Als dit niet gewéldig is!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 3:57 am

Zo, de dag zit erop, 't is 3u25 en ik zet me toch nog even neer om nog wat te vertellen voor ik slapen ga! :)

8 JAAR geleden werd er ongeveer vandaag een klein mormeltje geboren. Zo 'n heel klein wurmpje, eigenlijk mooi van lelijkheid :oops: , dat samen met haar partnertje, mijn hele leven een totaal andere wending zou gaan geven dan ik tot dan gedacht had. Ik had een fijn gezinnetje, was net gescheiden en leefde rustig en tevreden samen met mijn 3, toen nog, pubers, 2 honden en 4 katten. :)

Een dierenvriend was ik altijd geweest, tot grote ergernis van mijn mama en anderen, want het beperkte zich nooit tot "normale" dieren noch proporties. Ik "redde" ooit witte muisjes uit het labo op school, witte muisjes die mama's boeken opaten omdat dochterlief niet had voorzien dat de tralies van de kooi te ver uit mekaar stonden! Ik "kweekte" kikkertjes, enfin, ging kikkerdril "vissen", kwam smerig thuis en vulde 4 grote aquaria met het gevangen goedje, die al snel uitgroeiden tot iets of wat teveel kikkertjes, dus vloog ik terug naar de poel om hen "vrij te laten"!! Sprinkhanen waren ook favoriet, tot ik een supergroot exemplaar gevonden had, dat zo fier als een gieter toonde thuis en nog rapper terug kon naar de plaats waar ik hem vond ... Dit waren enkele voorbeelden, wees gerust, mijn mama heeft af en toe gedacht dat er wat met me scheelde!! :D

Ik vond een fretje altijd al zo mooi, maar noch moeder noch echtgenoot deelden mijn mening. Dat stonk, dat beet, dat was gevaarlijk, dat was vies, ach ja, toen ik rustig gescheiden leefde vond ik Mikado in de koopjeskrant!! Kostte bijna niets in aankoop, advies kreeg ik mee van de student waar ik hem haalde maar die wou me, dacht ik toen, dadelijk met 2 van die fretseltjes opschepen, dat was beter volgens hem. Nee, nee, zo lukte dat niet, hoor, eerst eens kijken wat eentje gaf. ;)

Enkele weken later moest ik Ludo (de kweker) gelijk geven, Mikado, Caro's fretje, verveelde zich alleen ... Terug gebeld, nee, alle pups waren weg, dus maar dringend op zoek getrokken. Ik wist van fretten totààl niks, computerkennis bezat ik ook van geen kanten en in de bib vond ik niet echt veel, dus, toen ze in een winkel pups hadden en mijn oudste zoon dat melden kwam, trokken wij er heen. Daar zat ze, zo klein, zo verstoten, in een hoekje van een veel te klein, vreselijk vies kot. Een kooi kon je het echt niet noemen, het waren allemaal van die kleine houten vakjes, met z'n 40 zaten ze samen. Dat ene kleine snoetje sprong er zo uit precies, alleen al maar door de trieste blik in haar oogjes. Haar moest ik hebben, ze was ook nog zo héérlijk klein ...

Onze Da begon ook pas met haar inmiddels vergevorderde frettenkennis en vond Domino echt wel veel kleiner dan onze Mikado, dus twijfelde ook zij eraan of Domeke al 7 weken was. Haar geboortedatum werd dan ook op een weekje later geschat dan wat ze in de winkel zeiden, vandaar werd het in haar boekje 8 april, dezelfde datum als ons Ice Tea (de hond van Caro), die vandaag dus 11 jaar wordt. Achteraf hebben Ine en ik er nog aan terug gedacht, aan die datum en moesten we toch allebei toegeven dat Domino mss toch wel van de 1ste mei zou kunnen geweest zijn, maar ja, samen vieren met de hond is wat plezanter, hé! :p

Afbeelding Zéér serieuze Domino, gebeurt zelden, maar foto's maken ... géén tijd voor!!! :p


Mijn kleine, lieve, allerliefste Domino-muis, 8 jaar kleine meid, ik had het nooit durven dromen. Mike is inmiddels al 4 jaar weg, jij bent trouw bij mij gebleven om mij erdoor te helpen, om mij duidelijk te maken dat het leven veel en veel aangenamer worden zou met allemaal fretten om me heen. Je hebt ondertussen zoveel fretten zien komen en gaan, onze eigen fretsels, de opvangertjes, hotelgastjes en bezoekertjes, steeds bleef je voor mij even lief, nog nooit, sinds je gecastreerd werd, heb je iemand gebeten, nog nooit ben je stout of vervelend geweest. Een spookje, ja, dat ben je, altijd in om Iago die nu je vaste vriendje is, te plagen, altijd beslist in je doen en laten, wat je niet wil, wil je niet en wat je wel wil, dat doe je gewoon. Nog steeds "trippel" je op je teentjes door het huis, ondanks je inmiddels behoorlijke leeftijd, wandelen of sloefen is er nooit bij. Je huppelt door het leven, altijd even blij gezind, altijd even druk "bezig", want hoe vaak je ook komt vragen om een knuffel, je hebt nooit één volledige minuut om zitten te blijven! :p Je moet steeds nog dit, wil steeds nog naar daar, moet even nog wat plagen gaan bij deze of gene, je bent en blijft een schat van een fret, ondanks je koppig karaktertje dat zelden of nooit een andere fret aanvaarden zal.

Prutsemie, ik weet dat je op een "gezegende" leeftijd zit, ik ben alles en iedereen dankbaar om de geweldige gezondheid die je mee gekregen hebt om deze 8 jaar te mogen halen, maar als ik even veeleisend zou mogen zijn, Domeke mijn Dromeke, blijf nog even bij me, muis, ik zie je zo dolgraag!!

Proficiat muis, Afbeelding x x x x x x x x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 4:15 am

En natuurlijk wordt ons Icewizeke (op z'n Engels uitspreken!! :p ) ook gevierd vandaag, ze heeft al net een héérlijk kippennekje verorberd, waarvoor dank aan Niels, die gaf bij de komst van Turbo zo 'n zakje mee voor de fretsels, maar er zijn al zakjes bijgehaald voor de hondjes ook!! ;)

Afbeelding Kom op, vertel, en snel een beetje ....

Afbeelding ... HOE geraak ik aan die taart???? :ninja:

Een "dikke" proficiat, m'n rolmopsje, x x x x x x x x x x x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Bientje » do apr 08, 2010 10:44 am

Happy birthday!!! Zowel voor Ice als Domino!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor jeanine » do apr 08, 2010 10:58 am

Ik "kweekte" kikkertjes, enfin, ging kikkerdril "vissen",
Margiet dat komt me zo bekent voor :rol: Ik hoor de buren nog klagen waar al die kikkers plots vandaan kwamen 8-)
Een gelukkige verjaardag aan de "oudjes" daar :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 12:27 pm


Een gelukkige verjaardag aan de "oudjes" daar :D
Domino trippelt en huppelt wakker en vrolijk door het huis, heeft haar likje boter gekregen en vindt al die nog meer aandacht ferm overdreven!! Ze heeft het daar weer veel te druk voor!!! :rol:


Ice slaapt, maft, snurkt en trekt zolas elke middag, af en toe een oog open om te kijken of haar etensbakje al -extra- vol ligt!! :roll:

:rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Dorinda » do apr 08, 2010 12:52 pm

Van harte gefeliciclapsteerd aan beide schatjes en de volgende keer krijgen jullie een mega-dikke knuffel. Ook van de halfbroertjes van Domeke Tibo en Diablo ne ferme heppy peurstday! ;) En ook van de hele zoo hier XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » do apr 08, 2010 1:29 pm

... Ook van de halfbroertjes van Domeke Tibo en Diablo ne ferme heppy peurstday! ;) ...
Of die nog zo aanverwante familie zijn ... er liggen heel wat jaartjes tussen, hé Dorinda!! :p Maar dat ze van dezelfde kweker komen, valt denk ik idd niet te betwijfelen. En dan mag dat nog iemand zijn die het hoofdzakelijk voor de verkoop doet, ik denk niet dat er van inteelt sprake is bij zijn/haar fretten. De spruiten die van diezelfde plaats komen zijn gelukkig blijkbaar allemaal heel gezond en "normaal". :)

Alhoewel ... normaal???? :rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Maranweke » do apr 08, 2010 1:56 pm

Happy B-Day voor die 2 daar. Leg ze maar goed in de watjes, nog wat meer als anders :p
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Dorinda » do apr 08, 2010 2:18 pm

... Ook van de halfbroertjes van Domeke Tibo en Diablo ne ferme heppy peurstday! ;) ...
Of die nog zo aanverwante familie zijn ... er liggen heel wat jaartjes tussen, hé Dorinda!! :p Maar dat ze van dezelfde kweker komen, valt denk ik idd niet te betwijfelen. En dan mag dat nog iemand zijn die het hoofdzakelijk voor de verkoop doet, ik denk niet dat er van inteelt sprake is bij zijn/haar fretten. De spruiten die van diezelfde plaats komen zijn gelukkig blijkbaar allemaal heel gezond en "normaal". :)

Alhoewel ... normaal???? :rol: :rol: :rol:
Blijkbaar is het nog steeds dezelfde leverancier hebben ze mij verteld en ja Diablo zal geen familie meer zijn maar Tibo is mss nog wel een waterkansje kans dat hij tegen Domeke "tante Domino" moet zeggen hé wie weet! En jaaaaaaaaaa daar zeg je het normaal zijn ze geen van alle! :lol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor alika » do apr 08, 2010 4:26 pm

een heel gelukkige verjaardag voor de 2 deugenietjes!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Picka » do apr 08, 2010 7:01 pm

Gelukkige verjaardag voor Domino en Ice Tea.
En of die normaal zijn daar heb ik ook mijn twijfels over als je Gizi bezig ziet, maar ja Stitch doet niet erg onder voor Gizi en die komt van bij Margit. :p :p :rol: :rol:
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor vicky-witte » do apr 08, 2010 8:06 pm

Hiep hiep hoera voor de 2 jarigen!!
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Ollike » vr apr 09, 2010 8:36 am

wauw domino, chapeau meisje!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Raven » vr apr 09, 2010 8:42 am

H-B alle!! :bow: :king:
Superrrr...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 09, 2010 10:41 pm

Domeke en Ice bedanken iedereen voor de lieve wensen!! :domhoog:

Ons Domino'ke kreeg vannacht rond 1u30 haar papje met anti-allergie medicatie (sukkelt al jaren met af en toe moeilijk ademen, eigenlijk wat kraken vanbinnen en bij de eerste mooie dagen was het extra prijs natuurlijk) en zoals ze tegenwoordig wel vaker probeert, kwam ze vliegensvlug naar haar deurtje terug toen ik het lege bakje welgwilde nemen. Ze probeert dus al weken 's nachts opnieuw uit te mogen, terwijl het dan eigenlijk de beurt opnieuw is aan Lotje, Sissi en Syriana. Nu hebben die 3 dametjes wel de gewoonte pas tegen 4u wakker te worden en dan meteen de halve veranda te verbouwen :s , dus ja, Domeke 8 jaar, ik kon geen "nee" zeggen, zeker nu niet. :p

Ze heeft hier samen met Iago gehuppeld, getrippeld, gesprongen en de slapende honden (en katten) wakker gemaakt en kroop tegen 3u lekker in het frettenzeteltje voor haar deurtje. Iago legde zich er al snel bij, ze hadden een dekentje uit de kooi getrokken en daar lagen ze, samen, schattig te wezen! Ik de living in, gauw fototoestelletje halen en dat voor de zekerheid alvast aan gezet voor ik terug aan de kooi was. Maar tarara, zowel meneer als madam hadden het alweer gehoord, hoor! Uitgeslapen en vol energie sprongen ze uit hun zeteltje, dekentje de grond op en hup, hup, hup, terug spelen met zo 'n blik naar mij van "dat had je gedacht, hé??" :rol:

Tegen 4u15 heb ik het spel onderbroken, het was Sissi-tijd en 2 oh zo zielige fretsels keken mij aan alsof ze nog helemààl niet moe waren. Toch van mijn hart een steen gemaakt, een snoepje gegeven aan 2 zo te zien uitgehongerde fretten en ik was de keuken nog niet tegoei uit of ze sliepen al, heerlijk in mekaars pootjes! Echt zalig, hoe lief die samen kunnen zijn ...

Zoals ik ergens wel verwachtte toen ik de plank in de gang wegnam zodat de rest vrij uit kon, was Sissi 2 minuten later al daar, op de voet gevolgd door Syriana. Lotje kwam wat bedaarder afgesloeft, ze heeft wat problemen met suiker én rug de laatste tijd en enkele minuten erna was de stilte compleet zoek in huis!! De doos met stopjes, een krakend papier, een nieuwe lege doos van de nieuwe drinkfontein, alles moest eraan geloven!! :lol:

Enfin, het werd weer laat vannacht!! :p
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor alika » za apr 10, 2010 2:19 pm

Hahaha :D
Zalig toch van die hyperactieve lentefretjes :D

Hoe zit het daar met het ruiven? Hier is het vooral Bandit die iedereen en alles vol haar smeert als em de kans krijgt. Ma t heeft 1 voordeel: de kale plek van zijn operatie is op sneltempo terug haar aant kweken (een pak sneller dan Boyke na zijn echo)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » za apr 10, 2010 8:48 pm

Laat ons het simpel uitleggen : als we het stofzuigen een dagje overslaan, hebben we een gratis pluizig tapijt!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor jeanine » za apr 10, 2010 8:54 pm

Maar tarara, zowel meneer als madam hadden het alweer gehoord, hoor!
Idem hier, zolang het stil is denk je dat ze slapen. Je verzet een voet en daar gaan ze weer :rol: Maar hier moeten ze s'nachts wel slapen, ik wil ook de oogjes dicht kunnen doen :p
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Angelke » za apr 10, 2010 9:50 pm

En dit lees ik dan nu pas... nog een late proficiat gewenst aan de 2 jarigen.

Het ruiven hier is een ramp ook al zitten ze buiten... hun fleecedekens zijn op een nacht van rookd blauw en roze wee naar wit en bruin veranderd en ik krijg het er dus nog amper uit ondanks stofzuigen uitschudden en wassen elke dag... voor de rest heb ik ook wel beetje last van lentefretsels die nu dagelijks van 10u smorgends tot 23-00 uur mogen rondcrossen op het terras....

ps Margit heb je mijn nieuwe nr goed ontvangen?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Als dit niet gewéldig is!!!

Berichtdoor Margiet » zo apr 11, 2010 1:40 am

Yes, yes, toen deed mijne gsm nog wat ik vroeg te doen!! ;) Tegenwoordig wil dat spul nogal eens héél vervelend doen! Eigenlijk moet 'em dringend terug binnen in de winkel, al ff zelfs, maar met de beurs op komst vind ik dat zo handig niet! :( Mijn oudere gsm kan lang zoveel niet aan als deze, daar komen vodden van!! :do:

Hier dus net hetzelfde met die dekentjes, hé!! Wassen, droogkast, uitschudden ... ze hadden allemaal een prachtig pelsje dit jaar, veel meer, langer en dikker dan vorig jaar, maar 't is er verdorie ook aan te zien nu!! :roll:

Enfin, als de pelsjes aanduiden welk weer het worden gaat, wordt het idd eens WARM deze zomer! :rol:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten