Een beetje respect voor mijn oudjes!

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » za jul 05, 2008 8:18 pm

Hallo iedereen, zoals iedereen weet heb ik 3 oudere en 2 jongere (2 jaar ongeveer). De eerste week ging alles als een droom, ze kwamen echt overeen..maar nu...
Nu valt Quiny altijd mijn oudjes aan! Ze staart ze aan, en ze springt en valt ze aan in de nek.
Ik heb ze al een paar tikken op de neus gegeven en ze dan in haar kooi gestoken als straf, maar het komt precies niet goed.
Of ben ik te ongeduldig?
Ik heb graag harmonie in huis...hihi....
Het is ook de bedoeling dat ik de twee jongsten het meeste meeneem naar de speelnamiddagen en dat ze met iedereen overeenkomen.
Hannibal daartegen is heel cool en laat mijn oudjes met rust...
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jul 05, 2008 10:40 pm

Zara ge weet dat ik nogal voorzichtig ben met al wat fret is. Zolang je oudjes er geen schade of stress aan overhouden zou ik het nog wat bekijken. Als je echter van mening bent dat het niet goed zit tussen Quiny en de ouderen zou ik ze aparte speeltijd geven, of Quiny eerst alleen of met Hannibal er uit laten en pas als die moe zijn de anderen uitlaten. Je oudjes hebben waarschijnlijk minder tijd buiten de kooi nodig dan dat jong geweld. Let wel op met de reeds zieke fretjes, die kunnen niet zoveel hebben als een gezonde fret.
Afbeelding

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » zo jul 06, 2008 7:51 am

;) Thankx voor de goede advies Jeanine, idd, nu laat ik eerst die twee raketten los, zodanig ze wat uitgeblust zijn, en dan mijn lievertjes...
Is toch allemaal niet zo evident he. Ik moet hier 6 ogen hebben om goed te zijn.... :D
XXX FERRETS ARE NOT MY WHOLE LIFE, BUT THEY MAKE MY LIFE WHOLE XXX

Slaapzacht mijn lieve Zara en Trixie, ik mis jullie zo xxx



Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten