vlooien?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Bagje
Berichten: 98
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:14 am

Berichtdoor Bagje » do mar 01, 2007 9:49 am

Hallo frettenvrienden,

Ik heb het idee dat Yuki last heeft van vlooien,ik heb em gisteravond geborsteld
en meteen gekeken of er neten zaten of vlooien heb niks kunnen ontdekken.
Zal ik de fretten voor de zekerheid een behandeling geven?
Voor zover ik weet kan dit met Frontline,maar is dit niet te agressief voor hun?
Het .
kan natuurlijk ook een allergische reactie zijn op het voer,het spul in de poepbak
Of de voeding.
Als dat zo is word het moeilijker om er achter te komen.
Yuki is half angora kan het daar mee te maken hebben? of z'n kleur het is een albino.
Nou dit zijn een heleboel vragen.
Hopelijk hebben jullie tips of info.
Alvast bedankt.
Hoi Bagje hier!!!!!!!!!en Sjonnie en Yuki

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 01, 2007 10:03 am

ik heb ook enkele vraagjes...
waar krabben ze juist krabben ze in de streek van de oren of is het op hun lijfje zelf da er gekrabt wordt.
(was jij ni die gene da slecht grint gebruikte kan er ook me te maken hebben)
stof is ni goe voor hun lucht wegen en voor hun pels.
gebruik ander grint en was ze dan is gewoon met helder water.
kuis de kooi grondig en je gaat zien da het misschien al vele beter is
( als het da natuurlijk is he)
maar laat ons in ieder geval iets van je horen. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do mar 01, 2007 12:07 pm

Is je fretje in de rui?
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do mar 01, 2007 12:50 pm

ik denk dat stronghold puppy/kitten wel veiliger is voor fretjes dan frontline.

Het kan natuurlijk ook wel zijn wat Chuckie zegt want het is wel de moment voor de rui.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Bagje
Berichten: 98
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:14 am

Berichtdoor Bagje » do mar 01, 2007 9:34 pm

Hoi,

Ik gebruik grit speciaal voor fretten,maar ben van plan ook andere merken te proberen.
Gewoon om te testen welke het beste bevalt.
Hij krabt op z'n lijfje,ook wel z'n koppie.
Ik denk nog niet dat ze in de rui zijn omdat er niet veel haar in de borstel zat.
Het zal zullen wel beginners zorgen zijn,je wilt immers het beste voor de beestjes.
Je houdt ze nauwlettend in de gaten,dan valt alles op.
Maar ik hou ze in de gaten.
Bij Casper heb ik vandaag shampoo besteld en oorreiniger,vlooienspray hebben we nog.
Bedankt voor jullie adviezen.
Hoi Bagje hier!!!!!!!!!en Sjonnie en Yuki

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma mar 05, 2007 8:42 am

Probeer dit eerst eens even voor je met vlooienspray op je fretje gaat beginnen spuiten!! Leg eens 2 velletjes witte (helemaal wit hé, niet met olifantjes ofzo) keukenrol onder je fretje en ga eens met een kam tegen de richting van zijn/haar haren in en terug. Wrijf dan nog even met je hand door de haartjes. Als je dan op je velletje witte/donkere bolletjes ziet liggen is er idd de mogelijkheid dat je met vlooien zit. Ga toch niet zomaar met Frontline je beestje te lijf, dat kleine ding kan echt de hoeveelheid van een (zelfs kleine) hond niet verdragen. Bel even naar de Da en vraag hoeveel van die verstuivingen je mag aanbrengen op je fretje, dat zal echt niet veel zijn. Verdeel de verstuivingen goed in en door de pels maar zorg ervoor dat je diertje niets in oogjes, mond of neusje krijgt. Dat is echt gevaarlijk. Ook kan je fretje behoorlijk ziek worden van teveel Frontline, dat lichaampje kan die stof die het inademt niet verwerken als je teveel geeft. Daarna zou ik hem/haar enkele maanden verder behandelen met Stronghold of Advocate, dat is een veiligere én handigere manier van ongediertebestrijding. Veel succes!!
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten