fretten poepen veel?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
pindafret
Berichten: 17
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 9:55 am

Berichtdoor pindafret » ma nov 05, 2007 12:18 pm

ik heb mischien een probleem en ik weet niet waardoor het komt.
mijn fretjes eten aleen eukanuba kitten gemengt met TF
af en toe een likje haarbal pasta en een snoepje

ik heb ze net een kippen vleugeltje gegeven.

dit is de omschrijving

Heerlijk 100 % gedroogde kippenvleugeltjes, perfect om uw fret uren mee bezig te houden.
Dit product is onder volstrekt hygiënische omstandigheden lucht gedroogd en onder atmosfeer verpakt. Salmonella en ander bacteriën krijgen geen kans.

maar nu hebben ze veel uitwerpselen.
ik heb vrijdag de bak verschoond en nu kan ik weer.
ok lag de kooi er onder met hoopjes.

zou het komen door die vleugeltjes of is het wat anders.

gr linda

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma nov 05, 2007 12:50 pm

hoi
denk niet dat het enkel en alleen aan de voeding ligt hoor
fretten hebben een vlugge spijsvertering en al wat er in gaat gaat er dan ook na 4 uur weer uit.
dus elke 4 uur een hoopje is dus niet overdreven...
gr dai
ps veel kuisgenot lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma nov 05, 2007 1:09 pm

Dat fretten veel ontlasting is inderdaad zo zoals dai al eerder zei door hun snelle spijsvertering ,
hier worden de toilet bakken 1 tot 2 keer per dag gedaan , en ik denk dat wel door de meesten onder ons word gedaan
want als je van vrijdag tot nu , dat zijn 4 dagen wacht dan lijkt het mij nogal logisch dat ze naast hun bak gaan
wie gaat er nu graag op een vuil toilet hé
%)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

pindafret
Berichten: 17
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 9:55 am

Berichtdoor pindafret » ma nov 05, 2007 2:08 pm

oo oke dan is het goed dan zal ik het dus vaker moeten verschonen ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma nov 05, 2007 2:15 pm

Ja idd, als ik hier ons jongste spruit moet geloven is 3x per dag zelf niks teveel!! Die juf doet na het proper maken één of 2 hoopjes in de bak (ze heeft zo 'n grote bak, vanachter hoger dan vanvoor, voor haar alleen hé!! ~0 ) en daarna???? Dan legt ze de volgende boodschappen op het leggertje vóór haar deurtje!! :@ :@

Ik kan je verzekeren dat ons muis haar zin krijgt hoor, want zo net aan de ingang zie je het niet alleen onsmakelijk liggen, ~0 ~0 maar het aroma komt je al van ver tegemoet!!! (@) Dus eens om de 3 à 4 dagen?? :? Nee hoor, dan denk ik dat ons Kiara de boel uit de kooi kiepert!! :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma nov 05, 2007 2:32 pm

yep bij ons het zelfde elke dag 1 tot 2 keer per dag.
we zitten hier met 11 gasten van ons eigen waar onder 3 gasten apart zitten
omdat ze nog ni gecastreert zijn. en da riek je ook aan den bak.
en dan hebben we nog 3 kooien opvangers dus moest ik dit hier 4 dagen moeten laten liggen amai zou hier nogal rieken. :D
en ook we hebben ook fretsels die op hun properheid zijn gestelt moest ik is ne dag vergeten de bak leeg te maken gaan ze naast hunne bak.
dus wa ufo zei wij gaan ook ni graag op een vuile wc. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma nov 05, 2007 4:13 pm

Hier is dat ook zo. 2x in de week moet ik Tibo zijn toilet verversen en tis zo een grote vierkantige bak dat ie nu heeft. Hij gaat altijd mooi vanachter tegen de kant maar als het daar vol ligt gaat hij der gewoon langs.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma nov 05, 2007 5:23 pm

De ene fret is al properder dan de andere, hier krijgen de drie bakjes dezelfde behandeling. 1 tot 2 maal per dag leegscheppen en 2 tot 3 maal uitwassen en verse bakvulling. Louisa en Tootsie gaan zelden naast de bak, Milo maakt er een vaste gewoonte van om naast de pot te gaan.
Afbeelding

pindafret
Berichten: 17
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 9:55 am

Berichtdoor pindafret » ma nov 05, 2007 7:26 pm

ik hoefde het maar een keer in de week te doen en tussendoor uitscheppen maar nu is het meer geworden. dus daarom.

Gebruikersavatar
Mientje
Berichten: 107
Lid geworden op: di mei 01, 2007 6:22 pm

Berichtdoor Mientje » ma nov 05, 2007 11:08 pm

Ik moet dagelijks hun bak uitwassen en verse bakvulling.
Vooral omdat Zazu zijn ontlasting groot is. Het is niet echt altijd een mooi worstje zoals bij de rest, maar eerder zo "een pak" dat hij neerlegt.(ja sorry, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)
Heb al gehoord dat dit typisch voor angora's zou zijn.
Groetjes
Mientje, Igor, Indi, Zazu, Timon en Tequila

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di nov 06, 2007 9:15 am

Mientje, ik heb de "vieze" indruk dat die stelling over angora's en hun hoopjes wel eens juist zou kunnen zijn!!!! :P :P Zowel ons Kiara'tje als BamBam van Theis kunnen er wat van, hoe jong ze ook nog zijn!! ~0 Dat haal je wel vanzelf dagelijks weg, hé?? %)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di nov 06, 2007 3:20 pm

gelukkig kunnen we deze topic enkel lezen ipv ruiken :D
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di nov 06, 2007 7:16 pm

euh angora s gaan echt wel lijk de gewone fretten naar het wc hoor, zoniet is er iest mis met hen mss de voeding??

dai
ps ik heb een wasknijpen op mijn neus (voor de zekerheid he)lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » di nov 06, 2007 9:21 pm

Moet ge ons ximie maar hebben...
ze doet 1 Kakje in de ene hoek, 1 Plasje in de andere, Beide in de derde, en eentje is de ingang, die schoon blijft..
& bent ge ni rap genoeg... Jha dan kunde HEEL uw kooi gaan kuisen... :s
Inclusief ximie.. Want graven in de kattenbak is leuk volgens haar, Alleen de geur vind ik iets minder... :D
Achja, Met dr groter kot heeft ze een 3 hoekige en een vierkante (erg grote) Dus madam heeft hoekjes genoeg ^^
X

Gebruikersavatar
Mientje
Berichten: 107
Lid geworden op: di mei 01, 2007 6:22 pm

Berichtdoor Mientje » di nov 06, 2007 11:27 pm

Ik weet het ni Dai, ik geef ze tasty ferret en Totally ferret.
En het is enkel Zazu die zo'n ontlasting heeft. Diarree is het niet hoor, tja, het is echt een pakske str... dat daar ligt.
En stinken!!! Ik weet ook wel dat een ontlasting nooit naar bloemekes ruikt, maar dat van Zazu is wel een sterke geur.
Groetjes
Mientje, Igor, Indi, Zazu, Timon en Tequila

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 08, 2007 3:36 am

Tja Vanessa, ik heb nu, samen met die deugnieten van Theis, 15 "gewone" fretsels zitten en 2 van die "angora"-gevallen :P :P :P en het zijn echt alleen die 2 die voor extra werk (en geur (@)) zorgen hoor!!! BamBam eet nu ook enorm veel, vandaar mss de (vele) grotere hoop :D :D maar ons Kiara heeft zo geen excuus hoor, en 't is van 't zelfde!!! Er wonen 5 fretsels boven haar in de 2 hoogste Nation-delen hé, en zij leeft voorlopig nog alleen in dat onderste deel, maar ik laat u raden wààr het het ergste is!!! Juist, beneden!! (@) (@) Erg, hoor!!! ~0 :D
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten