fretje te mager

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
nathaliek18
Berichten: 0
Lid geworden op: zo aug 05, 2012 7:57 pm
Locatie: antwerpen

fretje te mager

Berichtdoor nathaliek18 » do aug 09, 2012 12:40 pm

heey,

ik heb een vraagje, hoe kan ik mijn fretje het best laten aankomen? hij is vrij magertjes en al wel gecheckt door de da dus gewoon gezond, maar ik zou hem graag wat beter laten aankomen.

groetjes

en hij is echt mager ik kan alle botjes voelen ook zijn staartbotjes makkelijk :s

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: fretje te mager

Berichtdoor daikiri » do aug 09, 2012 1:26 pm

hey
het beste dat je kan doen is hem een goede basis brok geven vb. totally ferret of orijen (via internet te bestellen)
en er voor zorgen dat hij de hele dag kan eten, en een keer of 2 per dag Walthampap bijgeven (ofwel via da of ook te bestellen op fretten.nl)
als hij vlees eet (rauw) kan je ook eens wat stukken vlees bijvoeren(geen varkens of gekuid vlees)

gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
nathaliek18
Berichten: 0
Lid geworden op: zo aug 05, 2012 7:57 pm
Locatie: antwerpen

Re: fretje te mager

Berichtdoor nathaliek18 » do aug 09, 2012 1:54 pm

bedankt ja totally ferret krijgt hij nu, maar ik denk idd dat hij wel wat extra,s mag, eten doet hij over het algemeen goed, maar tsjah hij is wel erg dun

groetjes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretje te mager

Berichtdoor jeanine » do aug 09, 2012 7:25 pm

Geef het nog enkele dagen de tijd. Je weet nog niet of het fretje niet uitgehongerd gevonden is. Binnenkort keren ze terug naar het wintervet en staan een stuk dikker dan. Goede brok, vlees en een beetje Waltham om op krachten te komen nu. Mijn 2 oude dametjes waren ook heel magere fretjes zonder ziek te zijn.Idem met een logeeke dat ik hier had, daar was ook geen vetten aan. Als ze van nature uit mager zijn kan je meer slecht dan goed doen door hen dikker te willen krijgen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: fretje te mager

Berichtdoor weena » do aug 09, 2012 8:18 pm

probeer dit eens

http://youtu.be/UZY1aUaBmBM

de onze zijn er dol op!!!
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
nathaliek18
Berichten: 0
Lid geworden op: zo aug 05, 2012 7:57 pm
Locatie: antwerpen

Re: fretje te mager

Berichtdoor nathaliek18 » do aug 09, 2012 9:37 pm

hmm ziet er goed uit indd , ik kan het wel eens proberen, :wub:

groetjes

RayBjorn
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jul 16, 2012 11:21 am
Locatie: Antwerpen ( centrum )

Re: fretje te mager

Berichtdoor RayBjorn » do aug 09, 2012 10:31 pm

zelf hadden we een probleem met ons flo die was wel wat onder gewicht vergeleken met haar zus en normaale groei ...

ik maak zelf Barf en om hun beetje extra te laten bijkomen heb ik ove hun Barf telkens wat kittnemelk/waldhalm papjes gegoten. da gewicht vloog erbij ... nu koppen ze beetje als ge geen papje erbij krijgen :p

Gebruikersavatar
nathaliek18
Berichten: 0
Lid geworden op: zo aug 05, 2012 7:57 pm
Locatie: antwerpen

Re: fretje te mager

Berichtdoor nathaliek18 » vr aug 10, 2012 1:32 pm

probeer dit eens

http://youtu.be/UZY1aUaBmBM

de onze zijn er dol op!!!
ik ga dit vandaag maken :rol: jullie horen wel wat hij er van vond en wat over is vries ik gewoon in aangezien ik zelf geen kip eet :p weten jullie hoelang je dat kunt bewaren?

Gebruikersavatar
nathaliek18
Berichten: 0
Lid geworden op: zo aug 05, 2012 7:57 pm
Locatie: antwerpen

Re: fretje te mager

Berichtdoor nathaliek18 » vr aug 10, 2012 3:14 pm

en hij vind het lekker hoor ;) dat was idd een goede tip, niet dat ik het hem te vaak ga geven maar als extraatje kan het zeker geen kwaad,

groetjes


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten