korreltje vast tussen gehemelte

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Baileys
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 3:20 pm

korreltje vast tussen gehemelte

Berichtdoor Baileys » wo mei 14, 2014 12:07 pm

Hoi allemaal,

Mijn kleinste fretje is ondertussen bijna 2 jaar. En de laatste 2 maand heeft ze soms het probleem dat een korrel ( totally ferret ) vast zit op haar gehemelte, tussen haar tanden. De eerste keer dacht ik dat het een eenmalig iets zou zijn. Maar ondertussen is het al 5 keer voorgekomen. Ze geraakt hier niet zelf vanaf en dan help ik haar door met een vlimmetje ( schuifspeldje ) het uit haar mond te halen. ( van achter naar voor zodat het zeker niet in haar keel schiet ). En ik merk dat het er tussen zit omdat ze heel de tijd haar mond open en toe doet en een smakkend geluid maakt.

Maar ik maak me hier toch wel zorgen om. Stel dat dit voorvalt als ik niet thuis ben... Heeft iemand hier nog ervaring mee? Of weet iemand een oplossing?
Ik heb ook al overwogen om van korrel te wisselen, maar ik ken geen beter merk dan totally ferret.

Alvast bedankt,

Sandrina

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: korreltje vast tussen gehemelte

Berichtdoor nielsvl » wo mei 14, 2014 3:54 pm

Komt hier ook soms voor, als ik het zie haal ik het eruit, als ik er niet ben hebben ze pech gehad...

Het is wat onwennig voor hun, maar uiteindelijk gaat het door de vochtigheid vanzelf loskomen, er in stikken gaan ze volgens mij heus niet doen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: korreltje vast tussen gehemelte

Berichtdoor jeanine » wo mei 14, 2014 4:52 pm

Kan met elk voedsel voorkomen. Brok is dan nog zacht te noemen in vergelijking met een stukje bot. ;) Vaak hoor je ook dat er iets in de keel blijft zitten, ze hoesten dan tot het er uit geraakt. Heb je met elk soort brok ook.
Met water te drinken zal het brokje wel zachter worden zoals Niels zegt. Ik denk dat je het wat kan vergelijken met een Chocotof die aan je tanden kleeft.
Afbeelding

Baileys
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 3:20 pm

Re: korreltje vast tussen gehemelte

Berichtdoor Baileys » do mei 15, 2014 3:09 pm

oke bedankt :) als er geen andere negatieve/gevaarlijke ervaringen rond zijn is toch al een geruststelling.


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten