prooidier winkels en leveranciers

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
moondust
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 10:56 am
Contacteer:

prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor moondust » wo jul 20, 2011 1:49 pm

Kan iemand me zeggen waar hier ergens prooidier winkels of leveranciers zijn? Ik woon in Belgisch Limburg en zoek iets dat ik gemakkelijk zelf kan afhalen ofzo. Het enige dat ik tot nu toe gevonden heb is www.lupa-diervoeding.nl maar dat is telkens een heel stuk rijden als ik wil afhalen of 15-20 euro verzendkosten betalen want verzenden is pas gratis boven de 125 euro maar mijn diepvries is niet zo groot dat ik zoveel kan bestellen ineens, dus ik wil graag ergens anders terecht kunnen, als iemand wat weet?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor a3ke » wo jul 20, 2011 2:04 pm

Wij halen alles bij Yorki

Vlak aan den A12 Antwerpen-Brussel

http://yorkilonderzeel.blogspot.com/

Schijnt in grobbendonk ook iets te zijn , maar onbevestigd

Voeders Van den Berghe
Leopoldstraat 112
2280 Grobbendonk
Tel: 014/51.99.36
GSM: 0477/77.97.04
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
moondust
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 10:56 am
Contacteer:

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor moondust » wo jul 20, 2011 2:09 pm

Dat is helaas ook te ver, dat is anderhalf uur rijden voor mij... en dat is ontdooid als ik thuiskom. :s

Gebruikersavatar
moondust
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 10:56 am
Contacteer:

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor moondust » wo jul 20, 2011 2:17 pm

Oh ik heb er eentje gevonden, heb net ff rondgebeld.... kheb eigenlijk een beetje proberen logisch na te denken :idea: . Deze winkel verkoopt reptielen en slangen hoofdzakelijk dus ik dacht.... slangen eten toch ook muizen e.d. en ja hoor, hebbes !!! :king:

http://www.kameleon.be/

De winkel ligt in Kuringen, op hun website staat wel geen info over diepvriesvoeding.

Toch bedankt.... maar misschien is het wel een goed idee dat iedereen hier noteert waar hij/zij z'n diepvries prooidieren koopt.

:)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor Margiet » wo jul 20, 2011 3:13 pm

Ja, idd, in Hasselt heb je de Kameleon, daar heb ik ooit, heel lang geleden (2002) ons Domino'ke, mijn allereerste eigen fretsel, gehaald!! ;) In een winkel, echt niet verstandig heb ik ondertussen allang geleerd, maar 't was een schat van een fretje, ik heb haar bij me mogen houden tot februari dit jaar ...

Wat de diepvriesvoeding betreft daar, in de hoeveelheid dat wij het hier nodig hebben, is het daar heel wat duurder dan bv bij Yorki, de winkel die Davy hierboven aanhaalde. Dankzij hem halen wij onze pups hun eten nu ook daar en als je het in kleine hoeveelheden aankoopt kan je het nog altijd in een diepvrieszak steken tot thuis, he, dat ontdooit echt zo snel niet. ;)

Over hoeveel kg dacht je zoal? Anders eens kijken of Davy of wij het eens niet kunnen meebrengen voor je??
Afbeelding

Gebruikersavatar
moondust
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 10:56 am
Contacteer:

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor moondust » wo jul 20, 2011 4:01 pm

Oh dat zou geweldig zijn... !! Ik heb geen idee van hoe groot zo'n zak is per gewichtseenheid.... Ik heb enkel een dubbel vriesvak boven een koelkast waar ik ook nog m'n eigen vriesproducten in moet steken dus ik kan niet zo heel veel steken maar ik heb geen idee van de grootte van zo'n zak dus. Het is de eerste keer dat ik zo'n voeding dien te kopen omdat ik drie nieuwe fretjes ga hebben vanaf zaterdag en die zijn met prooidier grootgebracht.

Gebruikersavatar
moondust
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 10:56 am
Contacteer:

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor moondust » wo jul 20, 2011 4:15 pm

Ik heb m'n Remy ook bij de Kameleon gehaald zeven jaar geleden. Ik was nu weer gaan kijken maar de fretjes zijn daar echt niet goed. Eentje viel me meteen aan en hing al aan m'n vinger. En ik vind ook dat ze enorm duur geworden zijn, compleet onbehandeld, onopgevoed, niet geënt en alles.... niks nada, even duur als bij een kweker. En dan zijn de 'speciale' kleuren ook nog 70 euro duurder ofzoiets.... hun uitleg was 'wij moeten belastingen betalen'.... mijn vraag aan hen bleef onbeantwoord : 'kosten speciale kleuren fretjes dan zoveel meer aan belastingen en hoezo moet ge op een fret meer belastingen betalen dan op een reptiel?'

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor jeanine » wo jul 20, 2011 6:11 pm

Ik kocht vroeger mijn prooidieren per kg. Het was in een verdeelcentrum waar voeding voor roofvogels werd verkocht. Deze heb ik gevonden in Grobbendonk, misschien ook een optie?
http://www.easywebshop.com/hondenvoeding/
Je kan alvast beginnen met kwartel, kip, konijn, duif uit de supermarkt te geven tot je aan prooidieren kan geraken. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor Margiet » wo jul 20, 2011 9:05 pm

Ik heb m'n Remy ook bij de Kameleon gehaald zeven jaar geleden. Ik was nu weer gaan kijken maar de fretjes zijn daar echt niet goed. Eentje viel me meteen aan en hing al aan m'n vinger. En ik vind ook dat ze enorm duur geworden zijn, compleet onbehandeld, onopgevoed, niet geënt en alles.... niks nada, even duur als bij een kweker. En dan zijn de 'speciale' kleuren ook nog 70 euro duurder ofzoiets.... hun uitleg was 'wij moeten belastingen betalen'.... mijn vraag aan hen bleef onbeantwoord : 'kosten speciale kleuren fretjes dan zoveel meer aan belastingen en hoezo moet ge op een fret meer belastingen betalen dan op een reptiel?'
Ondertussen weet ik van iemand (en daar mag ik echt wel op vertrouwen) dat de Kameleon met andere kwekers werkt. Diegene die tot een jaar of 2 à 3 terug de fretten "leverde" is ermee gestopt. Jammer want al was het een winkel, ze hadden geweldig leuke, lieve en gezonde fretten!! :domhoog:

Over het eten straks meer, nu hier eerst eten maken!! ;)
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor JajaChu » ma okt 03, 2011 4:33 pm

Zijn er mensen van regio Gent die goede prooibronnen weten?
Wij voeren enkel vers aan onze fretsels en vooral de muizen zijn hier enorm in trek maar ondanks het feit dat het mij een raadsel is waarom, kosten die piepers gewoon erg veel... Voor 1kilo muisjes kan ik ongeveer 10kilo andere verse producten aankopen!
Daarom, aan alle vers voerders of mensen die muizen bijgeven, waar zijn de piepende bronnen in regio Gent/Oost-Vlaanderen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: prooidier winkels en leveranciers

Berichtdoor jeanine » ma okt 03, 2011 7:06 pm

Ik kocht de muizen in Zelzate, de hoeveelheden kon ik daar min of meer aanpassen per kilo.
http://www.hetlozevissertje.com/
Ook in Ledeberg kan je er kopen maar wel per doos dacht ik en het telefonisch contact verliep wel moeilijker daar.
http://falconeryhihanska.skynetblogs.be/
Leverancier Ledeberg en ik dacht idem voor Zelzate
http://www.kiezebrink.eu/index.php?pid=5&mod=dv
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten