kopen van fretjes

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
indolientje
Berichten: 1
Lid geworden op: di apr 06, 2004 8:39 pm

Berichtdoor indolientje » di apr 06, 2004 8:51 pm

Hallo ik ben Rachel en na lang nadenken hebben mijn vriend en ik besloten om een fretje te kopen,omdat we de beste zorg willen geven aan het fretje hebben we veel informatie opgezocht en boekje's gekocht, maar nou zeggen ze soms wel verschillende dingen. dus ik zou graag een paar dingetjes willen weten en ik hoop dat iemand hier mij antwoordt kan geven :) ! er wordt gezegd dat het heel zielig is als een fretje alleen in zijn kooitje zit en dat je beter twee kan kopen, dan vinden zij op zich geen probleem, maar als je het beeste nou veel aandacht geeft moeten we er dan nog steeds twee kopen? ook willen we weten welke combinatie van fretjes het beste is. een mannetje en een mannetje, een vrouwtje en een vrouwtje of een mannetje en een vrouwtje. we gaan ze wel castreren en sterraliseren natuurlijk dus wat zou dan de beste combinatie zijn. ook zou ik graag willen weten waar je het beste fretten kan kopen, gewoon in een dierenwinkel of ergens anders. ik heb al wat rondgebeld en de meeste dierenwinkels vragen verschillende prijzen ik zou graag willen weten wat een normale gemiddelde prijs is voor een fretje. ook zou ik graag wiilen weten of ik het beste een fredje kan kopen die ik zelf bijde dokter laat inenten en castreren/steralisseren of dat ik het beste in een dierenwinkel eentje koop die dat allemaal al heeft laten doen! ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » di apr 06, 2004 9:51 pm

Hoi Rachel,

Wat heet "veel aandacht"?
Een fret is zo'n 4 uur per dag actief, de één wat meer, de ander wat minder, natuurlijk. Maar wel elke dag.
En op een gegeven moment ontbreekt het je aan die tijd.
En jij slaapt, denk ik, toch ook liever samen met je vriend als alleen in je bed?
Fretten slapen ook liever samen.
Lekker warm en knus tegen elkaar.
De verschillende combinaties zijn niet echt van invloed, toch niet bij de elf die hier wonen, dat moet gewoon "klikken".

Een vaste aankoopprijs is er niet op te plakken.
Wij van de Fretten-Ark hanteren wel een forfaitaire adoptieprijs voor de fretjes die wij plaatsen : 105 euro, maar die zijn dan wel al gecastreerd en minimaal de eerste inenting.
Zitten ze al langer in de opvang, dan hebben ze ook reeds de tweede gehad en is je fret volledig in orde ( en handtam en zindelijk). Tel uit je winst!
Momenteel zitten er zo'n 15 fretten in de opvang, van alles wat.
Geef gerust een seintje, dan kun je eens komen kijken in Mechelen en Hofstade (ook bij Mechelen)
Oh ja, een fretje, ram of moer, ALTIJD castreren. Niet vergeten. ;)

Groetjes,

*indolientje

Berichtdoor *indolientje » wo apr 07, 2004 3:32 pm

dankjewel voor je antwoord, ik weet genoeg!!!!!!!!!!!!!!!! en mischien kom ik wel langs!!! bedankt

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » do apr 15, 2004 11:53 pm

Hoi,

Ik ben geen voorstander van een fret alleen. Ze doen alles samen, slapen, spelen en noem maar op. 2 Fretten is ook niet meer werk dan 1-tje hoor. Ze houden elkaar bezig. Jij kunt nooit de aandacht geven die een maatje geeft.

Een tip, koop nooit een fret in een dierenwinkel. Ze krijgen daar vaak te weinig aandacht en worden vaak te jong verkocht. Soms zijn ze met 6-7 weken al geholpen. Dit kan dus echt niet. Ga naar een goede opvang kijken en begin met een oudere fret. Deze is al volledig opgevoed.


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten