Eéntje bij of niet?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Buddy » ma jul 25, 2011 11:48 pm

Mja, hij is nog zo klein, hij heeft nog wat respijt :-)
Het gaat nog steeds goed met hem en Peanut, ze slapen mooi samen. Ik ga wel nog es op de zetel slapen. Morgen laatste dag werken en dan twee dagen thuis.

Ik zit op de koop toe met een ziek konijn, verstopping, het is wel wat stressen nu.
Ben al blij dat de kleine het goed doet!
Nu nog een naam vinden :-)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Margiet » di jul 26, 2011 5:06 am

Grappa heeft dan toch wel ergen tegenslag gehad om van dag 2 hier op de brok moeten hebben gegaan zijn :p
Goh, arm bazeke, had gij dan niks "medelijden" met dat klein lief dutske?? :p :p :p

Troost je Buddy, die van hier zijn boos!! ;) Vandaag 1x vleesje van Oma en voor de rest ... de brokjes in het eetbakje! Vingers bijna opgegeten telkens als ik in de kooi kwam maar ik heb voet bij stuk gehouden!! Ze zijn allemaal even gezond, ze zullen wel brokjes eten als de honger te groot wordt!! Het rare is dat die dus allemaal papjes eten eens ze hier weg zijn, terwijl ze hier alleen een dikke vlees-/brokkenpap gekend hebben met wat Waltham. En echt zelfs niet 1 keer zuivere Waltham, hé, altijd een papje met vanalles ingezwierd!! :p

Kleine profiteurtjes als ge 't mij vraagt!!! :rol:

Wat je me echter schreef ivm die teek, daar stonden we hier vanavond allemaal even verbaasd van. Niels, Karen en Tom zaten hier ook, ik heb alle mogelijke manieren gezocht waarbij hij zo 'n ding zou kunnen "opgeraapt" hebben en het enige plausibele lijkt dus dat hij op de plaats van de kat in de zetel heeft gelopen of op de grond eentje moet tegengekomen zijn dat van onze Sylvester of ons Ice Tea is afgevallen. Ze krijgen hier wel allemaal de Frontline, maar 1 kat en 1 hond vinden niets aangenamer dan onder de struiken te kruipen of te slapen als het zonnetje schijnt, van hen moeten we regelmatig zo 'n viezerik afplukken, ondanks de Frontline dus. Maar normaal gezien zien we er zelden of nooit eentje op de grond, enkel heel af en toe een dik gevreten exemplaar die van de kat of de hond is afgevallen. Zo 'n kanjer van een teek zouden we dus zo hebben moeten zien en ik heb daarnet de rest van de bende binnenstebuiten gedraaid, ik zie bij niemand anders iets. Ik snap echt niet hoe jouw pruts aan een teek tussen zijn teentjes is geraakt, het is me een compleet raadsel. tenslotte hadden ze nog maar 3 keer (zondag inbegrepen dus) de hele living gehad om vrij te crossen, het moet dus behoorlijk snel gebeurd zijn. :(

Sorry voor de miserie die je had met de kleine vent hierdoor maar ik zeg het nogmaals, ik snap er echt niks van, ze zijn nog nooit buiten de deur geweest, zelfs niet buiten de living hier. Ik veronderstel dat je "pootjes" en al gezien hebt bij dat teekje? Anders zou ik nog gaan twijfelen of het geen klein stukje stopje uit de bak was ofzo, dat tussen zijn teentjes vastgekoekt geraakte, dan schreeuwen ze idd ook moord en brand als ik dat niet met water wegspoel maar zo verwijder. Pfff, ik voel er mij niks oké mee al kan ik er dan niks aan doen, maar ik moet niets hebben van die beesten, al helemaal niet bij mijn prutskes!!

Een naam ... niet makkelijk, hé, ik moet er nog 3 vinden!! :rol:

Ahja, wat dat eten zoeken betreft bij Peanut, dat zou idd best kunnen. Peanut zal hem wel duidelijk maken dat dat niet lukt, zodra hij zijn brokken terug wil eten (hij had zijn dubbele rij tandjes staan, is altijd wel even een moeilijke periode) en zijn buikje vol zit, gaat dat gezeur om eten ook minderen, hoor. Maar dat hij Peanut roept als ze even weg is, vind ik eigenlijk wel al superschattig!! :wub: :wub: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Buddy » di jul 26, 2011 11:45 pm

Die teek daar moet ge niet mee inzitten hoor, kan gebeuren toch! Hij was al goed dik gegeten dus ik vermoed ook dat hij hem van de poezen opgeraapt heeft. De teek kroop misschien op de grond en kon zo'n verleidelijk pupje niet laten links liggen. Ik heb hem er met de tekentang goed uitgekregen en je ziet er niets meer van.

De kleine is super schattig en zo onhandig :-) Hij wil overal met Peanut meelopen en soms is hij haar kwijt, dan huilt hij en komt ze afgespurt, zo schattig. Ze spelen echt heel leuk samen, vooral in de tunnels.
Dat knodderen voor eten bij haar is al gedaan, hij is heel rustig in de kooi, ook 's nachts geen problemen. Ik ga toch voor de zekerheid nog eens op de zetel slapen, ik weet het, ik ben onmogelijk :-) Goed dat ik gene vent heb he :mrgreen:

Zijn eten: hij wil alleen vlees en waltham. Waltham met gemixte brokken ook niet. Vandaag heeft hij kippenfilet gekregen :p Zoooo lekker.
En Peanut die wou nooit vlees maar nu eet ze dat dus ook allemaal, snappen wie snappen kan :staar:
Ik ga eens kijken of ik ergens aan carnibest voor fretten kan geraken, de hond eet ook carnibest dus waarom niet, als de kleine graag vlees eet.
Mijn hond is 13 jaar en heeft nog nooit in zijn leven een brokje gegeten. Ik ben niet zo pro brok maar omdat mijn vorige fretten nooit vlees wilden kregen zij alleen totaly ferret.

Allé, genoeg gepraat, tijd voor wat foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor jeanine » wo jul 27, 2011 9:38 am

Zo een klein ukkie in vergelijking met Paenut. Haar keuze zal goed gezeten hebben, nu kan ze ten volle weer met een vriendje optrekken. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Margiet » wo jul 27, 2011 2:06 pm

Zijn eten: hij wil alleen vlees en waltham. Waltham met gemixte brokken ook niet. Vandaag heeft hij kippenfilet gekregen :p Zoooo lekker.
En Peanut die wou nooit vlees maar nu eet ze dat dus ook allemaal, snappen wie snappen kan :staar:
Ik ga eens kijken of ik ergens aan carnibest voor fretten kan geraken, de hond eet ook carnibest dus waarom niet, als de kleine graag vlees eet.
Mijn hond is 13 jaar en heeft nog nooit in zijn leven een brokje gegeten. Ik ben niet zo pro brok maar omdat mijn vorige fretten nooit vlees wilden kregen zij alleen totaly ferret.
Was het maar zo makkelijk bij alle nieuwe baasjes!! :domhoog:

Geef "dat snotje" een dikke knuf van Oma en zeg maar tegen Peanut dat ze een schatje is!! :wub: Ik moet eerlijk zeggen, qua karakter herkende ik haar echt niet meer, zo 'n braaf ding!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Maranweke » wo jul 27, 2011 7:58 pm

Ahaaaa hier staan de fotootjes van het kleine deugenietje. Ik denk dat ik eens op puppybezoek zal moeten komen é Katrien :p

Ik zal dan mijn sjakos meebrengen zodat ik da sloefke veilig kan wegmoffelen :rol:
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Buddy » wo jul 27, 2011 9:12 pm

Neeeeeeee, mijn snotje niet ontvoeren ze!!!! :mrgreen:
Hij is zo lief, ik heb vandaag al veel likjes gehad. En een beet in mijn neus, maar dat was een erreurke, da gebeurt als ge puppy zijt 8-)

Ik moet dringend een naam voor de kleine!!!
Ik dacht aan Yoshi of Baloe?????

Allé Margiet ik ben blij dat ge Peanutje niet meer herkende, tis een scheetje, wel éne met een handleiding maar wel een scheetje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Maranweke » wo jul 27, 2011 9:37 pm

Dan kom ik gewoon es op bezoek é als je met een goeie shift zit natuurlijk. En als ik mag :p
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Buddy » wo jul 27, 2011 11:09 pm

Doen we, ik heb nog verlof komende dus...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Margiet » wo jul 27, 2011 11:53 pm

Ik vind de 2 namen even lief ... :domhoog:

Een "erreurke" ... Schitterend!! :wub: (En dan zeggen ze dat ik niet helemaal "spoor", hé!!!! :rol: ) Katrien, ge zijt al even knetter als ik, volgens mij!! :p :p :p

Melissa, mooi afblijven, hoor!! En btw, er zijn nog 2 van die snotjes "vrij" ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Buddy » do jul 28, 2011 8:18 am

Ik kon het niet laten en heb nog 1 keer op de zetel geslapen. De kleine is gans de nacht stil geweest, geen geknor voor papjes. Enkel een huilconcert om 01u omdat Peanut haar op het middelste verdiep geinstalleerd had en de kleine blijft altijd boven, hij doet de trap nog niet. Da's dan zó schattig, die kleine staat bovenaan de trap te wenen maar Peanut was in haar eerste slaap en had het niet direct gehoord. Hij blijft dan knorren en piepen en dan ineens schiet ze wakker, ge zou dat snoetje moeten zien van haar, zo bezorgd om hare kleinen duts. Ze springt uit haar mandje en spurt naar boven. Ze gaat dan bij diene kleine, troost hem en kruipt met hem onder de fleecekes, kleinen content :-) Ge ziet, ik ben niet de enige die hem verwen he!
Ik verschiet er van hoe zij zo altijd direct reageert op de kleine zijn gepiep, ze zorgt er echt zo voor. Zóóó schattig!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor Margiet » do jul 28, 2011 10:53 am

Wel, wel, volgens mij heeft Peanut eindelijk het geschikte vriendje gevonden!! :p

Fijn om te horen!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Eéntje bij of niet?

Berichtdoor jeanine » do jul 28, 2011 8:05 pm

Haar moederinstinct komt boven :)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten