Lekker bietpulp vreten :-(

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 9:40 am

Zoals ik gisteren op de speelnamiddag al vertelde heeft Stinky iets geweldigs uitgevonden: de bietenpulp uit haar frettenbak opvreten!!!
Nu hoor ik dat zei niet de enige is die al gesmaakt heeft dat het lekker zoet is en dus wel te vreten.
Een nieuwe oplossing zoeken ( en zoiezo duurderde) is toch weer een uitdaging.
Ikzelf was wel tevreden met dat spul en heb eigenlijk nog veel te veel staan om dat niet meer te gebruiken.
Nu vroeg ik mijzelf af: daar zei toch altijd mooi in het hoekje poept, zou het dan geen oplossing zijn om enkel in dat hoekje pulp te leggen zodat ze enkel daar haar behoefte kan doen?
Dat kan ze dan toch niet opvreten?
Straks ga ik eens naar Herenthout zien naar de dierenwinkel, daar hebben ze hun eigen fret zitten en daar liggen ook zo'n bijeengeperste korrels in dat kooi van onder, maar die waren lichter van kleur, ga eens uitpluizen wat dat is.
:bow: :bow: :bow: Hopelijk vind ik nel een oplossing, zal ze vandaag eens wegen zodat ik zeker haar gewicht goed in de gaten kan houden.
Tips altijd welkom :)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 10:04 am

De kans is groot dat ze gewoon dat hoekje eerst gaat openscharten en ze alsnog opeten...

Zoals ik reeds zei; 't is duur maar ik zweer bij yesterdays news... hoelang doe je met 1 zak van die korrels schat je?
Met 1 zak yesterdays news doe ik voor 4 fretten ik dacht 2.5-3 weken maar ben daar echt niet zuinig mee...

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 10:24 am

Ben nog altijd bezig aan mijn eerste zak!
Ik kuis ne keer of 3 per dag die strontjes weg in dat hoekje.
In't begin poepte ze wel alleen maar in huis en naast hare bak :hammer: en als ik met haar ga wandelen poept ze buiten maar dat is niet dageljks.
Blijkbaar is zij dan een heel zuinige schijtkont :rol:
Ze maakt er altijd een toreke van dat ik plaatselijk wegneem en dan met een babydoekje napoets en als het nodig is een schepje korrels bijneem.
Maar ik vrees dat ge gelijk gaat hebben en dat ik dat ander spul zal moeten gaan kopen :-(
Doorweekt en ruikt dat niet heel hard dat papier? Ik wil niet dat mij appartement gaat stinken.
De kindjes komen deze middag thuid eten omdat ze voor een week naar hun papa vertrekken daarna ga ik eens neuzen in de winkel.
Sjans dan mijn autoke het terug doet :-)
Nu is mijn voorruit weer helemaal doorgebarsten maar zolang die niet in mijn gezicht komt hangen blijft ze hangen!! Gadver, dat blijft hier komen :evil:
Ga nu eens bellen naar DA voor castratie, weer dure week dus!!
WERK! WERK! Ik wil terug werk, maar liefst wel iets dat wat € opbrengt. Ze profiteren gewoon van de crisis in de bedrijven :hammer: , Ik gan ne keer uit mijne sloef schieten als ze weer met een belachelijk bedrag afkomen!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Dorinda » ma feb 22, 2010 10:42 am

Ik volg Niels, ik zweer ook bij yesterday news. Het is idd duurder maar als je er zuinig mee bent, en zeker hoe jouw Stinky gaat, ga je er zeker lang mee toe komen hoor. En als ze er niet meer van eet kan haar ook niks op gezondheidsvlak overkomen dus bespaar je jezelf dure dierenartskosten. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor _K8_ » ma feb 22, 2010 10:46 am

mjah,met 1 zak van die bietenpulp doe ikzeker wel een mand of een maand enalf en kuis de bakken ook soms tot 3keer per dag

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 1:08 pm

Yesterdays news is weinig geurhinder, absorbeert goed en blijft goed samenhangen.

En euh, door een diepe put in de weg of een steentje op uw ruit kan die ruit aan diggelen vliegen he ;) En me glas in uw gezicht ben je nog verder van huis ;)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor stevenn » ma feb 22, 2010 1:21 pm



mahahaa :p

jammer dat ze die bietenpulp opeet want is echt een goed goedkoop alternetief

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 1:52 pm

Haha, bij mij was't al voorbij dat stadium toen ik dat wagentje kocht vorig jaar, was al barst van 15 cm. Valt niks meer te carglassen miljaar.
Nu heeft die bij mijn garagist binnengestaan om te repareren (was in pannen gevallen en serieuze stukken en kosten) en toen ik hem ging halen was het helemaal voortgebarsten, helemaal aan de onderkant al goed niet in mijn zicht.
Verdenk hem ervan er ne tik tegen gegeven te hebben.....
't Zal een nieuwe auotruit zijn ,verdomme, wat gaat dat weer kosten????? :evil: :evil: :evil:

Eerst Stinky nu maar..... heb daarjuist afspraak gemaakt voor woensdag bij DA: castratie!!!!!
Hopelijk gaat alles goed :bow:
Iedereen :domhoog:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 2:34 pm

hangt er beetje vanaf waar ge gaat en welk type enzo; maar geloof toch minimum een 300-400 euro, tenzij ge natuurlijk ergens iets kunt regelen...

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 2:40 pm

regelen???? Met mijn kont uit het raam gaan hangen of wat had ge in gedachten? :rol: :rol:

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor stevenn » ma feb 22, 2010 2:50 pm

als da helpt...
waarom niet :p

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 3:07 pm

'k Had wel zo'n antwoord verwacht van u :p

Ik bedoelde in't zwart of bvb een voorruit uit ne recuup ofzo...

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor stevenn » ma feb 22, 2010 3:18 pm

wa zijde nu me een zwarte voorruit xp

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Bientje » ma feb 22, 2010 3:25 pm

Amai, wat een niveau! En dat terwijl adhdke zo'n "miserie" heeft! Lach maar met de mensen ja :rol: :p

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 3:30 pm

:lol: :lol: :lol:
Komaan, geven hé mannen.
'k Zal ook bietenpulp beginnen vreten dan houd ik wat geld over voor mijn ruit in't wit.
Of nee, roze: dan bekijk ik het verkeer door een roze bril en moet ik niet meer vloeken op die zondagsrijders, haha.
Kom just terug van den beestenwinkel hier in Heist, ez hadden yesternews besteld van een nieuwe leverancier en krijgt dat 1 van de dagen binnen, wat het ging kosten wist hij nog niet!!! haleluja :bow:
Ze hadden wel houtpellets en dat gebruiken zei voor hun fret in hun andere winkel maar ik heb over dat spul vraagtekens qua abosrbatie en geur.

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 3:37 pm

Ge moet geen kompasie hebben Bientje.
Ik ben dat gewoon.
Ons moeder heeft ooit een buitenechtelijke relatie gehad met Murphy en ik ben daar al mijn hele leven het produkt van :rol:
Als ik 's morgens opsta ga ik eerst 5 mokken koffie drinken om de 'stoten' van die dag te incasseren.
En ik slaap meestal alleen, 't zijn dus de mindere leuke stoten :rol: :rol: :rol:
Als er iemand op zijne smoel kan vallen of iets onozel voorhebben dan ben ik het wel.
Als ze mij met ne camera volgen dan winnen ze gegarandeerd de eerste prijs voor de grootste klucht.
Als ge in't midden van eeen vergadering uwe zakdoek moet hebben en ge begint u sjakos leeg te halen en uiteindelijk hebt ge ne tanga vast i.p.v. die stomme zakdoen dan weet ge het wel hé :mrgreen:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 3:48 pm

En ik slaap meestal alleen, 't zijn dus de mindere leuke stoten :rol: :rol: :rol:
LOOOL :rol: :rol:

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Bientje » ma feb 22, 2010 3:54 pm

Ge moet geen kompasie hebben Bientje.
Ik ben dat gewoon.
Ons moeder heeft ooit een buitenechtelijke relatie gehad met Murphy en ik ben daar al mijn hele leven het produkt van :rol:
Als ik 's morgens opsta ga ik eerst 5 mokken koffie drinken om de 'stoten' van die dag te incasseren.
En ik slaap meestal alleen, 't zijn dus de mindere leuke stoten :rol: :rol: :rol:
Als er iemand op zijne smoel kan vallen of iets onozel voorhebben dan ben ik het wel.
Als ze mij met ne camera volgen dan winnen ze gegarandeerd de eerste prijs voor de grootste klucht.
Als ge in't midden van eeen vergadering uwe zakdoek moet hebben en ge begint u sjakos leeg te halen en uiteindelijk hebt ge ne tanga vast i.p.v. die stomme zakdoen dan weet ge het wel hé :mrgreen:


Als ge dat allemaal zo leest, zijt gij precies voor het ongeluk geboren... Krijg ik nog meer compassie met u!! :D

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Bientje » ma feb 22, 2010 3:55 pm

En ik slaap meestal alleen, 't zijn dus de mindere leuke stoten :rol: :rol: :rol:


LOOOL :rol: :rol:


Niels wat zijt ge nu weer aan het denken??? :D :s :rol:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 3:56 pm

Denk dat het duidelijk is over welke stoten ADHD'ke het heeft :p

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Bientje » ma feb 22, 2010 3:57 pm

Juist daarom... :p :D :p :D :rol:

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 3:58 pm

Ben ik misschien eventueel aan het afwijken van het forum??? :hammer: :rol:
Ge moet tegen mij stop zeggen ze ne, ik heb mijne nickname niet zomaar uitgevonden :lol:
'k Zal maar stoppen met koffie drinken of ik spring seffens weer over 't tafel en lig morgenvroeg nog rond te lopen.
Ik voel het, 't komt weer niet goed deze nacht. Dit weekend weer eens uitgegaan tot 's morgens en heel mijn ritme is weer naar de k.......n.

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 3:59 pm

Niels, foei :p

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Bientje » ma feb 22, 2010 3:59 pm

Bwah, ne mens denkt hier dattem in het zeverkanaal zit he... :rol: ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Margiet » ma feb 22, 2010 8:01 pm

Ons moeder heeft ooit een buitenechtelijke relatie gehad met Murphy en ik ben daar al mijn hele leven het produkt van :rol:
Méént ge da nu??? Heb ik nog ergens een half-zus dan???? Ach, wat gezellig!! :rol: :rol: :rol:
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten