woed woed joepie ikke kei blij en trots

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 5:23 pm

eindelijk heb ons jitse bij ons spooky in de bak gezet sammen met een stukje kip en ze eventjes laten doen toen ik terug kwa kijken waren ze bijden zeer smakelijk aan het knabbelen op een stukje kip :wub:
Pff ben er kei blij en trots op nu eten ze bijden vlees dus moet ik me geen zorgen meer maken op vlak van eten. :rol:
Dan gaan ze zodra de orijen er is over op een dieet van rauw vreels en orijen hopen dat het zo beter gaat.
Nu nog eventjes afwachten of ons jitse het hier beter op doet en haar klachten verdwijnen.
oooo ik hoop het zo :bow:

Greets een zeer trots baasje en twee zeer flinke fretjes :p

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor nielsvl » wo jun 16, 2010 6:30 pm

Is jitske een moertje van een jaar oud? Voor alle zekerheid toch eens vragen; je hebt ze toch laten castreren dit jaar?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor jeanine » wo jun 16, 2010 6:52 pm

Hou de vertering goed in het oog, kan wat slapper en bleker zijn nu. Vooral op Jitske goed passen. Ik denk dat Jitske wat aanpassingsproblemen heeft gehad door de komst van de pup. Mogelijks heeft ze aanvaard dat ze niet meer alleen is en vindt haar nieuwe vriendje leuker dan gedacht.
Afbeelding

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 7:27 pm

ja niels jitse is gecastreerd al bijna 3 maand nu .

En jeanine we houden ons jitse zowiso goed in het oog en blijven duimen op verbetering.
Maar het feit dat ze nu terug zelf eet is voor mij toch al een hele opluchting.
Maar vroeg me nog wel iets af hoeveel vlees moeten ze eten als dit hun voornaamste voedselbron moet zijn?
Ze blijven steeds brokje hebben staan ook hoor. Maar wil hun toch zoveel mogelijk op vlees krijgen.
En bij welke winkels gaan jullie je prooidieren halen? Want bij reptielen winkels hebben ze meestal enkel muizen en ratten.
Zijn dit de enige echte prooidieren die je vind of heb je ook kuiken,cavia,hamster en weet ik nog wat allemaal ergens?
Ik wil enkel diepvries geen levende prooi .

Greets hermelindis

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor Thrypa » wo jun 16, 2010 7:37 pm

Kuiken heb je ook heel zeker, voor de rest ben ik er niet zo bekend mee ^^
Op http://www.prooidier.nl/ vindt je nog wat meer info :) kan je ook bestellen, maar diepvriesdingen uit nederland zijn niet zo ideaal denk ik :p

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor nielsvl » wo jun 16, 2010 7:50 pm

Is te zien wat je bedoeld Mies, een diepvriesproduct van Nederland naar Belgie laten versturen met een gewone pakjesdienst zal inderdaad een half ontdooit product opleveren. Als het echter om de kwaliteit gaat is het omgekeerd, veel van de ingevroren producten hier komen uit oostbloklanden, en de voeding die die beesten krijgen om vetgemest te worden is vaak niet ideaal... Voeding die in België of Nederland geproduceerd is zal dus vaak van hogere kwaliteit zijn...

Sommige roofvogelkwekers kweken zelf hun gerief, anders is het inderdaad in speciaalzaken te doen, en die zijn moeilijk te vinden... Beperkingen zijn er niet; je mag kuiken, kip muis, rat, cavia, hamster, konijn, duif, ... allemaal geven. Enkel nooit varkensvlees geven. Als je zaken zou bakken doe je er ook geen kruiden op.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor jeanine » wo jun 16, 2010 9:00 pm

Niet te dikwijls kuiken geven, is vergelijkbaar met het geven van een ei. Krijgen er heel slappe stoelgang van, ook al gelezen dat de hardere stukken poten en snavel soms verwondingen in de slokdarm of bekje kunnen geven. Ik kocht mijn prooien in een winkel waar men voer voor de roofvogels verkocht. Zij hadden daar verschillende broedmachines staan om eieren uit te broeden. Kwartel, cavia, rat ,muis, kuiken,duif zowat alles was daar te verkrijgen. Deze handel werkte onder toezicht van het voedselagentschap. Als ze goed prooi eten met alles er op en er aan moet er geen brok gegeven worden. De meesten geven het wel nog erbij voor het gemak. Is ook gemakkelijker als ze op logement moeten gaan of mee op vakantie. Op warme dagen tijdig vervangen en op normale temperatuur na 24 u alles in de vuilbak en vers geven. De prooidieren 4u uit de diepvries leggen voor ze het krijgen. Half vervroren vlees is niet goed om te geven. Prooi voeren is niet de goedkoopste manier van voeden. Ik betaalde ongeveer €16 voor 1 kilo gemiddelde grote muis. Kuiken is dan weer spotgoedkoop ik dacht €3 de kilo. De pinky's waar ze mee beginnen zijn peperduur en worden dikwijls per stuk verkocht. Hier aten ze ongeveer 60gr. vlees per dag per fret, in de winter meer en in de zomer minder.Ook nog brok in de kooi voor wie geen prooi wou eten.Veel uitleg kan je terug vinden bij voeding, Raven heeft er een hele uitleg gedaan en ik zelf heb de ervaringen hier met muis en eendagskuiken geplaatst ;)
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor Thrypa » wo jun 16, 2010 10:26 pm

@ Niels, ik heb dus idd over de levertermijn en het ontdooien ^^
Hoe het zit met de kwaliteit weet ik echt niet :)

HERMELINDIS
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 4:45 am
Locatie: Onze Lieve vrouw waver

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor HERMELINDIS » wo jun 16, 2010 11:15 pm

Ik kocht mijn prooien in een winkel waar men voer voor de roofvogels verkocht. Zij hadden daar verschillende broedmachines staan om eieren uit te broeden. Kwartel, cavia, rat ,muis, kuiken,duif zowat alles was daar te verkrijgen. Deze handel werkte onder toezicht van het voedselagentschap.
waar was dit ? En weet je of diewinkel er nog is?
thx allemaal voor de info

greets Hermelindis en de vlees etende bende ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: woed woed joepie ikke kei blij en trots

Berichtdoor jeanine » do jun 17, 2010 8:18 am

Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten