probleem met fret

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*tom

Berichtdoor *tom » wo feb 11, 2004 3:24 pm

hallo, ik heb sinds een week een fret, maar hij bijt voordurend, en hij is zo agressief. Kunnen jullie mij soms enkele tips geven om hem tam te maken :(
want ik weet niet meer wat ik moet doen. :?

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » vr feb 13, 2004 7:29 pm

Hoi Tom,
Altijd vervelend als ze bijten, maar gelukkig kun je de meeste het afleren, al is het soms een lange weg. Schaf je eerst eens dikke handschoenen aan, van die tuinhandschoenen, bv. Daar bijten ze al iets minder snel in. Natuurlijk is het wel belangrijk om te weten wanneer hij bijt ( hoe oud is hij eigenlijk? >8 maanden: reeds geholpen?). Het kan uit frustratie zijn omdat hij teweinig loop heeft. Hoe zou je zelf zijn als je continue in een kooitje zit? Als het angstbijten is, dan moet je anders te werk gaan. Als hij te jong (< 8 weken oud) uit het nest is gehaald, weet hij zelf niet hoe hard dat hij bijt en zo kunnen er nog vele oorzaken zijn.

Op de site www.defrettenark.be - De Fret - Opvoeding staat een hele richtlijn voor de verschillende bijtertjes. Lees het eens, probeer het eens en als het nog niet lukt, bel ons eens, mogelijk hebben we dan nog meer tips.

Succes en tot horens,


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten