vraagjes

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » di apr 14, 2009 3:08 pm

Is er iemand dat diepvries vleesvoeding geeft van Carnibest? Heb ergens gelezen dat dit graag wordt gegeten door de fretjes, en zou dit dus wel eens willen proberen.. Kan er iemand me verder helpen met waar je dat vind en hoeveel het kost?

ook heb ik gelezen dat een dark eye white fretje rapper gezondheidsproblemen zou hebben, op de site vn de frettenkliniek las ik dit.. Is dit zo? want zou dolgraag als 2de fretje een albino of dark eye white nemen als vriendinnetje voor Gotcha.

Misschien ineens vraag 3 dan.. Gotcha is een gecastreerd wildkleurig mannetje van 1jaar oud, zou het voor problemen zorgen om daar een albino/dark eye white vrouwtje bij te zetten?
Heb geen idee of er ruzie zou kunnen ontstaan of wat dan ook..

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di apr 14, 2009 3:15 pm

vraag 1 heb ik geen ervaring mee;

vraag 2; ze zeggen dat ja, maar of dat echt zo is... zo me daar niet teveel van aantrekken... ze zeggen over alle "speciale" kleuren dat die minder sterk zijn omdat geknoeid is met genen om zo een mooi fretje te krijgen, en geen gezond maarjah...

vraag 3; da's te zien hoe verdraagzaam gotcha is, en hoe verdraagzaam uw andere fret is... dat valt op voorhand niet te zeggen maar hoogst waarschijnlijk komt da wel in orde... veel succes met vinden van een DEW btw, dacht da die ook niet snel te vinden zijn :P

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di apr 14, 2009 4:31 pm

*vlees is niet alleen voldoende om je fretje gezond te houden en het is ook ni zo gezond
voor zijn tandjes want brokjes schuren de tandjes.
je kan dit wel is geven als tussendoortje...

*en of je fretje ne wildkleur of ne BEW of ne bino is het hangt gewoon af van de kweker en de gezondheid van de ouders het enigste da bino's hebben dat ze geen kleuren kunnen zien.
maar we horen dit hier vaak dat ze denken dat bino's minder sterk zijn in hun gezondheid.
de enigste fretten dat heel gevoelig zijn en meestal niet zo oud worden is angorafretten zijn nog gevoeliger
voor alles en nog wat...

*en niels heeft hier al een stuk op gereageert het valt te zien hoe jou fretje reageert op andere fretten en hoe het fretje reageert op jouw schat.
wij lieten de mensen die een fretje wouden komen apoteren nar hier komen en dan zien hoe ze reageren opelkaar je ziet dit de eerste minuut of dit goed gaat.
laat je fretje kiezen niet jij.
hij moet er meesamen leven 24/24.
en als jou venteman gecastreert is en dit is al een 3 weken a een maand geleden
gaat hij geen dek gedrag meer vertonen.

ik hoop dat ik je wat wijzer heb gemaakt.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di apr 14, 2009 7:59 pm

Carnibest is een volledige voeding met alles wat nodig is. Je moet wel zorgen dat het voor de fret is en niet voor de hond. Daar zitten voedingstoffen in die de hond nodig heeft maar door de fret slecht verteerd worden.
http://www.prooidier.nl/index.php?optio ... Itemid=111
Ik heb deze voor de fret nog niet in België gevonden.

De kans op inteelt is veel groter bij een kleurfretje dan bij een gewoon albinootje, wildkleur, sandy.
http://www.frettenforum.nl/informatie/i ... &Itemid=86
http://home.scarlet.be/muvadi/fretten_kleuren.htm
http://genuineferrets.webs.com/

Man/vrouw/ kleur doet niet terzake voor een 2e fret, wel dat ze het met elkaar kunnen vinden en je dit ook even kan uittesten voor je koopt. ;)

[Gewijzigd door jeanine op 2009-04-14 20:15:39]
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » di apr 14, 2009 8:26 pm

oké, bedankt allemaal! Als er ooit een knuffelig moertje binnenkomt dat een darkeye white is en niet bijt, mag j me altijd iets laten weten.. dan kom ik met Gotcha eens kijken of hij een nieuw vriendinnetje heeft gevonnen?

em is wat eenzaam denk'k.. mr kmocht er niet direct 2.. maar nu heb'k er d tijd en ruimte wel voor dus er mag 1tje volgen, alleen mn ma nog overtuigen :)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo apr 15, 2009 10:25 am

voor het ogenblik zal het niet hier in frettenark zijn.
want de opvang ligt stil. :(
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » do apr 16, 2009 10:27 am

ja, heb het al ergens gelezen..
Hoe komt het eigenlijk?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do apr 16, 2009 11:44 am

Ik denk dat meer en meer mensen hun dieren medisch niet in orde zijn als ze gedumpt worden in de opvang. Dus voor DFA lopen de medische kosten dan heel hoog op, operatie van zieken, castratie, inentingen, medicatie. Dit alles kan niet gedragen worden door de kostprijs om een dier te adopteren. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr apr 17, 2009 10:21 am

Etheltryth
heb je mijn pm had...dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten