Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » di dec 11, 2012 5:26 pm

Hier ben ik vandaag toevallig opgebotst. Het lijkt mij geen slecht product te zijn als vervanging voor brok of vers vlees voeding, dit ook voor de fret.
Geen suikers, zout, granen klinkt wel als muziek in de oren. :)
http://www.championpetfoods.nl/mobile/i ... p/ziwipeak
In Axel Nederland al een winkel gevonden waar ik even langs probeer te gaan om een proevertje. Ze verkopen daar ook nog de Orijen. :idea:
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor frettigefreddy » di dec 11, 2012 5:58 pm

En zelfs ook geen aardappelen of dergelijke (zoals orijen) ! Maar belangrijker mijn fretten vinden het zelfs lekker !!!
Wel nogal prijzig... 25 euro voor 400 gr.... dus als iemand het goedkoper weet zijn?
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » di dec 11, 2012 6:10 pm

Geef jij het al ? Eten ze nog iets anders?
Als ik er weet te vinden meld ik zeker wat ze daar kosten. Vers vlees is ook niet zo goedkoop als je het vochtgehalte weg laat ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor frettigefreddy » di dec 11, 2012 6:45 pm

Ik geef het vooral als extra'tje
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor frettigefreddy » di dec 11, 2012 7:02 pm

Blijkbaar wel vergist in de prijs... de 25 euro was voor de hondenvoeding ervan en dat was een kilo... de kattenvoeding was iets van een 12, 50 ... (gekochtin een dierwinkeltje in Stein - nederland)
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » di dec 11, 2012 7:45 pm

Ik zie het voorlopig nog als een extra goede snoep waar je meer van mag geven. De prijs voor de kattenversie valt ook best mee.
Ik ga toch even kijken wat het geeft, al zal ons Freebee best niet mee doen. Ik mis toch erg die momenten om de fret eventjes te verwennen zonder dat er iemand last door krijgt.
Gisteren een proefpakket Thrive gekocht als snoepje voor Buster en Thirza.
Bevat 1 zakje kippenlever, tonijn, kippenborst, visfilet.
http://thrivepetfoods.com/index.php?rou ... path=63_64
Kost ergens tussen de €3 en € 4.5, ken de juiste prijs niet meer. Mijn verrassing was groot toen ik de inhoud bekeek. Het zakje lever was het grootste en echt wel nog heel erg klein. Dan 3 zakjes met 3 brokjes van 1 kubieke cm tonijn, kippenborst, visfilet. Dit alles is gedroogd en weegt 5 gram volgens de verpakking, komt volgens mij wel heel duur uit. :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » do dec 13, 2012 6:19 pm

Gevonden aan €12.65 voor 400 gr. Ik heb de herten genomen.http://www.eilandvanmeier.nl/
Het eerste proefje is al naar binnen, nu afwachten hoe ze reageren. Buster komt in elk geval om meeeeeeeer vragen :)
Je kan er aan Orijen geraken, grote verpakking is op bestelling. Men is ook bereid om kant en klaar diepvriesvlees voor fretten in te doen op bestelling. Wel afhalen in de winkel. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » do dec 20, 2012 4:56 pm

In tegenstelling tot hierboven heb ik ons Freebee toch ook maar mee laten proeven. Eerst maar enkele brokjes en kijken hoe ze het verteerd. Daar dit goed gaat krijgt ze er nu al véééél meer.
Haar cortisone is wel wat opgedreven maar ik heb de indruk dat ook die voeding haar darmen beter bekomt. Ons Free lijkt veel meer energie te hebben nu en daagt grote broer tot spelen uit.
Als dit zo blijft denk ik om Freebee zoveel mogelijk uit de hand bij te voeren met de Ziwipeak. Zo krijg ik er een idee van hoeveel ze naar binnen werkt. Als ik het in de kooi zou plaatsen is Buster er als eerste mee weg. Ons Thirza eet er met mondjesmaat van en soms weigert ze het om later er wel te nemen. :s
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor frettigefreddy » do jan 17, 2013 5:51 pm

Ondertussen heb ik een winkel gevonden vlakbij waar ze het niet binnen hebben, maar wel zonder problemen bestellen. Indien het voor maandag besteld is, komt het woensdag binnen (en kan je het donderdag gaan halen, want woensdag is de sluitingsdag.)

Trimsalon en dierenspeciaalzaak Noeka in Wilsele

Heb alvast een voorraadje ingedaan, Lam en Hert. :domhoog: :domhoog: :domhoog:
De prijs is blijkbaar overal hetzelfde €12.66 voor 400gr.

Er is nog bestaat nog een derde soort , Hert met vis... maar dat heb ik maar gelaten...
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » do jan 17, 2013 6:19 pm

Hier heb ik enkele staaltjes hert met vis gekregen. De fretjes zijn er dol op en de stoelgang stinkt niet zoals met andere vis. :domhoog: Lam had men niet in voorraad, dat breng ik een volgende keer mee om wat afwisseling te krijgen.
Mijn 3 kadeekes zijn er echt wel heel erg verlekkerd op. De Orijen eten ze liever niet meer, maar het blijft in hun eetpotje staan. :twisted: Met een zakje van 400gr. als extra doe ik amper 2 weken €€€€. :mrgreen:
Als ze in hun bedje gaan zitten er in de kooi veel brokjes door mij verstopt, dan gaan ze op zoek naar hun avondmaal :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor frettigefreddy » do jan 17, 2013 6:26 pm

Er blijken geen grotere verpakkingen beschikbaar te zijn, dus hier is het dus ook als extraatje... van de hondenvoeding zijn er wel grotere zakken en de samenstelling lijkt niet zoveel te verschillen , maar ja... of mineralen en vitamienen hetzelfde zijn , heb ik geen idee van...
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een oplossing ipv brokvoeding of vers Ziwipeak ?

Berichtdoor jeanine » do jan 17, 2013 6:34 pm

Ons Free haar darmprobleem is toch ook beter nu, haar probeer ik er zo veel als mogelijk van te laten eten. Ik kan de anderen wel niet laten kijken, daarom verstop ik het op verschillende plaatsen zodat zij meer gelegenheid krijgt om voldoende te eten.
Samenstelling van het hondenvoer, dat van de kat moet ik op het zakje nog zoeken.
SAMENSTELLING: Hertenvlees, Hertenlever, Hertenlong, Hertenpens, Hertenhart en nier(min. 85%), Groenlip mossel uit Nieuw Zeeland, Inuline(cichorei), Visolie, gedroogde Kelp, Peterselie, Vitaminen & Mineralen.
Additieven: Vit. D3 592 IU/kg, Vit E (α tocoferol) 7,4 mg/kg, Koper 9,5 mg/kg, Lecithine.
Gegarandeerde Analyse:
Ruwe Eiwit 36% Vet 32% Ruwe Vezel 1,4% Vocht 13% As 7%
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten