Stitch / 4 nov.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo okt 14, 2009 10:51 am

Op 4 november word Stitch een echte man. Dan gaat hij naar Ine.
Hte zal wel moeten want meneerke doet overal plasjes om te markeren dat het van hem hier is.
Patrick de ganse dag met dweil rondlopen. Hij bespringt ook altijd onze Gizmo en pakt hem dan in zijne nek vast.
Gizmo en Patrick zijn daar niet mee opgzet, Gizmo is Patrick zijn lieveling.
Het enigste probleem dat er is dat er nog altijd geen balletjes ingezakt zijn. Volgens Ine ziet ze dit jaar dikwijls fretjes waarvan de balletjes niet inzakken.
Dus word het eigenlijk een iets zwaarder ingreep, ik ben er wel bang voor.
Ik kon nog een paar maanden wachten zei Ine maar als ze nu nog niet ingezakt zijn zal het later ook niet gebeuren.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 14, 2009 10:54 am

Oei, t komt wel in orde.
En bedoel je niet dat hij zijn mannelijkheid zal verliezen? :P


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-10-14 10:59:39]

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo okt 14, 2009 11:50 am

Nee, dan word hij voor mij een echte man !!!!
Ik vertel hem dat zo anders wat moet hij niet gaan denken ocharme ;) ;) :D :D
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo okt 14, 2009 12:07 pm

Djudjudju !!! Dan kan ik me ook nog verwachten aan het bespringen van Goliath door Loki die zijn materiaal ook nog allemaal heeft !
Ik weet niet of Goliath met dat bespringen kontent gaat zijn , maar dat zien we later dan wel hé .
Ik ga zo lang mogelijk wachten met het laten ontmannen van Loki , ik heb eens gehoord dat dat in de grote van zijn lichaam kan schelen . Ik weet niet of het waar is maar ik wil het wel eens proberen .
Let wel , de kleine Prins Loki is eigenlijk nu al een mooie grote jongen zenne ! Hij is ongeveer zo groot als Goliath ( indien mogelijk nog een beetje groter ! ) .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo okt 14, 2009 12:14 pm

Picka het komt allemaal wel in orde daar hoor met Stitch.
Begin dit jaar is Zwieber ook gecastreerd en bij hem waren zijn balletjes ook niet ingedaald.
Toen ik hem ging halen was het alsof er niks gebeurd was :)
Bij hem was het zo dat ze ze wel kon voelen dus viel de operatie goed mee. omdat ze wist waar ze zaten. Hij had wel 2 sneetjes die moesten genezen, maar voor de rest alles super verlopen.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo okt 14, 2009 12:15 pm

Ge moet idd castreren wanneer hij al volgroeid is, tussen de 6-9 maanden dacht ik

Ik vrees dat ze dat niet gedaan hebben bij tchoco, en dan heb je een mini fretje :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo okt 14, 2009 1:31 pm

Picka, implantaat is niet zo ingrijpend ;)
Dus word het eigenlijk een iets zwaarder ingreep, ik ben er wel bang van.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo okt 14, 2009 4:23 pm

jeanine, bij cryptorchidie moet de bal verwijdert worden, met of zonder implantaat... doordat uw bal warmer blijft zitten kan kanker optreden...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo okt 14, 2009 6:05 pm

Merci voor de term Niels, niet alle meningen lopen gelijk ;)
http://www.hondenpage.com/hondenforum/8 ... chidie.php wel bij honden.
http://www.frettenstichting.nl/web/med_castratie.html fret
http://www.sterkliniekdierenartsenhille ... ballen.pdf hond
Maar met al deze info is het voor Picka waarschijnlijk niet eenvoudiger geworden :~ :?


[Gewijzigd door jeanine op 2009-10-14 18:07:31]
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo okt 14, 2009 6:15 pm

komt ook bij dat er door de warmte vaak meer testosteron geproduceerd wordt...

tenslotte is dat geen noemenswaardige ingreep, en ge zit dan tenminste safe... beter voorkomen dan genezen vind ik persoonlijk...

met de pups van dit jaar wacht ik zowiezo nog tot het voorjaar om eventueel een implantaat te steken...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo okt 14, 2009 6:30 pm

geen noemenswaardige ingreep
een gewone castratie bedoel je?
http://www.frettenforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=9562
Niet dat ik wil ruzie maken Niels ;) Maar de foto's hier liegen wel niet denk ik ;)
Picka niet voor gevoelige kijkers :(
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo okt 14, 2009 6:30 pm

Wel raar dat het meer voorkomt volgens de da?

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » wo okt 14, 2009 7:06 pm

Jongens, mag ik iets vragen ? Gelieve niet veel onheilspellende boodschapjes erop te zetten bij deze topic of ik slaap niet meer tot na de castratie.
Ik ben op dat gebied heel gevoelig. Mijn kleintjes zijn mij heilig en ik zou niet willen dat ik mij achteraf moet schuldig voelen dat ik het laten doen heb.
In augustus waren zijn balletjes door de Inne goed voelbaar. toen was hij ongeveer 2,5 maand.
Als hij gecastreerd word is hij 5,5 maand. Ik weet dat het vroeg is maar gelijk hij nu bezig is kan het ook niet meer verder. Gizi heeft zijn rust ook wel nodig.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo okt 14, 2009 7:15 pm

zeg jeanine, op de 1000en operaties die gebeuren op een jaar gaat altijd wel eens iets fout he... als mens ga je ook soms naart ziekenhuis voor iets klein, en al gehoord dat het slecht afloopt...

een normale castratie bij een ram is voor de dierenarts een peulenschil, als hij moet zoeken in de buik wordt het moeilijker maar dan nog... laat ons ook niet overdrijven he, anders komen we best ons huis niet meer uit...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo okt 14, 2009 7:20 pm

Sorry Picka, het is niet om dat er bij iemand iets fout loopt dat dit ook bij jou moet gebeuren. Ik snap best dat je heel ongerust bent, maar Inne is toch wel een heel ervaren da. Ik denk dat zij dus wel weet waar ze aan begint. Mocht zij het risico te hoog achten zou ze je daar zeker wel van op de hoogte stellen.
zijn balletjes door de Inne goed voelbaar
Dus zo klein zullen ze niet zijn dat men er erg moet om zoeken ;)
Kijk naar Maranweke, haar fretje heeft het er ook heel goed vanaf gebracht. ;)
Dat je niet langer kan wachten is meer dan verstaanbaar. Daarom ook dat ik met het idee van het implantaat op de proppen kwam en zo kwam van het één het ander :(
Ik wens je alle succes met de operatie van je fretje en nogmaals sorry voor het ongemak dat dit posten meegebracht heeft. Ik had beter gewacht tot alles achter de rug was en er op terug gekomen. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo okt 14, 2009 9:09 pm

Ah Ine heeft ze ook gevoeld dus moeten ze ook niet op zoek gaan tijdens de operatie.
Dit is hetzelfde als wat Zwieberke hier heeft meegemaakt.
Picka voor je het weet is het gepasseerd en loopt hij terug rond te mokken en te spelen.
Alles komt wel goed hoor, wij duimen alvast !
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do okt 15, 2009 4:22 am

Renée, Renée, heb ik u al gebeld om te laten weten dat ons varkentje hier het niet gehaald heeft afgelopen vrijdag??? :P :P :P

Ja, Lilo is ook bij Ine op de tafel geweest, ik had er stikgenoeg van!! Meneer dacht dat alles "speelgoed" was en viel iedereen lastig. Geurhinder was er wel niet, maar toch, ik zag hier ook maar één balletje, dus ... naar Tante Ine met het ventje!! Het verhaal van extra testosteron met een warm zittend balletje kreeg ik ook, wat me alleen meer bevestigde dat het tijd was voor zijn en mijn gemoedsrust!!

Vrijdag om 8u45 de tafel op, balletje niet te zien, niet te voelen en natuurlijk, mijn fretten kennende, Ine een extra zoektocht opleverend!! Zat dus behoorlijk diep verstopt, buikje heeft een mooie rits nu en 's middags om 12u mocht mijn "ventje", nu is hij voor mij dus pas een echte frettenvent, alweer mee naar huis. Enig nadeel aan die operatie was de prijs, hij kreeg het damestarief!! :(

In de loop van de namiddag moesten we nog vanalles doen, waren om 17u thuis met Lilo en wat doet de brave jongen? Bakje op, aan flesje tutteren en ... eten!! Diezelfde avond voor het eerst meneertje met zijn 6 zusjes terug samen gezet (ja, hormonen moeten nog wegzakken, maar dat wist Lilo niet!! :P ) en we hebben geen geruzie of geen aanvallen meer meegemaakt. Hij is ineens braaf, lief, bijt alleen nog zachtjes al spelend en 't is dat ik die rits in zijn buik nog af en toe voel zitten, dat ik er nog aan denk dat ik zondag zijn draadjes moet verwijderen!! :~ Btw, die van Iago heb ik er vanavond uitgedaan, mijn kereltje doet het prima!!

Dus Renée, we hebben een dijk van een Da, Stitchke is een dijk van een fret en jullie zijn dijken van Baasjes voor de vertroeteling achteraf!! Ik zou me echt geen zorgen maken!! Ik probeer nog even binnen te springen vooraf, dan is zijn manicure nog geregeld tegen dat hij naar het "ziekenhuis" moet, hé!! :D
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do okt 15, 2009 9:31 am

Jeanine sorry, ik bedoelde het echt niet kwaad, maar ik ben zo'n gevoelige voor het ongeblik.
Ik heb een vriendin die al sinds 24 augustus op intensieve ligt van leuven en als ik daar prognose hoor is het echt niet goed. Klaplong en hartstilstand heeft haar daar gekregen, ze is juist 38 geworden.
Daarom denk ik dat ik er allemaal niet meer tegen kan.
Margit : ik weet dat Ine een dijk van DA is, maar ik blijf toch ongerust.
Hoeveel is het nadeel om geopereerd te worden als een "meisje" ? Ik zal dat maar niet zo aan stitch vertellen dat hij geopereerd word als een meisje, want het is een echte macho ;) ;) :D :D
Ik ben blij dat Iago het zo goed doet. Had je vorige vrijdag een berichtje gestuurd en ik denk niet dat je het gehad hebt, ik had gevraagd hoe het met Lilo geweest was en hoe het ging met Iago.
Stitch is ook een dijk van een fretje. De dag na zijn operatie ga ik ook niet naar de hobbyclub en ik ga ook geen boodschappen mee doen met patrick. Ik zorg er voor dat ik een week de deur niet uit moet, ik wil er zijn als hij iets nodig heeft.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do okt 15, 2009 1:13 pm

Origineel gepost door Picka

Hoeveel is het nadeel om geopereerd te worden als een "meisje" ? Ik zal dat maar niet zo aan stitch vertellen dat hij geopereerd word als een meisje, want het is een echte macho ;) ;) :D :D

Ik ben blij dat Jago het zo goed doet. Had je vorige vrijdag een berichtje gestuurd en ik denk niet dat je het gehad hebt, ik had gevraagd hoe het met Lilo geweest was en hoe het ging met jago.

Stitch is ook een dijk van een fretje. De dag na zijn operatie ga ik ook niet naar de hobbyclub en ik ga ook geen boodschappen mee doen met patrick. Ik zorg er voor dat ik een week de deur niet uit moet, ik wil er zijn als hij iets nodig heeft.
Eerst en vooral ff zeggen dat mijn gsm de laatste tijd "kuren" vertoonde, Jef heeft er gisteren een onderhoudje mee gehad en ik hoop dat die streken van niks ontvangen en niks versturen én blokkeren nu stoppen, want ik heb echt geen zin om hem binnen te brengen, of hij nu nog onder garantie gemaakt moet of niet!! :( Maar neen, dus, niks sms gezien!!

De nadelen van "als een meisje" geopereerd te worden zijn alleen in jouw portemonnee te voelen als ik Lilo nu bekijk!! Hij mag dan wel met de rits in zijn buik zitten, een even grote rits als Iago nog wel, maar verder is er niets aan hem te zien of te merken, hoor. Alleen is me al voor de zoveelste keer opgevallen dat hij, net als verschillende andere fretten, "braver" uit die narcose met dat lachgas gekomen is dan hij was. Bij Dorinda heeft hij ook een tijdje het ettertje uitgehangen, al kon hij al onnoemelijk lief zijn ook volgens haar, hoor, maar nu is hij dus gewoon ronduit braaf!! Ook Mike wist indertijd niet meer waarvoor zijn tanden dienden na de operatie, Balou van 't zelfde, Ine heeft die reactie nog al gehad van andere klanten, zei ze ooit. Enfin, wij klagen niet!! ;)

Ho, ho, ik ken een fretje dat meesterlijk misbruik van de situatie gaat maken als ik je laatste stukje lees!! :P Gaat die eens lekker profiteren gaan van de situatie, ja!! :~ Niet komen klagen achteraf dat je aan bepaalde streken van meneertje vastzit nadien, hé, het is de zoon van zijn moeder en allesbehalve dom dus!! :D :D Renée, voor je eigen gemoedsrust, trap er maar niet te fel in, hoor!! Verwend worden vinden ze allemaal geweldig, zeker als ze zien dat alles ineens oké is omdat ze "ziek" zouden zijn! ;)

Heeft Lilo toch weer brute pech met een baas die er niet intrapt, hé!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do okt 15, 2009 2:41 pm

Reneé, maak je niet teveel zorgen. Bij Ine is de beste plaats waar hij kan gecastreerd worden dus dat gaat allemaal goed komen! :) Hier word morgen Yliah een echte man, hij sleept ook met zowel Leilah als Diablo dus ik kan ook niet meer wachten.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 19, 2009 11:13 pm

Je moet niet vragen hoe "goed" Ine castreren kan, hé Renée!! Onze zwiebermans hier liet gisteren de draadjes uit zijn buikje doen, zonder hulp van andere handen dan de mijne!! ~0 Ik hield hem dus niet eens vast, hij zat gewoon braaf op mijn schoot met een drupje Ferretone en liet de hele "bedrading" probleemloos verwijderen. Sloot de sessie af met een kusje op mijn wang en ging mooi zijn bedje in!! :)

Niet teveel zorgen maken dus, hé, het komt allemaal wel goed. Hier wordt in ieder geval een kaarsje gebrand bij al mijn lieverds die hierboven de poort met gezamenlijke kracht zullen dichthouden!! :)
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo okt 21, 2009 2:07 pm

Amai da Stitch wordt een vent :D

Ik hoop alleen dat hij zijn tempramentje niet verliest ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo okt 21, 2009 3:05 pm

Origineel gepost door margit

Alleen is me al voor de zoveelste keer opgevallen dat hij, net als verschillende andere fretten, "braver" uit die narcose met dat lachgas gekomen is dan hij was. Bij Dorinda heeft hij ook een tijdje het ettertje uitgehangen, al kon hij al onnoemelijk lief zijn ook volgens haar, hoor, maar nu is hij dus gewoon ronduit braaf!! Ook Mike wist indertijd niet meer waarvoor zijn tanden dienden na de operatie, Balou van 't zelfde, Ine heeft die reactie nog al gehad van andere klanten, zei ze ooit. Enfin, wij klagen niet!! ;)
waar zit ze!!?? :P whaha
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo okt 21, 2009 3:58 pm

Wie?? Ons Ine?? In Hasselt natuurlijk!! :P

En nee, Karlien, het is nog steeds een halve gare fret, zo zot als en achterdeur, maar .... véééééél braver!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » wo okt 21, 2009 5:58 pm

Bij Ilana ist binnenkort ook zover!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 50 gasten