Nieuwtje erbij.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor a3ke » wo feb 17, 2010 6:47 am

Ik doe mijn best, ze is eigenlijk wel een heel lief fretje ze.

Daarstraks weer een akkefietje gehad tussen Muis en Peanut. Als ze te zot spelen hangen ze onvermijdelijk in elkaar. En Peanut schudt echt met Muisje...
Laten doen

Eens Muis dominantie toegeeft zal het wel veel beter gaan
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » wo feb 17, 2010 8:10 am

Daar zou ik me nog niet te veel zorgen over maken. Zo een aanvaarring gebeurt in de beste huishoudens wel eens ;) Ik krijg toch de indruk dat ze vorderingen maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » di mar 09, 2010 8:44 pm

Nog eens een update over de twee dametjes.

Peanut slaapt nog steeds in haar hokje apart. Ze staat wel tegenover het hok van Muis en Puto. Als ze samen loslopen blijft het een beetje hetzelfde, blazen als de ene ergens inzit en de ander wil er ook in. Maar echte gevechten zijn er niet. Soms nog eens een schermutseling, maar zonder veel erg. In het begin rook het hier regelmatig naar geleegde klieren maar da's gelukkig ook verleden tijd xp Wat ik wel zie is dat Muisje te pas en te onpas haar grote boodschap overal deponeert, gisteren voor de ingang van het hok van Peanut. Eerst dacht ik dat het uit schrik was, maar nu denk ik dat het echt territorium afbakenen is. Peanut daarentegen doet alles mooi in de bak :D
Naar mij toe is ze heel lief ons Peanutje. Ik heb gemerkt dat heel veel van haar gedrag voortkwam uit angst. Ze zag er echt niet angstig uit in het begin maar nu zie ik dat ze toch soms heel erg kan schrikken van iets. Ze is denk ik in het verleden(en dan heb ik het niet over de opvang) veel gestraft geweest. Waarschijnlijk voor haar bijtgedrag. En daar draagt ze toch nog sporen van. Maar dat gaat er wel uitgaan. Verder heeft ze het hier heel erg naar haar zin en zit ze al helemaal in mijn hart. Stiekem mag ze soms meer dan de anderen, alhoewel die natuurlijk niet achteruit gestoken worden. Maar als ze aan haar deurtje zit en de anderen slapen dan mag Peanutje er uit en loopt ze alleen los in huis. De anderen zijn ook zo'n slaapkoppen :D

Mijn speeltje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de fret:

Afbeelding

Afbeelding

De twee sloebers waar alles om draait...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Maranweke » di mar 09, 2010 9:40 pm

Wauw muisje is nogal veranderd sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb :D Ze ziet er goed uit en Peanutje ook natuurlijk
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » di mar 09, 2010 9:48 pm

Mooie foto's en moeilijk gaat hier dus ook.Als het kan zou ik de twee kooien aanhouden, zo krijgen ze ook de nodige rustige perioden. Als het tijdens de eerste opvoeding mis loopt kan dat inderdaad gevolgen hebben in het latere leventje. Vaak herkend men angst gedrag niet als dusdanig. Peanutje heeft het echt wel getroffen, ze mag wel wat voorkeursbehandeling krijgen ;)
Er zit altijd en overal wel eentje dat net dat ietsje extra aandacht krijgt :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » di mar 09, 2010 10:31 pm

Mja, Muisje was ook een probleemfretje en heel angstig toen ze hier kwam, net daardoor heb ik nu zo'n sterke band met haar. En met Peanut heb ik ook dat tikkeltje meer :-)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor stevenn » di mar 09, 2010 10:37 pm

:domhoog:

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » do apr 22, 2010 10:02 am

Nog eens een update over de twee dames. Puto daar spreek ik niet van want met hem is er totaal geen probleem. Tussen Muisje en Peanut blijft het hetzelfde. Ze kunnen samen los rondlopen maar als Muisje bijvoorbeeld in een schuif zit te rommelen en Peanut wil er bij dan bijt Muisje er naar en piept ze hard. Peanut heeft nu al geleerd om haar dan uit de voeten te maken, maar soms hangen ze toch nog eens ineen. Ik zie dus niet echt evolutie. Maar misschien heeft Muisje nog wat meer tijd nodig.
Zolang het los niet goed gaat kunnen ze natuurlijk niet samen in hetzelfde hok. Peanut kruipt 's avonds stiekem bij Puto om te slapen tijdens het late speeluurtje, maar ik moet haar er dan uithalen en in haar eigen kotje er rechtover leggen. Best wel zielig, maar ja, het kan nu niet anders. Ik hoop echt dat ze in de toekomst samen in het hok kunnen.

Verder is Peanutje van een bijtend monstertje veranderd in een heel lieve knuffelkont. Ik had het nooit durven dromen dat ze zo knuffelig zou zijn. En bijten doet ze nu niet meer, enkel tijdens het spelen maar dan bijt ze zachtjes. Als ik met haar op mijn arm rondloop dan ligt ze echt te genieten. En voor een rugmassageke is ze ook altijd te vinden :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » do apr 22, 2010 1:19 pm

Leuk dat Peanut het zo naar haar zin heeft bij u. Ik vrees dat het met Muisje altijd een probleem zal blijven. Zolang het is zoals nu zou ik me er verder geen zorgen over maken en 2 kooien is een haalbare kaart. Een van de logeekes hier speelt met mijn eigen fretten maar slaapt alleen, helaas met Freebee is het soms ambras. Even piepen en geblaas maar zonder erg. Elke dag opnieuw wil Freebee haar bewijzen door logeeke in de nek te nemen.Het leuke aan heel het verhaal is dat Milo echt de man des huizes speelt. Als de dames het te bont maken komt hij bemiddelen. Dan zie je hem met de schijnbare overwinnaar in de bek weglopen, wie dat is doet hem er niet toe.Zo keert de rust snel terug :)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor ufo » do apr 22, 2010 7:06 pm

echt fijn om te horen dat peanut zo'n knuffel is geworden , ze is dan ook blij met haar goede thuis die je haar geeft dat kan gewoon niet anders hé :domhoog:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor nielsvl » do apr 22, 2010 7:21 pm

blijven volhouden... blijven doekjes wisselen, niet tussenkomen...

Het zullen misschien nooit beste maatjes worden, samenslapen zal mss wel lukken hoor ;)

Heb hier nog al trucjes zien passeren hoor; de 2 fretten in kwestie eens wassen, ferretone van mekaar laten likken,...

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Maranweke » vr apr 23, 2010 8:28 am

Peanutje is idd een schatje, ze heeft maar 1 keer geprobeerd om richting mijn hand te gaan om een knipke te geven ;)
En meneer Puto gohja een sloefke é, die kwam hem gewoon zo lief naast mij nestelen in de zetel :zzz:
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten