dikkie dik

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

dikkie dik

Berichtdoor antoin » ma jan 07, 2013 9:19 pm

we hebben 2 weeken terug een mannetjes fret terug genomen die van ons vandaan kwam . hij komt uit de fretteer fretjes en is albino hij is moddervet wel heel lief . hij kon niet klimmen dus hij moest een slaaplaats op de grond. hij sliep in het begin samen met zijn maat ook moddervet allebij 2 kilo . zijn vriend is na 1 dag herplaatst . hij heeft 3 vriendinnen gekregen nu speelt hij en nu kan hij in de slaapkist slapen boven in de ren . zijn voeding bestond uit katten brokken nu krijgt hij prooi. na 2 dagen is hij begonnen met eeten hij heet alex zegt mijn dochter . hij mag ook niet weg want zij is gek op albino zover dikkie dik

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor jeanine » ma jan 07, 2013 9:28 pm

Leuk dat je de fretjes opnieuw in je midden opneemt. 2 kilo is een heuse fret, die poep weegt te zwaar om omhoog mee te komen :rol:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » ma jan 07, 2013 9:40 pm

ja we geven altijd advies en prooi mee met mensen als ze om pups komen. we proberen sterke gezonde fretten te kweeken en als mensen het dan niet goed op pakken hopen we het te kunnen herstellen. we geven zelfs voor 2 weeken prooi mee maar sommige mensen zijn hardleers

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: dikkie dik

Berichtdoor daikiri » di jan 08, 2013 9:09 pm

jaa een fret van 2 kilo in een pijp zal niet echt handig zijn natuurlijk...
mensen doen graag hun zin he, en alst nie lukt moeten wij het maar oplossen...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » di jan 08, 2013 10:30 pm

hij is imiddels al veel actiever hij is ook heel braaf gebleven ik heb ze ook al eens uitgehongerd binnen gekregen. via een opvang deze fret was groot gebracht op knaagdieren voer. hij woog maar 690 gram een ram hij weegt nu 1200gram.hij beet eerst verschrikelijk dat was na 2 weeken over we kunnen er nu alles mee

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: dikkie dik

Berichtdoor Kimster » wo jan 09, 2013 11:31 am

Prima werk.
Ik zit hier ook wel met een dikkie dik, Beer van plus 2 kilo... Hij vreet zich dik in onze zelfgemaakte vleesmengeling die ze hier 's avonds krijgen. Als we hem niet in de gaten hebben eet hij een heel potje leeg dat voorzien is voor 3 fretten :shock: ... In korrels overeet hij zich gelukkig niet maar ik geef ze liever vlees...
Ik denk dat we Beer maar eens apart gaan moeten steken zodat hij onmogelijk de anderen hun vleesje op kan eten.

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » wo jan 09, 2013 5:16 pm

ik probeer hem te foppen met het voeren van veel kraak been en wit vlees hij krijgt bijna geen roodvlees dat zet meer aan.datis wel weer goed voor pups en oude fretten

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor jeanine » wo jan 09, 2013 7:02 pm

Onze Buster is er als de kippen bij om het gedroogde vlees (ziwipeak) van Thirza te stelen. :( Bij ons Freebee riskeert hij het niet. Hij is zo gulzig dat hij regelmatig zijn tanden in mijn duim zet ipv het flinterdunne brokje. Lomperik :do:
Heeft hij honger, helemaal niet zelfs na het eten van de brokken lijkt hij op een uitgehongerde fret zoals die hapt. :s
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » wo jan 09, 2013 7:24 pm

Hier krijgen ze alleen prooi we voeren nooit iets anders. Bijten doen ze nooit er staat altijd voer bij ze dat doen we al als ze pup zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dikkie dik

Berichtdoor Margiet » do jan 10, 2013 5:24 am

Heeft hij honger, helemaal niet zelfs na het eten van de brokken lijkt hij op een uitgehongerde fret zoals die hapt. :s
Denk dat dat ook weer één van de "gevolgen" is van de mengeling brok/vlees .... :p

Dat vleesje moet maar niet zoveel lekkerder zijn!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor jeanine » do jan 10, 2013 2:25 pm

Heel kleine stukjes zijn het om uit je vingers te geven. De plakjes zijn amper 1cm2 op 0.5mm. Met vers vlees heb je meer speling, er is wat ruimte tussen je vingers en het vlees. :mrgreen:
Ik denk eens te zoeken naar een grote vingerhoed om mijn duim te beschermen, hij eet die lichtjes mee op :rol:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » do jan 10, 2013 2:41 pm

jeanine waarom maal je je vlees? het is toch veel beter om ze te laten kluiven

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor jeanine » do jan 10, 2013 5:54 pm

Antoin, ik maal geen vlees nu. Vers kan ik nu niet geven door ons Freebee haar maag en darmproblemen. Bij het minste krijgt ze een waterige stoelgang en ze krijgt dan een flauwte omdat haar bloedsuiker veel te laag komt . Ons Free heeft Insulinoom en krijgt daarvoor medicatie. Nu heb ik iets gevonden dat haar geen diarree bezorgd en haar toch wat meer energie aanbrengt. Deze morgen leek de lente wel in haar vel te zitten. Ze heeft gespeeld dat het een lieve lust was zonder een flauwte te krijgen. :) Dus ik heb het idee dat de nieuwe voeding haar echt wel goed bekomt. In de kooi krijgen ze ook nog de Orijen brokjes. Bij Buster moet het eigenlijk meer voor een snoepje doorgaan dan echt een maaltijd.Snoepjes krijgen ze uit de hand en zo is mijn duim nu een gevoelig stuk vlees dat hij af en toe meeheeft. :mrgreen:
Zie link
http://www.championpetfoods.nl/mobile/i ... p/ziwipeak
Mocht ons Freeke niet zo gevoelig zijn zouden ze hier hun tandjes wel moeten gebruiken. Zolang als Buster in een kooi alleen zat kreeg hij stukken tam konijn en kip met botten en al. Ook met een lamscotteletje had hij geen moeite, het zwaardere bot was voor de helft mee op. De kippennekken waren tot het laatste stukje opgegeten van Buster.
De keren dat ik vlees gemalen heb was vroeger om vlees te leren eten aan fretten die dit nog nooit gekregen hadden. Zelfs een muis door de molen gehaald om ze op prooi te kunnen zetten. Helaas niet doorgegaan.
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: dikkie dik

Berichtdoor antoin » do jan 10, 2013 8:40 pm

oke duidelijk


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten