verloren

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
droevig

verloren

Berichtdoor droevig » di apr 08, 2014 10:37 am

hallo, kan mss iemand me helpen? ben sinds gisterenavond mijn fret kwijt, en weet niet goed wat ik moet doen om ze terug te kunnen "lokken" of "vinden". iemand tips ? heb ook al bij de andere fret langs de kooi een bordje gezet met vlees. leek deze morgen toch of eraan gegeten was, maar de fret is nog steeds spoorloos. het erge eraan is, dat ze pas gesteriliseerd is, dus dat ze een naad heeft aan de buik. :'( alle tips zijn welkom

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: verloren

Berichtdoor maltrix » di apr 08, 2014 6:57 pm

kheb ni meteen goede tips vrees ik enkel kan ik wel als tip geven dit te posten op de facebook site van de frettenark ...

ik denk dat je dan net iets sneller reactie zult krijgen :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verloren

Berichtdoor jeanine » wo apr 09, 2014 11:12 am

1 foto of beschrijving in de buurt verspreiden, winkels, bomen, verkeersborden enz.Buren aanspreken.
2 Dierenartsen verwittigen, worden soms daar afgezet indien gevonden.
3 Asielen in de buurt verwittigen
4 Politie verwittigen, soms komen ze zo in het asiel terecht.
5 Via advertentie zoals op Kapaza, tweedehands enz.
6 http://www.gevondenenvermistehuisdieren ... rch&type=7
7 slaapmandje met een eigen ongewassen dekentje buiten zetten, voeding en water bij zetten. Kan ook door zwerfkatten opgegeten worden en misleidend zijn.
8 In huis zoeken of ze daar nergens zich verstopt heeft of ergens klem zit.? Kan ze in het dak of zo verdwijnen via een spleet? Fretten zitten soms op plaatsen waar je het niet verwacht.
Het naadje op haar buik kan genezen indien ze zich niet te veel likt en bijt op die plaats. Fretjes zijn vrij taai op dat vlak. ;)
Het zijn de opspelende hormoontjes die haar nog parten spelen, een moertje gaat op zoek naar een ram.
Van waar ben je en geef misschien ook hier even door bij vermist hoe het fretje er uit ziet.
Succes met de zoektocht.
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten