bijter maar waarom ?

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
fay'ke

bijter maar waarom ?

Berichtdoor fay'ke » di jan 14, 2014 4:14 pm

Hoi,

Ik heb in mijn middelbaar de opleiding dierenzorg gedaan en ben daar in contact gekomen met fretjes.

Voor mijn goede rapport toen kreeg ik er eentje, maar wou toch een dat ik zelf kon opvoeden.

Alles ging goed ze beet niet, niets kapot, enzovoort

Maar nu is ze 3 jaar en half en bijt ze naar veel mensen enkel naar mij niet.

Maar ik vraag me gewoon af waarom ze dit zou doen en hoe ik haar kan straffen want niets werkt,

ze bijt naar vreemden maar zeker naar mijn papa hij kan haar geen 2 seconden vasthouden of ze heeft al gebeten, ook kan hij niets van de grond rapen want dan bijt ze ook.

Nu bijt ze ook naar mijn mama als deze haar slaapzakjes wil uit haar kot nemen om te wassen of om haar eten op te ruimen in haar kot als ze weer serieus gekruimeld heeft

dan kan ze echt springen en doorbijten maar laat ook wel weer direct los, het rare is als ik dit allemaal doet doet ze echt NIETS!

nu straffen zoals tik geven, blazen, onder water straal houden enzovoort het heeft geen effect op haar dus misschien dat iemand weet hoe ik ze dan wel kan straffen want het is voor hun niet zo leuk meer.

ook nog even een vraagje of iemand weet hoe je het afleert dat je fret aan de tralies van de kooit bijt, ze heeft een gigantisch groot kot van 5 verdiepen en zeker 1m 70 hoog dus ruimte genoeg maar als ze eruit wil en je laat haar niet direct eruit bijt ze aan de tralies.

Alvast bedankt om te lezen en ik hoop eindelijk eens goede raad te krijgen :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bijter maar waarom ?

Berichtdoor jeanine » di jan 14, 2014 5:15 pm

zie opvoeding en welkom. ;)
Afbeelding

Gast

Re: bijter maar waarom ?

Berichtdoor Gast » di jan 14, 2014 9:47 pm

ja maar wat er bij opvoeding staat vvind ik niet van toepassing op onze fret daarmee dat ik me geen raad weet heb dat allemaal al gelezen maar zo doet ze niet is niet echt agressie maar ook ni spelen en angst da denk ik ni maja ik weet het allemaal nimeer ik heb nix problemen met haar en al de rest wel :s

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: bijter maar waarom ?

Berichtdoor jeanine » do jan 16, 2014 3:50 pm

Enkel een verwijzing naar het reeds gekregen antwoord daar ;)
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten