waarom verstoppen ze alles

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
rusty5
Berichten: 0
Lid geworden op: vr apr 04, 2008 12:06 pm

Berichtdoor rusty5 » vr apr 11, 2008 9:51 am

Hallo,

Ik vroeg me af waarom fretten alles verstoppen? 'Just for fun' ?Of is dit misschien nog een overblijfsel van een wild instinct gedrag,zoiets als hamsteren voor slechtere tijden.Hoewel ik mij dan wel de vraag stel of die van mij denken dat er een handoeken en kousennood gaat komen, want dat verstoppen ze evengraag als stukken oud brood en frettensnoepjes .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 11, 2008 10:35 am

Ik denk dat het een vorm van hamsteren en fun is, je kan nooit weten of die sokken niet nodig zijn om een nestje te bouwen. Opgelet met brood dat is niet zo gezond om te eten voor de fretten. Louisa heb ik deze week met een zaklampje zien vertrekken, ze was als de wind om het te verstoppen. Wat ze daar nu mee moet aanvangen zou ik ook niet weten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr apr 11, 2008 11:05 am

@ Jeanine: die zaklamp is voor als jullie gaan slapen zijn en zij nog even willen spelen of een boekje lezen :) Of wie weet gaan inbreken bij de buren :D
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 11, 2008 11:15 am

:D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr apr 11, 2008 1:08 pm

ons nick vroeger was daar ne krak in.
ik had zoveel sportkousen meneer is bij ons gekomen en
had er in eens gene ni meer ~0 dan hadden we maar besloten da nick ni meer
in de badkamer mocht komen.
was wel gemakkelijk want mijn ex diene liet altijd alles maar liggen en van dan af ni meer.
waar een fret ni goe voor is he!:D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr apr 11, 2008 1:28 pm

als Dokus hier kousen of 'kweet niet wat komt pikken..
vind je die achteraf altijd achter de zetel terug............... met een gat erin weliswaar :-((((

de andere 2 fretties houden zich allechance niet bezig met die pik-praktijken en zeker niet met kapotbijten
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr apr 11, 2008 1:47 pm

kousen geraken ze bij ons ni aan maar al de rest wat er zo eens op salontafel kan liggen zoals aansteker of balpen dat vinden we dan ook achter de zetel terug.
Er heeft zelf al eens één een o.b uit mijn handtas gaan pikken ~0 (@) dat ik dan ook achter de zetel gevonden heb.
Al hun speelgoed verstoppen ze wel eens ofwel achter de video en dvd ofwel achter de zetel , waarom ze dat doen weet ik ook ni maar in ieder geval amuseren ze hun daar mee. :P ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr apr 11, 2008 1:50 pm

Toevallig dat deze vraag nu net gesteld wordt :) !! Vorige week waren we Kiara kwijt en vermits ons meisje doof is kan ik dus roepen tot ik een ons weeg, hé, daar komt ze totaal niet voor!! Dan maar geklopt op en tegen de plaatsen waar ze normaal slaapt, want daar wordt ze wel wakker van. Geklopt tegen de oude frigo die niet meer werkt maar als kast gebruikt wordt, want daar ligt ze meestal onder, geklopt tegen de "gewone" frigo, tegen de keukenkast enz ... maar niks Kiara. Ben dan doodongerust op de grond gaan liggen, moest heel hard zoeken naar een zaklamp want ons goede lamp zijn we al ff kwijt en ja hoor, onder de oude frigo, achter het rooster, lag ons juf te slapen. Op zich niks speciaals, maar wat zie ik rond haar liggen??? Een stuk of 10 sokken! Geen wonder dat de paren hier telkens alleen uitkomen na de was!! Ik steek ze met 2 in de wasmand en krijg er altijd maar eentje terug!! :P :P

Gisteren hebben we dan daar eens alles opgeschoven om te stofzuigen en te dweilen en amai, deed ik me daar een vondst!! Idd ettelijke sokken, pluchen beestjes, stukjes gestolen koek uit Caro 's schooltas, de borstel van de kat want daar zat rubber aan (nu niet meer, alleen nog afgeknabbelde stukjes!!), een leeg pak melk en ... de verdwenen zaklamp, ook half verorberd!! :D

Tja, een leuk spelletje is het blijkbaar wel, want elke avond zie ik hen hier stuk voor stuk achter die frigo inkruipen! Nu weet ik tenminste waarom!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr apr 11, 2008 5:08 pm

Het leukste dat ik hier mee maakte was met Tootsie. Die zit in tante haar handtas te rommelen en plots roept tante "hij heeft wat gepikt uit mijn handtas". Ikke dus achter den Toots aan en meneer zit in de schuif met ????........... een stuk droge saussis uit tante haar handtas. Geen wonder dat handtassen zo een aantrekkingskracht hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr apr 11, 2008 5:15 pm

Awel das bij ons ook het geval als we bezoek krijgen en de mormeltjes lopen rond (wat dus meestal het geval is als we thuis zijn ) moet ik zeggen u schakoche is toch toe he anders kan het zijn da ge het één en ander kwijt zijt tegen straks :P :D Das het eerste wat die snotneuzen gaan verkennen bij bezoek
(goe opgeleerd he ) :D :P ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » vr apr 11, 2008 5:22 pm

haha ^^
bren nu nog leren de portemonee's te stelen,
en uw schatte verdienen hun eten zelf terug :D
Xim verstopt ook alles, van haar koekskes, tot mijn koeken (soldatenkoeke:D),
Kousen, kammen, speeltjes, enalles :)
x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Soeze
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 7:48 pm

Berichtdoor Soeze » vr apr 11, 2008 5:59 pm

loes is daar ook een krak in. zeker het stelen van o.b.'s. het is net of ze daarop gefocust is. mijn vriendinnen weten nu dat ze hun sjakoch in de hoogte moeten zetten of ze is er meeweg. ook met (grote) pluche beestjes. het is dan heel grappig als je haar ziet lopen met een beertje dat groter is dan zichzelf :D :D

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » vr apr 11, 2008 7:47 pm

Ik heb hier ook 2 echte verzamelaartjes.

Midas verzamelt vooral schoenen (die van koen dan, die van mij zijn altijd mooi opgeruimd :)), sjakosjen! (jaja die sleept heel uw sjakosj meer achter de zetel als ge ni oplet) en pluchen beerkes.
Indra daarentegen alles waar plastic rondzit, plastieken zakdoekjes bijvoorbeeld maar heel vaak computerkabeltjes die in plastic verpakt zijn (mijn vriend heeft een bedrijfje in pc's, vandaar :)) Indra verstopt haar "vondsten" vooral in haar kooi (wel grappig zicht als ge zo'n fret ziet lopen met ne netwerkkabel, als ze nunog haar eigen netwerkje bouwt kan ze nog een forum beginnen over al die rare baasjes lol) en Midas verdeeld zijn vondsten over verschillende plekjes in huis (achter de zetel, achter de tv, onder bijzettafeltje...)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr apr 11, 2008 7:59 pm

Hier slepen ze ook alles mee, van grote fleece dekens uit de zetel tot een poepschepje dat ik bv. per ongeluk op de salontafel liet liggen. Zelfs een klokje van winnie the pooh steelt ze van zo een hoekplank en sleept ze onder de zetel. Pluche balletjes die voor haar gekocht zijn en die ze uit een pluche kubus moet halen steekt ze dan tussen computer en meubel in of tussen de kabels. Maar als ze in uw handtas geraakt pikt ze direct mijn oortjes van mijn gsm, ze is nogal hoog technologisch aangelegd! Tibo houd dan weer meer van flessenstopsels te verstoppen en kan zich daar echt lang mee bezig houden. Zo zie je, elk heeft zijn hobby's hier. ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za apr 12, 2008 12:58 pm

Milo kent er wat van als je de geldbeugel laat liggen, hij krijgt die open en is verslingerd op de bankbiljetten. Zo vond ik een lege geldbeugel terug en overal bankbiljetten. Zal met hem eens naar de bank moeten gaan, wie weet wat hij me allemaal komt brengen :D :D Verder de dagelijkse verhuis met muizen, Toots en Milo houden elk van een andere bergplaats voor de muizen, dus altijd werk aan de winkel.
Afbeelding

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » za apr 12, 2008 7:05 pm

ik heb daar ook nog een vraagje over.
Is het zo dat vrouwtjes meer versteken dan mannetjes?

Ik heb hier twee mannetjes en het enige dat ze verzamelen in hun pijp is een konijnevelletje-speeltje, eten en een steen.
Spijtiggenoeg kan ik er dus niet meer aan :-) Ik zou echt een moord doen om te weten hoe hun pijp eruit ziet vanbinnen, maar ja ik kan die beestjes dat toch niet aandoen puur uit nieuwsgierigheid, ze hebben het immers eerlijk gestolen :P
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
marieke*
Berichten: 150
Lid geworden op: di aug 21, 2007 11:39 am
Contacteer:

Berichtdoor marieke* » za apr 12, 2008 7:12 pm

ah jeanine,
Hier ook, Als er iets als eerst verstopt word,
zijn het de muizen ^^
En dopkes van hun ballebad :d
Eigelijk, alles wat ze versleept krijgt ^^
Myn venteke doe daar nog ni aan mee,
diene probeert altijd met myn handen op stap te gaan..
jammer dat die vasthangen :D

x
[IMG]http://i115.photobucket.com/albums/n294 ... copy-1.jpg[/IMG]

I know there the only one that never would break my heart.

Gebruikersavatar
vickertj
Berichten: 13
Lid geworden op: di mei 15, 2007 6:15 pm
Contacteer:

Berichtdoor vickertj » zo apr 13, 2008 7:34 pm

hey,

ik denk dat dit puur is om te laten zien dat het van hem is en dat niemand anders er zou aan kunnen (mijn fret verstopt ook alles achter de tv-kast)
Een hond doet dit toch ook? maar dan in een kuil onder de grond :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten