijk om elke avond/nacht met dat klavier hier werken , niet dat het zou ontploffen maar dat ding mag niet té rap verslijten hé , da kost geld ! Ik lig hier liever met die muis te spelen .
Zeg !!! Gaat ge nu overal mee lachen ja ?! Ik bedoel die muis van mijne pc hé !
Ik bedoelde dat ik liever van hier naar ginder surf , overal eens kijken of er iets de moeite is om te lezen en dan weer weg naar een andere site hé !
Ik ben daardoor ook op eens site van reptielen geraakt en heb daar wat gelezen over wurgslangen . Een vriend van me heeft slangen en : nee ik zeg niet hoeveel ! Hij kan er 6 hebben , mààr hij kan er ook een pak meer hebben . Die kerel steekt zelf zijn terrariums in elkaar en soms ook voor anderen . En geloof me als ik zeg dat die kerel er wat van kan zenne . Hij maakt geen plannen : hij begint er aan in gedachten en het resultaat is altijd goed !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 6:39 pm

ooooh reptielen :D dat zie ik graag (@)

vooral van een leguaan benk wel fan :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do mei 14, 2009 8:04 pm

Een leguaan dus , zijn dat die die zo lang kunnen worden ?
Als het dat is wat ik denk dan moet ik u waarschuwen ! Een kennis heeft er eentje gehad ..................... tot die beet ! Ik heb de wonde gezien en die 2 rijen tandjes zijn niet echt alleen voor de show !!! Dat waren 2 lelijke wonden ! Ik word liever gebeten door een fretje . Hihihi , en niet omdat ik dat gewend ben ! Lol !
Geef mij maar een gewone regus , die zijn heel lief én zacht . Ik ben er in ieder geval nog niet door gebeten .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do mei 14, 2009 8:12 pm

de meeste zijn aaibaar :P

Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 14, 2009 8:30 pm

Tja, we kunnen weer gaan discuteren over geuren en kleuren, natuurlijk, ik zie die beestjes héél graag, vind hen ook heel mooi, een vogelspin BTW vind ik ook prachtig, maar aaibaar ... ???? :?

Geef mij maar nen hele zachte pluche, zoals een fret, een beertje zoals ons Floush hier, een Perzisch kattepoezeke, desnoods (nee, graag!!!) een leeuwenwelp .... héérlijk om mee te knuffelen!! :D
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 40 gasten