voetjes bijten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
sunnytje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 8:44 pm

Berichtdoor sunnytje » vr okt 03, 2008 8:45 pm

hoi,

ik heb sinds gistere 2 nieuwe fretjes.. ze zijn 19weken oud en echt lieve beestjes, :D
er is maar echter 1 probleempje, vanals je hun kamertje binnenkomt merken ze je voetjes.. :P
daarnet had ik echt geluk dat ik stevige schoentjes aan had want er hing een fretje aan te bengelen..

weet iemand toevallig hoe ik hen dit kan afleren? ik voel me er op dat gebied namelijk niet zo veilig bij..
ben nogal een kousenlopertje, en moest ik het eens vergete..

alvast bedankt..

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 03, 2008 10:44 pm

Sommigen zijn echte tenenbijters :D Hier loop ik meestal ook op kousevoeten maar de kleinste denkt nu dat dit speelgoed is. Ken je van die dikke winterpantoffels met een dierensmoeltje op? Die draag ik nu hier, het gevoel van een kous maar toch dikker voor de frettentandjes. Je kan natuurlijk ook het gedrag passend straffen maar of dit "de" oplossing is? De fret ziet je tenen als prooi en volgt zijn instinct maar. ;)
Het happen in pantoffels went wel, anders is het als ze echt in je huid bijten. Geef ze en jezelf eerst de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie en mekaar te leren kennen. Het kan nog uit schrik zijn dat ze dit nu doen en eenmaal op hun gemak kan je aan het wederzijds vertrouwen gaan werken. Dit lukt niet op enkele uren. ;)
Even nog dit, ik zie dat je nieuw bent alvast welkom hier en zondag kan je terecht op de speelnammidag in Wondelgem om met mede fretteneigenaars van gedachten te wisselen.
Anders vraag je maar wat je wenst te weten, er antwoord altijd wel iemand
:P

[Gewijzigd door jeanine op 2008-10-03 22:48:18]
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za okt 04, 2008 8:04 am

ik kan wel zeggen wat je vooral NIET moet doen das beginnen stappen of springen of dergelijke want dan is het pas echt speeltijd een stilstaande voet is namelijk niet zo interessant meer ...
en zoals jeanine zet het kan nog uit schrik zijn

ps; pas op dat je voeten niet naar kaas riken he want das lekker kzou der ook in bijten ander hoor *BIG SMILE me nen knipoog*
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

sunnytje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 8:44 pm

Berichtdoor sunnytje » za okt 04, 2008 4:03 pm

oei, geluk dan dat je het zegt angelke, verstappen was namelijk wel juist wat ik deed.. ze raken nogal rap hun concentratie kwijt en dan lieten ze men voetjes toch even gerust :P maar dat zal ik dan toch best niet meer doen ;)
het zou inderdaad wel kunnen dat ze gewoon nog wat bang zijn.. ze zijn hier natuurlijk ook nog maar 2dagen..
ik zou heel graag eens naar zo een speelnamiddag komen, lijkt me echt wel leuk, maar ik vrees dat ik nu toch niet zal worden toegelaten..
de fretjes hebben hun spuitjes nog niet gekregen en ik heb gelezen dat dit toch wel verplicht is voor de veiligheid..
zodra de centjes er weer zijn kan ik er eens mee naar en dierenarts en dan kom ik wel eens naar een volgende speelnamiddag.. :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za okt 04, 2008 6:12 pm

Je kan ook zonder de fretjes nog komen om je licht eens op te steken. ;) Opgelet dat ze het juiste vaccin krijgen! Sommige dierenartsen gebruiken een verkeerd produkt wat niet ongevaarlijk is voor de fret en jammer voor de centjes.
Afbeelding

sunnytje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 8:44 pm

Berichtdoor sunnytje » za okt 04, 2008 7:53 pm

hmm das niet zo goed... weet je toevallig ook hoe ik kan weten of het de juiste vaccin is ? zou natuurlijk niet graag hebben dat er iets zou gebeuren met men beestjes..

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za okt 04, 2008 8:57 pm

http://www.defrettenark.be/htmlsite/index.html Of als je de site van de frettenark opent ga je naar fret en klikt op inentingen. Behalve dat is er ook andere info op te vinden. ;)
http://www.defrettenark.be/cgi-bin/foru ... hread=3540 Op deze link van de site kan je adressen vinden waar wij met de fretten naar toe gaan. Die weten zeker wat de juiste zijn.
Via de zoekfunctie kan je hier heel wat opsteken op korte tijd ten voordele van je kleintjes. Ik vermoed voor het eerst fretjes in huis?

[Gewijzigd door jeanine op 2008-10-04 21:05:55]
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo okt 05, 2008 12:32 am

veel dierenartsen gebruiken nobivac puppy, en da's in orde :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo okt 05, 2008 1:52 pm

Hallo sunnytje, welkom op het forum, zoals je wel al merkte, het is hier een gezellige boel en iedereen is altijd bereid te helpen als het mogelijk is. We zijn natuurlijk geen Da's, dus voor serieuzere zaken raden we je toch dadelijk aan naar daar te stappen, maar voetenbijtertjes, tja, die kennen we allemaal!! :P

Ik verzorg hier ook de Opvang voor Hasselt, dus krijg regelmatig "nieuwe" klantjes binnen en die bijten allemaal nog in schoenen, sokken of ... blote tenen!! Ik loop praktisch altijd zonder sloef of iets rond, dus is het hier zaak om hen dat zo snel mogelijk af te leren. Ik weiger schoenen aan te doen, ze moeten leren luisteren, zo simpel is dat!! En straffen staat niet in mijn woordenboek, dat zal ik enkel doen als ik geen andere uitweg zie. Laatst is er een echte bijtfret bijgekomen, had iedereen al tussen gehad, maar nu ze ongeveer een maand hier is, kan ik nog steeds zeggen dat ze zonder enige straf, enkel met beloningen, nog maar één keer gehapt heeft, nl de dag van aankomst en dat is het. Sinds gisteren spelen we zelfs al samen en nog steeds blijven de tandjes achterwege.

Voor de voeten heb ik enkel een "geduld- en streng zijn" -tactiek. Ik ga met opzet die eerste dagen met heel licht schoeisel tot bij de fret, meestal een slipper ofzo zodat hij of zij al "blote tenen" ziet!! ;) Dan hou ik me ook echt een aantal keer alleen met het "voetenprobleem" bezig, dus doe niks anders dan dat. Dan buk ik me tot bij de fret en laat hem snuffelen en zeg telkens op zeer besliste toon "nee". Dus niet roepen of toon omhoog, gewoon laag en heel streng "nee". Blijven ze het toch doen, dan neem ik ze op en draai hen de andere richting uit. Gegarandeerd komen ze die eerste dagen nog tientallen keren terug, maar allemaal hebben ze het zo afgeleerd. Kwaad "nee" zeggen en natuurlijk uitbundig feliciteren als ze het ff niet doen, hé. Je kan desnoods nog proberen met de plantenspuit, maar je zal altijd wel een fretje tegenkomen dat die plantenspuit reuze-leuk vindt!! :P

Nu moet ik er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat alle fretten hier MIJN voeten met rust laten na een tijdje, maar dat de rest van het huishouden steevast prijs heeft!! Die staan ook altijd te roepen en te gillen, of springen op en af als fretlief bijt, dus ja, ... dan moeten ze het zelf weten, hé!! :D :D

Wat die vaccinaties betreft, zeg aan je Da van te voren dat je beestjes met "Nobivac puppy DP" geënt moeten, zo vermijd je problemen. Elke Da heeft dat in huis, dat kan dus echt geen probleem geven. Drie tot 4 weken na de eerste spuit teruggaan voor hun "booster", hé, niet vergeten!! Succes ermee!! ;)
Afbeelding

sunnytje
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 8:44 pm

Berichtdoor sunnytje » zo okt 05, 2008 6:34 pm

mjah idd nog niet veel ervaring met fretjes, wel al veel over gelezen maar dat is natuurlijk toch nog steeds heel wat anders :P
ik zal nog heel wat moeten leren uiteraard.. vooral over het afleren van bijten, sinds deze ochtend hebben we ze nog niet kunnen vastnemen, ze blijven happen en bijten.. we wouden ze een tuigje aandoen en ze eens mee nemen naar de rest van het huis, maar dat zat er dus niet in :P

ze hebben hun eigen slaapkamertje waar hun kot, stapels handdoeken en oude kleren, een kartonnen doos met gaten, knuffeltje, en katten speeltjes liggen.. ben nu ook een oude t-shirt aan het dragen die ik vanacht bij hen ga leggen om in te slapen, heb gelezen dat ze zo je geur beter gewoon worden..
ze mogen dag en nacht vrij rondlopen in hun kamertje, maar nu vraag ik me af of dit wel een goed idee was? zo worden ze de kamer mss beu, en is het helemaal niet zo interessant meer.. mss kan ik ze tijdens dat we gaan werken zijn toch maar in het kot steken?
snachts gaat het allesinds niet, hun kamer is vlak naast onze slaapkamer, en als ik ze in hun kot steek met het deurtje toe bijten en krabben ze aan het tralies.. niet zo echt leuk, ik ben namelijk een heel moeilijke slaper.. bij het minste wakker, zo heb ik de eerste nacht gewoon niet kunnen slapen.. en dat is natuurlijk niet zo handig als ze moet gaan werken..

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo okt 05, 2008 9:52 pm

Het is een gewoonte, als het geen speeltijd is gaan ze in hun kot hier. Ze er zeker niet uitlaten als ze knagen en rammelen aan de tralie's. Zo leren ze: ik maak lawaai en dan mag ik los. Niet te vroeg beginnen met harnasjes aan te doen, laat ze eerst maar wat wennen voor je volgende stappen onderneemt. Ook opletten dat ze nergens inhaken met de nageltjes, badstof is nogal van lussen voorzien. De nagels kunnen inscheuren en bloeden dan hevig. Als je fretjes dag en nacht rondlopen is die kamer hun kooi geworden en hebben ze geen "echte" speeltijd. Als baasje komt en ze zitten in een kooi weten ze dat de speeltijd eraan komt en dat is het moment om met de fretjes echt bezig te zijn. Je kan er beter een gewoonte van maken om dagelijks een uurtje en liefst meer men hen bezig te zijn. Als je niet uit werken gaat is het anders, dan ben je in de buurt en kan je hen aandacht geven als ze wakker zijn.
Wat het bijten betreft enkel fretten die veel opgepakt worden leren dat dit geen bedreiging is. Laat je niet afschrikken maar hou je er veel mee bezig, belonen is nog belangrijker dan straffen. Mijn eerste 2 heb ik 2 weken rond laten lopen terwijl ik gewoon op de vloer zat. Als ze kwamen snuffelen en niet beten kregen ze een koekje. Eenmaal het vertrouwen er was ging alles veel vlotter ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma okt 06, 2008 12:41 pm

Mijne beten in het begin ook in mijn voeten. Nu nog steeds als ze willen spelen of aandacht willen, maar dat zijn dan heel zachte beten, dat vind ik wel leuk.
Je moet van alles eens proberen. Eens in het nekvel pakken en boos zijn kan helpen, maar de mijne werden dan enkel nog bozer. Wat bij hun wel hielp was, vooral bij eentje dan, haar op mijn arm nemen, zodat ze niet kon bijten en er dan mee rondlopen, dan zag ze vanalles wat haar nieuwsgierigheid prikkelde en dat hielp ook.
Veel plezier

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di okt 07, 2008 1:22 pm

Tja, ik zal wel een "softy" of zoals mijn kids zeggen "Woesie" zijn, maar ik kan dat echt niet goed, dat "nekvel" pakken! Ik ga één van dees eens tellen hoeveel fretjes hier al de revue gepasseerd zijn en op één na hebben ze allemaal leren luisteren zonder die manier van straffen. Dat ene uitzonderingetje luistert nu nog steeds niet helemaal bij haar baasje, nekvel of niet!! ;)

De "zwaarste" straf die ze hier kunnen krijgen (en die heeft Mickey, de grote schat, af en toe zitten :P ) is de kooi terug invliegen. Mieck kan zo overheerlijk doordoen wat ie in zijn bolletje heeft en vooral op 2 gebieden dan : ofwel de poes pesten (mag bij alle katten maar niet met mijn Cacha!! :@ ) of, en daar ben ik heel streng op, tussen de electriciteitsdraden "rommelen" tot ze "knetteren", wat ik absoluut géén gezond geluid vind!! Dan haal ik hem daar 58 keer achter uit en kruipt hij een 59ste keer terug!! Dat is kooi in, zonder verdere uitleg. 58 waarschuwingen vind ik echt wel voldoende!!

Nee, hier worden ze dus hooguit opgepakt als ze iets doen wat niet mag, bijten of weet ik veel wat en worden ze bestraffend toegesproken meestal gecombineerd met een blaas op hun snoet. Ik zou dat nekvel ook niet graag hebben, ik veronderstel dat zij daar ook niet van houden dus. Kan best zijn dat de moeder dat ook zo doet, maar dat doet ze ook niet meer als ze volwassen zijn, hé? Ons Vitake, de jongste spruit in huis, wil af en toe eens bijten omdat ze niet de kooi in wil, al ligt ze dan al een uur in de zetel te maffen, maar dan weet ze dat ik haar binnenste buiten knuffel en dan is ze dat happen dadelijk vergeten. Twee minuten later gaat ze braaf haar "bedje" in en het happen (bijten kan je het echt niet noemen) mindert zienderogen. In het begin kreeg ik 5 happen per dag, nu nog max eentje en ik verdenk haar ervan dat met opzet te doen, net om binnenste buiten geknuffeld te worden!! :P

Plumeauke, het "bijtertje" doet bij mij nog geen poging meer tot happen, mag haar zelfs opnemen als ze naar me toe "springt", haar mondje blijft braaf dicht. Daar is dus zelfs niet een verhoogde toon aan te pas gekomen, enkel een vleiende, zachte aanpak en gisteren bewees ze dus dat dat idd effect heeft op haar. Mijn zoon ging haar "vangen" (ik was er even niet), gaat gewoon op haar af, weliswaar mét de gekende snoepjes en roept haar even op gewone toon. Resultaat : ze hapte!! Ze heeft niet doorgebeten, maar kwam dus lang niet zo rustig en ontspannen af zoals bij mij, hé! Het kan mss wat gaan duren op mijn manier, met dat nekvel kan het sneller gaan, ik weet het niet, maar tegen dat Plumeauke en ik zijn waar we zijn moeten, krijg ik wel alles gedaan van haar wat ik wil en daar gaat het me om. Als ze eens dat volledige vertrouwen in mij heeft, kunnen we verder werken naar het vertrouwen in anderen. Dan heeft ze mij om op terug te vallen en gaat het volgens mij mss trager, maar zal zij alleszins minder schrik hebben of gehad hebben.

Nu hoor je me niet zeggen dat die nekvel-methode niet de juiste is, hoor, heb al vaak genoeg gezien dat het helpt bij sommige deugnieten, maar ik krijg hier blijkbaar altijd "speciale" exemplaartjes binnen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » di okt 07, 2008 5:14 pm

De onze krijgen twee tot vier uur speeltijd per dag. En dat in de hal. De rest van de tijd zitten ze in hun kooien op hun eigen slaapkamer. Die kooien zijn echter zo ruim en vol entertainment, dat ze indien nodig zich daar ook wel in kunnen bezig houden. Ik denk dat hun meteen de hele kamer schenken misschien geen goed idee is, omdat ze het dan misschien inderdaad wat sneller beu worden. Bij de onze merk ik dat ze soms meer bezig zijn met het proberen in andere kamers komen, dan met hun speelgoed of elkaar, lol.

Wat straffen betreft, zweer ik bij een strenge foei en eens blazen in het gezicht. Als ze echt hard bijten, dan is nekvel de boodschap. Pas wel op dat je ze lang genoeg bij hun nekvel vasthoudt tot ze gekalmeerd zijn. Anders maak je ze gewoon nog wilder.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di okt 07, 2008 9:16 pm

Hamlet je fretten mogen nog zo ruim zitten achter iedere deur is meer :D De badkamer is maar enkele vierkante meter groot en toch halen ze allerlei toeren uit om de andere kant te verkennen. Deze zomer nog goed gelachen hier, de deur stond open met een afsluiting tussen de omlijsting. Nu had je Freebee haar best moeten zien doen om de andere voor haar even bereikbare kant van de deur te vinden :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo okt 08, 2008 12:31 am

Ach , sloffen die heb ik al lang achterwege gelaten.
Alleen maar vanwege het gevaar op hun teentjes te trappen.
Ik "slof" dus niet maar "kous" door het huis wat dan weer soms hilarische toestanden oproept
van opeens zo een nat klef gevoel als onze Picko weer ergens een plasje heeft gemaakt
op een belangrijke vaarroute :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo okt 08, 2008 9:05 am

Ja ik ken da
ik loop meestal ook op kousenvoeten rond (soms blote voeten) als mn schatten loslopen. Nu kmoet zeggen: ze hebben mn kous nog ni veel proberen vast te pakken. Wel komen ze graag snuffelen en dat terwijl ik super kietelachtig ben aan mn voeten dus wsl zien ze me vaak opspringen dan :D
Bij ons zijn ze ook super nieuwsgierig naar de fretvrije zones. Das altijd interessanter dan alle speelgoed dat in de keuken rondslingert :D Waarom op de grond blijven als we ook op de zetel raken he ;) :P
Alleen het krabben aan de deuren is soms irritant (vooral voor mijn ouders). Heeft iemand soms een tip om dat af te leren (of toch te minderen)
Grtz
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo okt 08, 2008 10:04 am

ik moet het hier ni proberen zonder schoenen de speeltuin in te gaan want dan heb ik geen
tenen ni meer ~0 :P we hebben nu ook nog wel pups hier maar die laten je handen nog ni gerust...
ik risceer het nog niet en zal het denk ik nooit risceren.
schoenen vind onze zazou al zo leuk.( en vingers)
dus voor mij als ik bij mijn fretsels ga is het eerst schoenen aan.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » wo okt 08, 2008 10:08 am

alika ,

wat dat krabben aan de deuren betreft , wel ik denk dat ik daar een oplossing voor heb.
Kijk eens rond in een doehetzelf zaak , ze hebben daar iets dat "deurbel" noemt :D
Let wel op dat je ze op frettenhoogte plaatst hé .
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo okt 08, 2008 1:20 pm

Ik loop hier rond op pantoffels maar met een dik paar sokken aan omdat mijne oudste fret van 4 jaar Tibo het voetbijten maar niet krijgt afgeleerd. Eergisteren had hij me weer vast maar bij hem helpt het nekvel grijpen ook niet. Een foei zeggen en hem negeren is de ergste straf die je hem kan geven, dan zie je zijn oogjes op spijt staan en komt hij al héél snel om een vergevingsknuffel vragen die hij natuurlijk ook krijgt. Leilah is absoluut geen fretje om hard te straffen dus nekvel is taboe bij haar, ze trilt als een riet zodra ze nog maar "denkt" dat ze wat fouts doet en ik ga boos worden. Ze hapt zo soms in de onderkant van mijn been (is nu wel al erg lang geleden dat ze het nog gedaan heeft) en voor ik nee of foei kan zeggen ligt de arme schat al plat tegen de vloer te bibberen. Deze is ook het fretje dat al een eerder baasje heeft gehad en waar alles gewoon verkeerd is mee gegaan, ze sliep ook trouwens alleen in haar wctje want dekens en hangmat had ze niet bij het vorig baasje en haar fokster heeft haar daar onmiddelijk weggehaald toen ze haar zonder eten hadden gezet want na 14 dagen was ze al niet meer "gewenst". Ze moest dus verhongeren en sterven en net op tijd hebben ze haar gered, al zo mager dat je de ribben makkelijk kon tellen. Ik heb haar dan ook gekocht terug bij de kweekster en die heeft me eerst wel aan den tand gevoeld eer ik haar meekreeg wat ik ook erg goed vond van haar. Diablo heeft in de planten gehangen en haalt streken uit maar hem met nekvel straffen is nog maar 1 keer gebeurd en ook bij hem doe ik dat niet meer want die begint zo hard te schreeuwen dat het kippenvel over je ganse lichaam staat zo schrok ik ervan! ~0 Maar bijten kent hij niet en ook tegen andere bezoekers is hij de lievigheid zelve. Hij is hier al bestempeld door mijn vader en diens vriendin als voorbeeld fret voor de rest en ik ben alleen maar erg fier op mijn kleine flinke man die ondertussen richting de 1100 gram gaat niet vergetende dat hij toen hij acht weken was 167 gram woog en nu is hij 6 maanden oud. Eten is dan ook zijn hobby en voeten interesseren hem niet maar beertjes die rammelen, dingen dat bewegen, daar vangt hij achter en springen en mokken kan hij als de beste! Ik kan je best de raad geven, kijk welke strafmethode voor jouw fretjes het beste is want als je zo een angsthaasje hebt als Leilah of ene zoals Tibo die het niet interesseerd dat je hem bij zijn nekvel pakt moet je creatief zijn bij straffen en zien wat echt doeltreffend is! Ik wens je nog enorm veel geluk toe met je schatjes! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » wo okt 08, 2008 1:22 pm

ok weazel,
ik zal eens gaan zien he ;)
daar kunt ge tenminste de stroom van uitzetten als t te lang duurt he :P
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo okt 08, 2008 11:59 pm

Ja nee, hé, Alika, dan gaan ze wéér krabben!!! Je moet weten wat je wil, hé!! :P :P :P
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do okt 09, 2008 2:38 pm

Ik doe steeds een paar sportkoussen en een paar skikousen aan als de monsters rondlope angel; pogo, eros, twister en terror laten men voeten gerust maar caesar en hooligan die hange er wel iedere keer aan
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 24 gasten