drinken

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » za jun 13, 2009 12:21 pm

hoi!

Ik kom ff naar jullie ervaringen vragen want ik heb hier, denk ik, een probleempje ivm het drinken van Gotcha. Hij had vroeger zo een vierkantige bus, waar hij tegen moest duwen, maar die deed hij met zijn poten altijd kapot door er tegen de slagen! nu heeft hij zo een ronde. Maar daar verdwijnt geen drinken uit, heb tikt er soms wel met zijn poten tegen maar hij drinkt er niet van!Als hij los loopt gaat hij steeds drinken in de douche of in de gootsteen. Ik heb dus al eens een potje in zijn kooi gehangen en daar drinkt hij wel van maar hij klopt dat water helemaal uit dat bakje met zijn poot. en zo zijn dus elk uur zijn handdoeken helemaal nat! dus dat was ook geen optie!

Hoe kan ik zien dat hij niet uitdroogt? wil dat toch wel af en toe eens controleren! Had iets gehoord al over dat je vel moest vastnemen en als dat zo bleef staan had hij teweinig vocht, en als dat terug op zijn plooi viel was het goed ofzo.??

kan iemand me hier wat meer info over geven en misschien een tip om hem wat meer te laten drinken!
Ik zet nu gewoon de dop in de gootsteen en helemaal vol met water dat hij daar kan drinken maar als hij effectief niet drinkt uit zijn drinkbus wil dat zeggen dat die niet drinkt als ik op school zit!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » za jun 13, 2009 4:35 pm

hey,

idd de truc met de nekvel , dan weet je of hij uitgedroogd is of niet.

in verband met de drinkfles , misschien eens een ander model proberen, ze hebben er verschillende

xxx

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za jun 13, 2009 6:04 pm

wat je ook kan doetn zijn drinkbus nemen die hij gewoon is en er een bakje onderhangen onze yago doet dit ook zo met zijn poten en dan drinkt hij uit zijn bakje.

en dan nekvel kijken.
moest dit OOIT te ver gaan met uitdrogen kan je van waltham iets nemen
om in zijn water te doen MAAR DIT IS ALLEEN ALS HET ECHT NODIG IS HE!!!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jun 13, 2009 11:07 pm

Dat met het pootje doen vele fretten graag :D :D Hier hangt er een drinkfles met niet al te veel water in en een potje net hoog genoeg om niet te scheppen maar wel van te drinken ;) vastmaken aan de tralies dat potje.
Zo vlug zal hij niet uitdrogen als je een potje met drinken klaar zet als hij losloopt bij je en in de kooi ook nog wat kan vinden om te drinken.
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » zo jun 14, 2009 2:03 pm

IK heb dat geprobeerd met dat bakje onder de drinkfles , had dat hier al eens gelezen maar ben daar mee gestopt na een 3weken omdat hij in dat bakje bleef krabben, ook al zat er geen water in. en dan stopte hij uiteindelijk met krabben en ging hij terug slapen. Dit terwijl hij volgens mij dorst had maar dacht dat het water op was omdat er geen in zijn bakje hangt.

uit de hondenkom drinkt hij altijd goed en veel, maar die wil hij altijd verplaatsen en loopt er zo de hele kamer mee rond tot deze helemaal onder het water staat. :D ..

heb al verschillende soorten flessen geprobeerd maar hij moet daar precies niet van hebben!
maar bon, ik ga dus op zoek naar een loodzwaar potje om dit te vullen met water. dan kan hij dit niet verplaatsen!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo jun 14, 2009 7:34 pm

als hij nooit van zo'n fles gedronken heeft weet hij wss gewoon niet dat hij daar kan drinken.

of ge duwt hem er es met zn neus goed tegen dat hij water voelt, of ge zet hem erbij, duwt met uw vinger wa op da bolleke dat er water uitkomt, en laat hem efkes van uw vinger likken.

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » zo jun 14, 2009 8:07 pm

dat doet hij allemaal hoor! hij gaat er zo bij staan en duwt er zo eens met zijn neus tegen maar het is zo precies dat hij zegt van:
dat gaat hier veel te traag zelle! ik geef het op! Want als hij dan de hond zijn drinken vind in huis lekt die echt gelijk ne zot daarvan! en dat kan echt soms 5minuten aan 1 stuk dat dieje blijft drinken.en aan zijn drinkfles duwt die zo is 2x met zijnen neus en dan geeft em precies al op!

kweet niet hoe het komt, heb al zoveel geprobeerd! voor toch zeker te zijn dat hij goed drinkt vul ik 2x per dag de douche met proper water, kweet dat hij daar echt heel de tijd staat uit te drinken!. en ik ga nu zo snel mogelijk op zoek naar een stenen bakje dat hij niet kan verplaatsen.(maar hij is zo ongelooflijk sterk!) Om hem van de hond te scheiden had ik en mn vriend kartonnen dozen geplaatst tussen 2 plaatsen. die had hij natuurlijk omver geschoven maar ik had er een grote doos tegengezet vol met dvd's, een stuk of 60 dus die doos woog wel wat. en die heeft meneer ook omver geduwd dus kga extra gewicht aan dat bakje drinken moeten hangen denk'k!

'k zit hier met nen bodybuilder!

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo jun 14, 2009 8:09 pm

en met klitteband vastplakken? ook geen optie?

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » zo jun 14, 2009 8:36 pm

mm. dat is misschien nog wel een goed idee. Maar hoe zoude dat dan doen? Want ge bedoeld dan zo ene kant op de grond vastmaken op 1 of andere manier, en dan de andere kant vanonder op het bakje?

Maar ik heb parket dus als ik dat daarop ga vastplakken gade dat er nooit meer proper afkrijgen he. Of ik moet gewoon ne steen van buiten nemen en het daarop vastmaken.?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jun 14, 2009 10:06 pm

Lastig uitkuisen worden :D
Probeer eens met een propere dweil onder het bakje of papier, eenmaal nat verschuift het al een stuk minder vlug.
Ik heb hier zo een grote platte pot in aardewerk van paté als zwembadje en zelfs die verschuiven ze nog.
Naast het drinkbakje staat een flesje water klaar zo kan ik telkens bijvullen en krijgen ze minder ineens om uit te scheppen in de living. In de hoek staat de dweil ook al klaar voor gebruik.
Klittenband is zeker geen oplossing, mijn fretten zijn zot van alle klittenbandjes :~
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 15, 2009 11:29 am

Wel Audrey, moest je een bakje vinden, zwaar genoeg om niet door fretten verplaatst te worden, laat het me weten, hé!! Die van hier verzetten alles, zelf de ton met hun brokken in en die ton is niet licht of klein!! :(

Vrees dat dat bakje dan zo zwaar gaat moeten zijn dat het door mij ook niet meer verplaatst gaat kunnen worden %) ! Het zijn charels, allemaal!! ;)
Afbeelding

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jun 15, 2009 12:28 pm

misschien is dat nog eens een uitvinding: een loodzwaar potje! Ik word schatrijk van alle frettenliefhebbers dat het gaan willen kopen :D

We zouden dat is moeten voorstellen aan 1 of andere school, om dit als eindproject te maken voor ons :) . Ik ben alvast koper van 4potjes zelle!
Maar bon, we staan nog niet verder!. Ik ga eens proberen van nen emmer te vullen , en dan een trapje ofzo dat ze eraan kunnen.

Marc: jij doet dit ook hé? is die emmer te verplaatsen door hun? neen toch he?


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten