Waar kan dit nu weer aan liggen?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr nov 06, 2009 1:16 pm

Mijn fretten(5) eten tegenwoordig enorm veel (zo'n gemiddelde 15-20 kg op twee weken...
Ik heb bij de mannen (4) 3 eetkommen en die zijn altijd leeg op een nacht. Ze krijgen een mengeling van ferret pro ferret compleet en orijen. Als ze dan per toeval binnen raken in het apartement van mijn ouders dan eten ze het eten van de katten ook nog eens op.
Ik vraag me af of het ligt aan het feit dat de winter voor de deur staat en dat ze buiten leven of aan iets anders?
Voor de rest zijn ze levendig , speels en hebben ze een perfect normale stoelgang.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr nov 06, 2009 1:19 pm

Yup, komt door de winter, om hun vetlaag wa dikkerder te krijgen.

amai zag, klinkt wel heeeel kostelijk

ik doe al 2-3 weken met een zak van hills en heb een half jaar geleden een zak van 15kg ferretcomplete gekocht en jis nog niet eens aan de helft

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr nov 06, 2009 1:21 pm

ja tbegint kostelijk te worden al een geluk da den slager van men ouders altijd wel gratis vlees voor de fretsels meegeeft of 3-5euro vraagt voor enkele kilos
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 1:48 pm

ze zitten toch niet met wormen? want da's wel immens veel eten hoor... da's haast 270 gram per fret per dag waar een gemiddelde fret maximum 100 gram per dag eet (en da's vak al veel)...


[Gewijzigd door nielsvl op 2009-11-06 13:48:45]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr nov 06, 2009 1:58 pm

geen wormen voor zover ik weet nee ma as ge eros ziet dan kunde u da wel inbeelde
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 2:00 pm

hoe bedoelde "kan ek mij da wel inbeelden"?

toch, 3 keer meer eten dan een andere fret is toch raar he...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr nov 06, 2009 2:26 pm

Moesten ze wormen hebben zouden ze serieus vermageren

gewoon hun bakjes wa minder vullen

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr nov 06, 2009 2:44 pm

ja vermageren doen, ze niet zondag of maandag ga ik de bende eens wegen
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr nov 06, 2009 2:51 pm

Mjah moest het daardoor zijn zou je dat direct wel merken en dan nog fretten hebben heeel zelden last van worms, komt echt niet zo veel voor maar aan de andere kant, met al da rauw vlees..


[Gewijzigd door _K8_ op 2009-11-06 14:52:01]

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 2:53 pm

zet uw fret niet rap met minder eten, er zal een oorzaak zijn dat hij zoveel eet...

met ne worm vermager je nie noodzakelijk, als ge gewoon pakken meer eet blijf je min of meer voldoende voedingstoffen krijgen, maar uwe worm pakt er ook veel af...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr nov 06, 2009 3:12 pm

Als ze worms hebben kan je ze soms zien kruipen in hun kakskes

bij mijn kat en hond toch

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr nov 06, 2009 4:15 pm

ne fret eet gemiddeld 40-50 gr op nen dag , sommige meer en uiteraard , wanneer men voor de winter aan het gaan is ook meer ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr nov 06, 2009 9:58 pm

Angelke, lang gezocht en toch nog iets gevonden waar je misschien iets wijzer uit wordt. Ik denk vooral aan dat leverprobleem dat er was voordien bij je fretten. Als je het hele verhaal leest begon het daar ook met een leverprobleem.
Ik heb niet echt alle antwoorden erbij gelezen, wel de opeenvolgende postjes van Mayke, het baasje van Bommeltje. Vanaf blz 23 spreekt zij van een enorme eetlust bij Bommeltje. Het is een heel verslag geworden met veel bezoeken aan Dr. Hanneke Moorman.
Kan natuurlijk ook een heel andere oorzaak hebben. Maar het is een ongelooflijke hoeveelheid voedsel dat je fretten eten. Lijkt mij toch niet zo normaal te zijn. Ook zou het raar zijn dat alle fretten het zelfde probleem hebben. .
http://fret.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=8185
Er is nog een beetje gelijkwaardig verhaal te vinden.Heel veel blz.om te lezen ook.

Even een klein rekensommetje komt het gemiddeld op iets meer dan 200gr brok per fret per dag uit en daar nog vlees bij.
Sommige zaken doen mij aan Milo denken, als hij een voor hem onverteerbare brok eet zit hij met pijn. Met de FC had hij ook veel honger en werd magerder ondanks het vele eten toen.

[Gewijzigd door jeanine op 2009-11-06 22:24:38]
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 10:12 pm

mij lijkt het juist niet zo raar dat ze allemaal hetzelfde hebben, vandaag da'k denk aan de wormen... hoelang is dat nu al zo virginie? eten uw moeren ook zoveel?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr nov 06, 2009 10:26 pm

Niels, ik had het niet over de wormen maar over Bommeltje zijn verhaal ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 10:29 pm

ewel, bedoel ik net, lijkt me raar dat gans virginie haar bende dat zelfde als bommeltje zou voorhebben, dacht niet dat ze allemaal leverfalen gehad hebben... (alhoewel, begin te twijfelen nu)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr nov 06, 2009 10:36 pm

ik zou er niet te veel achter zoeke, als ge nog eens nade da gaat doe dan zo'n bloedtest maar betwijfel dater iets mis is met uwe fretten

ze zijn redelijk groot en tis winter an't worden...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 10:43 pm

ne fret da 5-6 keer meer eet dan normaal vind ik niet zo gewoontjes hoor...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr nov 06, 2009 10:54 pm

Gepost Vrijdag, Januari 2, 2009 @ 20:48:10

Pogo is wss gestorven aan leverfalen. Al mijn mannen hebben dat voor en worden behandeld
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr nov 06, 2009 10:59 pm

Yliah hier eet ook wel veel maar om nu te zeggen ontzettend veel nee dat wel niet. Ik denk dat het bij hem 2 redenen heeft, de winter en het feit dat hij nog pup is want die hebben toch zo altijd wat "puppyvet". Jullie gaan nogal opkijken op DH, het is echt een beer van een fret maar zo ne lieve en ne echte knuffelaar! ;) Maar ik vind dat de fretjes van Virginie toch wel ontzettend veel eten en volgens mij moet er een oorzaak voor zijn. :? Allee zoveel kilo eten op 2 weken tijd voor 5 fretten vind ik veel!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr nov 06, 2009 11:19 pm

thx jeanine, dat van 1tje wist ik nog maar de rest niet zeker meer... best eens langs de dierenarts dan virginie

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za nov 07, 2009 10:53 am

zaten je fretten vorige winter ook buiten ? ik vermoed wel als ze binnen zitten of buiten dat er dan ook een groot verschil is in hoeveelheid voeding
ze hebben buiten een grotere vetreserve nodig om warm te blijven
maar om zekerheid te hebben zou ik toch even de dierenarts contacteren
en een staal van ontlasting binnenbrengen eventueel om wormen uit te sluiten
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za nov 07, 2009 11:32 am

das nu 2 weken bezig Niels maar o,n Kinky kan je ni mee vergelijken die zit binnen he . Ik merk ook (ik zit bij ken nu en de fretselzs ook binnen allemaal)dat er heel wat minder gegeten wordt nu.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

tetterfretje
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jan 20, 2010 8:09 pm

welke voeding???

Berichtdoor tetterfretje » wo jan 20, 2010 8:21 pm

hey

:rol: ik heb net een fret en wou eens vragen;


welke voedingmerken zijn nu juist de goede en welke de slechte?

ik zou niet graag hebben dat hij ziek word :do:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor nielsvl » wo jan 20, 2010 8:44 pm

Even wat achtergrond van voeding:

Geef je fret enkel degelijk frettenvoer, eventueel gemengd met een andere hoogwaardige kattenvoeding als hills kitten.. Geef absoluut geen gewoon kattenvoer aangezien dit veel teveel plantaardige voedingsstoffen bevat (en aangezien een fret een roofdier is en dus enkel vlees eet, zal hij dit niet verteren).

Geef je fret geen ongezond snoepgoed en overdrijf ook niet met snoepen... Vaak hoor je zaken als rozijntjes, fruit en andere vuiligheid, geef dat niet, je fret kan er een darmobstructie van krijgen met alle gevolgen van dien... stukjes vlees (uitgezonderd varkensvlees) kan je echter nooit genoeg geven...

Degelijke merken frettenvoer zijn bvb totally ferret en zupreem... totally ferret is in sommige winkels in belgie te koop maar denk dat de meesten onder ons het bestellen op www.fretten.nl


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten