wandelen met twee fretjes?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » wo mei 21, 2008 8:33 pm

Hoi,

zoals sommigen al gelezen hebben ga ik mij een tweede fretje aanschaffen.
Maar mijn vraag was: hoe zou ik nu deftig kunnen wandelen met twee fretjes? Want met yoshi wandel ik aan zo een uitrekbare lijn, waar zijn lijn van zijn tuigje aan vastzit. Maar als je dan met twee fretjes wandelt, kan dat toch moeilijk? Als ze het verdragen naast elkaar te wandelen zou ik ze naast elkaar vastmaken maar zonder moeilijkheden natuurlijk.. %)

help? :)

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » wo mei 21, 2008 9:26 pm

:P Hallo Olike,

Ik wandel wel met 2 zotte hondjes die telkens over elkaar crossen met zo een leiband.
Dus ben zeker dat dit je zal lukken!!!!!!!!!! :)
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo mei 21, 2008 10:05 pm

Met twee fretten wandelen is dubbel opletten. Hier verstaan ze de kunst om van leibandjes een vlechtwerkje te maken. Ik heb wel een goede truk gezien op de laatste frettenwandeling. Je verbindt de handvatten van de twee tuigjes aan elkaar en laat naargelang de noodzaak de ene kant langer dan de andere, geen geknoei met verstrengelde bandjes.
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo mei 21, 2008 11:03 pm

ik heb een gewone leiband en een uitrekbare en wat doe ik ik hang de gewone aan de draad van de uitrekbare
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 22, 2008 9:33 am

Als ik hier met 2 sloebers de tuin in trek heb ik zo 'n duo-riempje dat ik aan hun tuigjes vast maak. Dat ding komt op 1 punt dan samen en daar hang ik het (uittrekbaar) leibandje aan. Dan kunnen ze beiden even ver geraken, maar kunnen ze onderling niet verder dan die 15cm ofzo uit elkaar lopen en kunnen ze ook niet over of onder mekaar geraken. Zal even zien of ik een fotootje gemaakt krijg van dat "ding". Het bestaat zowel in 2 lijntjes als in 3 lijntjes samen. Het is behoorlijk handig in elk geval en te koop bij Zoomart Kontich. Waarschijnlijk ook op andere plaatsen hé, maar die van mij komen van daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 22, 2008 10:04 am

De duo- en trio-bandjes!! :)

Afbeelding

Afbeelding

Geen geweldige foto's, maar je ziet nu waarschijnlijk wel wat ik bedoel, hé? Succes met wandelen!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do mei 22, 2008 1:50 pm

Margit, ik had nu wel niet dit soort bandjes . Ik heb het nog meegemaakt dat Anais Chanel gewoon mee de trap op sleurde via de leibandjes. Ik had beide harnasjes aan 1 leiband bevestigd. Wel geen gewone frettenharnasjes maar van die rode voor ratjes enz.:( Het is waarschijnlijk een heel goed systeem als de fretten aan elkaar gewaagd zijn en goed aan het bandje meelopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do mei 22, 2008 1:51 pm

Bedankt margit ! ;)

morgen ga ik eens kijken bij Ambawa in Kampenhout. Iemand enig idee of ze dat daar hebben?

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » do mei 22, 2008 2:53 pm

Valt te zien wat voor fretjes het zijn he :P :D Ik moet da bij die van mij ni proberen zenne of ze zijn ribedebie :P
ja ja nog steeds op kleinste maat zet ik het harnasje maar tevergeefs (@) %)
Zitka en Ketje samen lukt wel en heb ook zo een rolleiband gekocht.
Maar in mijn geval met die speciallekes die da daar bij mij zitten heb ik ondervonden dat zitka gerust aan de lange leiband mag maar dat ik de meiden toch maar beter wa korter hou aan een gewone leiband voor als ze ineens hun harnasje aant uitspelen zijn :D %) :P ;)

Groetjes
Veel succes trouwens , maar jij zal zelf wel kunnen ondervinden wat jouw fretjes het leukste vinden en wat voor jou het gemakkelijkste is ;)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do mei 22, 2008 7:57 pm

margit kan je da zondag niet eens meebrengen?!
da lijkt mij wel iets voor onze fretjes ma kzou da graag eerst eens uitproberen of zij dat ook zien zitten voor ik zoiets koop.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr mei 23, 2008 12:22 am

Pogo en Angel kunnen ook perfect aan zo een duo maar jah tis te zwaar vo pogo nog he dien kleine loopt toch angel achterrna
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 68 gasten