FerretOne Deel 2

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 11:06 am

Ik heb deze samenstelling en beschrijving van Ferretone via e mail bekomen... Hier is de vertaalde versie!

Quote”
Hi,

Ik heb toestemming aan repost deze informatie over andere plaatsen: Hier is de ingrediëntenlijst voor FERRETONE (Vloeistof) SOJAOLIE De sojaolie is een plantaardige olie en het is onbekend als een fret kan verteren het (als fretten kan niet verteren vegtables of het fruit) zou het als a dienst doen natuurlijke los .............................
DE OLIE VAN DE LEVER VAN DE KABELJAUW
De de leverolie van de kabeljauw is een rijke vistraan het in VIT A en Vit D zeer hoog is en zorvuldig zou moeten worden gebruikt. vaak in de voedsel voor huisdierenindustrie een goedkopere vorm van levertraan wordt de olie gebruikt en vit a en D is gehaald en synthetische vits A en D worden dan toegevoegd aan de mengeling (zoals schijnt om te zijn het geval in deze instantie aangezien zij) Deze producten worden herhaald zou moeten zijn vermeden als synthetische A en D in de draaigifstof van het oliënblik
.................................................................
LECITHINE
Lecthin is een emulgator die voedsel verhindert te scheiden zodra gemengd (de oliën of verbrokkelt of boter bijvoorbeeld) het kan in eierdooiers worden gevonden planten en dierlijke weefsels
.........................................
DE OLIE VAN DE TARWEKIEM
De olie van de tarwekiem wordt gehaald uit de kiem van de tarwepit het is de hoogte in Vit E maar dit is ook gestript van lagere rangoliën als tarwe de kiem olie is zeer duur en een synthetische vit e wordt toegevoegd in zijn plaats het is ook een korrelolie, zodat is het onbekend als een fret kon verteren, het ook als los zou handelen
....................................
VIT EEN SUPPLIMENT
Gepoederde vit A
...............................
VIT D SUPPLIMENT
Gepoederde Vit D
.........................
VIT E Suppliment
Gepoederd vit E
............................
HET WATERSTOFCHLORIDE VAN HET PYRIDOXINE
Dit kan ook vit b6 worden genoemd het in evenwicht natrium helpt en kalium in het lichaam samen met het bevorderen van de rode celgroei (normaal vond in vlees en melk)
..................................
BIOTINE
Dit is ook genoemd geworden vit H of B7 het helpt vetzuren metaboliseren
..............................
MONO EN DIGLYCERIDEN Zet eenvoudig deze zijn vetten zij van olie normaal sojaboon worden gemaakt zonnebloem of palmolie zij als emulsifyers dienst doen (verstrek een constante de textuur en verhindert scheiding) zoals de meesten hiervan plantaardige oliën het zijn is onbekend als een fret hen kan verteren deze ook zou handelen los
............................................
BHT Dit een addative voedsel een aantal van E (E321)
Het wordt gebruikt in diverse dingen schoonheidsmiddelen, straalbrandstof, aardolieproducten en zelfs het balsemen vloeistof! er zijn wat controverse omringende BHT en veel voedsel geweest manifacturers hebben volentary tegengehouden gebruikend het daar in producten zoals het is verbonden met hyperactiviteit en één of andere vormen van kanker
............................................
PROPYL PARABEN
Dit een bewaarmiddel dat normaal in schoonheidsmiddelen en een paar voedsel het wordt gebruikt de meesten het gemeenschappelijke gebruik is in schoonheidsmiddelen, shampoo en badproducten
............................................
Het grootste deel van de digestable olie in dit product komt uit de olie van de kabeljauwlever (als zijn onbekend als een fret de andere oliën) kan werkelijk absorberen. Voet Nota: De vermelding van reacties op synthetische vits die in de olie van de kabeljauwlever was wordt toegevoegd ook gepost in een medisch document voor mensen, zie verder: Het waarschuwen: Vele merken van de olie van de kabeljauwlever worden verwerkt om al te verwijderen de vitaminen A en D en hebben dan synthetische vitaminen terug toegevoegde A en D in. Deze producten zouden volledig als synthetisch moeten worden vermeden de versies van A en D zijn giftig. Voor die die in Canada leven of overzee, waar onze geadviseerde merken niet beschikbaar zijn, is zeker om te contacteren de fabrikant en onderzoekt of A en D in hun olie van de kabeljauwlever zijn natuurlijk - voorkomend of synthetisch. _ Ik adviseer dat u niet voedt meer dan het, nochtans I persoonlijk zegt gebruikte slechts dit één keer in de week voor het in orde maken van spijkers. Maar toch, verkies ik de natuurlijke Olie van de Zalm aan Ferretone of Ferrevite. Gelieve te gebruiken dit ingrediënten lijst en verklaringen als richtlijn om u te helpen bepalen als u wenst houden voedend het en hoe vaak. Er zijn uit recepten om uw eigen " daar te maken; ferretone" , als you' D zoals die informatie ik die informatie voor u kan zeker van verwijzingen voorzien. Ik hoop deze ingrediëntenlijst de informatie geeft u nodig hebt.

-- Christina Pertz.
”Unquote.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 11:09 am

Zoals je kan zie het is echt tot in het detail.
Deel 2b zal gaan over hoe en waarom het niet mag ingevoerd worden.
Waarom kan men er lever aandoeningen van krijgen
Bevat het suiker?
Hoe maakt men het beter en verlengt men het gebruik ervan.
Heb even de tijd nodig om alle info te verzamelen en te vertalen.
:)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo okt 04, 2009 11:13 am

Zeg raven u vertaling :P spijkers :P nee ja dees is interessant ja
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 12:49 pm

Origineel gepost door Angelke

Zeg raven u vertaling :P spijkers :P nee ja dees is interessant ja
Lol, nee! Dit is mijn vertaling niet maar van Babel fish en computer vertalingen zijn te letterlijk ;)
Ik doe dit op deze manier voor bepaalde kopstukken omdat zo geen discussie mogelijk is van vrije vertaling :P

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo okt 04, 2009 1:25 pm

khad wel een vermoede hoor :D maar kvond gewoon grappig
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo okt 04, 2009 2:04 pm

Raven, ik had al mijn bedenkingen ;) Waarom ze nu juist dat zo lekker moeten vinden.
Ik dacht dat ook dit produkt aanwezig is in de olie :(
http://www.lifetimepetfood.nl/Chemische.htm
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 2:08 pm

Origineel gepost door jeanine

Raven, ik had al mijn bedenkingen ;) Waarom ze nu juist dat zo lekker moeten vinden.
Ik dacht dat ook dit produkt aanwezig is in de olie :(
http://www.lifetimepetfood.nl/Chemische.htm
Ja, dat is zo :@
Een betere omschrijving in deel 2B nu ;)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 2:09 pm

Deel 2B.
Ok, we gaan verder.

Ferretone word aangelengd met zuivere olijf olie de eerste persing en dit dan half om half minimaal of 1 op 1
Ferretone word aangelengd met zuivere Canola olie en dit dan half om half minimaal of 1 op 1
Beide oliën ineen gebruiken om aan te lengen mag ook en is ook aangeraden maar dan gebruikt men best 1 vierde deel per toegevoegde olie of half om half.
Ferretone aangelengd met zuiver en voor menselijke consumptie lijnzaad olie en dit op 1 op 10 delen pure Feretone.
Alle oliën mogen tezamen gebruikt worden

Wat is Canola olie:

Canola olie

Wat is olijf olie:

Olijf olie

Wat is lijnzaad olie:

Lijnzaad olie

Waarom aanlengen:

Het word lekkerder!
Het word gezonder!
Men kan er meer van geven!
Men spreid de schadelijke stoffen.
In Ferretone zit vitamine D verwerkt en deze kan in grote hoeveelheid of bij veel gebruik veroorzaken dat er veel aan calcium in het bloed.
Vitamine A kan dan weer leveraandoeningen veroorzaken.
Trouwens teveel aan vitaminen is niet goed voor de gezonde fret!
Momenteel is bijna bij alle voeding geen verlies meer aan vitaminen door diepvries, droog gevroren, goed gekoeld, behandeld of behandeld met extra vitaminen enz. dus extra vitaminen preparaten zijn onnodig bij een goed etende gezonde fret met gezonde voeding?

Alle vitaminen

Conserveringsmiddel BHA, BHT
Deze zijn kankerverwekkend, giftig en kunnen tot het tegenovergestelde leiden waarom men Ferretone zou kunnen toedienen... namelijk de gezonde vacht/huid?
Neven werkingen:

Ethoxyquine is voor menselijk gebruik dan ook absoluut verboden en u zult E324 in de
menselijke E-lijsten ook niet aantreffen.
Er wordt ook aangegeven, dat de darmbacteriën door Ethoxyquine ernstig beschadigd en sterk
verminderd worden.
Hierdoor wordt de balans in de darmflora verstoord, wat als gevolg kan hebben, dat de vacht
droog en broos wordt, en er daardoor dus droog uitziet, zijn glans verliest en/of uitvalt. De huid wordt schilferig en ziet eruit als bij schurft. Het haar
blijft weg en de huid kan zich ontwikkelen als een zgn. olifantshuid.
De dieren hebben veel jeuk en krabben zich, waardoor de mogelijkheid van ernstige infecties ontstaat.
Het kan 3 – 4 maanden duren voor de giftige stoffen uit het lichaam verdwenen zijn.

Ethoxyquine, BHA en BHT

Daar Europa de lat hoger legt betreft E stoffen en bewaarmiddelen/conserveermiddelen, inhoud tekst/data of datums mogen er bepaalde goederen uit America etc. het Europees vaste land niet meer binnen! Via England/U.K lukt dit nog altijd?
Dus we doen meer kwaad dan goed?

Ferretone bewaren.
Dit doen we beter in een goede afgesloten pot/bus e.a. en dit op een donkere koele plaats...
De groente bakken onderaan van de ijskast zijn een ideale plaats!

editing text.
Cleaning some mistakes ;)

[Gewijzigd door Raven op 2009-10-04 15:40:30]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo okt 04, 2009 6:05 pm

Raven, ik heb veel van dat opzoekingswerk reeds gedaan toen Milo niet goed was. Mijn bevindigen zorgden er voor dat ik naar betere oplossingen ging zoeken. Zoals barf, andere brokken, middelen om nagels gemakkelijk te knippen zonder de Ferretone te gebruiken.
Ik durfde toen niet alles hier te posten uit schrik dat men mij een te zwart kijker zou vinden :(
Ik ben blij dat jij nu die taak op je genomen hebt :)
Met de extra info kunnen we aan de slag om zelf onze olie samen te stellen :D
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 04, 2009 9:23 pm

Ach jeanine, wat is zwart kijker zijn?
Een fretje afgeven dat op 1 week tijd moet worden ingeslapen daar het anders teveel pijn heeft en stikt? Vol met kanker!
Dan een opsomming maakt en moet toegeven dat iedere fret op 2 na ziekelijk zijn gestorven en al dan niet al jaren werden behandeld voor een of andere ziekte?
Terug blikt op al je dieren die je ooit hebt gehad of goed heb gekend... weten wat ik nu weet... zwart kijker?

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo okt 04, 2009 9:26 pm

raven je hebt gelijk... en zeggen dat er dan mensen zijn die niet kunnen geloven dat het ook een jopnge fret kan overkomen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo okt 04, 2009 9:48 pm

Raven, dat wat jij opnoemt was de reden van al mijn zoeken. Toen Milo het niet goed meer deed kon de da niets vinden dat mis was met hem. Ik wou hem niet nog zieker zien worden. Zo een jonge fret nog en toch berg af aan het gaan. Met opzoekingen over melamine in dierenvoeding ben ik heel veel tegengekomen dat niet deugt. Ik roep nog geen victorie maar hoop dat mijn zoeken hem al wat geholpen heeft. Hij is nu toch al een stuk beter dan toen ik mijn zoektocht begonnen ben.
en zeggen dat er dan mensen zijn die niet kunnen geloven dat het ook een jopnge fret kan overkomen
Als het aan de voeding ligt moeten ze niet oud zijn om last te verkopen.
Wat baten kaars en bril als men niet ziene wil :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 05, 2009 3:19 am

Tja, morgenvroeg, enfin, over 6 uurtjes, gaat onze Iago, dik 5 jaar, onder het mes omdat er een vermoeden van kanker is. Iago leeft hier inmiddels 3,5 jaar, sinds de dood van Mike, samen met Domino die inmiddels gelukkig al de 7,5 jaar mocht halen. Ze hebben beiden altijd hetzelfde gegeten en gedronken, gesnoept en gestolen uit zakken van de kinderen of een openstaande handtas en de nageltjes van allebei zijn even vaak geknipt met behulp van Ferretone. Eens om de 10 à 14 dagen, Domino met héél wat Ferretone want haar buikje is na elke poot al proper genoeg volgens haar en Iago met 2 pompjes uit het flesje waarin ik de Ferretone bewaar, want hij is wit en is niet zo snel content over de zuiverheid van zijn pelsje, hij komt veel langer toe met zo 'n dikke drop uit de fles!!

Onze Mike is gestorven toen hij net geen 4 was, lever om zeep, gal geblokkeerd en bijniertumor rechts. Had in die 4 levensjaren net hetzelfde gegeten en gesnoept als Domino, weer met het verschil in hoeveelheid Ferretone, Domino is nl echt gulzig! Drie fretten dus, die alle 3 net hetzelfde gekregen hebben, waarvan eentje sterft aan lever- en galfalen. Dat Iago's levertje nog prima is, wezen zijn bloedresultaten de vrijdag uit, daar is dus wat anders loos. En Domino, ik hou mijn hart vast terwijl ik het schrijf, is gelukkig nog prima, zeker gezien haar leeftijd.

Kan dat beetje Ferretone wat je je fretje dan geeft, om de 14 dagen, zoveel kwaad verrichten? Ik denk het niet, eerlijk gezegd. We eten, drinken, snoepen, roken, allemaal doen we wel iets wat niet goed voor ons is en kankerverwekkend is of leverfalen geven kan en onze fretten blijken net als de honden, katten, alle levende wezens denk ik, op dit moment, aan de lopende band kanker te krijgen, allergieën te ontwikkelen, plots te sterven, enz...

Onze buurvrouw vroeger was een fanatieke sportvrouw, rookte niet, dronk nooit, at alleen gezond en al wat je wil en lag op een dag dood op de grond, met gezonde appel en aardappelmesje nog op tafel. Drie dagen later zou ze 50 jaar geworden zijn. Jaren terug zei de dierenarts die "onze" praktijk hier in Hasselt oorspronkelijk startte al, dat het opmerkelijk was hoeveel vaker kanker begon voor te komen bij de dieren. Daar tegenover moeten we wel eerlijk zijn en zeggen dat de mensen vroeger helemaal niet met hun hond naar de Da gingen. Als dat beestje kanker kreeg, wist niemand van iets, stierf het dier in kwestie en kocht of haalde men gewoon een nieuwe hond bij de boer een beetje verder. Hetzelfde voor de katten, zelfs raskatten waren gezonder toen dan nu, gewoon omdat de vraag en bijgevolg de kweek niet zo hoog was als nu. Ons Cacha zit hier ook met een typische raskattenziekte aan haar hart waardoor ze jong zal moeten gaan, veel te jong wat mij betreft, maar denk je nu echt dat dat 30 jaar geleden "ontdekt" zou zijn?? Nee, plots lag de kat daar dan, dood en ja, dat was het dan. Aangenomen dat die kwaal toen al bestond, want die kreeg pas kans tot uitgroeien toen iedereen een raskat haalde omdat het opbracht en zo maar kris, kras alles liet kweken zonder naar de achtergrond te gaan kijken. Hoe vaak zouden "familiekatten" jongen gehad hebben, toen de mensen er nog lang zoveel niet over wisten als nu? En dan nog, voor geld wordt er veel door de vingers gezien, hoor, aan die kittens scheelt niets zichtbaars, hé!

Bij de fret zal het niet veel anders verlopen zijn volgens mij. Voor de jacht alleen haalde men die in huis en als die dood bleken te zijn, hupla, een volgende nam de taak wel over. Die beestjes aten volgens mij ook wel eens fruit en groenten hoor, ik zie die jagers echt niet gaan zoeken naar de "juiste" voeding, maar niemand kende er wat van. Nu weten we meer, wat prima is, maar wordt het op de lange duur ook niet wat té als je alles moet weglaten wat "kwaad" zou kunnen? Ik zou voorstellen ze dan vooral ook niet buiten te laten, de lucht is zelfs ongezond in de wereld waarin we nu leven en zal niet beteren ook niet, maar laat je daarom je auto op stal staan? Eigenlijk kan je het dan zo ver doordrijven, hé, want jij bezoedelt de lucht rond de fret, dus ... auto, sigaret, parfum, alle mogelijke ongezonde dingen weg ...

.......................... deel 1
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 05, 2009 3:20 am

........................... deel 2

Nee, ik heb het vandaag nog gezegd, ik heb in mijn bijna 8-jarige frettencarrière voor 't eerst een lege fles Ferretone weggegooid! In 't totaal heb ik er 3 grote en 1 kleine gehad. De kleine en 1 grote heb ik weggegooid na Mike, ik vond dat niet meer fris, een fles van dik 3,5 jaar. De 2de heb ik half meegegeven aan opvangertjes die geadopteerd zijn, 1/4 zullen die van mij gehad hebben en het laatste kwartje hebben Dolleke en Shaggy gehad, ook 2 opvangertjes die een speciaal plaatsje bij me hadden. De laatste fles heb ik 2x gebruikt om mijn "zeeppompje" bij te vullen, even vaak liep ze leeg, pompje kapot en fles zo goed als leeg. Met de laatste drupjes hebben we sinds de verhuis in april tot 2 weken geleden de nageltjes van gemiddeld 25 fretten per 14 dagen gedaan. Ik heb me vandaag een fles bijgehaald, ik denk echt niet dat ik er mijn snuitjes ziek mee maak aan zo 'n kleine hoeveelheid per 14 dagen. Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie wél zwartkijkers zijn, hé ;) , maar bij een gewoon, gezond gebruik van Ferretone zullen al die ziektebeelden niet veranderen, volgens mij.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma okt 05, 2009 9:07 am

Hey margit,

Zoals je zegt dat beetje Ferretone om de week of om de 14 dagen zal het misschien niet maken... ik zeg misschien... maar als je al verschillende dingen voedert die niet gezond zijn word het een berg op den duur!
Dus het gaat niet om Ferretone alleen, om alle bewaarmiddelen in hun voeding en supplementen, in brokjes, snoepjes en zelfs in vitamine pasta’s en wat vergeet ik nog?
Het gaat niet om Ferretone... het gaat om weten we dat wel allemaal? En wat kunnen we eraan doen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma okt 05, 2009 9:30 am

Het gaat niet om Ferretone... het gaat om weten we dat wel allemaal? En wat kunnen we eraan doen?
Dat is ook mijn mening Raven, en net zoals Margiet schrijft er zijn nog zoveel andere oorzaken ook. Maar is het geen begin als we iets meer weten en daar wat trachten aan te veranderen?? Misschien maar een druppel op de hete plaat maar toch?
Margiet succes met de operatie van Iago nog.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma okt 05, 2009 9:46 am

Oops, ben ik toch het verhaal van de suiker vergeten...
Ferretone en andere gelijkwaardigen blijken geen suiker te bevatten.
De supplementen daarentegen wel zoals “Ferretvite and Nutical”
Ook de haarbal supplementen enz. bevatten suikers.
Een zeer goede oplossing hiervoor is:

quote“
Fill an empty and washed large Gerber Baby jar 2/3 fill of Vaseline.
Heat it in the microwave a few seconds until it's more liquidy and
then stir in 2 Tbs of ferretone. Put the lid back on and let it cool.
Ferrets and cats love it and it has no sugar.

Vertaling Babel Fish

Vul een lege en gewassen grote kruik 2/3 van de Baby Gerber vulling van Vaseline. Verwarm het in de microgolf een paar seconden tot it' meer liquidy s en beweegt dan in 2 Tbs van ferretone. Zet het deksel aan terug en laat het koelen. De fretten en de katten houden van het en het heeft geen suiker.
”Unquote

:?

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma okt 05, 2009 9:55 am

Ai, sorry margit...

maar ik was zo opgeslokt in de wir war van het verhaal dat ik uw opmerking overzag van Iago... Ik duim mee!
Beide sterkte en het beste!
crossing vingers...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 05, 2009 11:03 pm

Alvast iedereen bedankt voor de steun voor onze kerel hier, ook voor de steun die via PB's en sms-en kwam, echt fijn dat iedereen er toch na een drukke werkdag nog aan denkt. :)

Ons ventje had een redelijk goed "rapport" meegekregen na de 1,5u durende operatie. Na meneers duik van de Ferret Nation dik 2 jaar geleden (joepie, baasje is er .... boem!! ~0 ) bleef zijn milt dikker. Hij was wat gescheurd, maar het kon geen kwaad als hij niet dikker werd dan dat. Maar de afgelopen 14 dagen vond ik het dikker en dikker worden, maar Iago zelf werd magerder. De milt bleek ook interne bloedbollen te bevatten, was echt heel groot zei Ine en onze kerel is zijn "peren"-model dus kwijt!! Voor de rest heeft ze een heel deel "mooi opgerolde" bolletjes gevonden in de darmen, ze vermoedt goedaardig, die zien er zo uit. Het heeft een naam hoor, dat verschijnsel, maar de brief zit nu echt te ver, ik ben na 2 dagen niet slapen doodop!! Daarenboven zaten er nog enkele te grote lymfeknopen, zijn ook verwijderd en naar het labo, maar ook van die vermoedt Ine dat ze goedaardig zijn. Ze keek dan toch nog even via RX naar zijn longen en ontdekte zo dat zijn hartje te vergroot bleek. Dat zou de verklaring van het vermageren kunnen zijn. Vrijdag wordt er een echo gemaakt, mss moet hij dan op medicatie, maar het belangrijkste nu is dat ons ventje thuis is en weer bij zijn vriendinnetje Domino ligt, zalig samen. Het rare aan die harthistorie is dus dat Iago geen enkel kenmerk vertoonde van een hartpatiëntje, hij is niet sneller moe, is niet futloos, niet kortademig, maar Ine wil dat Tom het bekijkt, normaal is het echt niet, ik heb de foto ook gezien. Vrijdag meer nieuws dus.

Wat die Ferretone betreft blijf ik bij mijn mening, omdat we duidelijk genoeg tegen iedereen zeggen weinig te geven omdat het oa leverbelastend is. Als de baasjes zelf niet slimmer zijn, als ze toch veel geven terwijl ze dat goed weten, zijn ze toch onverbeterlijk, hoor. Geven ze dan geen Ferretone, dan geven ze wel elke dag een "kommeke soep" en elke woensdag spaghetti en mag fret-lief mee-eten aan tafel zoveel hij/zij wil. Lach er maar mee, velen van ons kennen zulke gevallen!!

Dat het uitpluizen van wat er in zit nuttig is, gans akkoord, maar denk je echt dat we al die "vuiligheid" nog kunnen vermijden? Dé voeding van 4 jaar geleden, Totally Ferret, is ook niet meer zo zeker zo goed, de Ferretone, prima voor de vacht, geeft soms doffe haren en haaruitval, ... Zouden we over 5 jaar ook weer niet veel meer weten dan nu en zouden de "geweldige" producten van nu dan ook niet weer achterhaald zijn?

En ja, natuurlijk is het teveel als je al die dingen samen gaat geven. Eén koekje kan voor een kind ook geen kwaad, maar één koekje uit 10 verschillende dozen geeft ook buikpijn, of er nu veel slechts in zit of niet. Maar alsjeblieft, we hebben allemaal het beste voor ogen met ons mannen, wie stopt die dan zo vol met snoep en vanalles?? Ferretone bij het nageltjes knippen en 2 kippensnoepjes bij het slapen gaan, dat is het hier, jaar in jaar uit. daar komen ze ruimschoots mee toe volgens mij en daar ligt het hier dus volgens mij echt niet aan.

Maar ja, ik vrees toch ook dat de mensen die dat allemaal voeren hier niet lezen komen, hoor :( !!
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di okt 06, 2009 10:42 am

Goed te horen dat hij het beter doet, die kleine bolletjes waren dat misschien poliepen?
Ik blijf duimen tot en met de vrijdag.

margit,

Ik gebruik momenteel nog Ferretone, Zondag hebben ze nog gehad na hun nagel en oor beurt... maar meer en meer verdring ik Ferretone door zalm olie... nadeel dat stinkt naar vis (@) Dus niet ideaal om op hun te spuiten... %) lol.
Dus dat ander alternatief daar ben ik aan begonnen en ik heb alle producten individueel laten proven en ze vinden het lekker :)
En als de mensen Ferretone verkiezen boven andere dingen... C'est la vie! Dito voor als ze niet slimmer zijn want dat is onwetendheid!
Maar wat kost wat info? We kunnen der alleen wat slimmer op worden en de fretten er misschien beter op... maar als we op ons gat blijven zitten met de mentaliteit van, acht binnen 4 a 5 jaar is het weer achterhaald gelijk dat het 4 a 5 jaar geleden was :? Ik zie dit liever gebeuren op 2 als op 5 jaar!
Als de mensen bewust vragen gaan stellen enz.. aan de producent... als hun verkoop daalt... gaat alles misschien vlotter en vlugger.
En de wave van vragen heeft al gezorgd dat er verandering is en meer verandering komt.
Maar anderen steken liever de kop in ‘t zand als het maar goed gaat.
Goede info is nuttig en vrij van keuze om ze te gebruiken
Maar sommige tikken vol met ingenomenheid andere graag op de vingers... als het gaat over brokken, groente of fruit, melk waren, slachtafval etc... ze zeggen, dat mag of kan niet en dat moet zo enz.... maar het waarom blijft achterwege. %) Dan mist het volledig zijn doel... Verkeerde info is ook nefast!

We hebben het allemaal het beste voor... Als dit uit onwetendheid is... tja! Maar als we het weten :? Snoep of fretten snoepjes ? Kennen ze hier niet, blijkbaar kunnen ze best zonder! Of ze langer gaan leven? Maar ik wil het wel proberen!
Het grootste probleem is dat we ze vermenselijken en dingen geven die ze niet nodig hebben en het ligt nooit aan ons altijd wel altijd aan iets anders ;)
Van de week nog een verhaal gelezen van een zeer oude vrouw in Australie, houd al van kinds af fretten, geeft ze alleen melk en brood en wat slachtafval... en die beesten zijn in topconditie, 9 jaar en soms ouder worden is daar gewoon... Kanker, nier tumors is daar zo goed als onbekend...
#)
Just my cents :)
Edit:
Over and done.


[Gewijzigd door Raven op 2009-10-06 10:46:29]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di okt 06, 2009 1:12 pm

Margiet, je ventje heeft het er goed vanaf gebracht :D Ook bij Tootsie was er jaren behalve zijn jarenlange hoesten niets van te merken. Toevalig bij RX gezien dat z'n hartje hem parten kon spelen.
denk je echt dat we al die "vuiligheid" nog kunnen vermijden
Margiet, ik heb er een goed oog op met wat inspanning en info dat we al veel slechte zaken kunnen vermijden.
als hun verkoop daalt
Door het produkt niet langer in deze vorm te kopen, denk ik zal de producent zijn produkt moeten aanpassen. Het kan dan wel wat duurder uitvallen maar is volgens mij die extra centen dan dubbel waard.
Maar ja, ik vrees toch ook dat de mensen die dat allemaal voeren hier niet lezen komen, hoor !!
Volgens mij zijn sommigen gewoon bang om info die niet in het kraam past te lezen ;)
Met z'n allen zou een mentaliteits wijziging bij de producenten mogelijk moeten zijn. Het gaat niet enkel om de fret maar om vele huisdieren die op brok enz. leven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » di okt 06, 2009 2:16 pm

ben blij dat hij terug thuis is margit, hou ons op de hoogte!!!!!!

wij duimen hier allemaal

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di okt 06, 2009 7:05 pm

Onze Iago slaat zich dapper een nieuwe weg door het leven, het is nu een halfnaakt fret, buik kaal van operatie, flank van hartcontrole!! Maar zijn stoelgang is alweer oké, de extra voeding gaat vlot binnen en de eerste brokjes zijn vermalen door zijn gelijkertijd gepoetste tandjes ... tot nu toe alles naar wens. :) Bedankt voor de duimpjes, ga nog even door als het kan ;) . Het is ook schattig om zien hoe Domino haar vast slaapplaatsje aan hem afgestaan heeft en dan heel voorzichtig op de rand van dat kussentje tegen hem aan gaat liggen. Ze wast zijn hoofdje en zijn oortjes heel rustig, is echt bezorgd als hij naar de bak gaat, schattig om te zien. Wat kunnen wij mensen toch veel leren van die beestjes, als we maar zouden willen!!

Jeanine en Raven, ik geef jullie voor 100% gelijk wat betreft het zoeken naar beter en het vermijden van wat kwaad kan, maar wat ik wou zeggen met het niet meer kunnen vermijden van al die rotzooi, is dat gewoon alles tegenwoordig om zeep is of gaat, dat van de dieren maar ook dat van ons. En je zegt het zelf Jeanine, beter zal mss meer kosten gaan. Hoeveel mensen willen nu al geen cent teveel uitgeven aan "beesten"?? Het is nu al vaak teveel fatsoenlijke voeding te geven, nu al vaak te laat als ze bij de Da binnenstappen na weken gewacht te hebben om toch maar niks te moeten betalen. En jammer genoeg zie je ook heel vaak dat het dan uiteindelijk vaak echt te duur wordt om altijd het beste te geven, en dat heel wat dieren net verblijven bij mensen die het financieel al niet te breed hebben. Die met centen in overvloed hebben meestal geen zin in dieren, houden zich liever met andere dingen bezig en vinden dieren vies of teveel werk.

Een moeilijk onderwerp om hier te bespreken, een mens wil vanalles aanhalen en zeggen gelijk, dat lukt zo niet best ;) . Maar het kwam over alsof net de Ferretone geschrapt moest, terwijl dat, bij juist gebruik, echt nog lang niet het slechtste is van wat veel fretten krijgen. In 't geheel genomen is het uiteraard altijd beter om minder goede dingen te schrappen, maar zoals ik al zei, is dat volgens mij niet echt meer mogelijk. Alleen lucht inademen is al slecht he, tegenwoordig!!

Raven, kan best zijn dat die fret in Australië die leeftijd haalde op die voeding, maar is de overkweek van fretten daar al even erg als hier?? Ik denk het niet, hé? Logisch dan dat fretlief al ouder wordt op dat feit alleen, denk ik. %)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di okt 06, 2009 8:46 pm

dat heel wat dieren net verblijven bij mensen die het financieel al niet te breed hebben
Een waarheid als een koe. Meestal krijgen ze daar wel de liefde die ze verdienen. Dikwijls is die dierenliefde te groot en kunnen ze het niet over hun hart krijgen om er één te weigeren. Zo zijn er al meer in het nieuws gekomen omdat ze de dieren onvoldoende konden verzorgen daardoor.
Margiet de Ferretone op zich zou beter zijn zonder die slechte bewaarmiddelen in. Het kan dus beter gemaakt worden als men maar zou willen. Juist daar knelt de schoen, woekerwinsten maken.
Margiet, heb je geen nieuw dekentje of hangmatje gekocht voor de herstellende Iago? Je moet ze toch met iets verwennen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo okt 07, 2009 1:55 am

Sssttt Jeanine, niet alles moet op het forum, hé!! :P

Ik heb hem gisteren alleen op een gegeven moment moeten toedekken bij het naar huis komen, hij had kou in de auto. Dekentje extra gelegd. Even later lag hij erop te rillen, dus nog dekentje erop. Zelfde ritueel nadat hij naar de "bak" in de carrier was geweest, extra slaapzakje gelegd!! Thuis dan ook zo gewerkt met de bedoeling hem warm te houden, tot ik op een gegeven moment hem eruit heb genomen om die hele onderlaag te verwijderen!! Als ik nog even was doorgegaan lag hij met z'n snoet tegen het plafond van zijn kooi volgens mij!! (@) :P :P

Verwennen :? ?? Nee, daar doe ik zéker niet aan mee!! :P :P
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten