FerretOne Deel 2

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di dec 08, 2009 1:14 pm

Opeten is een groot woord K8, evenaan likken zal geen kwaad kunnen. Voor het ogenblik staat mijn fles Ferretone in de kast omwille van de bewaarmiddelen er in. Mijn fles is amper gebruikt en nog goed tot 2011. Ik geef voorlopig de voorkeur aan het eigen brouwsel. ;) Thirza staat prachtig in haar vacht, de andere 2 al wat ouder zien er ook goed uit. Zelfs de da was verukt over Thirza haar vacht, zo blinken :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di dec 08, 2009 2:04 pm

Hihi, heb het gisteren in hun oortjes gedaan, Tchoco zijn oortjes zijn zodanig klein dat ik er met moeite in kan en hij stribbelt tegen .. als resultaat.. heel zijn koptje was vettig en de rest zat achter hem aan om aan zn oortjes te likken en wouden hem maar niet met rust laten :D
en hoe lang is die zoete amandel olie houdbaar?

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di dec 08, 2009 3:36 pm

Origineel gepost door _K8_

Ben dus gisteren naar apotheek geweest achter amandelolie, zal direct hun oortjes ermee kuisen, maar als ik het goed begrepen heb mogen ze dat ook opeten?
is deze dan gezonder dan ferretone?
Alles eerder gepost is en blijft gezonder dan Ferretone! De Amandelolie is gewoon extra, extra gezuiverd maar blijft olie, dus kan geen kwaad als men er is aan likt. Pebbles is er verzot op en doet er moorden voor ;)
Hier ook de pels is mooi blinkend, zacht en super gezond... hebben alle 3 een zilveren schijn van ‘t blinken :)
Maar ik geef nog ook Zalmolie, opgetrokken nu naar 1 eenheid per week.... en hier gaan ze alle 3 er echt uit den bol voor.

#) #)


[Gewijzigd door Raven op 2009-12-08 15:38:25]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di dec 08, 2009 5:00 pm

Is heel goed voor de vacht zegt mijn da :P
Maar ik geef nog ook Zalmolie
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di dec 08, 2009 6:01 pm

ja heb dat ook al eens geprobeert en heb heeel de inhoud van dat pilletje op mijn broek had :(
hoeveel geven jullie? 1 pil per fret /week?

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di dec 08, 2009 8:05 pm

Origineel gepost door _K8_

ja heb dat ook al eens geprobeert en heb heeel de inhoud van dat pilletje op mijn broek had :(
hoeveel geven jullie? 1 pil per fret /week?
Ja, 1 pil per week... + een zeer kleine koffielepel mix van eerder genoemde samenstelling....

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di dec 08, 2009 8:16 pm

Ik doe het met minder, enkele drupjes gemengd op de buik om nagels te knippen.
Stinkt wel naar visjes die olie, je mag al blij zijn dat ze de broek niet gewassen hebben :D
Afbeelding

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: FerretOne Deel 2

Berichtdoor Adhdke » di jan 12, 2010 8:53 pm

Haha, grappig van die dekentjes :D
Kan het mij al inbeelden. Als ik het zo lees dan moet ik precies toch niet echt op zoek naar die Ferretone. Ik ben in verschillende winkels binnen geweest en het was er idd. niet te vinden.
Ik ben hier dus nieuw en heb mijn fretje van dinsdag 29 december. Geadopteerd met hulp van Hans (thanks aan Hans).
De eerste dagen was het hier een hielengebijt en als toetje ging ze dan naar de binnenkant van mijn polsen om daar haar tanden te zetten: de vampier!
En ze had zo'n lange nagetjes waar ze los mee door mijn huid kraste( kon ze niet aan doen natuurlijk)
Dus, ik op jacht naar dat produkt maar niet gevonden.
Ondertussen druk gewerkt aan haar opvoeding en heel consequent geweest en mijn dagen min of meer laten beheersen door ze los te laten lopen en vooral niet op te geven.
Het was mijn doel om ze tegen maandag ,(dus heel weinig tijd) min of meer baas te zijn want dan kwamen mijn dochtertjes (9 en 11) terug van bij hun week bij hun papa.
:lol: en het is me gelukt!!! Ze komt nog wel eens het zot met me houden en ze heeft daarjuist nog na mij helemaal af te lekken in mijn oor gepakt, haha, maar dat is denk ik meer om te spelen dan om te bijten. Het bloed spuit hier niet meer in het rond :rol:
Dus heb ik in de eerste dagen verschillende keren proberen haar nageltjes te knippen elke keer moeten opgeven.
Maar het eerste weekend dat ze hier was is het me gelukt, alle 20 mooi geknipt en zonder smeersels :domhoog:
Daar ik nog zo onervaren ben heb ik het ondertussen bij 2 verschillende voedingen die ik meng en elke dag vers water daar bij gehouden.
Hans had mij aangeraden om drie kwaliteitsvoedingen te mengen maar ééntje daarvan moet nog binnenkomen in de winkel, zo vlug ik die vind meng ik ze met drie.
Voorlopig eet en drinkt ze goed en ziet ze me er heel levendig en speels uit zover ik er al verstand van heb ;-) Zit nog in de leerfase hé mensen.
Ze is daarjuist uit haar eigen naar haar kooi getrokken, ze is beginnen eten en drinken en ze is in haar slaaphut gekropen.
Ik heb de kooi dan maar gaan afsluiten voor ik het vergeet en deze nacht een bedgezelschap heb zonder dat ik het weet ;)
Ze slaapt wel meer op een dag dan ik verwacht had en soms zit ik echt te wachten tot ze wakker is om met haar te spelen, ik hoop dat dit normaal is.
Oeps, blijkbaar is het typegedeelte hier beperkt dus ik zal het hier moeten laten, ik heb dan toch eindelijk mijn eerste stapjes op het forum gezet ;) , Groetjes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: FerretOne Deel 2

Berichtdoor jeanine » di jan 12, 2010 9:44 pm

Alvast welkom op het forum. Het is je vergeven om op de verkeerde plaats binnen te komen :D Normaal stel je je voor op het forum bij voorstellen, zoekt even de onderwerpen op waar je postje in past en klaar is kees. ;)
Zo te horen doe je het niet slecht met je eerste fret in huis. De echte Ferretone is enkel op de speelnammiddagen te vinden :ninja:
Ik denk niet dat er hier al velen zelf olie samenstellen. Ik gebruik het ook nog maar heel kort.
En nu verhuizen naar algemeen :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: FerretOne Deel 2

Berichtdoor nielsvl » di jan 12, 2010 10:10 pm

Aah het is voorlopig toch bij 1tje gebleven?

Dat bijten na likken is vrij normaal, fretjes houden zo elkaar soms proper (mekaars vacht likken en zachtjes bijten enzo, alleen hebben zij natuurlijk een dikker velletje en bijten ze daar niet door)...

voor ferretone moet je de 17de januari in mechelen zijn ;) de enige echte...

je moet ook niet bang zijn ze wakker te maken hoor, na wat kabaal komen ze meestal rap loeren wat er te beleven valt...


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten