waltham??

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Berichtdoor weena » ma mar 26, 2007 10:07 pm

ik lees hier en daar veel over waltham.

wat is dat en waar kan ik dat vinden???
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di mar 27, 2007 12:46 am

waltham is een krachtvoeding in poedervorm ( zakjes) in belgie enkel te krijgen bij de dierenarts in nederland ook in sommige winkels
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di mar 27, 2007 12:55 am

Waltham is een voedingssupplement in poedervorm dat vooral gegeven wordt bij kittens en fretjes om te helpen aansterken in moeilijkere, zwakkere momenten van de beestjes. Bijvoorbeeld bij de katjes als de mama-poes snel zonder melk komt te zitten of niet genoeg heeft om haar hele kroost te verzorgen, en bij fretjes dus idem, als ze te jong bij de moeder weggehaald zijn of bij ziektes en operaties enzo. De meesten onder ons geven het heel af en toe aan hun fretjes van jongsaf aan, omdat een fret nogal moeilijk iets nieuws wil eten als hij het binnen de 4 tot 6 eerste levensmaanden niet gekend heeft.

Voordeel van Waltham is dat je hen dus gemakkelijker helpt aansterken in moeilijk periodes met iets wat ze nog graag lusten ook, want de meeste fretsels doen er een halve moord voor eens ze het kennen. Nog een voordeel is, als ze ziek zijn kan je hun medicatie ook makkelijker in Waltham "verstoppen" zodat ze het ook veel sneller toch zullen opeten. Begin maar eens bij fretten een pilletje aan hun keeltje in te wringen als zij niet net hetzelfde idee hierover hebben als jij :P !!

Dit zijn dus enkel de voordelen, maar ook Waltham heeft bij overmatig gebruik nadelen Er zit veel suiker in en het blijft iets of wat een melkproduct, dus hun darmpjes kunnen er ook wat op reageren met diarree. Als je het toch dagelijks of zelfs wekelijks in redelijk hoge hoeveelheden blijft geven, krijg je meestal ook een veel te dikke fret. Ga het dus niet zomaar lukraak geven elke dag. Een gezonde fret heeft in principe géén Waltham nodig, die geef je dus gewoon best per week 1 koffielepeltje Waltham met wat lauw water gemengd, zodat hij er zich blijft voor verhangen ;) . Hier komen 9 van de 11 fretjes al afgetrippeld van het moment dat ze mijn lepeltje tegen hun kommetje horen "klinken" als ik de poeder met het water meng, ze kennen dat dus uitstekend. Twee echter lusten het niet, tja, als die iets aan de hand krijgen is dat dus een stuk moeilijker op te lossen.

Waltham Convalescence Support (Instant Diet) zo heet het voluit is de enige juiste Waltham voor fretjes en is verkrijgbaar bij de meeste dierenartsen. Als ze het niet standaard in de praktijk hebben kunnen ze het altijd bestellen. Je maakt het dus met wat lauw water (koud schijnt het niet zo lekker te zijn al vegen die van mij daar hun pootjes aan :P ) tot een smeuïg papje, wat gelijk yoghurt of zelfs een klein beetje vloeibaarder en je zal je fretjes nogal snel zien smikkelen!!! Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » do sep 03, 2009 7:01 pm

Kan je dit in de DFA shop kopen? Of moet ik speciaal naar de DA gaan om dit te kopen?

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do sep 03, 2009 11:03 pm

Nee waltham is alleen verkrijgbaar bij de DA of bij de apotheek. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do sep 03, 2009 11:24 pm

Heb het zelfs nog nooit geweten in de apotheek, mss kunnen zij het idd ook bestellen, al betwijfel ik dat, vermits Waltham verdeeld wordt door Royal Canin. Maar zeker weten doe ik het dus niet. Het is dus wel verkrijgbaar bij elke Da, al moeten die het soms ook eerst bestellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do sep 03, 2009 11:31 pm

als ik me niet vergis bestaat waltham niet meer, is nu overgenomen dacht ik en is bij de apotheek (als ze eens wil zoeken) te bestellen onder

Royal Canin Convalescence support (canine feline) instant (veterinary)

bij de apotheek is het wel per doos, dat zijn dan 10 zakjes van 50gram...

http://www.royalcanin.co.uk/vet/clinica ... stant.aspx

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr sep 04, 2009 12:29 am

En kost 22,55 € per doos hier in de dierenkliniek in Rotselaar , (ze verkopen het ook per zakje hoor) :P
En inderdaad , de naam "Waltham" komt niet meer voor op de verpakking ~0

[Gewijzigd door weazel op 2009-09-04 00:31:34]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr sep 04, 2009 12:42 am

ik heb 16 euro voor de doos betaald :P mn mama was erom geweest en denk dat de apothekeres haar gemist had op de lijst...
valt me wel op dat dat niet zo extreem lang bewaart...

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr sep 04, 2009 12:56 am

via fretten.nl kan je het ook bestellen als ik me niet vergis
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr sep 04, 2009 11:19 am

Is het aan te raden om ze na een castratie ook wat te geven om aan te sterken?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr sep 04, 2009 11:32 am

In feite wanneer ze het niet nodig hebben kan overdaad schaden...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr sep 04, 2009 11:43 am

Nee, over 't algemeen is het niet echt nodig, toch niet als ze op een juiste leeftijd gecastreerd werden en niet bv als moer op 3 jaar pas ofzo, zodat ze al zwaar verzwakt zijn in veel gevallen. Maar ik geef ze hier praktisch allemaal na een narcose eerst een beetje Waltham, gewoon om te kijken of ze dat binnen houden en niet meer misselijk zijn van de narcose of het gas. Ze zijn eerder geneigd terug te beginnen eten, gewoon omdat ze het zo goed als allemaal heel lekker vinden en als dat mooi blijft waar het hoort te zitten, moeten ze me daarna ook niet proberen wijs te maken dat ze nog geen brokken kunnen eten :P !!

Ik geef dat dus na elke narcose, niet specifiek bij castratie ofzo, maar voor moertjes is zo 'n operatie toch altijd zwaarder dan voor de rammetjes, dus dan krijgen ze mss eens een potje meer, ja. Overdrijven en overdaad zijn nooit goed, je moet zelf je gezond verstand gebruiken, als ze goed eten en spelen, is er in principe geen reden om een papje te geven. Eens per maand eens een klein potje extra, zal echter ook geen schade berokkenen hoor, dan zouden wij veel moeten laten staan als we voor onszelf even "strikt" zouden redeneren!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr sep 04, 2009 12:41 pm

onder overdaad bedoelde ik om de dag of 2 dagen een goeie pot geven terwijl ze't niet nodig hebben... dan wordt het veel te belastend voor hun organen... (en die zijn al vrij teer)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr sep 04, 2009 7:48 pm

Bedoel ik ook hoor, dat is idd niet goed, allesbehalve zelfs :( . Daarom dat ik even zei dat overdaad schaadt maar heel af en toe een lepeltje geen kwaad kan, volgens mij :) .

Moeten er ook niet over gaan struikelen, hé Niels, het is niet mijn bedoeling je tegen te spreken, gewoon Lauralieke wat gerust te stellen :) .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » vr sep 04, 2009 9:54 pm

Is ook niet mijn bedoeling om het wekelijks te geven, gewoon 1 keer per maand of zooo dat ze het kent moest ze het echt eens nodig hebben!
Origineel gepost door margit

Bedoel ik ook hoor, dat is idd niet goed, allesbehalve zelfs :( . Daarom dat ik even zei dat overdaad schaadt maar heel af en toe een lepeltje geen kwaad kan, volgens mij :) .

Moeten er ook niet over gaan struikelen, hé Niels, het is niet mijn bedoeling je tegen te spreken, gewoon Lauralieke wat gerust te stellen :) .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr sep 04, 2009 10:06 pm

Ja, zo heb ik het ook altijd gedaan en ben daar goed mee gevaren. Ons Domino lustte het echt niet, ben echt moeten blijven aandringen en nu ze op haar 7,5 voor het eerst echt medicatie nodig heeft gedurende 3 weken, is ze reuze-happy!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za sep 05, 2009 1:04 am

Origineel gepost door margit

Moeten er ook niet over gaan struikelen, hé Niels, het is niet mijn bedoeling je tegen te spreken, gewoon Lauralieke wat gerust te stellen :) .
GE ZOUT ES MOETEN DURVEN! :P lol

pups kunnen ook al wat meer verdragen dan oudere fretten hoor lauralieke ;) zeker die van dai :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za sep 05, 2009 4:36 am

Vrees toch dat ik de schrijfwijze van "zout" (als ww) moet tegenspreken, hoor Niels!! :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za sep 05, 2009 10:28 am

hier krijgt onze bull het elke dag 2 keer een beetje voor zijn medicijnen en de andere krijgen een paar lekjes per maand want die kunnen zo bedelen als ze weten dat onze bull het krijgt

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za sep 05, 2009 1:46 pm

Nu dacht ik echt ff serieus dat Knorry dit postje geschreven had!! :D :D :D

Zag Johan al braaf Waltham "sloeberen"!! :P :P
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten