om op te eten...

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » za aug 15, 2009 9:48 pm

Maar wat doe je wanneer fretlief er om op te eten uitziet?
(sorry, dom grapje maar ze kunnen soms zo schattig zijn)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za aug 15, 2009 10:39 pm

PLATKNUFFELEN !!!!!! :P :P
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za aug 15, 2009 10:52 pm

den barbecue of oven aansteken natuurlijk pelske deraf (hebt ge al 1 handschoen voor de winter) en klaarmaken he :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » za aug 15, 2009 11:15 pm

Tja Sarah , ziet ge mijn probleem ? Ik heb zo 3 gevallen die echt " wauw " zijn .
Margit , 1 vraagje : Loki is soms zo moeilijk te knuffelen ! Meestal hapt hij naar mijn neus ! Dat is anders wel lief aangezien hij nooit echt bijt in mijn neuzeke !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo aug 16, 2009 3:15 am

Rapper zijn (oefening baart kunst!!), binnenstebuiten draaien en ... PLATKNUFFELEN!!! :P

Hier hebben ze dat wel geleerd, hoor, van "puur miserie" :D , ik geef toch niet af. Als ze om op te vreten zijn of doen, is 't hun eigen schuld!! ;)

De jongste spruit Lilo, juist zijn mama af en toe (vaak!) %) , wist van verbazing nog niet meer wat tegenstribbelen was toen ik hem gisteren zo 'n behandeling gaf!! Had 'em verwittigd, moest maar niet zo schattig lopen te blazen ipv te mokken!! (Juist Nouky dus!!) :P :P
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo aug 16, 2009 9:17 am

Hela ! Geen verkeerd woord over mijn schatteke daar hé ! :D :D :D Nouky is mijn hartediefke zenne !
Zoals Nouky blaast , zo blaast men nergens ! En dat ze nog wreed lang mag blazen !
Met Prins Loki de verschrikkelijke moet ge eens dringend praten over dat knuffelen ! Dat klein groot varken denkt alleen aan spelen , wild doen en spelen !!! Ik zou daar soms de stuipen en de puberpuistjes van krijgen !!! En als ge denkt dat hij nu slaapt : denk maar vlug iets anders want langs de andere kant van mijn bureau hoor ik het strijdgewoel ! Als het té word dan bloek ik eens goed door en dan is het weer stil voor enkele secondjes !!!
Kinderen zijn soms schatjes : zeker als ze slapen !!!
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo aug 16, 2009 9:59 am

En wat denkt ge dat Nouky en Co bezig zijn??? Heb juist gezegd dat ik een geluidsdemper op hun alle 7 ga zetten!! %) ;)

Platknuffelen en binnenstebuiten draaien zijn eigenlijk synoniemen van nét iets wilder zijn dan die fretsels zelf!! :P En dan moet ge dus die snoeten zien, hé, kunnen ze niet van over!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo aug 16, 2009 2:02 pm

das zot leuk he :P
als ge zo de fret uithangt tegen uwe fret :D
gewoon wilder zijn, hilarisch, dan draait hij alle kanten op :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo aug 16, 2009 8:41 pm

Gelukkig ben ik dus niet de enige die af en toe zijn fretjes platknuffeld!?

Ze hebben alledrie zo een eigen karaktertje, en ze zijn zo fel soms in het halen van hun gelijk (ik wil nu een koekie, deze deur moet open, die boeken vielen naar beneden maar daar heb ik niets mee te maken ik zat enkel toevallig ook op die kast,...)
soms knuffel ik ze rot, terwijl zij misschien liever wilden spelen of iets onderzoeken...

Ik ben blij dat dit nog gebeurd!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo aug 16, 2009 10:52 pm

Ja, :D :D die doen hier ook af en toe alsof ze héél iets anders willen op dat moment, maar oh wee als ik dan inderdaad ook stop met zo onnozel te doen!! ;) Dan springen ze mokkend op me, lopen over me, komen me met mondje open duidelijk maken dat als ik op dat moment niet ook net "fret" was, ik een hap zou krijgen, maar ja, ik lig dan vaak mee over de grond te kruipen en te rollen, dan vergeten ze even dat ik "baasje" ben. Aan de andere kant zie je, ondanks het spelen, toch het respect dat ze voor dat "baasje" hebben, want als ze me dan al eens pijn doen, is het echt omdat ze te zot worden en niet omdat ze bijten :) .

Dat zot spelen enzo heeft echt niet alleen als resultaat dat ze je vriendje worden of zich amuseren, hoor, ze leren op die manier ook dat ze je kunnen vertrouwen en dat jij uiteindelijk uitmaakt wanneer het spel gedaan is, wanneer ze te ver gaan enz... Eigenlijk leer ik hier de meeste fretten op die "zotte" manier "luisteren", hoe contradictorisch dit ook lijken mag. Ik bepaal het spel, de duur en de hevigheid ervan en op deze manier aanvaarden/snappen ze dat gemakkelijk, als ze "braaf" zijn blijft het spel immers duren, anders niet.

Buiten amusement dus ook therapie!! ;)
Afbeelding

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma aug 17, 2009 3:25 am

Don Diego is niet echt een speelvogel , moeilijk is dat niet echt want hij is al een dik gepensioneerd kereltje .
Goliath is soms wel een speelvogel mààr die moet dan wel redelijk lang gestimuleerd worden . Bijten doet hij nooit echt alhoewel hij een " bijtfret " is !
Om de jongste van mijn monsterkes aan ' t spelen te krijgen hoef ik helemaal geen moeite te doen ! Om Loki zot te maken hoef ik meestal alleen maar in de zetel te gaan zitten !!! De badkamer verlaten kan soms al genoeg zijn ! Echt veel heeft mijn jongste spruit niet nodig !!!
Wacht efkes !!! Don Diego heeft nu de kramp toch gekregen ! Die aap ligt nu op zijn rug onnozel te doen in het midden van hun eten !!!
Ik zal me daar eens even gaan bemoeien !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma aug 17, 2009 3:57 am

Lap hé zeg !!! Mijn woorden zijn nog niet koud of " de heilige drievuldigheid " word wakker !!!
Ik ging naar de badkamer om de waterkoker te vullen omdat ik thee wou drinken . Ik werd door het gewoonlijke " treintje " gevolgd alhoewel het me verbaasde dat ze alle 3 wakker waren ! Maar ja , ik dacht " dat is lang geleden " en dacht er verder niet meer over na .
Pas toen ze alle3 SAMEN in de douchecell klommen wist ik pas echt dat het verkeerd zou lopen !!! Aan de rand van de emmer stelden Diego en Goliath te drinken terwijl Loki rond de emmer begon te dansen . Het dansen is niet ongewoon , tegenwoordig is het met 3en dansen schering en inslag ! Dus keek ik niet op . Enkele seconden later keek ik wél op want plots hoorde ik geplons ! En toch hoeven jullie niet te raden wie ik uit het water hoefde te halen ! Allemaal tesamen op 3 hé , dus ... 1 ... 2 ... 3 : Prins Loki !
Half afgedroogd ligt de kleine in de chalet samen met Don Diego te vechten ! Ik heb omdat de chalet al een 30 centimeter verschoven was , de kleine er ff uitgehaald om hem tot kalmte aan te manen .
Mààr denken jullie nu echt dat ik indruk heb gemaakt op die kleine ?!!! Niks ook ni !!! Ik zal ze moeten laten uitbollen ! Hopelijk is dat vlug voorbij !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
lacrimosa
Berichten: 74
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 6:59 am
Contacteer:

Berichtdoor lacrimosa » ma aug 17, 2009 10:07 am

wel knuffelen? Onze tilo is natuurlijk mene dikke knuffelbeer en die laat dat perfecht toe, maar ons elodia die kan nog altijd niet rap genoeg uit men handn weg zijn. en als je ze dan neerzet wilt ze nie liever dan bij mij zijn, beterd dat nog of is het gewoon weer een fretsel met een eigen willeke lol en ik kan u garanderen ze heeft haar eigen willeke ze. Als zij wakker is wel dan zal tilo ook moeten opstaan en het maakt haar niet uit hoe

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » wo aug 19, 2009 12:22 pm

ach hier ook , ze willen allemaal geknuffelt worden en als je ze dan op pakt willen ze lopen!!! zottekes!!! :D


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten