duck voeding

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » ma dec 08, 2008 11:10 pm

hoi hoi,

vraagje, wat is jullie gedacht van duck diepvries voer (kip)?

xxx

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di dec 09, 2008 12:54 pm

Heel eerlijk, ik zie liever welk vlees ik ze geef. Een klein stukje van mijn eigen vlees afsnijden (geen varken) voldoet wel. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo dec 10, 2008 11:23 am

gewoon ongebakken dan ?

en wat geef jij ze allemaal?

xxx

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo dec 10, 2008 1:16 pm

Ik geef ze alle vlees dat niet bewerkt is met kruiden of zo. Niet elke fret eet alles, de ene zal rauw vlees eten de andere gekookt of gebakken.
Rauw bevat de meeste voedingswaarde en dichts bij de natuurlijke voeding is kip, kwartel,eend, konijn. Schaap lusten ze ook meestal graag, runds en wild kan ook.
Toch verder brokjes blijven bijgeven omdat ze anders toch belangrijke voedingsstoffen missen. Tenzij je ze kan overschakelen op prooidieren met alles erop en eraan. Maar daar moet je toch wel wat meer van afweten zodat ze niets tekort komen.
Wat hier niet lukt is wild konijn en dat is nu echt wel natuurlijk voer :~
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo dec 10, 2008 9:54 pm

Loeke ,

jouw vraagje, wat is jullie gedacht van duck diepvries voer (kip)?

zou er als volgt moeten uitzien :" wat denkt mijn fretje daarvan ?"
Zoals alle fretjes anders zijn , zo ook hun "goesting" voor iets.
Probeer eerst verschillende zaken uit alvorens grote hoeveelheden aan te kopen.
Hier heb ik al kippenvleugeltjes , kippenborst , kwartel rauw of gebraden of gekookt uiteindelijk aan mijn hond kunnen geven:P
Fijngesneden stukjes rauwe biefsteak of kippenhartjes met véél bloed , daar zijn ze verzot op.
Diepvries "CARNIBEST" rauwkost -speciaal voor fretjes schijnt ook gezond te zijn maar of ze het ook lekker vinden
beslissen ze uiteindelijk zelf.
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do dec 11, 2008 1:23 pm

Waezel, een klein probleemke met carnibest. Ik ken geen enkele winkel hier waar dit te krijgen is. In Nederland (producent) is dit een veel kleiner probleem.
Daar zijn ze over van dat product en schakelen er heel veel op over.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do dec 11, 2008 7:46 pm

Jeannine , ga eens op de website :http://carnibest.nl/belgie.htm
en je zal er tal van "verkooppunten" verspreid over Vlaanderen vinden.
Ik heb mijn zoektocht alvast gestaakt ; een adres in Scherpenheuvel bleek niet meer te bestaan.
een tweede adres was een onooglijk winkeltje in het centrum van Lier dat maar op bepaalde
tijden open was. Bovendien moest ik halsoverkop "vluchten" toen ik een parkeerwachter zag toesnellen
naar mijn auto met camera in aanslag.
Het heeft er wel niks mee te maken , maar op die manier moeten ze niet versteld staan dat de grote
shoppingcentra buiten de steden zoveel succes hebben.

Mijn eerste indruk is dat Carnibest geen degelijk distributienet heeft in Belgie.

En Loeke , DUCK diepvriesvoer is eigenlijk bedoeld voor hond en kat en zal wel niet slecht zijn , maar er is
niet gelet op de essentiele voedingstoffen die de fretjes nodig hebben.

Dat heeft "CARNIBEST fretjes" dus wel . :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do dec 11, 2008 8:34 pm

Bedankt Waezel, het dichts bij is Wetteren en op die site dan geen spoor van de Carnibest. En dan moet je weten dat wij vorige zomer kilometers achter zo een camionette gereden hebben in Nederland. Ik dacht in de buurt van Drenthe of Friesland, das wel een eindje rijden voor zo nen sausis :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do dec 11, 2008 11:30 pm

ja ik weet het maar ben er precies geen fan van om vlees met bloed te geven.
maar ik kan inderdaad wel eens naar die site surfen

mercitjes

xxx

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za dec 13, 2008 9:09 am

duck vlees is heel goed voor fretsels die niet aan de eet geraken.
onze gasten vinden het heerlijk.
ik leg altijd een stuk uit voor de honden en daarvan krijgen onze gasten ook en stukje.
niet altijd maar af en toe eens.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za dec 13, 2008 4:56 pm

ja ik weet het maar ben er precies geen fan van om vlees met bloed te geven.

Dat fretten daar agressief van zouden worden is een fabeltje, dus daarvoor moet je het niet laten. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo dec 14, 2008 10:07 am

Idd wat Jeanine zegt klopt want mijn fretjes krijgen hier 2 keer op de week een lekker muisje en mijn DA die ondertussen is aan het bijscholen over fretjes gaf me het compliment dat Leilah er prachtig uit zag en dit wel eens te maken zou hebben met dat ze een muisje kreeg en geloof me mijn fretjes zijn nog altijd zeer lief! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » do dec 25, 2008 9:21 pm

Ik heb geprobeerd onze fretten alle soorten vlees te geven te geven op allerlei manieren, maar drie van de vier trekken hun neusje ervoor op. En de vierde lijkt het niet te verteren.
Daarom blijf ik gewoon bij Totally Ferret, aangevuld met af en toe wat Ferretone en een zeldzaam eitje -voor de twee die het lusten-. En eerlijk gezegd, hun vacht is van allemaal fantastisch.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » vr dec 26, 2008 2:20 pm

allee rauw kip moeten ze al niet hebben, ze kijken er eens naar maar doen er geen moeite voor behalve ons fien maar die eet alles. als ik chips aant eten ben moet ik die trees in het oog houden of ben hem kwijt of pralines

en als ik dan zeg tegen mijn madam da da niet goed is voor fretjes kijkt die mij zo aan van ' en dan , laat me da toch maar proeven!!!'

xxx

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr dec 26, 2008 8:32 pm

Haha, Oby en Beetle zouden ook een moord begaan voor chips en chocolade. Zo was onze Beetle eens verdacht stil... omdat ze met haar hoofd in een open pak chocolade zat. Toen we keken of ze ervan had gegeten, zagen we dat er een mooi klein hapje was verdwenen :D
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten