Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » ma apr 11, 2011 12:58 am

Afgelopen vrijdag kwam een klein sandy moertje onze opvang binnen rond iets na middernacht!! :wub:

Het spoketreesje was de nacht ervoor in de tuin bij Geert binnengehuppeld en had ontdekt dat "honden uitdagen" dé manier was om de aandacht van de mensen te trekken!! Geert wordt wakker van zijn honden en schrikt eerst wat bij het buitenkijken, oeps, rat in de tuin!! Die "rat" sprong in een emmer die er stond en typisch "fret" kwam ze ff piepen om te zien of haar heen- en weer gespring op dat terras al effect had gehad! ;)

Ja, ja, daar stond iemand, daar kwam iemand en hup, snel die nek inkruipen anders ontsnapt er haar iemand!! :mrgreen: Fret gijzelt mens, heet dat en ergens heeft dat kleintje dat zeer goed gezien, want binnen de kortste keren was ze er vandoor met Geert zijn "hart"! Vroeger had hij zijn bedenkingen bij al dat "frettengedoe" maar ondertussen weet hij, net als wij allemaal, dat het superbeestjes zijn!! :wub:

De juf kwam dus 's nachts binnen (ja idd, liever om 2u dan om 10u!! :bow: ) en amuseerde zich hier al snel. Ik heb dan het grote nadeel (enfin, soms is het een nadeel, anders een geluk ;) ) dat ik dus nogal snel verliefd word op frettensnotjes en ja hoor, een sandyke, dat was toch al héél lang geleden!! Bedenkend bij wie ik haar kon zetten hier, zo 'n jong springding hoort niet alleen te zitten, verliep het weekend en eindigde het logement van Nala, een hotelfretje voor enkele daagjes. Nala werd dus vanavond opgehaald ( :cry: vreselijk :cry: ) en haar baasje Leen keek belangstellend naar de pupjes hier want ja, Nala kreeg in de toekomst ook nog een vriendje, dus wie weet?

Ik weet begod weer niet waarom maar plots stel ik voor om "Praline" zoals Jef haar lachend doopte eens samen te zetten met Nala als Praline door de da ondersteboven is gekeerd op allerlei ongewilde bezoekers. Dat ze niet ziek is kon ik zo al vertellen, die mijten in die oortjes die we zo vaak als toemaatje krijgen, ja, die zullen we maar niet als een "ziekte" beschouwen, ik had haar vrijdagnacht gewoon uit voorzorg al wat Advocate opgedaan. Leen had het hele verhaal van "Pralientje" gehoord, ik had verteld hoe ze was en wat ze deed en kon dus eigenlijk niet meer nee zeggen toen Leen vroeg of ze haar even pakken mocht. Dat even liep een beetje uit ...

Afbeelding De Opvang-poppemie vrijdagnacht ...

Na 2u spelen met Nala .... Afbeelding ...., snapt ge 't probleem??? :shock:

Juist, "Adoptie-ouder gevonden" voor dat snoepje ... Afbeelding :wub: :wub: :wub: ,

terwijl ik eigenlijk nog graag een sandy'tje bij wou!! :p Maar zoals Leen zei : hou dan maar een pupje extra!! :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Nu dus eerst even afwachten of er iemand nog zoekt naar een verloren spookje, laten kijken of ze een chip heeft (niks te voelen, maar voor de zekerheid) en dat de rimram aan Da-activiteiten in gang zetten : 2 x vaccineren en chippen en afwachten of ze loops wordt, indien ja ook meteen laten castreren. Als het nog zo 'n jong ding is als wij denken, is het nog iets te vroeg om loops te worden, maar zover woont Leen niet van ons af, dan komt de kleine muis wel even op en af om dat in Hasselt te laten regelen!!

In ieder geval weer een fretseltje waarvan we weten dat het met haar heerlijk achterkantje in de juiste boter zal vallen!! :rol:

En Nala wuifde nog even "Tot binnenkort, Pralientje" voor ze naar huis ging ... :wub:

Afbeelding
Afbeelding

leen_vgb
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: zo feb 20, 2011 8:04 pm
Locatie: kampenhout

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor leen_vgb » ma apr 11, 2011 11:56 am

na haar goeie dutje vannacht en weer aan mijn voete geslape te hebbe denk ik dat nala 'pralientje' al gemist heeft om is goe mee te ravotte, ze begon direct een pingpongballeke aan te valle ma da werkt ni zo mee e :)

en nog zo eentje da op mijn armkes slaapt, hoe kan ek daar nu nee tege zegge :D, onmogelijk :D

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor nielsvl » ma apr 11, 2011 12:11 pm

Dames, het vel niet verkopen voor de beer geschoten is he ;)

leen_vgb
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: zo feb 20, 2011 8:04 pm
Locatie: kampenhout

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor leen_vgb » ma apr 11, 2011 12:18 pm

a girl can dream can't she :p :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor jeanine » ma apr 11, 2011 12:28 pm

Leen, heel fijn dat je verliefd bent op dit dametje. Helaas de keerzijde van de medaille, als de eigenaars komen opduiken. Voor het fretje en de eigenaars is dit natuurlijk een goede zaak, hoe zou je zelf zijn. Ik spreek uit ondervinding, Freebee en Thirza zijn beide vondelingen. Ik hoopte dat de eigenaars niet kwamen opduiken en ik het nieuwe baasje kon worden. :oops: Wat was ik opgelucht toen niemand kwam opdagen en ik zeker was ze de mijne te mogen noemen. :D
Nog geen minuut spijt van gehad om mijn hart aan hen te verliezen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » ma apr 11, 2011 1:10 pm

Toen Geert de kleine muis bracht, vroeg ik eens even hoe hij bij ons terecht gekomen was. Gewoon om mijn eigen idee hierover te bevestigen. Je vindt een fret, kijkt op Google wat je ermee moet "aanvangen" en als allereerste krijg je DFAvzw voorgeschoteld om een oplossing te zoeken.

Ik veronderstel dan toch ook als je je fretje al zo 'n 3 weekjes kwijt bent, dat je op dezelfde manier te werk gaat, niet?? Ik verwacht echt geen "baasjes" meer, hoor, gechipt is Pralientje niet en of ze mensen gewoon is, ik weet het niet, ze is veel te onhandig in huis, kent niks van voeten of andere voorbijkomende dingen, schrikt van elk geluid, alles lijkt even nieuw voor haar en ze is overal even blij verbaasd over, ik denk echt niet dat Leen zich ongerust moet maken.

Begin me eerder af te vragen of het geen "laat" pupje is dat niet verkocht geraakte of idd gewoon ontsnapt is ...
Afbeelding

leen_vgb
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: zo feb 20, 2011 8:04 pm
Locatie: kampenhout

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor leen_vgb » ma apr 11, 2011 2:10 pm

kvin et allessinds ni erg da ze in de opvang is terecht gekome :D ken nu ni enorm veel van frette ma ze ziet er wel nog vrij jong uit vind ik, ale ja schijn kan ook bedriegen e. kzie er naar uit om ze te verwelkomen :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » ma apr 11, 2011 2:28 pm

De grootte doet er nu eigenlijk niet veel toe, zoals ik al zei gisteren, ons Minney is nog zo klein en is al 5 jaar, maar haar gedrag en haar ontdekken van alles doen me echt denken aan een jonger fretje. Ze is volgens mij idd geen half jaar, eerder een maand of 4 à 5.

't Is een dotje, zoveel is zeker!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor jeanine » ma apr 11, 2011 9:33 pm

Thirza is ook zo een kleintje, ziet er nog hetzelfde uit als toen ze hier aankwam. Dai dacht ook dat het een pup was van 4 maand ongeveer. Nu twijfelt ze toch wel aan haar leeftijd, een beetje tandsteen aanwezig nu en dit op een jaartje zou wel heel erg jong zijn. Het is een zotte muis, elke dag weer. Dat schrikken heeft ze toch ook overgehouden aan haar wandeling. Op straat is het oppassen met haar, bang van elk geluid en alles en nog wat. Zelfs wat lawaai van de buren of een nies beurt van ons laten haar onder de zetel duiken. De kraan open zetten is genoeg om uit je handen te springen. En toch zoekt ze als geen ander je gezelschap op. Elke avond zit ze in mijn trui om haar dutje te doen, veel liever dan bij de andere fretjes te kruipen. :D
Afbeelding

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Hanneke89 » di apr 12, 2011 3:01 am

Dan hebben wij geluk met Cain en Jill, die doen niets liever dan meegaan. Als we de litsjes boven halen staan ze al alle twee te wachten :mrgreen:
Gisteren waren we gaan eten en er waren zelfs mensen die een beetje telleurgesteld waren dat we ze niet bij hadden. Je kan ze dan ook moeilijk mee nemen als je naar een karnaval stoet gaat.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor sah » wo apr 13, 2011 7:50 pm

Ik heb hier ook een "kleintje" de assistent (nieuwe collega) van de da dacht dat het een pup was en toen was ze al 6 jaar! (Wasabi)
Ze heeft hem toen eens goed gebeten om te bewijzen dat het niet de grootte is die telt! :D
Hij weet nu telkens wij langskomen nog heel goed wie zei is...haar doel is bereikt :D

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Arisa » do apr 14, 2011 8:41 am

Ik heb hier ook een "kleintje" de assistent (nieuwe collega) van de da dacht dat het een pup was en toen was ze al 6 jaar! (Wasabi)
Ze heeft hem toen eens goed gebeten om te bewijzen dat het niet de grootte is die telt! :D
Hij weet nu telkens wij langskomen nog heel goed wie zei is...haar doel is bereikt :D
:D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » do apr 14, 2011 11:47 am

Nee, nee, mijn "ervaring" heeft me toch wat bijgebracht : ze is hoogstens 6 maand, waarschijnlijk iets minder zelfs!! ;)

Maar nu ze de Mensenwereld begint te ontdekken .... amai, hoor, ze heeft pret voor 10!!! :rol:
Afbeelding

leen_vgb
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: zo feb 20, 2011 8:04 pm
Locatie: kampenhout

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor leen_vgb » do apr 14, 2011 10:41 pm

is ze de voeten al gewend of botst ze der nog altij tege? :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » do apr 14, 2011 11:07 pm

Ze begint voeten te kennen en wil die liefst ook proeven nu ... :rol:

't Is echt ne kapoen geworden, foei, foei!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor jeanine » vr apr 15, 2011 10:00 am

Margiet, ze zit op de goede plaats om manieren te leren :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 12:15 am

:bow: :bow: :bow:

;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Nieuwe opvanger zorgt voor problemen ...

Berichtdoor Buda » za apr 23, 2011 12:22 pm

wat een lieverds :p
buda en sayko kennen da niet, voeten bijten :D handig!
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten