Vacht, ..

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
YNK829
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 11:06 am

Vacht, ..

Berichtdoor YNK829 » zo apr 22, 2012 7:31 pm

Hallo allemaal, tijdje geleden dat ik nog iets op het forum postte, maar zit met een vraag, 2 eigelijk.

eerst en vooral, mijn Stormke heeft nogal een ruwere vacht, is dit normaal, of kan ik hier iets aan doen, voeding veranderen ofzo, momenteel krijgt ze ferret pro.

tweede vraag, ze is de laatste tijd wa afgevallen, nie veel ma toch wel merkbaar, ik weet nie of da komt door het weer, seizoen of iets dergelijks, ziek lijkt ze nie te zijn want ze is nog altijd even actief als vroeger, ze eet nog altijd goed en drinkt ook nog steeds, kortom ze blijft dezelfde als toen ma is wa afgevallen. vond het het vragen waard, mss maak ik mij zorgen voor niks, ma ik ben liever zeker dat er me mijn hartediefje niks mis is.

Bedankt voor de antwoorden die komen :D

Groetjes van Storm en mijzelf

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Vacht, ..

Berichtdoor jeanine » zo apr 22, 2012 7:56 pm

Dit gaat over Storm van bij Dai? Is Storm al gecastreerd of andere maatregelen genomen?
Afbeelding

YNK829
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 07, 2011 11:06 am

Re: Vacht, ..

Berichtdoor YNK829 » zo apr 22, 2012 8:21 pm

Ja ze heeft een chip gekregen tegen het loops zijn.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Vacht, ..

Berichtdoor jeanine » zo apr 22, 2012 8:44 pm

Ik vroeg dit omdat een loops moertje soms slechter in de vacht komt te zitten. Je moet er rekening mee houden dat het implantaat (geen chip voor identificatie) nog enkele weken op resultaat kan laten wachten. Ze heeft toch geen koffieboontje nu? Dit met op de achtergrond dat er al melding gemaakt is van implantaten die niet de gewenste uitwerking hadden bij jonge dieren.
Als dit alles niet het geval is kan een andere oorzaak gedacht worden zoals haar voeding. Het vermageren op zich is niet echt een groot probleem als dit niet meer dan 1/3 lichaamsgewicht is. Tijdens de zomer hebben fretjes minder een vetlaagje nodig dat er weer bijkomt op het einde van het jaar als de nachten langer en kouder worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Vacht, ..

Berichtdoor daikiri » ma apr 23, 2012 7:25 pm

hey daar
ons Storm is aan het ruiven en daardoor zal ze tussen haar oude haren een nieuwe vacht krijgen en idd dat is nogal wat stoppelig..
verder zal ze idd haar wintervet wat aant verbranden zijn denk ik
groeten dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Vacht, ..

Berichtdoor JajaChu » wo apr 25, 2012 5:12 pm

Ik zat net hetzelfde als Daikiri te denken...
Ook hier hebben ze in de winter een zachtere vacht en hebben ze zoals logisch is bij fretten een gezond vetlaagje als bescherming tegen de kou.
Zowel dat vetlaagje als de winterdons verliezen ze nu tijdens de rui... ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten