dieet gezocht....

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di apr 07, 2009 7:44 pm

ik heb eigenlijk een vraagje heeft hier iemand al is een fretje gehad die echt te DIK was
onze Yago heeft zijn ne dierennaam niet gestolen hij fret zich nog dood denk ik.
hij is nu nog niet gecastreert maar hij kan amper in zijne bak als ik in de kooi kijk is hij wel altijd aan het knabbelen.
ik heb echt schrik dat hij te dik gaat worden en dat hij aan zijn gewicht zijn dood zou volgen.
heeft iemand voor mij een tip of kan mij iemand mij raad geven hier over ik zou ni graag hem kwijt spelen
hij is nog geen jaar.

mercikes.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di apr 07, 2009 8:01 pm

Heeft hij wel voldoende voedingsstoffen in de brokjes? Of maagproblemen die hij tracht op te lossen door veel te veel te eten?. Mensen durven dat soms ook doen als ze last aan de maag hebben.
Geef hem eens een tijdje wat rauw vlees met bot erbij en kijk hoe het dan gaat.
Je kan ook nog proberen om wat rauwe kippennekken in de kooi te leggen, wel niet zo voedzaam maar goed om hem bezig te houden.
Alle dagen flink wat extra lichaamsbeweging geven kan misschien ook wat vet verbranden.
Ik dacht dat Tammie haar Diezel ook overdreven at de laatste tijd, de vervangende da zei dat hij vetrolletjes had bij onderzoek. Helaas was het z'n hartje die hem parten speelde.


[Gewijzigd door jeanine op 2009-04-07 20:07:38]
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo apr 08, 2009 8:47 am

loop krijgen ze hier genoeg maar je zie hem zo als een pingiun door de speeltuin hollen
wij geven tf (het beste dus) met duo ok zijn familie is ook dik maar zo dik was zijn vader niet.
en vita die bij margitje zit das een pluimeke om het zo te zeggen...
die nekjes waar haal je dat en gaan ze dan niet vechten onderling want ze zitten met 3 rammen in de kooi.
en zou het van niet gecastreert zijn ook niet een beetje komen?
want da zie je toch meestal dat ze dan magerder worden he.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » wo apr 08, 2009 9:31 am

Origineel gepost door knorry
die nekjes waar haal je dat
wij halen die bij de lokale "kiekenpoelier" zoals je dat in de streek zegt :P (ik weet het schoon woord ni echt , die zaak pluimt ook wild en maakt ze ovenklaar etc)

ook de hartjes en levertjes komen vandaar

den enen fret is er zot van , den andere gematigd nieuwsgierig
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 08, 2009 9:55 am

davy, ik denk dat jeanine het heeft op die gedroogde nekken van proline da'tk u al eens over sprak, niet over echt vers rauw vlees ;)

op die gedroogde nekken zijn ze hier ook wel echt zot...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo apr 08, 2009 1:05 pm

Je kan ze gedroogd bij Tom en Co kopen, maar ik had het op de rauwe versie ;)
Hier begint men ze te eten als ik ze eerst in 3 stukken verdeel.
Mijn beenhouwer brengt die voor mij mee als ik er om vraag. Spotgoedkoop om te geven, dus komt het er niet op aan of ze het eten of enkel om zich bezig te houden. Bevat wel heel wat calcium als ze het willen eten. Dagelijks andere geven en in de kooi om geen geurtjes te krijgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » wo apr 08, 2009 1:11 pm

ah oeps :P

kweet nog dat jij daar eens over begon over die gedroogde, en nu ligt hier ook altijd zo'n zak :P

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » wo apr 08, 2009 4:04 pm

ik heb ooit een te dikke fret gehad dat was onze ufo , hij was zo dik dat de da een probleem had bij zijn castratie , hij had één balletje in de buik zitten en dat vonden ze niet door het vetweefsel :P
ik moest hem toen laten afvallen en weekleijks binnen springen om even te voel of ze het verloren balletje vonden :D
een fret op dieet zetten is niet echt haalbaar maar ik maakte alle dagen een wandeling naar de bakker hier en dat is 1km heen en 1km terrug
hij was in die periode gekend in de buurt , iedereen vond het grappig dat hij op wandel was om te vermageren
het is dan ook gelukt na enige weken ( weet niet meer juist hoeveel) toen de da zijn balletje kon voelen is hij de dag erop binnen gebracht
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo apr 08, 2009 5:09 pm

gaan ze dan ni vechten?
dat is mijn enigste zorg en moet er dan nog brokken bij
gegeven worden.
en kan het geen kwaad voor de andere 2
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo apr 08, 2009 8:16 pm

Knorry, je geeft zoveel als je wil aan je fretten. Meestal willen ze toch van die ander zijn stukje hebben :D Kan zeker geen kwaad voor iedere fret. Ben je bang omdat er gevochten word zet hem dan eens alleen om te kijken hoe het gaat. Brokken kan je met kippennekken alleen niet afschaffen. Ik zou hem niet enkel op vlees alleen zetten, dat moet heel goed uitgebalanceerd worden of prooi zijn.
Mocht het niet goed zijn zou ik het niet aanbevelen. Het is zelfs goed om de tandjes te poetsen en aanslag te voorkomen. Ook kaak en nekspieren worden getraind door het knagen en kauwen. Ze moeten het wel leren waarderen.
@ Niels, ik heb het inderdaad ook al over de gedroogde gehad. Maar daar hebben ze veel minder werk aan. :D


[Gewijzigd door jeanine op 2009-04-08 20:28:47]
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten