Vitamine pasta.

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » wo nov 26, 2008 11:26 pm

We willen Felia toch graag iets minder mager zien en willen daarom wat vitamine pasta geven. Maar welk merk kopen we best en waar?
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do nov 27, 2008 7:28 am

echt "aandikmiddelen" zijn er niet voor fretten

zo een vitaminepastatje is nooit nie tslecht reh en kan zelfs helpen aan gewicht maar soms heb je nu eenmaal fretten die mager zijn en mager blijven nu eenmaal

8in1 Ferretvite vitaminenpasta is zowat de beste vitaminentube die echt iets geeft denk ik
Waltham om een papje te maken is ook goed om eens te geven als "dikmaker" af en toe

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do nov 27, 2008 11:48 am

de tubes van 8in 1 zijn het beste omdat ze eetlustwekkend zijn
dus ze worden niet dikker van de pasta maar ze eten beter
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do nov 27, 2008 1:39 pm

Wat is mager Hamlet? Men spreekt nu al van te dikke fretten net als bij honden en katten. Als je echt alle ribbetjes en botjes kan voelen dan is je fretje te mager.
Dan kan je je afvragen wat de reden daar van is. Onvoldoende eetlust, ziek zijn of stress. Een kort vitaminekuurtje kan wel geen kwaad maar overdaad schaadt even zeer. De vitaminepasta in tube Ferrevite kregen ze hier vroeger dikwijls en nu ben ik daar veel zuiniger met geworden.
Je kan ze ook eens verwennen met een gezond papje te maken. Vlees, eierdooier, wat room, waltham, brokjes en een beetje vitaminepasta. Kan in portie's zo in de vrieskast om later te gebruiken. Niet te veel om te beginnen dat ze geen darmklachten krijgen.
Ik had hier vroeger twee extra slanke dametjes lopen, in goede dagen 520gr en 490 gr. Enkel Chanel heeft ooit de 630gr. gehaald en daar at ze dagelijks vlees en een beetje Waltham voor. Daar ze veel minder actief was door ziekte bleven de grammetjes er beter aanhangen.
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do nov 27, 2008 1:46 pm

Ey hamlet zolang dat jou felia erzelf geen last van heeft vanhaar magerheid zou ik er nietteveel aan proberen te veranderen ik heb ook een fretje dat niet al te dik is zelfs redelijk mager maar die verdikt ook niet toch is hij gezond.maar voor de vitaminepasta zou ik ook de 8 in 1 nemen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do nov 27, 2008 8:16 pm

Goh, zo mager is ze niet. Gewoon met de winter neem ik liever geen risico. We verhuizen ook binnenkort en door de stress zullen ze misschien minder eten
en dan heb ik liever dat ze wat reserves heeft.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma dec 01, 2008 11:33 am

Ik heb ook zo''n fretje dat ik liever wat dikker zou zien. Toen Wasabi net bij mij kwam wonen was ze ietsjes zwaarder en nu is het winter en ze komt niets aan. Telkens als ze diarree heeft ofzo sta ik met haar bij de dierenarts, maar er is nooit echt iets mis :?
Vervelend he! Als ze zo wat magerder zijn maak je je sneller ongerust denk ik.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma dec 01, 2008 9:53 pm

Daar heb je een punt Sah, ze lijken veel kwetsbaarder dan zo een mollig fretje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » di aug 25, 2009 6:47 pm

Hebben fretten best en Ferretone en een vitamine pasta, of is 1 van beide voldoende?
Wat geef ik best nog aanvullend naast gewone brokken?

Ik geef nu een mengeling van TF en Hills kitten, elke dag heel klein beetje ferretone en een snoepje of 3 tegen haarballen. Is dit ok?

Groetjes!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di aug 25, 2009 7:09 pm

Je mag ze tope geven maar echt niet veel en het is best om de ferretone alleen te gebruiken tijdens het nageltjesknippen.
En denk niet dat jouw pup al haarballen zal hebben :P

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » di aug 25, 2009 7:22 pm

ja inderdaad! ik maak me ook altijd zorgen om gotcha, en als de mensen dan nog eens zeggen: amai, wat een mager fretje. dan maak ik me nog extra zorgen! heb er ook al alles over opgezocht maar denk niet dat hij veel dikker zal worden!

als ik daartegen Louam zie, de mannelijke frettenpup van ludwig, die weegt al 1060gram en dat ziet er zo direct een pak gezonder uit dan 800gram! maar kom, als alles goed is maakt het niet uit he :)

ik geef ook enkel ferretone om de nageltjes te knippen, en een vitaminepasta heb ik niet..

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 25, 2009 7:37 pm

vitamine pasta gaf ik met de ruif want hier hebben onze meisjes wat last met de de ruif
ze geraken er niet zo goed door.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di aug 25, 2009 8:17 pm

Etheltryth, wat mij al opgevallen is dat een fret in het eerste tot tweede jaar op z'n zwaarst staat. Op oudere leeftijd,vanaf het derde jaar worden ze slanker. Als ze verder gezond zijn moet je daar geen zorgen over hebben ;)
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » di aug 25, 2009 9:23 pm

maar gotcha is maar 1,5jaar. ik heb net foto's van hem gezien van toen ik hem net had, in de winter, en hoe hij nu is. het is ongelooflijk, ik zou zeggen dat het niet dezelfde fret is!

maar alles, buiten de lever, was goed:-), dus ik zal me wel zorgen om niets maken! ik ben ook benieuwd naar de winter, het kan er niet rap genoeg zijn omdat ik dan misschien eens zal zien dat hij terug bijkomt en het gewoon de winterkilo'tjes waren dat hij verliest!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 25, 2009 10:20 pm

Ach Audrey, van ons leverpatiëntje Diedle vragen ze altijd of hij een meisje is, zo fijn en mager is dat kereltje!! :P

Maar het is een vent hoor, een echte!!!! :D
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten