afscheidingen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

afscheidingen

Berichtdoor TessaCornelis » wo jan 08, 2014 9:07 pm

Nog eens een vraagje...

hebben jullie een idee hoe je ruimtes kunt afsluiten, ik zou graag mijn keuken fretvrij houden. (Zoals Margiet platen heeft staan tussen deuropeningen)
Enige probleem is dat ik niet mag boren in mijn muren en dus niets kan vastmaken. Het zou ertussen moeten spannen en ferretproof zijn. :hammer:
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor maltrix » wo jan 08, 2014 9:38 pm

heb je fotot van de desbetreffende ruimte of plaatse waar je precies wil afbakenen? dat gaat helpen om een oplossing te vinden :D

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor a3ke » wo jan 08, 2014 9:50 pm

Ne goeie schrijnwerker hebben gewoon , meer hebt ge ni nodig

Onze platen klemmen 70 % goed en al ruim 2 jaar nu

Buiten beetje verf af de kozijnen van de deur is er geen schade
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: afscheidingen

Berichtdoor SuzyNL » wo jan 08, 2014 10:49 pm

Hier zit klittenband tegen de deurpost aan die je op kunt plakken, heb metalen deurposten namelijk.
Een PVC U-profieltje en van PVC schrootjes een schot gemaakt die ik erin kan schuiven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor jeanine » do jan 09, 2014 7:01 am

Hier meerdere manieren in gebruik, zo dat jezelf geen schade aanricht.
De achterdeur: gordijnrails gekleefd aan de zijkant van de muren. Een in te schuiven schot sluit mooi af.
De tussendeuren: een zware karton dat netjes in de deuropening kan geklemd. Heel gemakkelijk weg te nemen en absoluut geen sporen.
De deur van de frettenkamer: is een hele constructie bij gebrek aan een goede karton nog. Een doos van het tv toestel met een zak YN tussen een tafel en de doos.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: afscheidingen

Berichtdoor nielsvl » do jan 09, 2014 10:10 am

Als je echt geen schade wil en niet kan vijzen/boren kan je bijvoorbeeld een tussenschot maken dat in het midden verticaal dubbel plooit. Volledig uitgeklapt is het dan even breed als uw deurgat met aan de zijkant een U-profiel dat achter en voor die latjes in het midden van de omkisting van uw deur gaat.

OF

Je doet gewoon de deur toe...

OF als je geen deur hebt:

Goedkoop kinderhekje gaan halen en plexiglas tegen vijzen langs de kant van de fretten.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor kysimoza » do jan 09, 2014 11:40 am

Ik heb dat indertijd gedaan met een grote kartonnen doos die openlag naar hunne kant ze kruipen daar graag in en daarachter een stoel gezet. Nu kan ik aannemen dat niet alle fretsels zoals hier braaf die doos gaat laten staan.
Wat ook helpt is een plaat en die blokeren tussen u deuropening waar de deur scharnieren zijn en de deurkast. Om de deur open te houden zet ge vanboven een isemo (die witte bollekes) of dergelijke dat u deur niet tegen u plank komt :)

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: afscheidingen

Berichtdoor Kimster » di jan 21, 2014 11:14 pm

Wij hebben een dun plaatje op maat laten zagen en het past perfect tussen de deuropening zonder dat er iets van geboor aan te pas kwam.

Volgende maand verhuizen we en moeten we ook weer op zoek naar nieuwe frettenoplossingen zoals hoe ze van een open draaitrap te houden :euh:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor jeanine » wo jan 22, 2014 8:54 am

Op de frettenkamer is er een molenaarstrap die ik met een op maat gesneden zware karton fretveilig maak. Geplaatst op de derde of vierde trede, niet hoger. ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: afscheidingen

Berichtdoor Peewee » ma jan 27, 2014 11:57 am

kinderrekje met daar een 3mm plaatje aan bevestigt,... klaar ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 17 gasten