maar stinken dat ze kan...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr okt 24, 2008 4:38 pm

We zijn volop aan het genieten van onze nieuwe kindjes. Ons Feke en Obyke zijn nog steeds niet overtuigd van de nieuwe fretten, ze kunnen niet samen, dus aparte speeltijd is de boodschap.
Onze Jef is een enorme schattebol en ons Bieke is een mama's kindje (joepie :) ).
Maar één klein puntje dat minder aangenaam is. Ons Bieke ruikt echt enorm sterk. Maar niet frettig sterk, echt slecht. Ik heb een hondje dat af en toe een verstopte anaalklier heeft en dat moet dan worden uitgeduwd door de dierenarts. Bieke ruikt soms naar het gele vuile goedje dat uit die klieren komt. Ze sleept ook nogal vaak met de poep over de grond. Zou het kunnen dat haar anaalklieren verstopt zitten? Ze gaat wel normaal naar het toilet. Wat denken jullie: eens langs de dokter gaan of gewoon aanvaarden dat de meest knuffelige fret in de wereld gewoon enorm stinkt? kleine opmerking: ze zit zeer graag op de schouder met de poep zeer dicht bij de neus (@)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 24, 2008 9:48 pm

Hamlet, ga eens voelen rond de anus of alles zacht is. Indien je een ring voelt zijn de anaalklieren vermoedelijk verstopt. Ook het sleetje rijden wijst in die richting, tenzij ze juist uit de kattenbak komt. Hier kuisen ze allemaal hun poep af na de behoefte door met hun kont over de grond te slepen. Ook kan het zijn als ze heel ontspannen is dat de anaalklier gelost word. Gewoonlijk is de geur na een tiental minuten toch verdwenen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr okt 24, 2008 11:10 pm

Ja Hamlet ga maar best eens langs de DA met dat stinkmachientje.
Zoals Jeannine zegt kan je dat voelen en sommige fretjes zijn er meer vatbaar voor.
Onze Saddaki had dat verleden jaar ook voor en de Da heeft het toen uitgeknepen .
Het schijnt dat het enorm stonk want ze had de ramen opengezet en de poetsvrouw
kwam al aangestoven met een spuitbus.
Probleem is dat mijn reukorgaan niet goed werkt en ik daar dus niet kan van genieten.
Ik kan dus gerust stellen dat ik nog nooit een fretje heb weten stinken.
Wat ik wel ruik is hun eigen specifieke frettengeurtje , moest men mij blinddoeken , ik zou zo
kunnen zeggen welk fretje ik onder mijn neus heb :D
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » za okt 25, 2008 10:20 am

@weazel: ik kan dat ook, het verschil ruiken tussen mijn fretjes :D niet dat ze stinken, maar ze rieken anders.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten