bye bye donker tuinhuis! Hello licht!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » wo dec 16, 2009 7:40 pm

Da bedoel ik ook é Cyn, ik doe niet liever dan thuis komen , ze uitlaten en samen naar tv kijken en bij elkaar in't slaap vallen :) zou dat voor geen geld willen missen :)
jammergenoeg is Tchoco geen knuffelbeest , de andere 2 komen altijd bij me liggen.

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » wo dec 16, 2009 7:42 pm

Is inderdaad leuk Ollike dat je licht hebt in het donker!!! :P
Ier zitten fretzels binnen, maar geitjes en pony staan in stal en met licht is het idd
vééél makkelijker dan met een pillamp! :P
(Izt ier ook altijd gesukkel met die irritante pillamp ~_~ )!
'K zal wsl ook nog enkele jaren moeten wachten voor verlichting buiten ;) !
Een zwerfpoesje adopteren? Kijk op www.desnorhaar.be

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo dec 16, 2009 8:04 pm

Ollike wat zal de volgende stap worden?? Moeke ook in het tuinhuis bij Joske gaan kijken, dan krijg je misschien verwarming :) Ollike ik heb echt bewondering voor je doorzettings vermogen. Zoals het nu koud is moet je de moed maar hebben om dit te trotseren ;)
Als ik op de frettenkamer kom vind ik het nu al frisjes. Ik doe wat nodig is en spoed me naar beneden met de fretjes. :P
K8 mijn fretjes leven ook niet in de living, wel in een kamer onder het dak. Ze krijgen zo ook voldoende aandacht en verzorging. Kunnen ongestoord hun slaapje doen tot het speeltijd is. Ik heb niet het idee dat ze iets te kort zouden komen.
Er zijn inderdaad grotere sukkeltjes die moeten overleven ipv leven :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 16, 2009 9:38 pm

zeg jeanine, kmag ook wel buiten voor men frette ze :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo dec 16, 2009 11:54 pm

Hélaba Steventje, dat is nu eens helemààààààl je eigen schuld, hé!!!! Ik heb nog zo gezegd dat ik Dolleke en Shaggy liever zelf (lekker bij mij binnen :P ) wou houden, maar nee, jij moest die sukkeltjes ocharme per se adopteren!!! %) :P :P

Ach, wat een heisa over wààr je je fretjes houdt. Ik heb er verdorie genoeg in de Opvang zien binnenkomen die "lekker binnen" zaten en niet één keer per week bekeken werden. Die op 14 maanden nog nooit rondgelopen hadden, anderen waarvan op 4-jarige leeftijd nog niet was opgevallen dat het helemaal geen rammetje was, "bijters" zonder hoektanden, of afgebroken of -geknipte hoektanden en wees maar zeker dat er zo heel wat fretjes en andere dieren zitten.

Ik weet nog goed toen Steven mailde ivm Opvangertjes. De groep van Dolly, oorspronkelijk met z'n 4, had altijd buiten geleefd. In een Ferret Nation die volledig uit tocht, wind en regen stond, maar zo verroest was dat de garage van Theis één stofwolk was na het ontroesten van die tralies!! Ik had het er niet zo op dat Dolly & Shaggy alweer buiten moesten wonen bij Steven en Nora, maar wist dat dat de enige opvangertjes bij mij waren die dat al gewend waren geweest. Het waren lieve en mooie fretten toen ze vertrokken, maar het zijn echt wel de ex-opvangertjes geworden die me het meest versteld lieten staan achteraf. Ik heb hen thuis nooit zo mooi en stralend gezond gezien als sinds ze bij Steven en Nora wonen. Vorig jaar zag ik hen putteke winter, het vroor dat het kraakte en 2 enthousiaste, gezonde en vooral happy fretten kwamen me tegemoet in Mechelen. Ik heb ferm moeten slikken toen ik dat ooit zo teer en mager Dollyke lekker mals en wollig terug zag en ik weet dat ze het er prima hebben, al zitten ze buiten. ;)

En als ik me niet vergis, haalt Ollike haar fretjes regelmatig binnen op haar kamer, die komen ook echt geen "menselijk" contact tekort, hoor. Als je de postjes van Olivia herleest, die eerste maanden van Yoshi en dan nu die dikke gezellige knuffel ziet en je leest de eerste berichtjes van een schuwe, zeer angstige en zelfs bijtende Trennemuis die nu wang tegen wang met mij door een massa loopt op de Dierenhappening, nee, al zou ik die van mij niet graag buiten zien, ook die zitten prima.

Ik hou mijn fretjes of honden ook niet graag buiten Kate, maar ik heb dan ook de mogelijkheid om ze binnen te zetten, maar zolang ze het prima doen zoals trouwens alle buitenfretten op ons forum, kan ik er echt niets tegen hebben als het bij anderen wel zo is. Leven volgens het "natuurlijk ritme" winter en zomer, is naar 't schijnt zelfs nog steeds het beste voor onze snotjes!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do dec 17, 2009 12:33 am

misschien wel even bijzeggen van uw fretten niet in de winter voor de 1ste maal buiten te zetten, maar in de zomer zodat hun lichaam zich kan aanpassen, als je ze de winter de eerste keer buitenzet en tis zo koud als nu hebde veel kans dat je problemen krijgt...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do dec 17, 2009 1:16 am

Ja, idd, daar ging ik zo vanuit, vergeten te zeggen dus!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do dec 17, 2009 2:05 am

Origineel gepost door jeanine

Ollike wat zal de volgende stap worden?? Moeke ook in het tuinhuis bij Joske gaan kijken, dan krijg je misschien verwarming :) Ollike ik heb echt bewondering voor je doorzettings vermogen. Zoals het nu koud is moet je de moed maar hebben om dit te trotseren ;)
Nen DIKKE merci jeanineke! en ik mag terrecht zeggen dat ik er ook trots op ben :)

@ al de rest : Thnx om te zien en te zeggen, dat mijn beesjes indd goed zitten!!!! :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do dec 17, 2009 2:26 am

Ach, eigenlijk, feitelijk, 't is gewoon vréééééselijk!!!!!! !@#$

Volgens mij moeten ze minstens "Ici" of "Chez moi" overwinteren !!!! :P :P :P

En ja Steven, die van jou ook!!! :D
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do dec 17, 2009 3:04 am

Als je kijkt naar hoe mijn terror veranderd is door het buiten zitten.... Van een magere gestresste angstbijter naar een lieve zachte dikke rustige flodderfret.... ik kan nu terror op men schouder nemen en hij blijft hangen hij is zo mak als een lammetje naar mij toe geworden en op de DH zijn er ook een paar mensen heel erg verschoten van deverandering. Ik blijf erbij nu dat ze beter zitten buiten... Geen stresserende geluiden zoals een stofzuiger of tv... geen kunstlicht wat zou bijdragen op de bijniertumoren...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do dec 17, 2009 11:23 am

Onze Mickey verhangt zich nochtans voor de stofzuiger, hoor! :P En helpen dat die kan ... :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vosfreakje » do dec 17, 2009 3:17 pm

Origineel gepost door Veronique

In plaats van het moeilijk te hebben met dieren die in een tuinhuis zitten zouden we beter eens stilstaan bij de dieren die met deze temperaturen nog in de kou buiten zitten zonder tuinhuis om te schuilen en aan de honden en katten in China en Korea die levend gevild worden om er bontjassen van te maken. Misschien ook eens aan de dieren die op een vreselijk wijze worden geslacht en al worden versneden nog voor ze dood zijn en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik kan de filmpjes ervan doorsturen voor wie de moed heeft ze te bekijken. Laat ons dan alstublieft elkaar niet beoordelen en veroordelen. Ik ben 100% zeker dat iedereen hier op het forum zijn beestjes zeer goed verzorgd en ze een goede thuis geeft en van Olivia weet ik nu persoonlijk heel erg zeker dat haar fretjes helemaal niets te kort komen, integendeel.
Voila dat is mijn gedacht en zoals Kate zegt mag dat hier op het forum gezegd worden. :)
Hoi,om even over die filmpjes te praten...Ik heb onlangs zo een nieuw filmpje gekregen omtrent dat villen,was gewoon vreselijk!!!Die beestjes(wasbeertjes, hondjes,gewone beertjes..)werden er gwn gevild zonder hen eerst te doden :( Moest ik dit soort mensen tegenkomen, ik vermoord ze eigenhandig denk ik.
groetjes

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vosfreakje » do dec 17, 2009 3:22 pm

Origineel gepost door margit

Onze Mickey verhangt zich nochtans voor de stofzuiger, hoor! :P En helpen dat die kan ... :D
Mijne hebben eerder de neiging in stofzuigerstang te kruipen wanneer ik aant stofzuigen ben ~0
Hoe gaat het nog Margit?Als je wil mag je gerust me kleine kindertjes eens komen bezoeken als je id buurt bent ;)
groetjes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do dec 17, 2009 9:02 pm

Steven, je moet het er maar voor over hebben om elke dag als baas naar buiten te moeten ;) Mijn echtegenoot is er ook van overtuigd dat een fret buiten hoort te zitten. Maar ik ben niet het baasje dat de kou ga trotseren. Vandaar dat ze hun eigen kamer binnen hebben.
Stofzuigen is voor mijn fretten hoogdag, zeker als ik met de borstel achter hen aanzit :P
Het belangrijkste is dat ze verzorgd worden en aandacht krijgen zoals ze verdienen ;)
Hoi,om even over die filmpjes te praten
hier doe ik wel aan struisvogel politiek ~_~
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » do dec 17, 2009 9:57 pm

buda word graag gestofzuigd zo met de kruimeldief, over hem :P vind hij super! :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do dec 17, 2009 11:33 pm

Vandaag hebben we bijna 2u in een ijskoude veranda "stof gezogen"!! :P Mickey, Minney, Diedle, Djembé en ... ik, ja!!! %)

Mijn watjes, want ik noem hen ondanks ons Minney altijd "mijn mannen" maar het zijn echte watjes :) , hebben totaal niks last gehad van de kou!! Die hebben rondgesprongen, zowel mij als de stofzuiger aangevallen, de boel verder overhoop gegooid (vooral het kattenzand) zodat ik nog wat meer te doen had en toen ik tussenin 2min pauzeerde om Saddaki zijn papje te gaan geven, had Mickey ook de "aan"-knop van deze stofzuiger gevonden!! Ze zaten met zijn 4 rond en op dat zoemend ding te springen toen ik snel terug kwam!! ;)

Toen ik dan de stofzuiger wegzette, vond ik hen zo 'n 5min later in diepe slaap in de wasmand en rilden ze zelfs in hun slaap terwijl ik hen "dood" terug in de kooi legde!!! Watjes, ik zei het toch!! :P

Tessa, als ik ooit nog eens wat "vrije" tijd vind in Hasselt, spring ik binnen, oké?? ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten