Pixel de bijtgrage fret

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » di aug 06, 2013 9:42 am

Snel een vraagje: Pixel perforeert mijn handen ( en ook de plooitjes van mijn knie, :hammer: dit doet zo'n pijn! )
En blazen op zijn snoet en foei zeggen lijkt hem alleen maar bozer te maken. En hij komt dus telkens terug om te bijten. En hij bijt wel sterk door. Ik zie hem erg graag, maar dan heb ik toch zo'n zin om hem achter het behang te kleven :D
En ik heb al minstens honderd trucjes geprobeerd, van op de andere topics maar het lijkt erop dat straffen hem niet goed zint en veel "brave Pixel, ooh wat ben jij lief" gebruiken lijkt ook niet helemaal door te komen. Zelfs de lekkere verse stukjes kip ziet hij niet als beloning.
HELLLUUUUUP
Make it stop :bow:

edit: hij is sinds donderdag 1/08 gecastreerd, misschien is hij nog een beetje boos dat we iets gestolen hebben?
Dus nu een echte frettenvent eh Oma :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor jeanine » di aug 06, 2013 5:07 pm

En blazen op zijn snoet en foei zeggen lijkt hem alleen maar bozer te maken
Milo een doodbrave fret werd heel erg boos als je hem in zijn nekvel nam. Deze straf werd afgevoerd daarna.
En ik heb al minstens honderd trucjes geprobeerd
Straffen doe je best steeds op dezelfde manier. Anders snapt je fret niet wat je doet. Als je fret het bekijkt als een spel is het niet de juiste straf voor hem. Ik heb onlangs nog het vb gegeven van Buster die het slepen over de grond ervaart als spelen, met een wardance als gevolg.
Pixel zal vermoedelijk wat in de war zijn nu. Het bezoek aan de da + de verhuis. Geef hem een beetje respijt daarvoor, laat hem tot rust komen. Stress kan ook bijten veroorzaken ;)
Een fret probeert de overhand te nemen en meermaals in zijn leventje. De minst leuke periode is op weg naar de volwassenheid. Menig frettenhouder wordt gebeten in die periode. Je moet duidelijk laten voelen dat jij de baas bent, ook al staan er tranen in je ogen van de pijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » di aug 06, 2013 5:39 pm

Tessa, vermits Pixel ineens weer doodbraaf werd toen hij "oma" zag vorige week, zit het braaf zijn er echt in, hoor! ;)

Ma ja, ik heb het nog gezegd, mss mist hij toch ergens wel een vriendje om écht de fret mee uit te hangen?? :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » di aug 06, 2013 5:59 pm

Tessa, vermits Pixel ineens weer doodbraaf werd toen hij "oma" zag vorige week, zit het braaf zijn er echt in, hoor! ;)
Ik vond het vreemd dat hij zo lief was bij oma, doen wij iets verkeerd? :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor jeanine » di aug 06, 2013 7:29 pm

Tessa, Pixel is je eerste fret dacht ik? Een fret moet je leren lezen. Gedraagt zich anders dan een poes of hond. Zo lang je de lichaamstaal van Pixel niet verstaat is het moeilijk om hem een stap voor te blijven. Voorkomen is bij bijten even belangrijk als straffen. Als je op voorhand kan zien wat zijn bedoeling is moet je vaak niet straffen, maar de gelegenheid gebruiken om ze op andere gedachten te brengen. Gebruik speelgoed om hem mee af te leiden indien hij wil bijten.Onderschep hem tijdens zijn aanval nog voor hij bijt, door hem op de juiste manier snel op te nemen en even vast te houden. Er zijn zovele manieren om hem te laten merken dat jij baas bent zonder te moeten straffen. ;) Een fret voelt heel erg goed als je onzeker wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » di aug 06, 2013 9:06 pm

Tja, Jeanine heeft het idd heel juist uitgelegd en ik vat het soms korter samen, ik vermoed gewoon dat ik fret geweest ben in mijn vorig leven! :rol:

Ook een beetje "fret-zijn" voorkomt heel wat problemen maar feit is dat mijn toon blijkbaar na maanden nog herkenbaar klinkt voor die snotjes. Ik zag gisteren (EINDELIJK !!) Tom & Jerry terug, had zelfs open schoenen aan en "nee" op mijn toon was meestal dadelijk voldoende om hen te doen stoppen met wat ze zouden gaan doen! ;)

Poison en Ivy zijn net naar huis, één "awel??" tegen Poison was genoeg om haar terug tot de orde te roepen terwijl Jef geen sokken zonder gaten meer heeft dankzij dat klein geweld! :lol: Mijn kinderen luisterden ook al naar mijn toon dus denk toch dat daar ook een deel van het succes inzit! Dadelijk streng genoeg zijn, geen verwittigingstoontje, geen alstubieft-toontje, dadelijk laten merken dat iets NIET mag en anderzijds natuurlijk ook dadelijk de hemel in prijzen op een uiterst vriendelijke toon als ze iets flinks doen ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » di aug 06, 2013 9:51 pm

Ikke mama graag ampeteren, want mama is een sacht voddeke foor mijn poepieoogjes. :rol:

Hoewel ik toch mezelf vaak streng vindt denk ik dat ik nog te lief klink ofzo :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » di aug 06, 2013 10:15 pm

:rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor jeanine » wo aug 07, 2013 9:37 am

Hoewel ik toch mezelf vaak streng vindt denk ik dat ik nog te lief klink ofzo
Je mag helemaal niet lief doen of klinken als hij bijt. Je moet hem laten gewaar worden dat je echt boos bent.
Ook hem negeren als hij stout is en niet knuffelen. Uit jou gedrag en bijhorende lichaamstaal moet blijken dat het niet kan wat hij doet. Je fret moet ook je lichaamstaal leren herkennen. Dit is iets dat van beide kanten komt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » wo aug 07, 2013 11:39 am

Ik doe mijn best, het was gisterenavond veel "NEEEEE!!!" :-x En altijd komt hij terug.
Blijven proberen.

Misschien kan ik grote baas overtuigen wanneer pixel leuk aan't spelen/vechten is met z'n broertjes op de BBQ ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor sah » wo aug 07, 2013 5:43 pm

Bij mijn fretten heb ik zelf toch het meeste bereikt met een boze stem (maar dan echt boos, niet gespeeld) en als dat niet lukt even laten afkoelen in de carrier of de kooi (en dan ook niet aankijken, want dat is ook aandacht geven). Mijn eerste 2 fretten waren hele brave fretten die ik adopteerde van dfa en dan heeft me dat nog een maand gekost (en ik was hond en kat al mijn hele leven gewoon) voor ik echt met hun kon communiceren. Als je hun achter het behang wil plakken mag je dat gerust heel boos tegen hen zeggen en hun dan 10 min negeren (mr geen 2 minuten en je dan schuldig voelen en knuffelen, want dan haalt het niets uit)
Ik ken verhalen waar bij het nekvel pakken en blazen enzo helpt, mr mijn eigen fretten, die lachen dan gewoon. (mr als ik alle hotelgangers hier bekijk...misschien heb ik niet de braafste fretten, de andere zijn altijd braver)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » wo aug 07, 2013 10:12 pm

Tessa, probeer eens "Awelllll", "Foei", "Niet doen", "Mag niet" en "Pas op, hé" ... (Dat laatste als je denkt dat ie iets gaat doen ;) )

Tis maar een idee maar mss herkent hij dat wél!! :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » do aug 08, 2013 10:18 am

Ik denk dat Oma haar stem magisch is... :shock:
"Pas op eh ..." *hihihihihi mama ik kom u bijten omnomnom* "FOEI" *hap hap hap hap*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Hobbes » do aug 08, 2013 11:16 am

Dat is het voordeel van een dove fret: ne vinger en een boos gezicht is ne vinger en een boos gezicht en geen stem hihi...alhoewel hij dan effe wegkijkt zo van: ik zie het niet, ik zie het niet :euh:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » do aug 08, 2013 11:50 am

Ik denk dat Oma haar stem magisch is... :shock:
"Pas op eh ..." *hihihihihi mama ik kom u bijten omnomnom* "FOEI" *hap hap hap hap*
Dat meent ge toch niet, hé??? :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor jeanine » do aug 08, 2013 5:35 pm

Het is de toonhoogte waarop je spreekt die het verschil maakt. Een hoge stem is lief en een lage boos. Stevig geluid boos of bijna fluisterend lief. ;)
Als wij hier in een lach schieten duiken Buster en Thirza onder de zetel. Je ziet dan vragende oogjes naar je kijken, van wat is dat nu weer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » do aug 08, 2013 6:10 pm


Dat meent ge toch niet, hé??? :rol:
Oh jawel! Nu heb ik mijn benen en voeten maar gewoon ingepakt, ZWETEN :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor Margiet » do aug 08, 2013 7:16 pm

Ge gaat em eens op logé moeten sturen als dat zo doorgaat (als de drukte voorbij is) ofwel eens langskomen, zodat ik het eens voordoe ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor TessaCornelis » do aug 08, 2013 7:40 pm

Ge gaat em eens op logé moeten sturen als dat zo doorgaat (als de drukte voorbij is) ofwel eens langskomen, zodat ik het eens voordoe ... ;)
Langskomen is niet zo makkelijk, nu ik mijn kleine autootje niet meer heb :( Zoals ik al zei, hier ben je zeker en vast ook welkom als je terug wat tijd vindt :-)
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: Pixel de bijtgrage fret

Berichtdoor maltrix » vr sep 13, 2013 10:01 pm

och, pioson daar wijs je ene en die is weg, maar die bijt ook ni om te bijte enkel als ze zo zot als een achterdeur staat :)

terwijl ivy die bijt om te bijte, die zie u en die vliegt op u voete en dan ist al te laat. of die lekt even poeslief en dan heeft ze u weer onverwachts vast....
nu jah onverwachts voor ons natuurlijk ook niet meer maar glenn is weer aant zagen hierzow omdat weer erg is. kweet soms ook niet meer was doen mjah de glenn heeft een fort rond zijn bureau gebouwd dus die is veilig zodat ze rond kunne lope maar als die film wilt zien met mij dan moet de in de kooi tenzij ze ligt te slape want dan sta ze klaar met haar tandje.

heel soms lukt da wel zo een stap voor zijn of ze op andere gedachte brenge maar eens ze gebete heeft...
of als je boos wijst als waarschuwing dan dijnst ze als het gek naar achter, want ze weet verdomd goe wat ze doet en dat ni mag!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten