mijn baby fretje

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Tinneke
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 11, 2004 12:31 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tinneke » do mar 11, 2004 1:16 pm

Ik heb al ergens hier een bericht over mijn fretje, maar was nog nie geregistreerd toen dus hier nog eens. Mijn fretje is nu 6, bijna 7 weken oud en mijn vriend heeft ook fretten en hij zegt dat mijn fretje mager staat. Is het normaal omdat het aan het groeien is of wil dat iets zeggen?? Ze eet heel goed en speelt veel en ik ga er mee naar dierenarts maar, ik wou ook jullie mening weten! Ik zou niet willen dat ik mijn beesteke niet goed behandel en wil weten wat ik hier aan kan doen! Dan is er nog een probleem maar dat ligt bij mezelf ik heb een reflex om terug te trekken als ze bijt? Ze bijt om te spelen en niet voor kwaat want ze zet alleen haar tanden maar zacht in mijn vingers. Ik wil da graag afleren om niet mijn hand dan terug te trekken maar da is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik een handschoen aan doe dan bijt ze nog meer omdat ze denkt dat dat een speeltje is. En ik wil ook niet altijd een handschoen aandoen om mijn fretje te kunnen vastnemen want dat is toch altijd anders hé?! Ze bijt nu wel al veel minder dus dat komt wel goed maar ik wou alleen da ik niet meer terug trek met mijn hand. :?

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » do mar 11, 2004 9:18 pm

Hey tinneke,

Het kan best zijn dat een fretje, wanneer het bij de moeder wordt weg gehaald, even wat eetlust verliest. Of dat het bij het vorig baasje een verkeerde voeding heeft gekregen.

Wat wel heel belangrijk is, is dat je ze de voeding geeft die nodig is. In het begin kan je je pup best frettenbrokjes en kitty brokjes (speciale voeding voor jong katten) geven. Met andere woorden meng deze twee brokjes door elkaar of wissel elke dag af. Mals vlees mag ook maar zeker niet elke dag. Dit bevat veel vet en zo krijgen ze ook snelle tandsteen. Brokjes zijn op dit moment nog steeds het beste.

Mocht je zien dat de brokjes nogal groot zijn, doe ze dan in stukjes. Voor sommige pups kunnen de brokken ook te hard zijn. Doe de brokjes dan in een bodempje warm water in de eetbak en roer het wat door elkaar zodat de brokjes zachter zijn.

Wat het bijten betreft bij een pup. Dit is een aftastende situatie. Het fretje tast alles af met z'n tanden ipv met z'n pootjes (de mens doet dat met z'n handen).

Maar als jij vind dat het pijn doet moet je laten zien aan de fret dat je het niet leuk vind. Dit kan je het best doen door ze effe met het nekvel te pakken en te zeggen met een strenge toon NEEN. Na enkele dagen/weken beseft het fretje dat jij dat niet plezant vind en let daar dan beter op. Ook tijdens het spelen moet je dit doen. Maar je moet natuurlijk wel voorjezelf proberen een vaste lijn te trekken.

allez hierbij ga ik het voorlopig houden als er nog vragen zijn stel die dan maar gerust.

succes er mee

*Tinneke

Berichtdoor *Tinneke » za mar 13, 2004 5:12 pm

Hey,

Bedankt voor je antwoord! Nu weet ik dat ik het goed doe want ik doe juist wat jij beschrijft. Ze bijt al een heel stuk minder dan in het begin. Ik heb ze ook nog maar een weekje en mijn vriend heeft al een fret groot gebracht en een fret die veel beet en mishandeld geweest is tam gekregen. Hij helpt me met zipper op te voeden en had ook dezelfde raad gegeven als jij. Heel hartelijk bedankt voor je tips over de voeding nu weet ik tenminste dat ik niks verkeerd doe ;) :)

groetjes Tinneke


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten