En toen waren ze met vier...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma okt 06, 2008 10:38 am

Gisteren zijn we naar de speelnamiddag geweest met Oby en Felia. Het was hun eerste ontmoeting met andere fretten in een klein half jaar. Voordien waren ze -volgens de opvang- allesbehalve gek op hun soortgenoten en dus waren we een beetje ongerust. Op wat kleine schermutselingen na, hebben ze het echter erg goed gedaan. Op de namiddag hebben we ook twee nieuwe fretjes onderschept die bedoeld waren voor de ark in Hofstade. Nu is het zo dat sinds gisteren onze kleine Felia uitzonderlijk lief is. Anders is ze ook wel braaf inmiddels en wil ze erg graag bij "haar papa" zijn, maar durft ze wel nog van zich afbijten.

Ik maak me nu zorgen... omdat ze helemaal niet bijt. Ze is de liefste, meest tamme fret die ik me kan voorstellen en ik vraag me af of ze ziek is.... Haar oogjes, neusje, voetjes, vacht en ontlasting zijn allemaal prima. Ben ik gewoon overbezorgd?


[Gewijzigd door Hamlet op 2008-10-06 18:29:58]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma okt 06, 2008 11:07 am

Het zal haar deugd gedaan hebben, nu beseft ze misschien hoe ze met haar poep in de boter gevallen is :D
Ze zal ook wel moe zijn van de speelnamiddag en morgen is ze haar eigen zelve wel weer ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma okt 06, 2008 12:36 pm

De mijne waren vanochtend ook zeer aanhankelijk, dat is bij ons meestal zo als ze moe zijn, dus het zou best wel kunnen dat ze moe is hoor!
Bovendie moet ze nu energie overhouden om de nieuwtjes te leren kennen.

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma okt 06, 2008 1:04 pm

ik heb ook een vermoeden dat ze moe zijn (dit is trouwens de mama van ons feke en obyke). Mijn wederhelft is gewoon zeer overbezorgd als het aankomt op zijn allerliefeste Fe.
Ze zijn gisteren bijna de volledige dag wakker geweest en dat was er volgens mij te veel aan.
De twee nieuwe aanwinsten zijn ook nog aan het wennen. Onze Jef dat wordt een livingfretje vrees ik, hij is vanochtend efkes in het speelvertrek van oby en felia geweest en werd daar weggepest, het schaapke. Hij was er zo van aangedaan dat hij echt alle tijd nodig had om op zijn plooi te komen. Hij is dan van pure uitputting in slaap gevallen in de zetel tegen zijn mama gedrukt (hij is er nog maar net, maar den jef heeft dus nu al mijn hart gestolen %) ). Op zijn ouwe dag (Jefke is van 2001, dus een vrij geriatrisch fretje) zal hij alle zorgen en knuffels krijgen die hij verdient :).

Ons Beatleke die kon haar mannetje wel staan, er waren twee à drie aanvaringen (lichtjes bijten en dan piepen), maar algemeen heb ik wel het gevoel dat het zal lukken. Ze is wel slim genoeg om zich achter de papa te stellen, want die berispte Oby als ze aanviel, dus de beschermer van dienst :).
We gaan zeer veel geduld moeten hebben en we gaan ons twee schatten een beetje tijd moeten geven om de andere fretsels gewoon te worden. Ze moeten beseffen dat ze inderdaad met hun kleine harige kont in de boter gevallen zijn, want plots worden ze de aanhankelijkheid zelve, ze staan te wachten om opgepakt te worden. Eigenlijk wel grappig, ze zien dat hun ma en pa spelen met andere fretten en ineens tonen ze zich van hun schattigste kant :P. Het is net alsof ze iets hebben van: amaai, als we ons best niet doen, gaan ze die andere twee hier liever hebben dan ons :). Oooh fretten, wat zijn ze toch schattig, lief, clever en geweldig!


[Gewijzigd door Hamlet op 2008-10-06 13:57:38]

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma okt 06, 2008 2:09 pm

heel fijn om te horen dat beatleke en jef bij jullie mogen komen wonen , ze zouden inderdaad verhuizen van opvang evergem naar hoogstraten
maar dit is natuurlijk veel beter hé
knuffel ze beiden eens van mij de schatten want dat zijn ze wel hé , jefke is een echte knuffelfret
veel pezier met jullie duo
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma okt 06, 2008 2:16 pm

oh wat ben ik blij da ze bij jullie terrecht gekomen zijn.
Jef en beathle komen van een vriendin van mij ze heeft een spierziekte en
kost met spijt in het hart niet meer voor hun zorgen ik heb ze altijd een beetje
gevolgt en toen ik hoorde da ze terug naar de opvang kwamen had ik zoiets awel dan blijven ze bij mij!!!
zoals je zegt Jef is op leeftijd en ik hoop da hij nog lang bij jullie mag vertoeven
maar ik zou toch een beetje oppassen met dat jong geweld :P oudere fretjes hebben hun rust nodig.
verzorg ze alle 2 heel goed en geef ze maar een dike knuffel. :)

en over da lief zijn da komt waarschijnlijk zoals je zegt van het uitbundig spelen.
en ben ik blij da ze met andere fretten overweg kunnen allee voor jullie is dit
goed nieuws zo kan het virus zich verspreiden :) :P want hier moest je er geen andere fret bij zetten
want ze ging er op da het haar ende van haar leven zou zijn.
allee veel plezier met jullie kroost. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma okt 06, 2008 3:18 pm

Onze Jef laten we niet samen spelen met Oby en Fé. Dat kan hij gewoon niet meer aan, hebben we al gauw gemerkt. Die blijft dus rustig bij ons. Beatle zullen we wel langzaam introduceren in de speelhal van de andere twee, want zij is natuurlijk een pak jonger dan Jef en bovendien is ze fysiek sterk genoeg om haar vrouwtje te staan. Ook willen we ze eventueel alle drie samen een kooi laten delen als Jef er niet meer is. En dan is het beter als we ze de tijd geven om nu al aan elkaar te wennen.

En inderdaad, Fé is effectief mijn speciale kleine schat :) Hoewel ze mijn handen, vingers en polsen kapot heeft gebeten, moet ik bekennen dat zij een beetje mijn lieveling is. En zij houdt ook veel van haar "papa", want ze wil constant door me geknuffeld worden. Wat me natuurlijk dolblij maakt.

Sorry als we teveel zagen of zo, we zijn gewoon zo in de wolken met onze kleine mirakels, hehe.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma okt 06, 2008 3:26 pm

jullie mogen uiteraard fiere frettenouders zijn.
chapeau da jullie het aangedurft hebben en dan dit nog 2 lieve fretsels er
bij van hun ga je zeker veel liefde krijgen verzorg ze maar goed want anders
ga je met mij te maken krijgen 4 fretters die ik ken.:P
ik ben wel is benieuwd hoe ze er uit zien ondertussen...
dus foto's plaatsen is de boodschap.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma okt 06, 2008 6:32 pm

Felia is al terug haar guitige zelf. En Oby is extra ondeugend. Dus dat zit wel goed. Jef is hilarisch en slaapt in de zetel. De combinatie van Beatle met onze twee meisjes zal wel tijd en moeite vergen. Maar daar doen we het voor ;)

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » zo okt 12, 2008 11:53 am

JEF bij mama.

Afbeelding

BEETLE en haar ei.

Afbeelding

OBY EN FELIA bij papa.

Afbeelding


[Gewijzigd door Hamlet op 2008-10-12 11:54:11]


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten